Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Niye aynı tarz ve dört beş marka tekne etrafında dönüyoruz ?

  • *
  • İleti: 629
Yapan çok var Bülent ; niye yapamasın ? Pek çok Beneteau ve Bavaria şu an dünya denizlerinde ya okyanus geçişlerinde yada dünya turunda.
Seninkinin tam modelini bilmediğimden kıç ve havuzluk şeklini de bilmiyorum. Olsa olsa ensiz ve küçük havuzluklu, muhtemelen de gövdesi daha alçak bir tekneye göre ve o da sadece belli seyirde, biraz daha rahatsız gidersin.
Ama 3+1 ve bir koca veranda ile gideceksin : değmez mi ?   ::)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Şimdi buradan daha farklı bir soru sorabilir miyiz? Giden gezen, çok okuyan bilir;
Bu 3-5 marka, hadi geçelim, benim Bavaria,  şöyle bir elden geçse, donansa , yapamaz mı klasik rotadan bir dünya turu?
Açık denizde çok seyir konforu eksiği olacağını söylüyorlar. Benim bildiğim bu kadar.
Abi siz o tekneyi bana verin bak ben kaç tur atıyorum... Masal'a laf yok...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Sağol Ermancım. :)

90lı yılların seri üretim teknelerinden daha geniş, 2007 sonrası teknelerden daha dar kıçlı. Gövde de aynı şekilde. Bana kalsa, son bakiyelerden.
Bu da (Aali abi'nin)  ufuk açıcı bir söylem oldu ve Ersin aklıma geldi- doğrulamak adına-.
2 yıl önce Milta'ya bağlandıydım. Yanımda bir tekne. Cıncık gibi. Vay anasını dedim, çift dümen filan. Milta'ya gelirsen böyle sümüklü köşker çocuk gibi durursun dedim kendi kendime.
Meğer, o masal'dan neredeyse yarım boy büyük havuzlu, çift dümenli tekne Masal'dan bir feet kısaymış.


  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2017, 00:23:24 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 629
Dehlerin ilk teknesi 26 ile son teknesi 26.1 in karşılaştirmalı testini okudum ve asıl resimlere baktım...
Boyları milimi milimine aynı, daha enteresanı azami genişlikleri de aynı !
Hava fotoğrafına bakarsan ilk 26 evet 26 feet mıncırık bişi, 30 küsur sene yeni olanına bakınca diğerinin yanında 40 feet gibi duruyor...   :o
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Bu dizayncılar pek Allahsızlar anlaşılan.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Bundan birkaç saat önce süper loto'dan bir kişi 37,5 milyon tl aldı. Kabaca 10 milyon dolar.. biz oynamayız ya çenemizi yordu ...yapacağımız şeyde ikimiz de hemfikiriz; dünya turu...
Canım dedim foruma yazarım tekneden anlayan onlarca dost var. Fikir alırız atlar gider beğendiğin neyse 40-50 feet arası bişe alırız dedim. Göster bakayım dedi... Ben de pek bilmem ya açtım Hanse, Jeno, Bavaria gösterdim 1-2 tane de katamaran gösterdim... Yaa dedi çok güzel ama bizimki denize çok yakışıyor. Sanki denizle daha bir içiçeyiz. Gösterdiğim 10larcasından 1 tane beğenemeden vazgeçti.. Bir yutkundum.. Nasıl hoşuma gitti anlatamam.. ulan 2 mil yavaş gitsin hanımım sevsin vallahi; her şeye değer. Özz'üm dedim bizim keçiyle dünya turu biraz kasar..işin içinden çıkamadı..Ben teknemizi seviyom para da çıkmadı zaten gerek yok, güverte benim, seyir halinde mutfak bulaşık senin alargada benim. ortalıkta bişe bırakma, tekneyi dağıtma bana yeter dedi çıktı işin içinden. Bizim kız ipleri eline aldıkça daha çok hoşuma gidiyor.. Bizde her şey custom built.. nevi şahsına münhasır ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Her tekne ile dünya turu yapılabilir, hiç bir tekne dünya turu için uygun değildir.

Rekor kırma amacı ile 95 cm tekne imal edip Atlantik Okyanusunu geçmeye niyetlenen var. Diğer taraftan zamanının en büyük ve en dayanıklı gemilerinden Titanik battı.

Her ne kadar okyanus geçişi için bir standart yoksa da genel kurallar, ağır, iç hacmı personelin su ve gıda başta olmak üzere tüm ihtiyaçlarını karşılayacak kadar yeterli hacme sahip, havuzluğuna su dolduğunda tekne dengesini bozmayacak tekneler ön plana çıkıyor. bir çok türk gezginin  dünya seyahatinde yer kazanmak için tuvaleti iptal ettiğini unutmamak gerekir.

Bizim kullandığımız tekneleri Amerikalılar "racer cruiser" yarış gezi olarak sınıflıyorlar. Okyanus için gezi sınıfı veya "ocean cruiser" okyanus gezi öneriliyor.

Dünya seyahati için hava durumu için mevsimsel seçim yapıp denizde olacağınız süre için de iyi bir hava durumu tahmini alırsanız her tekne ile okyanus geçersiniz yani dünya seyahati yaparsınız. Seçiminiz, 1 Ocak'ta yola çıkacağım, 24 Ocak'ta ... limanına ulaşacağım oradan da 28 Ocak'ta .. adasına gitmek için yola çıkacağım şeklinde ise gerçek bir okyanus teknesi almanızı ve her türlü rahatsızlığa kendinizi hazırlamanızı öneririm.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Ben tekne tasarımından anlamam.. Düz mantık yürüteceğim cahilliğimi affedin.

Geniş bir kıçı olan tekne 30metre genişliğinde 3 metre yüksekliğinde olan bir dalgadan nasıl iner? Nasıl derken nasıl bir hareket ile iner.. Double ender nasıl iner..? Ya da dar kıçlı bir tekne.. (ne olur biri de çıkıp imoca  60 örneği vermesin..o tekneler ve dümencileri farklı)


  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Volvo Ocean Race'de ben hiç kıçı dar tekne görmüyorum ama...
Hadi ateizler bunu da açıklayın :-)
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Geniş  kıçlı tekneler katamaranların monohull olmuş halidir. düğün salonu olmaya çok uygundur. Ayrıca başın yarattığı dalga kıça geldiğinde kıçı batıramadığı için gövde hızları da aynı boydaki teknelere göre daha fazladır. "Double ender" dediğimiz başı kıçı bir tekneler dalgada gövdeleri suyun içine çok girer ve çıkar, korsları fazladır bu nedenle salınımları uzundur, dalga vurduğunda tekne karinası ve bordası suya girip çıkar ama hareket yavaş olduğu için içindekini rahatsız etmez. Geniş kıçlı teknelerin altı düzdür, dalgayı bir bıçak gibi yarmak yerine et dövme aleti gibi vururlar. tekneye birşey olmasa da içinde olan siz et sayılırsınız.

Volvo Ocean Race tekneleri yarış için tasarlanmıştır. Hız için tasarlandıklarından aslında okyanusa çok da uyumlu değildirler. Biçilen ömürleri bir dünya turudur. Bu turda bile salması kopan, hasar alan tekne sayısı hiç de az değildir. İlk tur tamamlandıktan sonra tekrar yarışacaksa salma dahil bir çok donanım değiştirilir (bakım yapılmaz) ve tekne yenilenmiş olur.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Dünya turu meselesini konudan kopmak için değil, konuya yapışmak için ortaya atmıştım.
Daha sonra Dilek ve Ahmet Reis'in de yazdıklarını bir arada düşündüğümüzde, demek mesele, bir teknenin gider olması değil. Çünkü hepsi gidiyor.
3-5 Markaya hapsolmak-pazarlama başarıları bir yana- biraz da bundan olamaz mı?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 629
Volvo Ocean Race'de ben hiç kıçı dar tekne görmüyorum ama...
Hadi ateizler bunu da açıklayın :-)

Ben de Volvo Ocean Race veya benzeri her türlü yarişta tek bir sana benzer skipper görmüyorum ama... :-\
( geçenlerde o ünlü Fransız skipperlerden birisi " Evereste tirmanmak bunun yanında çocuk oyuncağı " buyurmuş )

Sportif  arabanı da gayet güzel kullanıyorsun ; bir gün Ferrari F1'e binsen gazlayıp 3 saat durmadan tur rekorları kırabileceğini mi sanıyorsun ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Kişilerden değil, dizaynlardan konuşuyoruz Aali Bey.
Siz o dar kıçlı küçük havuzluklu tekne ile mesela Sanela ile dünya turu yapın, ben size o tekneyi hediye edeyim
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Bir araya gireyim mi :)

Yapılmaz değil..zorlar.. Yoksa Bavaria ile de çıkan var.. Ve gayet güzel geziyorlar da.. Ama Hollandalı arkadaşlarımın söylediği.. rahatlık açısından pek uygun değil derler.. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Dünya turu meselesini konudan kopmak için değil, konuya yapışmak için ortaya atmıştım.
Daha sonra Dilek ve Ahmet Reis'in de yazdıklarını bir arada düşündüğümüzde, demek mesele, bir teknenin gider olması değil. Çünkü hepsi gidiyor.
3-5 Markaya hapsolmak-pazarlama başarıları bir yana- biraz da bundan olamaz mı?

Bülent bu eğilimin veya pazarlama taktiğinin bugün de sürdürüldüğünü düşünmüyorum ( zira işte tartışmamızın da konusu bu : bugün her üretici başka bir alanda ürününü öne çıkararak, - yok explorer şeysi, yok day cruiser hedesi, yok yeni klasik hödösü..., niş pazarlara hitap ederek malı götürmeye çalışıyor ). Ama geçmişte 70li, 80li yıllarda, yat inşası artik küçük atölyelerin hakimiyetinden çıkıp fabrika ve gerçek sanayi ürünleri olmaya başladığında , üreticiler hep belli bir yola gittiler : "iyi"  bir tasarımcıya ( daha önce tekneler çoğunlukla kendi tasarımları , hatta tersane sahibi kurucu abinin elinden çıkma olurdu. Bugün bile bunu yapan bir iki küçük firma var, patronu oturup kendi bilgi ve tecrübesine göre bir kayık tasarlıyor ) bir tasarım sipariş verip bunun prototipini yapıp, sonra bu tekneyi ortalıktaki en iyi ( ve profesyonel) yarışçilardan biri skipperliğinde geniş kitlelerce bilinen takip edilen yat yarışlarına soktular...

Teknenin yarış başarısı gelir gelmez de bu tekneleri donatıp seri imalat tekneler olarak piyasaya sürdüler.
Bu tekneler elbette yarış teknesi olarak iyidiler ki, o yarışları kazandılar. Ama içlerine gezi için gerekli mobilya, donanım ve depolar yüklenince, muhtemelen arma, yelken...yarış için en iyisi, en pahalıları seçilmiş malzemeler yerine seri imalatın gerektireceği hesaplı mallar kullanılınca ama en önemlisi teknelerde ulusal yelken kahramanları değil de bencileyin düz insanlar dümen başına oturunca , tasarım avantajlarından pek de eser kalmadı ( buna rağmen de bu tekneler geçmişe yapışıp her türlü yeniliği reddeden çok klasik tekne tasarımlarına göre elbette daha hızlıydılar ki bu da biz gezginlere de lazım olan bir özellik. Ben de 10 saatte alabileceğim yolu 12 saatte almayı istemiyorum).

Bu arada bu teknelerin posta ve su altı formlarının getirdiği bir fayda daha fark edildi...Bu teknelerin içine eski tasarımlara göre daha fazla kamara, daha fazla WC, daha fazla salon, daha fazla kuzine alanı sığdırılabiliyordu. Lakin enine yer vardi da, ya yükseklikler ? Haydi gövdeler yükseldi, daha önce ölü alan olan kıç altlarına bir veya iki kabin yerleştirmek için havuzluklar yükseltildi. Eskiden suya yakın oturmak adetken denize adeta balkondan bakmak standart oldu.
40 feet tekne alıp içinde 26 feet tekne standartlarında yaşamak yerine 33 feet teknede ferah fahur yaşanabiliyor artık ( ama yaşamak başka, yol gitmek başka şeyler...) Iyi mi oldu, fena mı oldu ? Bunun cevabını her reis kendi vermek zorunda. Belli yaşa gelmiş, bir tekneye bir daire parası verecek bir insana akıl vermeye kalkışmak da bence hadsizlik. Herkes kendi kararını verecek ve o karar muhtemelen o kişi ve ailesi için doğru karar.

Görünen o ki, teknelerin genişlemesi , özellikle kiçta genişlemesi akımı devam edecek. Ben de merak etmiyor değilim, hepi topu 7,5 m boyunda ama kıçında çift dümenli ilk tekneyi ne zaman ve kim yapacak ? Lakin iyi ve ünlü olup bu yola aşırı biçimde gitmeyen üreticiler de var. Örneği J- Boat. Hiç de ekstrem tasarımlara gitmeden en hızlılarından tekne yapıyorlar .
  • IP logged

 
Yukarı git