İşin önemli olduğu konu.
- Tekne yaptıracak olanlar
-Teknesine refit yaptıracak olanlar
-İkinci el tekne almak isteyenler.
Bu grupta iseniz malzeme bilgisi olmadan olmaz diyorum.
Sıkıntı bu olsun abi ;
-Tekne yaptıracak kadar gönlüne güvenen adam, 30 yıl öncesine dönüp sabah akşam dersini çalışacak kadar maçasına da güvenir. Bknz, Ersin Böke
-Şayet değer bir markaya refit yaptıracaksa, zaten o tekneyi ve kullanılan malzemeyi çok iyi biliyordur, en azından orjinaline uyması için zaten uzun bir araştırma işine girip öğrenmiştir. Çok bulunur bir tekne ise, zaten etrafında sorup öğrenebileceği onlarca kişi vardır. Orjinalinden kaçınarak da olsa, bir yol rahatça bulunur, uygun fiyatlı ve doğru malzemede bulunur.
-İkinci el tekne alacak kişi de, bir zahmet onbinlerce € para bayılıyor ve tanımadığı birinden, bilinmeyen bir tekneyi alıyorsa, kendisi yapamıyor, tanıdığı biriside yoksa, 750 € sörvey parası da versin, uluslararası bir sörveyörden kapı gibi raporu alsın. Her halükarda, daha garanti olacaktır. Sonrasında tanımaya devam eder. İçi rahat bir şekilde.
Son tahlilde, hepsi yapılabilecek, çaresi olabilecek, en önemlisi ise, bir kaç kazıktan sonra en iyisini öğrenip, tecrübelenecektir.
Zaten o kadar uzun yola çıkacak birisi, teknesine bağlı birisi, teknesini tanımadan, ıncık çıncık her bir yerini ellemeden, gerekli şeyleri kurcalayıp öğrenmeden o yola çıkmaz.
Dediklerin yanlış demiyorum abi, sadece denizcilikle alakalı ilk şart değildir diyorum.
Ve elbet, yine ve tekrar, büyük istek üzerine, "bence" diyorum.
Sonuçta sadece fikirlerimizi konuşuyoruz. Herkesin doğrusu farklı.