Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bi'şi sorucam - Tekne Ağırlığı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Bi'şi sorucam
#15: 13 Kasım 2017, 21:00:24


Yok yok...
Vazgeçiyorum herhalde...

İçine sinmeyen şeyler rolunca olmuyor..

Erme Recep abi. Icinize sinmesiyle ilgisi yok ki. Volvo penta
A) emiş hortumundan damlatir.
B) impellerden damlatir.

Motor kabininde su eğer damlama saptandiysa başka türlü birikmez. Ikisi de masrafsız iş.

Bakıverin bir.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bi'şi sorucam
#16: 13 Kasım 2017, 21:24:55
Kaç yaşında bu motor?
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#17: 13 Kasım 2017, 21:33:16
Kaç yaşında bu motor?

:)

En genç 2001 doğumlu. Daha yaşlı olması muhtemelden fazla kesin.. 18 hp yazıyor ama bence daha büyük gibi.

5-7 millik yarıçaplı dairenin yarım kısmının dışına (diğer yarısı kara) zor çıkacağım herhalde

  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bi'şi sorucam
#18: 13 Kasım 2017, 22:37:06
Kaç yaşında bu motor?

:)

En genç 2001 doğumlu. Daha yaşlı olması muhtemelden fazla kesin.. 18 hp yazıyor ama bence daha büyük gibi.

5-7 millik yarıçaplı dairenin yarım kısmının dışına (diğer yarısı kara) zor çıkacağım herhalde

Recep reisim,
Doğrudan deniz suyu ile soğutmalı sistem daha basittir. Motor tutyası ihmal edilmemeli ve karaya alınca her kışlama öncesi motorun tatlı su ile yıkanması gerekir (tavsiye edilir) diye biliyorum.
Bir temizlik yapın, impeller kapağı , vana bağlantıları , egzos su atış sistemi su sızdırıyormu  kontrol edin, herşey temizse ondan sonra dahili su dolaşım kanallarında tortu varmı ve bir delinme mi olmuş (az ihtimal ama olabilir) diye şüphelenebilirsiniz.
Güvendiğiniz bir ustayla kontrol etmekte fayda var o aşamada.
Kolay gelsin,
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#19: 20 Kasım 2017, 20:42:47

Bilgi desteği için çok çok teşekkürler..
Özellikle 25 yıl kadar önce üretimi sonlandırılmış doğrudan deniz suyu soğutmalılarla ilgili hiç bilgim yoktu.
Nihayetinde ben bu işten vazgeçtim. Biriktirdiğim nedenlerden dolayı. Bir büyüğüm de "doğru yapmışsın" dedi.  Rahatladım. Moral oldu.

Şimdi bir başka rotaya yelken açmak üzereyim. Hemen her donanımı var ve iyi. Sahibinin özenle ve titizlikle kullandığı bir tekne idi. 2 senedir karada.

Aklımdaki tek soru "özel yapım" fiber tekne oluşu..

Bunların nelerine dikkat edilir bilmiyorum. Daha kalın bir kabuk (marka teknelere göre) olduğunu biliyorum.Yaşı da 25 civarı sanırım.

"Özel yapım" fiber teknelere bakarken özen gösterilmesi gereken, dikkatli olunması gerekenler nedir?

 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Bi'şi sorucam
#20: 20 Kasım 2017, 21:11:13
Özel yapım tekneler tek tek yapıldıklarını dikkate alarak çok iyi veya çok kötü olabilirler. Satın alırken çok kötü olduğunu varsayıp  çok iyi kontrol edilmesi gerekir.  Özel yapım bir teknede kabuk genellikle iyidir.  Özellikle amatörler tekne inşasının kabuk olduğunu kabul ederek özellikle tekne karinasını çok iyi yaparlar. Özel yapım olduğuna göre profesyonel inşa edilmiş olsa da büyük olasılıkla kabuk konusunda inşaat yapan biri tarafından yapılmıştır.

Önerim kabuk gözden geçirildikten sonra diğer yerler çok iyi incelenmelidir. Su  giderlerinfde kullanılan malzeme ve sağlamlığı, motor yatakları, yelken direğinin nasıl ve nereye bastığı, salmanın nasıl bağlandığı, kovan şaft ve pervanenin doğru olup olmadığı, kamara düzeni önem taşır. Örneğin kamara inişinin hemen altında motor vardır ve iniş basamaklarının üstü yanlış motor ebadı nedeni ile kişinin katlanmadan kamaraya inişini engelleyebilir. Motor bölmersinin iki yanında marşa ve yağ çubuğuna ulaşmak için olması gereken kapaklar yoktur, akülerin altında sıvı toplama kabı yoktur. Aküler sabitlenmemiştir. Elektrik tesisatı marin kablo ile ve/veya doğru kalınlıkta çekilmemiştir.  Heçler ve lumbozların izolasyonu zayıftır bağlantılarından su kaçırır. Koç boynuzları, kurt ağızları ve vardavela ayakları civata yerine vida ile bağlanmıştır.  Gibi, gibi gibi....
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bi'şi sorucam
#21: 20 Kasım 2017, 23:08:59
Ahmet reis güzel noktalara değinmiş . Ona ek olarak aşağıdaki paylaşımımızın da yardımcı olacağını sanıyorum Recep reisim.
Bir kez daha eline sağlık Oğuzhan .

http://heyamolahey.com/fiskos-kosesi/kendi-kendinize-tekne-sorveyi-yapmak/msg5717/#msg5717
  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2017, 23:11:27 Gönderen: Öcal Turan »

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#22: 21 Kasım 2017, 08:45:19

Öcal Reis bu çok iyi geldi. Teşekkürler..
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#23: 28 Aralık 2017, 14:11:19

:)

Her ne kadar "yanıtla" butonunu tıklayarak başlasak da ben yine soru soracağım.
Öcal Reisin üstte verdiği linkte de arma, motor, elektrik konularında bilgi var. Çok da yararlı.
Benim sorum ise şu:

2. el bir yelkene nasıl bakılır? Neyine bakılır?
Tekne alırken yelkenle ilgili dikkat edilmesi gereken şeyler nelerdir?
Aşağı yukarı motor yenilemeye yakın fiyatı olan yelken yenileme maliyeti göz önüne alınırsa sörvey yaparken yelkenle ilgili aklımızda neler bulunmalıdır?


  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#24: 28 Aralık 2017, 15:54:12
Bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalışayım .1 Tekneyle beraber geliyorsa sahibi orjinal diyorsa yelkenlere o yelken bitmiştir bakmanıza gerek yok tabieğer tekne  5 yaşından büyükse.2.Yelkenin kumaşını katladığınızda  kolay katlanmaması ve sanki kırılacakmış hissi duyuyorsanız o yelken yenidir 3. Yelken kumaşı yumuşamışsa kolayca katlanıyorsa orsa performans beklemeyin ama hafif havalarda veya sert havada iş görür yaması tamiri olmaması ve yelkeni açtığınızda tertemiz olması leke olmaması sahibinin yelkenlerine iyi baktığının göstergesidir performans beklentiniz yoksa uzunca bir süre idare eder. 4 .Ana yelkeni açtığınızda güngörmez yakasını sert hava seyrine göre gerdiğinizde yelken torsuz dümdüz durmalı herhangi bir potluk ve sarkma gözünüze gözükmemeli. Aynısı  cenoa içinde geçerli  orsa seyri ayarında dümdüz olmalı bombeleşme ve fazlaca tor görmemelisiniz .Yelken rengi her şeyi ele verir fakat hemen bu farkı göremeyiz masmavi bir gökyüzü ve güneş çok aldatıcı olabilir 1 tane a4 beyaz kağıdı yelkenin üstüne koyarsanız size yelkenin gerçek rengi hakkında fikir verir iyi durumda olan bir yelken bembeyaz olmalıdır farklı bir renk değilse Kırmızı gibi bej diye bir renk yelken yok denecek kadar azdır bu eski olduğunu gösterir.
5. İkinci el anayelken ve cenoa almayı konuşuyorsak bu tip bir yelken ancak şu şekilde bulunabilir sahibi yaptırmıştır hatalı ölçü yapılmıştır 1sene kullanır memnun kalmaz yelken firmasına geri verir size ölçüleri uyuyordur alırsınız yada Sponsor desteği ile alınmış yarış yelkeni vardır 1 sezon yarışır yeni sponsor yeni yelken ile gelirse o yelken satılığa çıkabilir o yelkende başka bir yarış teknesine yada yarış ekibinden birinin teknesine gider  Balon yelkenler bir çok gezi teknesinden kolayca bulunup satın alınabilinir çünkü az kullanılırlar yaşının çok fazla önemi yoktur kumaşı nylon bazlı olduğu için az kullanıldıysa sağlam kalır alınabilinir.Ben ikinci el Ana yelkenin ve cenoanın ülkemizde temiz ikinci el bulunup alınacağına ihtimal vermiyorum ve almamanızı tavsiye ederim hediye olarak verilirse alabilirsiniz.Yurt dışında tekne sayısı ve yelken yapma alışkanlıkları bizden farklı olarak genelde hafta sonu yarışan klüp gezi tekneleri oldukları için formu az bozulmuş çok temiz yelkenler bulabilirsiniz.Aralrındaki rekabetten dolayı her iki senede yeni yelken yaptıran çok yelkenci var (Hollandalılar dahil düşünün ) Umarım yardımcı olabilmişimdir.

(Performans konusuna açıklık getireyim rüzgar 15 knot ve üstü her tekne her yelkenle yürür 10knot rüzgarın altında orsa seyrinde rüzgar hızına yakın seyir yapabilmek performanstır)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2017, 16:11:49 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Bi'şi sorucam
#25: 28 Aralık 2017, 16:17:51
Yelkenin yaşına bakacaksınız. Yaşına göre karar vermek en doğrusudur. Kirlenme bir çok şeyi gösterebilir. Her yeri eşite yakın kirlenmişse kullanmaktan olmuştur. Kat kat değişik yerlerde kir ise yelkenin kullanmaktan çok sarılı olduğu durumda veya bumba üstünde olduğuna işaret edebilir. Ömrü bitmiş bir yelkenin kumaşından önce dikişleri biter. Dikişleri tırnağınızla kazıyın, kazınıyorsa o yelken  bitmiştir. Yelken dışında direk,  bumba, makaralar, halatlar ve arma da mutlaka gözden geçirilmelidir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Bi'şi sorucam
#26: 28 Aralık 2017, 16:21:34
Her ne kadar yelken kumaşının katlanmaya direnci yeniliğine veya eskiliğine gösterge olursa da lamine bir yelkenle kumaş (dokuma) bir yelkenin dirençleri farklı olur. Kumaş  kalınlığı da (metrekare ağırlığı) ayrı bir sorun yaratır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bi'şi sorucam
#27: 28 Aralık 2017, 20:00:33
Ömrü bitmiş bir yelkenin kumaşından önce dikişleri biter. Dikişleri tırnağınızla kazıyın, kazınıyorsa o yelken  bitmiştir.

Burak reis bilir , bu tarif benim kendiliğinden ve sakat bir yerde parçalanan cenova yı anlatıyor. Çok önemli.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#28: 28 Aralık 2017, 20:07:57
Her ne kadar yelken kumaşının katlanmaya direnci yeniliğine veya eskiliğine gösterge olursa da lamine bir yelkenle kumaş (dokuma) bir yelkenin dirençleri farklı olur. Kumaş  kalınlığı da (metrekare ağırlığı) ayrı bir sorun yaratır.

Bir açıklama daha ekleyeyim Ahmet Reisin hatırlatması üzerine Eğer Off Shore yelken yaptırırsanız yada açık deniz teknesi aldınız ama Akdenizde kullanacaksınız hafif havalarda bu yelkeniniz yeni bile olsa çalışmayacaktır . Motor çalıştırmamak için daha hafif  ve ince yelkenlere ihtiyacınız olacak . 5 knot havadada yelken yapayım 30 knot havadada sağlam olsun diyebileceğiniz bir yelken henüz yapılmadı.  Ya iki takım hafif hava ve  sert hava için ayrı yelken taşıyacaksınız yada hafif havalarda Reacher ve Runner balon kullanacaksınız. 35 feet. Bir yarış teknesinin yelken dolabı yüksek teknoloji kumaşlardan maliyeti :1 anayelken 3 tane flok 2 tane balon  30.000 Euro tutar. Dacron kumastan 1 Ana yelken 1 cenoa 1 flok 2 balon Vmg ve Runner bir gezi teknesine ise 9000 Euro civarında  bir bedel ödersiniz.Nrdeyse  her havada yelken yaparsınız.
26 feet bir yarış teknesinin yelken dolabı maliyeti ise 4500 Euro gibidir Gezi teknesi ise 2000 Euro gibi bir rakam yeterli olabilir .40 feet ve üstü yarış teknelerinin yelken fiyatları inanılmaz rakamlardır Örnek Farr 40  50.000 Euro gibi bir rakam ödersiniz 1 anayelken 3 flok 2 balona.

Bu paralar ödenmeden yarışılmazmı yarışılır fakat bu yelkenlere sahip bir tekneyi geçemezsiniz yada gezi teknenizde iyi Dacron kumaştan yapılmış seti almazsanız yelken yine yaparsınız sadece her havada yelken yapamazsınız.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#29: 28 Aralık 2017, 20:23:37
Ömrü bitmiş bir yelkenin kumaşından önce dikişleri biter. Dikişleri tırnağınızla kazıyın, kazınıyorsa o yelken  bitmiştir.



Burak reis bilir , bu tarif benim kendiliğinden ve sakat bir yerde parçalanan cenova yı anlatıyor. Çok önemli.

Sizin yelkeniniz güneşten yanmıştı Öcal reis kumaş kağıt gibi yırtılır Uv koruması olmadığından yada bittiğinden .Yeni nesil malzemelerde iplik bobini 16 dolara olan var 2 dolara olan var 16 dolarlık olan uv korumalı ipliğe hiçbir şey olmaz Dacron biter ip kalır diğer 2 dolarlık ip kullanılırsa evet önce ip gider.Yelken yaptırırken sadece fiyata değil kullanılan malzemeye dikkat etmek seçmek gerekir.
  • IP logged

 
Yukarı git