Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bi'şi sorucam - Tekne Ağırlığı

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bi'şi sorucam
#30: 28 Aralık 2017, 21:04:37
Ömrü bitmiş bir yelkenin kumaşından önce dikişleri biter. Dikişleri tırnağınızla kazıyın, kazınıyorsa o yelken  bitmiştir.



Burak reis bilir , bu tarif benim kendiliğinden ve sakat bir yerde parçalanan cenova yı anlatıyor. Çok önemli.

Sizin yelkeniniz güneşten yanmıştı Öcal reis kumaş kağıt gibi yırtılır Uv koruması olmadığından yada bittiğinden .Yeni nesil malzemelerde iplik bobini 16 dolara olan var 2 dolara olan var 16 dolarlık olan uv korumalı ipliğe hiçbir şey olmaz Dacron biter ip kalır diğer 2 dolarlık ip kullanılırsa evet önce ip gider.Yelken yaptırırken sadece fiyata değil kullanılan malzemeye dikkat etmek seçmek gerekir.

Yaptıramadık ki bir türlü ,öğrenelim işi. :)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#31: 28 Aralık 2017, 21:16:05
Kısaca Öcal reis ya kapitalizmin tuzaklarına düşüp her şeyin (Enine) en iyisine sahip olmaya çalışacağız yada slow sail mottosuyla keyfimize bakacağız.

En iyisini alabilecekken almamayı seçmek işte slow sail bence burada başlıyor aynı zamanda mutlulukta.


  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#32: 28 Aralık 2017, 21:30:39

Bilgilendirici, öğretici, uyarıcı açıklamalar için çok çok teşekkürler..

Sağolun..
Varolun..


Burak reis anladım...
Biz yaveş yaveş yapcez yelkeni, yaveş yaveş seyir yapcez. Yaveş yaveş dolaşacağız sahilleri...

:)




  • IP logged
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2017, 21:39:49 Gönderen: Hasan Toparlak »

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#33: 28 Aralık 2017, 21:36:06
Bende öyle yapacağım Recep reisim.Yazdıklarım benim düşüncelerim her iki seçimde bence aynı kapıya çıkıyor birinde tatminsizlik diğerinde zamansızlık yaşıyor insanoğlu .
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#34: 28 Aralık 2017, 21:48:04


evet "zamansızlık" doğru.. Şunun şurasında daha kaç yıl yelken yapacağız. Çoğu gitti azı aldı..
Ama tatminsizlik bana uzak olsun. Kaşık kadar kayık ile bile tüm günümü 3 yıldır tek başıma geçiriyorum 5-8 mil yarıçaplı alanda.. sadece menzili genişletmek hayallerim var..
Kısmet...

Tüm bu tırmalamalar da menzili enez'e, İbrice'ye, bozbaba'ya, limni'ye belki belki Kavalaya'ya filan çıkarmak arayışı..




  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#35: 28 Aralık 2017, 22:04:20
Yelkenleriniz tamamen bitik durumdamı Recep reis bir resmini gönderirmisiniz?
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#36: 28 Aralık 2017, 22:14:33


yok yok benim üç sezonluk rota'nın yelkenleri cillop gibi 3 bofort üstü havaya çıkmadığımdan.. Baktığım bir tekne var. Onunla ilgili sormuştum.

Alırsam herhalde sezon içinde üstüpü olarak kullanılır kıvama getiririm :)

  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#37: 28 Aralık 2017, 22:29:26
Çokmu kötü durumda yelkenleri güzel tekneyse yapmak istediklerinizi size yaptıracaksa yelken yaptırılır o kadar gözünüzde büyütmeyin .Çok büyük bir tekne değilse 10 Euro Dacronun metresi yani kesilir dikilir .Yelken alt yakası büyüdükçe dikebilen makine değişiyor marka falan işin içine giriyor kesimi ıvırı zıvırı dünya para tutuyor 25-30 feet bir teknenin yelkeni elde kesilir bir zigzag makine ile dikilir.Tekneyi alırken yelken için biraz fiyat indirtin .
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#38: 29 Aralık 2017, 22:50:00


Teşekkür ederim Bura reisim. Bu önümüzdeki günlerde bir biçim kazanacak. Yelkenler çok çok kötü değil, ama pek iyi de görünmüyor. Karada olduğundan da açıp bakamadım. Seyir halinde göremedim.. İlk izlenim bu şekilde..

Başka sorun görmezsem yelken nedeniyle herhalde tutum değiştirmem.

Teşekkürler..



  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#39: 30 Aralık 2017, 00:23:30


Teşekkür ederim Bura reisim. Bu önümüzdeki günlerde bir biçim kazanacak. Yelkenler çok çok kötü değil, ama pek iyi de görünmüyor. Karada olduğundan da açıp bakamadım. Seyir halinde göremedim.. İlk izlenim bu şekilde..

Başka sorun görmezsem yelken nedeniyle herhalde tutum değiştirmem.

Teşekkürler..





Hayırlıysa  olsun Recep reis her şey gönlünüzce olsun.
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#40: 14 Şubat 2018, 14:17:10

Tekne bağlama sicilindeki gross ton ve net ton ölçüleri arasındaki farkın anlamı nedir?

Misal Gross  karşılığı 15 ton

Net ağırlığı 9.5 ton ise bundan ne anlamamız lazım?
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Bi'şi sorucam
#41: 14 Şubat 2018, 14:33:02

Tekne bağlama sicilindeki gross ton ve net ton ölçüleri arasındaki farkın anlamı nedir?

Misal Gross  karşılığı 15 ton

Net ağırlığı 9.5 ton ise bundan ne anlamamız lazım?

Yanlış bilmiyorsam,
Gross ton hacim ölçüsü.
Ne ağırlığı ise yüklü haldeki ağırlığı.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Bi'şi sorucam
#42: 14 Şubat 2018, 15:54:31
En son IYT sınavı için çalışırken öğrenmiştim aklımda kalan
Gros tonaj, geminin tüm kapalı alanlarının hesaplanması  net tonaj ise geminin kazanç sağlamakta kullanılan kapalı alanlarının yani yük taşıyacak olan alanların hesaplanması ,  net tonajı, gros tonajının %30'undan az olmamıyor
Ancak bizim teknelere liman başkanlığının verdiği bağlama kütükleri aslında tüm Deniz araçları için hazırlanmış bağlama kütükleri herhalde bizim kayıkların bağlama kütüğündede gross ton var
Aslında olmaması lazım
Örnek olarak Daisynin fabrika çıkış evrakında sadece tek kg var  oda 10,99 Ton ama bağlama kütüğüne gross ton 20 ton yazıyor
İthalatı yapılırken Gümrük giriş beyannamelerinde hem brüt hem net kg yazılması zorunluluğu olduğundan oraya sallama bir kg yazıyorlar diye düşünüyorum.
Biz ihracat yaparken mallarımızın kg net , koli ve ambalaj malzemesini üstüne koyar gross kg olarak beyanname açarız

Bağlama kütüğü elime ulaşınca liman idaresine sordum “öyle yazılmıştır “ gibi acayip seyler söylemişti
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2018, 16:08:33 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Bi'şi sorucam
#43: 14 Şubat 2018, 16:15:05
En son IYT sınavı için çalışırken öğrenmiştim aklımda kalan
Gros tonaj, geminin tüm kapalı alanlarının hesaplanması  net tonaj ise geminin kazanç sağlamakta kullanılan kapalı alanlarının yani yük taşıyacak olan alanların hesaplanması ,  net tonajı, gros tonajının %30'undan az olmamıyor
Ancak bizim teknelere liman başkanlığının verdiği bağlama kütükleri aslında tüm Deniz araçları için hazırlanmış bağlama kütükleri herhalde bizim kayıkların bağlama kütüğündede gross ton var
Aslında olmaması lazım
Örnek olarak Daisynin fabrika çıkış evrakında sadece tek kg var  oda 10,99 Ton ama bağlama kütüğüne gross ton 20 ton yazıyor
İthalatı yapılırken Gümrük giriş beyannamelerinde hem brüt hem net kg yazılması zorunluluğu olduğundan oraya sallama bir kg yazıyorlar diye düşünüyorum.
Biz ihracat yaparken mallarımızın kg net , koli ve ambalaj malzemesini üstüne koyar gross kg olarak beyanname açarız

Bağlama kütüğü elime ulaşınca liman idaresine sordum “öyle yazılmıştır “ gibi acayip seyler söylemişti

Yazmıştım ama yollamamışım

Özet ile gross ( brüt ) tabiri geminin kendi ağırlığı ile birlikte taşıyacağı yükü söyler
Buda bağlama kütüğündeki bizim teknelerinizin sallama yazıldığını gösterir bence

11 ton tekne 9 ton ağırlık taşırmı bilemedim açıkçası 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Bi'şi sorucam
#44: 14 Şubat 2018, 16:22:16



a) Gros tonaj (Gross tonnage): Bir geminin tüm kapalı yerlerinin hacminin, bazı istisnalar hariç olmak üzere kadem küp olarak toplamının 1OO’e bölünmesiyle elde edilen hacim ölçüsüdür. İstisna olarak tuvaletler, banyolar, döşek altları gibi yerleri gösterebiliriz. 8 Nisan 1966 tarihli 12260 sayılı resmi gazeteye göre Gros tonilato: (aa) Tonilato güvertesi altındaki hacmin, (bb ) Tonilato güvertesi üzerindeki güverteler arasındaki hacmin, (cc) Üst güvertede bulunan, yük veya malzeme koymaya, yolcu yahut mürettebatın yatmasına veya oturmasına elverişli sabit kapalı mahallerin hacimlerinin, (dd) Ambar eşikleri fazlalığının toplamına denir.

b) Net tonaj (Net Register tonnage): Bir geminin Gros tonajından, yaşama ve seyir yerleri, portuç, safra ve tatlı su tankları, tankerlerde pompa dairesi, donki ve kazan daireleri, yürütücü yerler ve yelken mağazası gibi hacimler çıkartıldıktan sonra elde edilen tonaj değeridir. Başka bir deyimle, geminin kazanç sağlamakta kullanılan kapalı yerlerinin hacmidir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2018, 16:26:00 Gönderen: Cem Gür »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git