Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: S/Y Serenity Notları

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: S/Y Serenity Notları
#45: 17 Haziran 2017, 06:06:31
Öcal abi nerede?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: S/Y Serenity Notları
#46: 17 Haziran 2017, 07:55:06
Öcal teknesi ile varış noktası Kuşadası olacak şekilde seyire başladı.Dün gece Kekova civarında idi.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#47: 18 Haziran 2017, 18:20:49
Öcal ağbi.Serenity bitmiş harika olmuş,eline sağlık..

Teşekkür ederim Ali.:)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#48: 18 Haziran 2017, 18:22:42
Öcal abi nerede?

Vurdum kendimi denizlere.  Şimdilik Akdeniz deyim Ersin. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#49: 18 Haziran 2017, 18:25:50
Öcal teknesi ile varış noktası Kuşadası olacak şekilde seyire başladı.Dün gece Kekova civarında idi.

Evet plan bu abi ama  gezip acısını çıkararak iki senenin. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#50: 16 Eylül 2017, 23:12:08
Bu başlıkta en son yazımı tesadüfen tam üç ay önce yazmışım ,  bakalım tatil yapayım derken orada burada istemeden de olsa bir test seyrine dönen Finike -
 Kuşadası yolculuğumu http://heyamolahey.com/seyir-anilari/serenity-seyir-defteri/ başlığında anlattım biliyorsunuz .
Yollarda kendimce ne kusurlar bulmuşum , neler olmuşta ne işler çıkmış burada ele almaya çalışacağım..

Sevgili reisler ,siz de tekneyi tanıdınız artık , lütfen  görüş ve önerilerinizi esirgemeyin.
Şimdiden teşekkürler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#51: 17 Eylül 2017, 01:51:11
Konuyu şunu şunu yaptım oldu diye anlatmayacağım.
Maddeler halinde nedenleri ile ,tecrübesi az olan reislere de aklımın yettiğince fikir versin diye  ele alacağım ,lafı biraz uzatacağım , şimdiden affola bilen reislerce.
 
Dediğim gibi fazla veya eksik yaptıklarım, yapmam gereken tavsiyeleriniz  varsa lütfen katkı verin.

1) Finike de tekneyi epoksi-elyaf kaplarken tekne salmasının altında ,üzerinde durduğu takozlara denk gelen  bölgelerin de elyaf ve epoksi kaplanması.

Yapılan işlem : Kuşadasın da tekneyi karaya alma sebeblerimden birisi ,karaya alırken buna uygun takozlattım.
Turgut Özbek usta yı orada kalmış herkes bilir sanıırım , yokluğumda yaptı ,iyi yaptığından eminim o iş bitti bence.

2) Zincirlik büyütülecek ve zincir eklenecek : Tesbit ettiğim en sıkıntılı konu.  >:(

Kuru ağırlığı 5.5  ton çeken tekne de sadece 45 m. Zincir ve onu dahi en az iki kere elle yatırmazsan  almayan bir zincirlik vardı.

a) Zincirlik :
Serenity de üstte zincirlik kapağı yok. Bu hem iyi hem kötü ;  İyiliği sert havada tekneye kafadan gelen denizlerde zincirlik kapağından su yaparmı derdim yok.

Kötülüğü, zinciri alırken üstten yatıramıyorsun , yığılan zinciri bir kişinin aşağı  baş kamarada zincirlik kapağını açarak  yatırması lazım . Yolda sıkıntı yaptı bana bu iş ve yanımda bir kişinin olmasını şart koştu. Hani tek başımıza seyir yapacaktık.  ???
 
Yola çıkmadan bilemezdim bunu ve bir iki kere acele veya dalgınlıkla zinciri yığdırınca ırgat kastanyolasını (balatasını) da zorladım ,kaydırdım.

Çözüm : Yokluğumda 25 senelik marangozum Bahadır Usta zincirliği tekne sintinesine yakın bir yere indirdi ve ona bir kutu yaptı .
Turgut usta da kutuyu elyaf epoksi kapladı , hem zincir gibi bir ağırlığı tekne tabanına indirerek tekne balansını daha da artırdım , hem de zincir yığılması derdim bitti .
Gidince zincirliğin altında sintineye suyun gitmesi ve fakat pisliğin gitmemesi için  şaşırtmalı frengi deliği yapılmış mı (tembihlemeyi unuttum) onu kontrol etmek var aklımda.
Yapılmamışsa yapacağım fotoğraflar koyarım buraya.

Hangi akla bu kadar ufak ve yukarıda bir zincirlik planlamış Alman mühendisliği  anlamadım. ::)

b) Zincir :  Gemiler adası veya dirsek gibi derin yerlerde , sert hava da demir attığım her yerde , 8 mm. 45 Metre zincir yetmedi bana . ???
Hep mutedil havada tam kapalı yerde zincir atmıyoruzki. ::).

Bu nedenle çöğu zaman zincire halat ekleyeceğim diye uğraştım .

Uğraştım ,çünkü hem zincirliğim , bırakın halatı zinciri bile yatırmadan almayacak kadar ufaktı, ayrıca zincirlik dolabınında üstten kapağım yok ve halatın kiliti ,halatın bağı vb. Irgatın zincirlik deliğinden geçemiyor.

Önce zinciri sağlama alıp  ,hırça mapası bağlantısı dahil tamamen dışarı almam , hırça mapasının kilidini çözmem , sonra bu ufak kilidi zincir ucuna tekrar takıp üzerine taktığım daha büyük bir kilide halatı bağlamak gibi bir işlemler dizisi vardı.

Tamam zincire halatı her seferinde ekleyelim o zaman zinciri büyütmeye gerek yok ama açık güverte veya üstten zincirlik dolabına erişimi olmayan benim teknemde , ırgatın bu zincir deliği ile değil .  :-\
Her seferinde  bunu yapmak bıktırıyor insanı.   ???

Çözüm : Zincirliği büyütmeyi kafaya koyduğum için daha yolda iken bizim DADD ikinci el malzeme grubunda sordum fazla zinciri olan reis varmı diye.

Sağolsun Aziz Eryavuz Hocam cevap verdi ; Şansıma onda 25 m. Kadar 8 mm. Kullanmadığı zincir varmış . şimdi memlekete gelince kendisinden onu alacağım , bir ekleme baklası ile (teknede var) zincirime ekleyeceğim.
70 m. Zincir ideal olacak bana diye düşünüyorum.

-Devam edecek.
 
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Eylül 2017, 02:05:34 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Ynt: S/Y Serenity Notları
#52: 17 Eylül 2017, 09:17:06
Agabey ayni agirliktayiz kuru 5020 dolu 7400.. 60 mt zincir 20 mt halat sence nasil..? Onerin olur mu?

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#53: 17 Eylül 2017, 09:30:00
Agabey ayni agirliktayiz kuru 5020 dolu 7400.. 60 mt zincir 20 mt halat sence nasil..? Onerin olur mu?

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Günaydın Dilek , zincirin 8 mm. ise ve zincirliğin müsaitse bir 20 m. Daha ekle , değilse halatını 40 m. Yap , eğer zincirin 10 mm. ise yeter bence.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#54: 17 Eylül 2017, 09:56:33
3)  Demirler ;

a) Ana demir : Daha öncede dediğim gibi tekne de (33 feet ,9.95 m. Serenity) 16 Kg. CQR tipi orjinal ve krom bir ana demirim var. Bu tip demir kıçtan koltuk aldığım veya rüzgarın düzenli olarak bir istikametten  estiği durumlarda eğer dip çamur veya kum ise gayet güzel tutuyor.

Ancak zemin sert veya otluksa ya da rüzgar tekneyi çeviriyorsa (Ege de öyle oluyor genelde)  kendinizi demir atmamış ve zincirde duruyor sayabilirsiniz. ::)
Aslında İngiltere de bir kaç şehirin zemin yapısına göre ve gelgit de kullanılmak için dizayn edilmiş bir demirdir , neden bu kadar moda olmuş heryerde karşıma çıkar anlamadığım hususlardan birisidir.

Her ne ise , bu kadar sert havalar görüp koylarda barınacağımı bilsem en baştan önlemimi alır değiştirirdim onu ,ancak gaflete düştüm bir kere ve tüm yol boyu tedirgin geldim .Tan Kaan reisim duy beni , anla niçin bırakamıyordum tekneyi yalnız başına alargada :)

Yine bu demir yüzünden Akçabük koyunda demir taradım.  :o

Şimdi bu demiri değiştireceğim ve kendisini ikincil demir, hatta daha iyisi kıç demiri olarak kullanma niyetindeyim.
Birisine veripte kimsenin başını yakamam.  :-\

Yeni koyacağım demir tercihime gelince ;

Ana demir olarak birinci tercihim orjinal olmak şartıyla ikinci el uygun fiyata bulabilirsem şu son zamanın modası Ultra veya daha az meşhur Rocna . Hatta Rocna yı daha çok tercih ederim.(Az meşhur ya belki daha ucuzdur.:) )

İkinci tercihim aslında CQR ın modifiye edilmiş, kıçı başı oynamayan versiyonu olan Lewmar Delta.

Bu da 80 li yılların naylon tekne demirlerindendir ve bilen adamın elinde atılırsa diğerleri kadar olmasa da CQR dan çok daha iyidir.

Yine yollarda haberleştiğim Uğur Kalaycıoğlu reisimizde kullanmadığı 16 Kg. Bir Delta varmış , kendisi Ultra kullanıyormış şu anda .
Diğerlerine bütçem yetip yetmeyeceğini , bulup bulamayacağımı bilmediğim için ,  memlekete gelince öncelikle onu alıp  kendimi  bir rahatlatacağım.

b) Danforth :  Tekne de 10 kg. Bir Danforth çapa var kıç demiri olarak dursun diyorum yerine göre. Ancak takımımı dizdikten ve CQR ı kıça aldıktan sonra ihtiyacı olan bir reis e de verebilirim.İş görür ufak teknelerde.

c) Başaltında yer kaplamasın diye katlanıp iki kollu hale  gelen 4 kollu 8 kg. bir admiralti çapam var.  Dip eriştelikse ana demire ekleyeceğim ikinci demir olarak beni kurtaracak olan o diyorum , teknede kalacak.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: S/Y Serenity Notları
#55: 17 Eylül 2017, 10:10:55
Abi Danfort eriştelikte iş gören cinsten demir değil mi? CQR başarılı bir demir değil bence. Eristede Ultra da hiç iş görmüyor.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#56: 17 Eylül 2017, 10:32:24
Abi Danfort eriştelikte iş gören cinsten demir değil mi? CQR başarılı bir demir değil bence. Eristede Ultra da hiç iş görmüyor.

Bülent reisim benim Danforth 10 kg. Ana demir olamaz ,  onun yerine eriştede admiralty 4 kollu 8 kg. Kullanmayı düşünüyorum kıçta veya ana demire ek olarak.

Bence erişte de çapa marka :) daha iyi Danforth dan.


CQR dediğim gibi çamur ve kumda ,sabit rüzgarda iyi. Ne bileyim belki bir gün öyle bir yerlere düşermi yolum demiştim.  :-\

Haklısın , admiralty yedek dursun yine , kıç demiri Danforth yapayım , atayım ben bu CQR ı tekneden ağırlık yapmasın :)

(yazılı düşünüyorum biraz karışık oldu ama son kararım. :) )

Orjinal Rocna  bulabilsem bir tane ana demir olarak en iyisi o da  , bakacağız artık. O zaman Delta yı yedek veya kıç demiri yaparım.

Sağolasın Bülent Reisim, kafamı netleştirdin.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Eylül 2017, 10:36:18 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: S/Y Serenity Notları
#57: 17 Eylül 2017, 10:34:15
Nadiren de olsa, bu işlerde iyi fikir verebiliyorum. Sanıyorum bu, son 10 yıldaki üçüncü iyi fikrim oldu. Hiç fena değil.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#58: 17 Eylül 2017, 11:20:44
Nadiren de olsa, bu işlerde iyi fikir verebiliyorum. Sanıyorum bu, son 10 yıldaki üçüncü iyi fikrim oldu. Hiç fena değil.

Kendini ''underestimate'' etme. İyisin. :)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: S/Y Serenity Notları
#59: 17 Eylül 2017, 12:18:52
Tan Kaan reisim duy beni , anla niçin bırakamıyordum tekneyi yalnız başına alargada :)


Abi, ben fikrim teknenin en önemli malzemesinin demir olduğu ve bir çok malzemeden daha öncelikli yatırım yapılması gerektiği. Alarga'da kalmayı her daim tercih ettiğim için demir benim için çok önemli. Elbette "demiri atan kaptan" doğru bir söz ama tolerans sağlayacak olan doğru demir, demir çeşitliliği ve demir atma düzenekleri.

Bu arada kullanmadığım için bilmiyorum ama Mantus demir araştırmaya değer gibi gözüküyor.
  • IP logged

 
Yukarı git