Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: S/Y Serenity Notları

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#60: 17 Eylül 2017, 12:54:11
4) Yelkenler .

Miadını doldurmuş Cenova yedi burunlar civarında bir hasarlandı , sağolsun Burak Reisin sayesinde Göcek te bir de tamir görmesine rağmen beni Kuşadası, yerine göre İstanbul a kadar idare etmedi. Şu anda % 50 bir trinketten başka bir şey yok teknenin çift ıstralya bulunan ön tarafında.
Trinketin durumu fena değil , ana yelkenim ise çok iyi durumda.

Erol Mayadağ Reis in kullanmadığı bir Cevovası varmış İzmir de Yelkenbiçer firmasında.  Cenova daha parçalanmadan Göcek te konuyu konuşmuştuk ve bu İzmirdeki yelkenin benim yelkenden daha iyi durumda olduğunu söylemişti.

Erol reisin teknesi de ,direği de dolayısı ile yelkenleri de benimkilerden büyük.
Kenarlardan küçülterek DADD nin toplu yelken yaptırma kampanyasına kadar onu uyarlayıp kullanmayı düşünüyorum.. (Ersin Reisten de ses çıkmadı daha. :) )

Kuşadasına gidince rahmetli babası Recep Yelkenbiçer benim eski teknemin yelkenini de yapan, Mehmet Ali ile görüşüp eğer yelkenin torunu filan düzgün verebilirim derse bu işide hemen yapacağım.

DADD Kampanyasında ise uzun yola dayanıklı 1 adet klasik flok (% 100) , bir adet fırtına floğu ve 1 adet Cenova (UV korumalı ) , ve bir adet yedek ana yelken yaptırmayı düşünüyorum.

Trisail denilen ve direğe çekilen fırtına yelkeni için 2.camadan vurulmuş anayelken zorunlu bir ''heave to'' pozisyonunda beni idare edebilirmi diye düşünüyorum.  :-\

Teknede bir adet de simetrik hafif hava balonum var.

Bu işleri yaparken teknedeki bazı mandarları da yenileyeceğim.

Bu trisail ve ve varsa başka şeyler için ne dersiniz fikirlerinizi alabilirmiyim reisler.?

 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#61: 17 Eylül 2017, 13:02:01
Tan Kaan reisim duy beni , anla niçin bırakamıyordum tekneyi yalnız başına alargada :)


Abi, ben fikrim teknenin en önemli malzemesinin demir olduğu ve bir çok malzemeden daha öncelikli yatırım yapılması gerektiği. Alarga'da kalmayı her daim tercih ettiğim için demir benim için çok önemli. Elbette "demiri atan kaptan" doğru bir söz ama tolerans sağlayacak olan doğru demir, demir çeşitliliği ve demir atma düzenekleri.

Bu arada kullanmadığım için bilmiyorum ama Mantus demir araştırmaya değer gibi gözüküyor.

Kesinlikle haklısın ,kesin aynı fikirdeyim Kaan Reisim.
Finike den kurtulayım bir an önce stresiyle ve de belki o anda bütçem sıkışık olduğundan ,dedim ya  gaflete düştüm. Ne yapıp edip o demirle yola çıkmamam lazımdı. :-[
Şansıma hava da ne esti ,ne esti.  ???
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: S/Y Serenity Notları
#62: 17 Eylül 2017, 20:06:58
Tan Kaan reisim duy beni , anla niçin bırakamıyordum tekneyi yalnız başına alargada :)


Bu arada kullanmadığım için bilmiyorum ama Mantus demir araştırmaya değer gibi gözüküyor.

Mantus şu anda sanki en iyi gibi duruyor.
Bende Spade var. Hiç üzmedi. Aldığımda Ultra ile benzer performans sergiliyordu. Ben Spade tercih ettim.
Dün youtube'da Mantus vs Spade bir kıyaslama seyrettim. İkiside bayağı dayandı. Ama Mantus bir adım önde bitirdi.

https://youtu.be/tqNzSrfG_8A
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

n

nuri_kongur

Ynt: S/Y Serenity Notları
#63: 17 Eylül 2017, 20:27:32
Şurada demirleme ile ilgili bolca fotoğraf bulunmakta .
http://www.cruisersforum.com/forums/f118/photos-of-anchors-setting-126073.html
Burada da videolar var.
http://www.cruisersforum.com/forums/f118/videos-of-anchors-setting-155412.html
Belki yardımı olur


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#64: 17 Eylül 2017, 20:37:06
Tan Kaan reisim duy beni , anla niçin bırakamıyordum tekneyi yalnız başına alargada :)


Bu arada kullanmadığım için bilmiyorum ama Mantus demir araştırmaya değer gibi gözüküyor.

Mantus şu anda sanki en iyi gibi duruyor.
Bende Spade var. Hiç üzmedi. Aldığımda Ultra ile benzer performans sergiliyordu. Ben Spade tercih ettim.
Dün youtube'da Mantus vs Spade bir kıyaslama seyrettim. İkiside bayağı dayandı. Ama Mantus bir adım önde bitirdi.

https://youtu.be/tqNzSrfG_8A

Şimdilik Lewmar Delta yı bir takayım da karadan kurtulayım MAtay reisim , Mantus da olur, şu yeni nesil demirlerin hangisini bulacağız  hesaplı ikinci elde ,onuda alayım.

Sıfırlara gücüm yetmez şu anda, herkes ağzını bir servetten açıyor sıfır olunca.
Netice de adi madenden imal olmuyorlarmı bunlar ne. ???  :D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Ynt: S/Y Serenity Notları
#65: 18 Eylül 2017, 09:02:32
Ultra 16kg ana demir.. Danfort 12 kg kic demiri ve 12 kg Delta basaltinda duruyor yedek demir.. Eristelik olarak Sivrice, Bademli ve Port Mahon da demir attim Ultra ile.. Bademli de basarili olamadim.. Digerleri gayet iyi tuttu. Bademli sanirim beden kaynakli idi. Sonra bir kumluk bosluga attim capayi sorun olmadi. Ultra'dan memnunum acikcasi.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Ynt: S/Y Serenity Notları
#66: 18 Eylül 2017, 09:24:40
4) Yelkenler .

Miadını doldurmuş Cenova yedi burunlar civarında bir hasarlandı , sağolsun Burak Reisin sayesinde Göcek te bir de tamir görmesine rağmen beni Kuşadası, yerine göre İstanbul a kadar idare etmedi. Şu anda % 50 bir trinketten başka bir şey yok teknenin çift ıstralya bulunan ön tarafında.
Trinketin durumu fena değil , ana yelkenim ise çok iyi durumda.

Erol Mayadağ Reis in kullanmadığı bir Cevovası varmış İzmir de Yelkenbiçer firmasında.  Cenova daha parçalanmadan Göcek te konuyu konuşmuştuk ve bu İzmirdeki yelkenin benim yelkenden daha iyi durumda olduğunu söylemişti.

Erol reisin teknesi de ,direği de dolayısı ile yelkenleri de benimkilerden büyük.
Kenarlardan küçülterek DADD nin toplu yelken yaptırma kampanyasına kadar onu uyarlayıp kullanmayı düşünüyorum.. (Ersin Reisten de ses çıkmadı daha. :) )

Kuşadasına gidince rahmetli babası Recep Yelkenbiçer benim eski teknemin yelkenini de yapan, Mehmet Ali ile görüşüp eğer yelkenin torunu filan düzgün verebilirim derse bu işide hemen yapacağım.

DADD Kampanyasında ise uzun yola dayanıklı 1 adet klasik flok (% 100) , bir adet fırtına floğu ve 1 adet Cenova (UV korumalı ) , ve bir adet yedek ana yelken yaptırmayı düşünüyorum.

Trisail denilen ve direğe çekilen fırtına yelkeni için 2.camadan vurulmuş anayelken zorunlu bir ''heave to'' pozisyonunda beni idare edebilirmi diye düşünüyorum.  :-\

Teknede bir adet de simetrik hafif hava balonum var.

Bu işleri yaparken teknedeki bazı mandarları da yenileyeceğim.

Bu trisail ve ve varsa başka şeyler için ne dersiniz fikirlerinizi alabilirmiyim reisler.?
Trisail ile ilgili olarak benim yaptığım özet çeviride Skip Novak'ın videosu var. 3. ya da 4. camadan Trisailden daha iyi bir seçenek diyor. Bir düşüncedir bakılabilir. Ben ana yelkene 4. camadan yaptırdım. denemedim, en kısa zamanda 25-30knot arasında önce deneyeceğim. Eos heave too için 3. Camadan diyor ve az biraz Cenova. En başarılı bu şekilde olduk.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2017, 09:28:43 Gönderen: Dilek Ergül »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
S/Y Serenity Notları
#67: 18 Eylül 2017, 09:33:08
Dilekçim Ultra şahane bir çapa.
Ama doğal olarak demiri attığınızda yan yatıyor, taban sık eriştelik olduğunda ne etsen tutmuyor. Dediğin gibi tutması için ya seyrek alana ya da kumluk alana denk gelmesi lazım. Ha tuttu mu, asla bırakmıyor.
3 yıldır ultra kullanıyorum, ilk kez bu yıl Aktur'da tutturamadım demiri.O kadar sinirlendim ki, Aytül ablaya Hasan reise nasıl tahammül ettiğini, Celal abiye yanımdan çekip gitmesini söyledim, Erol Akyiğit o sıra telefon açıp bir şey deyince de "bari sen kapa çeneni" deyiverdim.
Kuşkusuz demiri kaptan atar , ama atarken de iste ağzından böyle kudümsüz laflar çıkar :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2017, 09:38:09 Gönderen: Hasan Toparlak »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Ynt: S/Y Serenity Notları
#68: 18 Eylül 2017, 14:56:26
Dilekçim Ultra şahane bir çapa.
Ama doğal olarak demiri attığınızda yan yatıyor, taban sık eriştelik olduğunda ne etsen tutmuyor. Dediğin gibi tutması için ya seyrek alana ya da kumluk alana denk gelmesi lazım. Ha tuttu mu, asla bırakmıyor.
3 yıldır ultra kullanıyorum, ilk kez bu yıl Aktur'da tutturamadım demiri.O kadar sinirlendim ki, Aytül ablaya Hasan reise nasıl tahammül ettiğini, Celal abiye yanımdan çekip gitmesini söyledim, Erol Akyiğit o sıra telefon açıp bir şey deyince de "bari sen kapa çeneni" deyiverdim.
Kuşkusuz demiri kaptan atar , ama atarken de iste ağzından böyle kudümsüz laflar çıkar :)
Bunlar hepimizde oluyor.. Bademli de 2 kez denedim.. misafirler hemen huysuzlanıp ay yok gidelim demeye başladılar..susun ulen diyemedim.. başka yere attım.. deniz bu.. oluyor..

4/4 yok..100% yok..biliyorum oldum piştim gari de yok.. hele hele büyük denizci yok.. keşke bunu anlasak da işleri kolaylaştırsak ve daha fazla zevk alsak..  ;D ;D 

Ultra yerli üretim olarak benim gurulandığım bir üründür. Acemiliği, dalgınlığı kapatır. Neden yan düşüyor yalnız onu Nejat ağabey ile konuşmak gerek fuar zamanında..

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: S/Y Serenity Notları
#69: 18 Eylül 2017, 15:09:09
E canımcim dip battaniye gibi, o nedenle. Ultra oynadıkça gömülen kuvvetlenen bir çapa. Ama ıste dibe battaniye sermişler, olmuyor.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: S/Y Serenity Notları
#70: 18 Eylül 2017, 15:10:37

Ultra yerli üretim olarak benim gurulandığım bir üründür. Acemiliği, dalgınlığı kapatır. Neden yan düşüyor yalnız onu Nejat ağabey ile konuşmak gerek fuar zamanında..

Ultra'yı severim. En çokta bunun için. Amerikada ki bir gezgin videosunda, araştırdım bu gayet iyi diye bahsediyorsa, yabancı çapa testlerinde artık adını geçirecek kadar ciddiye alıyorlarsa.

Valla benim hoşuma gidiyor görüp duydukça böyle şeyleri.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 975
S/Y Serenity Notları
#71: 18 Eylül 2017, 22:47:43
16 kg Wasi demir var bende. Her zeminde tutuyor, alargada rüzgar yön değiştirdiğinde çıkıp tekrar tutuyor ancak kıçtankara bağlıyken yandan 20 knot sağanaklarda bırakıyor.  Bu tür durumlarda baştan koltuk alamıyorsam alargaya çıkıyorum.  Alargada tekneye etki eden kuvvetin, etkidiği yüzey alanının düşüklüğü nedeniyle fazla olmayacağını düşünürüm hep.  Demire yük binmeye başladığında tekne burnunu rüzgara dönmüş demektir ve etki alanı çok düşmüştür zaten.  (Knidos gibi sert kumtaşı zeminlerde blok halinde zemini kaldırması ve tekrar zor gömülmesi dışında alargada hep rahatım.  )


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2017, 23:41:58 Gönderen: Hasan Toparlak »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#72: 18 Eylül 2017, 23:11:32
Hasan Hocam sevmiyorum bu (Vasi) Bugelleri hakikaten yanal dirençleri zayıf.. (Benim CQR da öyle idi zaten!).
Mangus unda tipini sevemedim.:)
Önce Lewmar Delta yı takayım bir.  Şu elimdeki işler ve güncel masraflar (karaya al, marina öde, usta öde vb. )hafifleyince  para ayıracağım ve sırasıyla  Rocna ya da Ultraya yönleneceğim sanırım.

Finike iyi imiş meğer , mecburen her işi kendim yapıyordum  ve şimdiye bu demirleri almıştım.  :D
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2017, 23:13:24 Gönderen: Öcal Turan »

n

nuri_kongur

Ynt: S/Y Serenity Notları
#73: 18 Eylül 2017, 23:42:51
Ya rocna ve ultranın tr fiyatları nedir acep? Ultranın web sitesinde beni. 23 feet uzunluğundaki 1,5 ton (tahminen söylüyorum bu tonajı) ağırlığındaki katamaran tipi tekneye 12 kg olur sana diyor. Elinde kendisine küçük gelipde bana yetecek kg de olan varsa bilmek isterim doğrusu.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: S/Y Serenity Notları
#74: 18 Eylül 2017, 23:59:20
Masal boş ağırlığı 5,5 ton, 16 kg Ultra ile çakılı duruyor, diyeceğim, Hasan abi kıs kıs gülecek :) Ama valla eriştelikti.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git