4) Yelkenler .
Miadını doldurmuş Cenova yedi burunlar civarında bir hasarlandı , sağolsun Burak Reisin sayesinde Göcek te bir de tamir görmesine rağmen beni Kuşadası, yerine göre İstanbul a kadar idare etmedi. Şu anda % 50 bir trinketten başka bir şey yok teknenin çift ıstralya bulunan ön tarafında.
Trinketin durumu fena değil , ana yelkenim ise çok iyi durumda.
Erol Mayadağ Reis in kullanmadığı bir Cevovası varmış İzmir de Yelkenbiçer firmasında. Cenova daha parçalanmadan Göcek te konuyu konuşmuştuk ve bu İzmirdeki yelkenin benim yelkenden daha iyi durumda olduğunu söylemişti.
Erol reisin teknesi de ,direği de dolayısı ile yelkenleri de benimkilerden büyük.
Kenarlardan küçülterek DADD nin toplu yelken yaptırma kampanyasına kadar onu uyarlayıp kullanmayı düşünüyorum.. (Ersin Reisten de ses çıkmadı daha.
)
Kuşadasına gidince rahmetli babası Recep Yelkenbiçer benim eski teknemin yelkenini de yapan, Mehmet Ali ile görüşüp eğer yelkenin torunu filan düzgün verebilirim derse bu işide hemen yapacağım.
DADD Kampanyasında ise uzun yola dayanıklı 1 adet klasik flok (% 100) , bir adet fırtına floğu ve 1 adet Cenova (UV korumalı ) , ve bir adet yedek ana yelken yaptırmayı düşünüyorum.
Trisail denilen ve direğe çekilen fırtına yelkeni için 2.camadan vurulmuş anayelken zorunlu bir ''heave to'' pozisyonunda beni idare edebilirmi diye düşünüyorum.
Teknede bir adet de simetrik hafif hava balonum var.
Bu işleri yaparken teknedeki bazı mandarları da yenileyeceğim.
Bu trisail ve ve varsa başka şeyler için ne dersiniz fikirlerinizi alabilirmiyim reisler.?