Konuyu şunu şunu yaptım oldu diye anlatmayacağım.
Maddeler halinde nedenleri ile ,tecrübesi az olan reislere de aklımın yettiğince fikir versin diye ele alacağım ,lafı biraz uzatacağım , şimdiden affola bilen reislerce.
Dediğim gibi fazla veya eksik yaptıklarım, yapmam gereken tavsiyeleriniz varsa lütfen katkı verin.
1) Finike de tekneyi epoksi-elyaf kaplarken tekne salmasının altında ,üzerinde durduğu takozlara denk gelen bölgelerin de elyaf ve epoksi kaplanması.
Yapılan işlem : Kuşadasın da tekneyi karaya alma sebeblerimden birisi ,karaya alırken buna uygun takozlattım.
Turgut Özbek usta yı orada kalmış herkes bilir sanıırım , yokluğumda yaptı ,iyi yaptığından eminim o iş bitti bence.
2) Zincirlik büyütülecek ve zincir eklenecek : Tesbit ettiğim en sıkıntılı konu.
Kuru ağırlığı 5.5 ton çeken tekne de sadece 45 m. Zincir ve onu dahi en az iki kere elle yatırmazsan almayan bir zincirlik vardı.
a) Zincirlik :
Serenity de üstte zincirlik kapağı yok. Bu hem iyi hem kötü ; İyiliği sert havada tekneye kafadan gelen denizlerde zincirlik kapağından su yaparmı derdim yok.
Kötülüğü, zinciri alırken üstten yatıramıyorsun , yığılan zinciri bir kişinin aşağı baş kamarada zincirlik kapağını açarak yatırması lazım . Yolda sıkıntı yaptı bana bu iş ve yanımda bir kişinin olmasını şart koştu. Hani tek başımıza seyir yapacaktık.
Yola çıkmadan bilemezdim bunu ve bir iki kere acele veya dalgınlıkla zinciri yığdırınca ırgat kastanyolasını (balatasını) da zorladım ,kaydırdım.
Çözüm : Yokluğumda 25 senelik marangozum Bahadır Usta zincirliği tekne sintinesine yakın bir yere indirdi ve ona bir kutu yaptı .
Turgut usta da kutuyu elyaf epoksi kapladı , hem zincir gibi bir ağırlığı tekne tabanına indirerek tekne balansını daha da artırdım , hem de zincir yığılması derdim bitti .
Gidince zincirliğin altında sintineye suyun gitmesi ve fakat pisliğin gitmemesi için şaşırtmalı frengi deliği yapılmış mı (tembihlemeyi unuttum) onu kontrol etmek var aklımda.
Yapılmamışsa yapacağım fotoğraflar koyarım buraya.
Hangi akla bu kadar ufak ve yukarıda bir zincirlik planlamış Alman mühendisliği anlamadım.
b) Zincir : Gemiler adası veya dirsek gibi derin yerlerde , sert hava da demir attığım her yerde , 8 mm. 45 Metre zincir yetmedi bana .
Hep mutedil havada tam kapalı yerde zincir atmıyoruzki.
.
Bu nedenle çöğu zaman zincire halat ekleyeceğim diye uğraştım .
Uğraştım ,çünkü hem zincirliğim , bırakın halatı zinciri bile yatırmadan almayacak kadar ufaktı, ayrıca zincirlik dolabınında üstten kapağım yok ve halatın kiliti ,halatın bağı vb. Irgatın zincirlik deliğinden geçemiyor.
Önce zinciri sağlama alıp ,hırça mapası bağlantısı dahil tamamen dışarı almam , hırça mapasının kilidini çözmem , sonra bu ufak kilidi zincir ucuna tekrar takıp üzerine taktığım daha büyük bir kilide halatı bağlamak gibi bir işlemler dizisi vardı.
Tamam zincire halatı her seferinde ekleyelim o zaman zinciri büyütmeye gerek yok ama açık güverte veya üstten zincirlik dolabına erişimi olmayan benim teknemde , ırgatın bu zincir deliği ile değil .
Her seferinde bunu yapmak bıktırıyor insanı.
Çözüm : Zincirliği büyütmeyi kafaya koyduğum için daha yolda iken bizim DADD ikinci el malzeme grubunda sordum fazla zinciri olan reis varmı diye.
Sağolsun Aziz Eryavuz Hocam cevap verdi ; Şansıma onda 25 m. Kadar 8 mm. Kullanmadığı zincir varmış . şimdi memlekete gelince kendisinden onu alacağım , bir ekleme baklası ile (teknede var) zincirime ekleyeceğim.
70 m. Zincir ideal olacak bana diye düşünüyorum.
-Devam edecek.