Bi'şi sorucam - Tekne Ağırlığı

Başlatan Recep Ertürk, 11 Kasım 2017, 23:23:23

« önceki - sonraki »

Recep Ertürk

Soru 1-

Teknelerin kaç kg oldukları bağlama kütüğünde yazıyor. ama gerçek kiloyu merak ettiğinizde veya bağlama kütüğündeki kg yanlış ise ya da size yanlış gibi geliyorsa bunu lifte alarak mı ölçüyoruz?

Ya da römorka koyup kantara çıkmak dışındaki yolu nedir?



Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Recep Ertürk - 11 Kasım 2017, 23:23:23

Soru 1-

Teknelerin kaç kg oldukları bağlama kütüğünde yazıyor. ama gerçek kiloyu merak ettiğinizde veya bağlama kütüğündeki kg yanlış ise ya da size yanlış gibi geliyorsa bunu lifte alarak mı ölçüyoruz?

Ya da römorka koyup kantara çıkmak dışındaki yolu nedir?

Bildiğim kadarıyla , bazı marinalarda bulunan liftler askıya aldıklarında aynı zamanda ölçüm yapabiliyorlar. Hatta kamyon üzerinde bulunan  vinçlerin gelişmiş olanlarında da  bu özellik var, sanırım limit üstü yük kaldırmayı engellemek için.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Tan Kaan Özkan

Üreticilerin verdikleri rakamların doğru olduğunu düşünmüyorum. Bir çok nedeni olabilir, el yatırması olması, vakum tekniği farketmez. Düşünülen rakamla, gerçkleşen farklı olacaktır bence.
Tabii birde Tekne ağırlığı ile deplasman farkıda var.

Üstüne, Liftinlerin doğru ölçüdüğünü hiç duymadım.

Gamlı baykuş gibi oldu yazdıklarım ama  ;D

Mustafa Ertör

Kalibrasyonu yeni yapılmış marina liftleri gerçek ağırlığı v eriyor.Bazı yarış tekneleri yarış kategegorilerini belirlemek için arada tartılıyorlardı Ataköy marinada.Ama bu söylediğim 1999 yılındaydı.Şimdi nasıl bilmiyorum.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Öcal Turan

Bizim lift in kantarı iyi tartıyor diyen marinayı da duymadım.:) En iyisi tır a yükleyip yol kenarı denetim kantarına girmek gibi gözüküyor galiba :-\

Mustafa Ertör

İki yıl önce WIM de yeni bakımdan geçmiş ve kalibre edilmiş liftte  Cemre'yi tarttırmıştım.Tahminimden hafif gelmişti.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Erman Yerman

Kri-Kri boş tanklarla karaya alınırken 10 ton, 5 ay sonra epoksi, kontraplak, polyester kaplı şekilde  suya indirilirken 8 ton gelmişti. Tahta 2 ton su çeker miymiş demiştim.. Yanlış tartım olabileceği aklıma hiç gelmemişti..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Cem Eğrikavuk

Birkaç sene önce, Marmaris'te yarış öncesi sertifika için tekneleri portatif bir terazi ile tartiyorlardi. Liftle üzerine getirip kayışlarda yük kalmayacak şekilde üstüne indiriyorlardi.


Recep Ertürk


Soru 2

Deniz suyu soğutmalı Volvo Penta motorlar hakında bilgisi olan var mı?

Motordan çalışırken motordan şıpır şıpır sular damlamsı ve motorun altında birikmesi neyin alametidir?



Bülent Büyükdağ

Motorun neresinden geliyor?
Hortumlardan başlayan bir dizi sorunu çağrıştırır.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Cevat İpekçi

  Suyun kaynağını bulmanız şart. Mümkünse fotoğrafını da eklerseniz fikir
yürütebiliriz.
Suyun motorun altında birikmesi ise çok normal.

Recep Ertürk


Teşekkür ederim cevaplar için..

Ayrıntılı bakmadım. Daha doğrusu bakamadım. Motor oldukça sıkışık yerde olduğundan. Motorun altında 6-10 cm bir hazne var. Oraya damlıyordu. O haznenin gerisine sintine pompası konmuş onunla da dışarı atılıyordu.

Motorun deniz suyu soğutmalı olduğu söylendi. Yanlış bilebileceğini düşünüp sordum. Yok bu böyle, sadece deniz suyu soğutmalı imiş. İçerde tatlı su dolaşımı yokmuş. Araştırdım Volvo Penta'nın böyle modelleri var..

Herhalde hortum veya bağlantı yerlerinden, kelepçelerden filan olmalı. Ama emin olamadım tabii.

Daha fazla bilgi yanında biraz denemeye de ihtiyacım var sanki.. Bu hafta sonu daha bilgili ve dikkatli bakmayı planlıyorum.




Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Recep Ertürk - 12 Kasım 2017, 23:41:08

Teşekkür ederim cevaplar için..

Ayrıntılı bakmadım. Daha doğrusu bakamadım. Motor oldukça sıkışık yerde olduğundan. Motorun altında 6-10 cm bir hazne var. Oraya damlıyordu. O haznenin gerisine sintine pompası konmuş onunla da dışarı atılıyordu.

Motorun deniz suyu soğutmalı olduğu söylendi. Yanlış bilebileceğini düşünüp sordum. Yok bu böyle, sadece deniz suyu soğutmalı imiş. İçerde tatlı su dolaşımı yokmuş. Araştırdım Volvo Penta'nın böyle modelleri var..

Herhalde hortum veya bağlantı yerlerinden, kelepçelerden filan olmalı. Ama emin olamadım tabii.

Daha fazla bilgi yanında biraz denemeye de ihtiyacım var sanki.. Bu hafta sonu daha bilgili ve dikkatli bakmayı planlıyorum.

Sıkıntılı bir durum. Motorunuz direk deniz soğutmalı tabir ettiğimiz bir motormuş. Kondese ve tatlı su devir daim derdi yok. Onunda başka problemleri var kendine göre. Bu bahsettiğiniz problem muhtemelen  bağlantı elemanlarından kaynaklıdır. Bildiğim kadarıyla bu tip makinalarda emişte ve tahliyede  çok fazla hortum kullanılmıyordu, doğrudan borularla sağlanıyordu. Birde motor çalışırken  damlatıyor demişsiniz buna göre emiş kanalında sorun olma ihtimali daha az.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Bülent Büyükdağ

Bir de Motor Volvo penta ne? Onu da yazarsanız.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Recep Ertürk



Yok yok...
Vazgeçiyorum herhalde...

İçine sinmeyen şeyler rolunca olmuyor..