Özel yapım tekneler tek tek yapıldıklarını dikkate alarak çok iyi veya çok kötü olabilirler. Satın alırken çok kötü olduğunu varsayıp çok iyi kontrol edilmesi gerekir. Özel yapım bir teknede kabuk genellikle iyidir. Özellikle amatörler tekne inşasının kabuk olduğunu kabul ederek özellikle tekne karinasını çok iyi yaparlar. Özel yapım olduğuna göre profesyonel inşa edilmiş olsa da büyük olasılıkla kabuk konusunda inşaat yapan biri tarafından yapılmıştır.
Önerim kabuk gözden geçirildikten sonra diğer yerler çok iyi incelenmelidir. Su giderlerinfde kullanılan malzeme ve sağlamlığı, motor yatakları, yelken direğinin nasıl ve nereye bastığı, salmanın nasıl bağlandığı, kovan şaft ve pervanenin doğru olup olmadığı, kamara düzeni önem taşır. Örneğin kamara inişinin hemen altında motor vardır ve iniş basamaklarının üstü yanlış motor ebadı nedeni ile kişinin katlanmadan kamaraya inişini engelleyebilir. Motor bölmersinin iki yanında marşa ve yağ çubuğuna ulaşmak için olması gereken kapaklar yoktur, akülerin altında sıvı toplama kabı yoktur. Aküler sabitlenmemiştir. Elektrik tesisatı marin kablo ile ve/veya doğru kalınlıkta çekilmemiştir. Heçler ve lumbozların izolasyonu zayıftır bağlantılarından su kaçırır. Koç boynuzları, kurt ağızları ve vardavela ayakları civata yerine vida ile bağlanmıştır. Gibi, gibi gibi....