Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: S/Y Serenity Notları

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#90: 19 Eylül 2017, 16:34:01
Yanlış anlamam Eyüp Hocam , sen yıllarca dirsek çürütmüş emek vermişin , her vak'a kendi içerisinde yüzlerce değişik şey içeriyor ve biliyorum Doktorlar ömür boyu öğrenci gibi ders çalışır , Avukatlar da öyle ; Tabii ki bir karşılığı olacak.

Ancak bu çapa işi bir kere dizayn edilince standart yapılan bir şey.
Ultra , Rocna , Mantus diyorsun (belki başka bir tane daha vardır) şu kadar para diyorlar , onlardan sonraki marka üç kat daha ucuz fiyata iniyor ,aynı malzeme ve aynı Kg. da.
Her seferinde yeniden dizayn etmiyorlar ve özel kalıp yapmıyorlar ki buna.  ???
Özel pervane döktürdüm 400 TL , standart çapa 4000 Tl. bir dengesizlik var fiyatta bence.

Tekneyi nasıl yaptıysak çapayı da yaptıracaklar bize , faydası o olacak. :)

Sevgi ve saygılar ,
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: S/Y Serenity Notları
#91: 19 Eylül 2017, 16:43:04
CQR çapayı motor gücüyle gömemezsiniz mutlaka kurtulur .Çapanızı serdikten sonra boşunu ırgat ile ama kol gücüyle (kavelata cubuğu yada vinç kolu uyumluysa vinç kolu ile)  artık gelmeyene kadar boşunu alırsanız.işlem tamamdır.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: S/Y Serenity Notları
#92: 19 Eylül 2017, 16:58:43
Öcal abi,

Mantus Galvaniz çapa ; 20,5kg 1880 tl
                                 15,9 kg 1560 tl.

Paslanmaz istiyorsan o ayrı elbet. 4000 kaat  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#93: 19 Eylül 2017, 17:31:08
Öcal abi,

Mantus Galvaniz çapa ; 20,5kg 1880 tl
                                 15,9 kg 1560 tl.

Paslanmaz istiyorsan o ayrı elbet. 4000 kaat  :)

Bana iş görsünde nasıl olursa olsun Kaan , makyaja pek bakmam. Hatta galvaniz daha iyi bence .
Rocna ya da Mantus galvaniz düşünüyorum zaten , ama şu an Lewmar Delta yı takacağım öncelikle. 
Uğur reis çapayı verecek , ben de onun teknesine ihtiyacı olan bir şey alacağım , öyle anlaştık. :)

Diğer demiri alınca Delta yedek duruma geçecek.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: S/Y Serenity Notları
#94: 19 Eylül 2017, 17:32:38
E iyiymiş. İşiniz hallolsun da gerisi tefferruat.
Hayırlı olsun
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#95: 19 Eylül 2017, 17:45:17
CQR çapayı motor gücüyle gömemezsiniz mutlaka kurtulur .Çapanızı serdikten sonra boşunu ırgat ile ama kol gücüyle (kavelata cubuğu yada vinç kolu uyumluysa vinç kolu ile)  artık gelmeyene kadar boşunu alırsanız.işlem tamamdır.

Burak reisim bu benim CQR yordu beni. Lewmar ın yaptıklarından galiba.

Daha denemem onu , kesin kararlıyım , kafası sağa sola oynamayan ve sapı daha hafif ,ucu daha ağır bir demir takacağım.
Eski teknemde aynen üzerinde Scothland yazan orjinal CQR galvaniz vardı , o da bir keresinde Gümüşlük te taramıştı.

Şunu biliyorum , bu demir eriştelikte kesin tutmuyor , yumuşak zeminnde de rüzgar döndürünce tutmuyor.
Taşlık ,balçık ya da kumda kıçtan koltuk alırsan iyi ,

Benim CQR ı ingilizzlere satacağım , milliyetçi duygularla seviyor onlar. :)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: S/Y Serenity Notları
#96: 19 Eylül 2017, 18:44:19
CQR çapayı motor gücüyle gömemezsiniz mutlaka kurtulur .Çapanızı serdikten sonra boşunu ırgat ile ama kol gücüyle (kavelata cubuğu yada vinç kolu uyumluysa vinç kolu ile)  artık gelmeyene kadar boşunu alırsanız.işlem tamamdır.

Burak reisim bu benim CQR yordu beni. Lewmar ın yaptıklarından galiba.

Daha denemem onu , kesin kararlıyım , kafası sağa sola oynamayan ve sapı daha hafif ,ucu daha ağır bir demir takacağım.
Eski teknemde aynen üzerinde Scothland yazan orjinal CQR galvaniz vardı , o da bir keresinde Gümüşlük te taramıştı.

Şunu biliyorum , bu demir eriştelikte kesin tutmuyor , yumuşak zeminnde de rüzgar döndürünce tutmuyor.
Taşlık ,balçık ya da kumda kıçtan koltuk alırsan iyi ,

Benim CQR ı ingilizzlere satacağım , milliyetçi duygularla seviyor onlar. :)

Sen bilirsin Öcal reisim Her çapa bir gün tarar bir kere taradı diye vazgeçmeseydin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#97: 19 Eylül 2017, 19:45:32
6) Güvertede yapılacak diğer işler şöyle ;

a) Kıç platform merdiveni denizdeki birisi tarafından da açılabilecek bir tadilat görecek , şu andaki merdiven aynı zamanda vardevela vazifesi yapıyor kaldırılınca ve yukardan indirilmez ise tekneye çıkmak sıkıntılı. Tek başına gezmek isteyen birisi için denize düşme veya dalgınlıkla yüzmek için suya atlama durumunda riskli bir durum.

b) Geri manevrası zayıf Serenity için bir burun merdiveni  yapılacak veya yapılamaz ise alınacak şuradaki gibi :
http://www.eastmarine.com.tr/merdiven-burun-paslanmaz-3-basamak-106-cm

c) Üç parça halinde arka portuçta duran rüzgar dümeni tekneye monte edilecek ,olmayan yelpazesi bir kaç boy ve kalınlıkta yapılacak .
İnternette resim ve filmleri var ,benim dümen şu ;

 

d) Direk başındaki rüzgar göstergesinin gülü takılacak.

e) Portuçta duran vardevela ağı ve direk merdivenlerinin yeni el incesi takılacak.

f) Irgatın bakımı yapılacak.






  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#98: 19 Eylül 2017, 19:47:43
CQR çapayı motor gücüyle gömemezsiniz mutlaka kurtulur .Çapanızı serdikten sonra boşunu ırgat ile ama kol gücüyle (kavelata cubuğu yada vinç kolu uyumluysa vinç kolu ile)  artık gelmeyene kadar boşunu alırsanız.işlem tamamdır.

Burak reisim bu benim CQR yordu beni. Lewmar ın yaptıklarından galiba.

Daha denemem onu , kesin kararlıyım , kafası sağa sola oynamayan ve sapı daha hafif ,ucu daha ağır bir demir takacağım.
Eski teknemde aynen üzerinde Scothland yazan orjinal CQR galvaniz vardı , o da bir keresinde Gümüşlük te taramıştı.

Şunu biliyorum , bu demir eriştelikte kesin tutmuyor , yumuşak zeminnde de rüzgar döndürünce tutmuyor.
Taşlık ,balçık ya da kumda kıçtan koltuk alırsan iyi ,

Benim CQR ı ingilizzlere satacağım , milliyetçi duygularla seviyor onlar. :)

Sen bilirsin Öcal reisim Her çapa bir gün tarar bir kere taradı diye vazgeçmeseydin.

Tamam ,hatırın için sintineye koyayım dursun , öbürlerini da göreyim. :)
  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Ynt: S/Y Serenity Notları
#99: 19 Eylül 2017, 20:05:59
Öcal abi,

Mantus Galvaniz çapa ; 20,5kg 1880 tl
                                 15,9 kg 1560 tl.

Paslanmaz istiyorsan o ayrı elbet. 4000 kaat  :)

Performansı nasıl Mantus'un Ultra'ya göre.
Youtube'da eriştelikte tutuyor diye videosu vardı.
Malum çapa birkez alınıyor
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: S/Y Serenity Notları
#100: 19 Eylül 2017, 20:10:52
Türkiyede ki reklam rekabet şartlarına uymadığı için pek görmüyoruz lakin, diğer ülkelerde "dünyanın en iyi tutan çapası" olarak sürekli reklam yapılıyor.
Yapılan testlerde ve (ben kullanmadım) kullananlar zorlu şartlarda (eriştelik de dahil) diğerlerine göre daha üstün olduğunu söylüyorlar.
Ultraya göre ise eriştelikte daha iyi olduğu sanırım teste gerek olmadan söylersek çokta haksızlık etmiş olmayız. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#101: 19 Eylül 2017, 20:16:52
Şekli çirkin ama kullananlar övüyor :)
Daha az kiloluk Mantus diğerleriyle aynı tutuyor diyorlar.
  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Ynt: S/Y Serenity Notları
#102: 19 Eylül 2017, 20:36:25
Hazır çapa konusu açılmışken;

Zincirimi galvanizletmem lazım, Sığacıkta gelip tekneden alıp, işlem sonrası getiren var mıdır ki?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#103: 19 Eylül 2017, 20:42:32
Hazır çapa konusu açılmışken;

Zincirimi galvanizletmem lazım, Sığacıkta gelip tekneden alıp, işlem sonrası getiren var mıdır ki?

Kısık sanayi sitesinde bir yerde yaptırmıştım bir zamanlar , bence sen de başına bir git , galvaniz havuzu taze olsun içinde çapak olmasın Hocam. Sonra çapak kırarsın çekiçle ve kırılan yerler galvaniz olmamış olur yerine göre.  ::)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#104: 19 Eylül 2017, 21:07:24
6) Güvertede yapılacak diğer işler şöyle ;

a) Kıç platform merdiveni denizdeki birisi tarafından da açılabilecek bir tadilat görecek , şu andaki merdiven aynı zamanda vardevela vazifesi yapıyor kaldırılınca ve yukardan indirilmez ise tekneye çıkmak sıkıntılı. Tek başına gezmek isteyen birisi için denize düşme veya dalgınlıkla yüzmek için suya atlama durumunda riskli bir durum.

b) Geri manevrası zayıf Serenity için bir burun merdiveni  yapılacak veya yapılamaz ise alınacak şuradaki gibi :
http://www.eastmarine.com.tr/merdiven-burun-paslanmaz-3-basamak-106-cm

c) Üç parça halinde arka portuçta duran rüzgar dümeni tekneye monte edilecek ,olmayan yelpazesi bir kaç boy ve kalınlıkta yapılacak .
İnternette resim ve filmleri var ,benim dümen şu ;

 

d) Direk başındaki rüzgar göstergesinin gülü takılacak.

e) Portuçta duran vardevela ağı ve direk merdivenlerinin yeni el incesi takılacak.

f) Irgatın bakımı yapılacak.

Unuttum ,

g) Direğin sancak tarafına bir vinç takılacak. Eskiden varmış . Kaidesi  orada ama kendisi yok , zaman zaman lazım oluyor.  Yine direğin ön tarafına ufak bir koç boynuzu monte edeceğim , delikleri var orada ama yine kendisi yok ve lazım oluyor zaman zaman.
  • IP logged

 
Yukarı git