Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bi'şi sorucam - Tekne Ağırlığı

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Bi'şi sorucam
#60: 29 Mart 2018, 10:44:42
Modellemek yerine yamuğun hacminden hesapladım :)  15x(190+120)x99/2 =232500 cm3 döküm demirin yoğunluğu 7.3 gr/cm3 alındığında 1697 kg yapıyor.
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#61: 29 Mart 2018, 10:48:37

Çok teşekkürler Oğuzhan reis..

1.5 ton gibi salmamız olduğunu öğrendik. Diğer soruların cevabını da zamanla öğrenirim :)

Çok teşekkürler...



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Bi'şi sorucam
#62: 29 Mart 2018, 10:50:04

Çok teşekkürler Oğuzhan reis..

1.5 ton gibi salmamız olduğunu öğrendik. Diğer soruların cevabını da zamanla öğrenirim :)

Çok teşekkürler...

Rica ederim. Tam köşeli gibi hesap yaptım. tekneye bağlandığı noktada da boşluk olabilir mi bilemiyorum ama 3% kayıpla hesaplarsanız daha doğru olur.
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#63: 29 Mart 2018, 11:00:56

Soru 2-

Yanmar 3HM35F motorlar 1983-1992 yılları arasında üretilmiş, 02039 no'lu motor 30 HP mi 34 hp mi? (Kütük kağıdında 30 yazıyor. İnternette arayıp bulduğumda 34). Motor no'dan yıl bulunabilir mi? (ben bulamadım da)

Soru 3-

Dinlence dahil 9.5 metre boy, 3.15 en (180 yazsa da 160 civarı salma dahil su çekimi), 8.05 gibi su hattı boyu olan bir yelkenli teknenin ağırlığı için ne söylenebilir?

1.5 ton gibi salma olduğuna göre yapanlar herhalde gövde+makine+direk+depolar+ıvır zıvır+yük ile ilgili de herhalde en fazla 3 ton gibi bir hesap yaptılarsa % 30'u geçen bir salma. Daha hafifse çok daha güzel olur değil mi?

Direği ölçmek, yelken alanlarını bulmak şimdiki aşama..
Bu arada da su+atık su deposu hacmi, yakıt deposu hacmi gibi öğrenilmesi gerekenler var..
Herhalde 6 ay gibi bir zamanda sailboatsaildata matrisinin içini doldurabilecek hale gelirim :)

Çok çok teşekkürler..



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Bi'şi sorucam
#64: 29 Mart 2018, 11:49:32

Soru 2-

Yanmar 3HM35F motorlar 1983-1992 yılları arasında üretilmiş, 02039 no'lu motor 30 HP mi 34 hp mi? (Kütük kağıdında 30 yazıyor. İnternette arayıp bulduğumda 34). Motor no'dan yıl bulunabilir mi? (ben bulamadım da)

Soru 3-

Dinlence dahil 9.5 metre boy, 3.15 en (180 yazsa da 160 civarı salma dahil su çekimi), 8.05 gibi su hattı boyu olan bir yelkenli teknenin ağırlığı için ne söylenebilir?

1.5 ton gibi salma olduğuna göre yapanlar herhalde gövde+makine+direk+depolar+ıvır zıvır+yük ile ilgili de herhalde en fazla 3 ton gibi bir hesap yaptılarsa % 30'u geçen bir salma. Daha hafifse çok daha güzel olur değil mi?

Direği ölçmek, yelken alanlarını bulmak şimdiki aşama..
Bu arada da su+atık su deposu hacmi, yakıt deposu hacmi gibi öğrenilmesi gerekenler var..
Herhalde 6 ay gibi bir zamanda sailboatsaildata matrisinin içini doldurabilecek hale gelirim :)

Çok çok teşekkürler..

3 ton deplasmanı varsa teknenin 50% gibi ir salma deplasman oranı yapar. Yüksek olması aranan özelliktir.  9 metre boyu ve 3 metre eni olan tekne 3 tondan fazladır diye düşünüyorum Recep reis. Sailboatdata sitesinde bu uzunluk ve endeki teknelerin verilen ağırlıklarının üzerine 1 ton ekleyebilirsiniz. Üretici bilgilerinde verilen deplasman motor, donanım vs ağırlıkları ihmal edilerek veriliyor. Yanıltıcı olabilir.
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#65: 29 Mart 2018, 12:04:13

Sanırım yanlış anlattım. "1.5 ton salma olduğuna göre salma hariç ağırlığı 3 ton gibiyse... "

gibi bir şey demek istemiştim. Bu durumda 1/3 salma oluyor. Yarış iddiası olmayacağına göre iyi bir gezi teknesi olabileceğini düşünüyorum..

Marka teknelerde yanıltıcı veriler varsa, "özel yapım"lar konusu tam kör kuyu herhalde.. Aşağı yukarı bir fikir edinmek için bu hesabı yapmaya çalışıyorum..

Ahşapla bilgili kısmen daha kendimizi bilgili sanıyoruz. Ama bu kimyagerlik bilgisi gerektirir teknelerin herbiri -hele kopya yapıldıysa- ayrı özgül ağırlıktaki malzemeden kabuğa sahip sanırım. Tabii dökülen kat sayısına bağlı olarak da aynı en ve boydaki kabukların her biri ayrı ağırlıkta..

 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Bi'şi sorucam
#66: 29 Mart 2018, 12:13:46

Sanırım yanlış anlattım. "1.5 ton salma olduğuna göre salma hariç ağırlığı 3 ton gibiyse... "

Doğru ben yanlış anlamışım.

gibi bir şey demek istemiştim. Bu durumda 1/3 salma oluyor. Yarış iddiası olmayacağına göre iyi bir gezi teknesi olabileceğini düşünüyorum.


Marka teknelerde yanıltıcı veriler varsa, "özel yapım"lar konusu tam kör kuyu herhalde.. Aşağı yukarı bir fikir edinmek için bu hesabı yapmaya çalışıyorum.

Ben öyle düşünüyorum en azından. Tekne en son lifte alındığı yerde ağırlık kaydedilmiş olabilir belki.

Ahşapla bilgili kısmen daha kendimizi bilgili sanıyoruz. Ama bu kimyagerlik bilgisi gerektirir teknelerin herbiri -hele kopya yapıldıysa- ayrı özgül ağırlıktaki malzemeden kabuğa sahip sanırım. Tabii dökülen kat sayısına bağlı olarak da aynı en ve boydaki kabukların her biri ayrı ağırlıkta..
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#67: 29 Mart 2018, 12:28:14

Son karaya alınırken ağırlık kaydedilmiş midir bilmiyorum. Ama suya atarken ağırlık alacağım. O şekilde de yavaş yavaş verileri toparlarım umudundayım..

Çok teşekkürler..
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#68: 14 Nisan 2018, 20:58:55

:)

Güverteyi boyamaya karar verdiniz.. Kıç ayna da güverteye dahil midir bilmiyorum. Ama arkadaki dinlencenin iki tarafında küçük parça kaymaz var. Yine güvertede de gezilebilecek alanlar kaymaz boyalı. Diğer yerlerse, kıç ayna da dahil beyaz poliüretan boya (sanırım, herhalde)

Boyamaya önce hangisinden başlanır? Bir sırası var mıdır?

Bantlamayı kaymaz boya için mi yoksa kaymaz boya dışındaki alanları boyamak için kullanılan poliüretan boya için mi önce yapmak gerekir?

"Fark etmez" gibi geliyor bana ama emin değilim..

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Bi'şi sorucam
#69: 14 Nisan 2018, 21:13:17
Recep Bey,
Kaymaz boya işi en sona bırakılmalı.
Bu durumda bantlamayı kaymaz boya dışı için yaparak başlamalısınız.
Tabii kaymaz için bantlama işi önceki boyanın iyice kurumasından sonra olmalı.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#70: 14 Nisan 2018, 21:16:13


Çok teşekkür ederim..
Sağolun..

  • IP logged

  • *
  • İleti: 181
Ynt: Bi'şi sorucam
#71: 14 Nisan 2018, 21:26:36
Karmaşık bir hesabı var. İçinden çıkacağımı sanmıyorum ama en azından NACA formunu öğrenmiş oluruz. Recep kaptan salmanın şekli bunlardan hangisine uyuyor acaba. Eksen çizgisinin üstü salmanın üst kenarı, altı da yere yakın olan kısmı diye bakmak gerek.
Bende bununla ilgili bir döküman var; hatta bir proğramda varmış otomatik hesaplayan. Ama malesef dahasını yapabileceğimi gözüm kesmiyor... :( İlgi duyan olursa gönderebilirim.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2018, 21:41:53 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#72: 14 Nisan 2018, 21:53:33


Mehmet Köstekçi reisim çok teşekkür ederim. Sizin şekle,
A  B
C  D

diye baktığımızda B'ye daha çok benziyor gibi ön (sol ucun) incelişi bakımından..

Yandan görünüşü de biri (ön) dik açılı, ters  (üstü aşağıya gelmiş) yamuk gibi.

Tahmini 1.5 ton gibi hesaplamıştık. Ben de ikna olmuştum.

Çok teşekkürler...






  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#73: 15 Nisan 2018, 20:07:27


Mehmet Köstekçi reisim çok teşekkür ederim. Sizin şekle,
A  B
C  D

diye baktığımızda B'ye daha çok benziyor gibi ön (sol ucun) incelişi bakımından..

Yandan görünüşü de biri (ön) dik açılı, ters  (üstü aşağıya gelmiş) yamuk gibi.

Tahmini 1.5 ton gibi hesaplamıştık. Ben de ikna olmuştum.

Çok teşekkürler...

Dün akşam tümüyle yanlış yazmışım.
Ön tarafı üçgen açısı şeklinde geriye doğru eğik.
Arka kısmı ise dik.

Üstte ölçüleri de vermişim oysa.. Yorgunluktan mı bunamaya başlamaktan mı  onu da doktor denizciler düşünsün..  :)

Ölçüler şöyleymiş.. (yukarıdan kopyaladım)

Üst çizgi 190 cm, Alt çizgi 120 cm. Arka düşey çizgi dik çizgiye yakın. Düşey hat 99 cm. Kalınlık da 15 cm. Uçlara doğru inceliyor. Parmak kalınlığına düşüyor..




  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#74: 18 Nisan 2018, 22:04:25


:)

Bulmaca sormuyorum..
Pratik bir soruna cevap arıyorum..

Teknede iki akü var(mış). Biri pert diğeri 13.6 A gösteriyor.  Pert olan 90 A starter akü (imiş). Diğeri 120 A aydınlatma, buzdolabı vs için marin akü. Pert olan başka bir marka ve marin değil. (Şu an markayı hatırlamıyorum).
Bir dostum sevdiğim bir denizci, "büyük akü al dedi. Yani 110-120 gibi, var olanın muadili bir şey kastettiğini sanıyorum.

Şimdi,
1- 120 A bir akü al, diğerinin yanına koy.
2- alelade (ve tabii daha ucuz) bir akü al, sonra ikisini bir yenilersin.

Bu iki şiktan hangisi doğrudur?





  • IP logged

 
Yukarı git