Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Sen sus , gözlerin konuşsun..

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#120: 04 Ağustos 2017, 00:18:06
Hani alışveriş sitelerinde “Bu ürüne bakanlar bunları da incelediler” benzeri bir ibare vardır ya. Ersin Reis’in yazılarını okurken de aklıma şu geliyor: “Bu kişinin yazılarını okuyanlar şu kişileri de incelediler. “ Ersin Abi, kendisine rehberlik eden ya da yolda karşılaştığı kişileri yazılarında o kadar iyi anlatıyor ki; ben çoğunu tanıdığım halde yine de merak ediyorum. Bu gezinin anıları, deprem dışında çok keyifli. Ersin Reis, denizcilikte olduğu kadar yazarlıkta da gelişmeye devam ediyor. Bize de keyifle okumak düşüyor :)xx
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#121: 04 Ağustos 2017, 00:53:17
Gerçekten teşekkürler.

Şimdi biraz da işin teknik tarafından bahsedelim. Hedefiniz " Ege " de gezmek ise , dikkat edilecek en önemli detay, coğrafyanın denizin durumu üzerinde son derece etkili olduğu.

Burası bir okyanus değil. Okyanusa ilk defa geçen yıl bir cruise gemi ile çıktım. Gördüğüm okyanusun çok daha stabil olduğu. Sert havası da stabil, yumuşak havası da. Tabiki benimkisi çok yüzeysel bir yorum.

Ancak Ege için daha yere basan yorumlar yapabilirim. Bu yolculuktaki en yüksek dalgayı gökova da çökertme önünde neredeyse sıfır havada gördüm. O sırada Ege nin ortası uçuyordu ve bu hava gökova körfezinde ciddi dalga kaldırıyor. Daha benzer örnekler vermek mümkün.

Rüzgarın ve dalganın farklı yönlerden. Gelebildiği bu coğrafyada gezilebilecek en iyi tekne bir gulet ya da tirhandil.

Çökertme önlerinde 40 feet üzeri teknelerin nasıl baş kıç yaptıklarını görünce , tirhandillerin ve guletlerin de fiberlere göre hiç baş kıç yapmadığını görünce bu tekneleri hayranlıkla izliyor insan.

Bu seyrin en keyifli yanı guletleri izlemekti.

Şu bir gerçek ki Ege de kimse orsa gitmiyor. Bu bence binlerce yıldan beri böyle. Birçok antik limanda durdum. Bu limanların en önemli özelliği sabah kolaylıkla avara olabilmeleri ve akşam saatlerinde de rahatlıkla limana girebilecek bir hakim rüzgar olması.

Muhtemeldir ki yük taşıyan eski denizciler için orsa seyri , taşınan mallar için riskli idi.

Bence önceki denizciler için seyir konforu ve güvenliği her şeyden değerliydi.

Elbetteki Tayo Mara, omurga salması ve parçalı yelkenleri ile ve Mustafa abinin hoş bir yorumu ile dalgalar üzerinde bir denizkuşu gibi yükseldi durudu.

Geçen günlerde Marmariste bir motoryat battı malum. Çok üzücü bir kaza. Fiber teknelerin güvenlik sistemleri çok ama çok daha önemli bence. O motoryat, ahşap olsa batarmıydı acaba?

Aklıma Serkan reisin bir türlü batmayan motoryatı geldi.

Denizin üzerinde kendi başına yüzemeyen bir malzemeden yapılan bu modern teknelerden iyice korkar oldum artık. Lütfen kimse yanlış anlamasın.

Kafamda artık bir tirhandil var. Ama yawl olabilir mi bilmiyorum. Dönüş seyri ileride nasıl bir tekne yaptıracağım konusunda ciddi fikir verecek. Gelecek hafta Ahmet ile birlikte tekneyi getirmeyi planlıyoruz. Belki Mustafa abi de katılacak.

İşte o zaman bu seyri tamamen kayıt altına alacağım. Bu ekip ve tayo Mar sert hava seyirlerinden de birbirine aşina zaten..

Aşağı inmek kolaydı, yukarı çıkmak çok heycanlı olacak.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 558
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#122: 04 Ağustos 2017, 14:37:12
Ersin sen de çok güzel akıcı yazıyorsun. Deprem için sana ve Ali Kuban kaptanıma geçmiş olsun

Evrene yolladığın mesajın karşına çıkacağına şimdi inandın mı  :)

Teknedeyken deprem olursa ne yaparım diye düşünüp evrene mesajları yollayıp durdun. Bak biz yollamayı akıl edemedik.

Evrene daha çok rakı, uzo yolla diye mesaj yolluyoruz . O da senin isteğinde olduğu gibi beni de kırmıyor yolluyor. !O__

(Yunandan gelecek tekne varsa bi zahmet bana bedeli mukabili Uzo getirebilirmi , stoklar eksik kalmasın. Evde rakı yapmaya gerek yok, dedeağaç free shopta 2 lt Mini uzo 14 euro, 2, şişede de %20 indirim )
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#123: 04 Ağustos 2017, 23:54:17
Zafer abi dönüş yolu daha çok yunan üzerinden. Bedeli önemli değil. Alabileisem memnuniyetle getiririm. Evrenden ziyade bana mesaj yolladın gibi geldi.  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#124: 05 Ağustos 2017, 10:33:58
Gerçekten teşekkürler
....




Geçen günlerde Marmariste bir motoryat battı malum. Çok üzücü bir kaza. Fiber teknelerin güvenlik sistemleri çok ama çok daha önemli bence. O motoryat, ahşap olsa batarmıydı acaba?

Aklıma Serkan reisin bir türlü batmayan motoryatı geldi.

Denizin üzerinde kendi başına yüzemeyen bir malzemeden yapılan bu modern teknelerden iyice korkar oldum artık.


Esas biz teşekkür ederiz gerçekten keyifle okuyoruz.
Bazen okurken öğreniyoruz da... Mesela ben Bodrum Müzesinde sergilenen Serçe Batığı'nın fiber mi, saç mı olduğunu merak ettim şimdi. Çünkü ahşap olsa batmayacakmış...
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 558
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#125: 05 Ağustos 2017, 12:08:45
Zafer abi dönüş yolu daha çok yunan üzerinden. Bedeli önemli değil. Alabileisem memnuniyetle getiririm. Evrenden ziyade bana mesaj yolladın gibi geldi.  :)

 Bak evren sana da mesajımı ulaştırmış  !O__
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#126: 06 Ağustos 2017, 10:02:40
Huzur..Istanbul modunu kapattım. Gökova modundayım.. Nasıl bir şey anlatayım. Şimdi efendim pupa fenerinin kablosu gittiği yuvadan çıkmış. Bu istanbul modundaki Ersin Böke ıçin on dakikalık ış. Ama gökova modunda bu iş şöyle oluyor. Ööyyyle  duruyor.. bunu yapmak lazım diyorsunuz. Hadi yapayım diyorsunuz. Ama yapmıyorsunuz. O size bakıyor o size.. şimdi çok sıcak akşam üstu yaparım diyorsunuz. Akşam üstü olunca da keraaat vakti diyip yine yapmıyorsunuz.. sonuçta tembellik üst sınirlarda.. böyle bir mod ışte..

O yüzden yani gökova modunda olduğumdan seyir anılarına bir süre ara.. yazacak çok şey var..

Bu arada matay senin çakmalarini da okudum.. bodrum batığı nasıl batmışmış.. ona bir hikaye bile uydurdum..bak şöyle başlıyor.. hem kahramanı da tanıdık sanki.. 😀

" mehmet gecenin karanlığında küpeşteye dayanmış kalenin burçlarına doğru bakıyordu. Yarım saat geçmış ancak burçlarda görmesi gereken fener ışığını hala görememişti. Her şey en ince ayrıntısına kadar planlanmış, bu ay karanlığı gece beklenmişti. Ama  planlanandan çok daha geç kalmışlardı
- ne oldu acaba? Diye sordu kendine..bir terslik olmasın sakın..

Mehmet, ortaboylu, elli yaşlarında otoriter bir kaptandı. Eskiden korsan olduğu bile rivayet edilirdi. Dönemin dükalığı TAYK a kafa tutup korsanlik yaptığı han meyhanelerinde az konuşulmamıştı.

Bu otoriter kendinden emin , acımasızlığı ile ün salmış kaptanı , Bodrum kalesinin önünde demirlemiş, çift direkli yelkenlisine yüklenecek gizli yükü bekliyordu..

Aslında hava serindi ama o boncuk boncuk terlemişti..

Canı soğuk birşeyler çekti.. oldumolası soğuk birşeyler içmeyi severdi.. Ama daha buz dolabının icadına yüzyıllar vardı.

Böyle tedirgin olduğu anlarda teknesi ile konuşurdu hep. Teknesinin ismi Arinna idi ve Hititçe Sariyaz anlamina geliyordu.

- bu son seferimiz Arinna ..
- bu işlerden yoruldum. Bu işten payıma düşen ile Anemon dağına yerleşeceğim. Hem serinmiş oralar.. mağralarında buz da varmış hep.

Tekne konuşabilseydi şöyle derdi herhalde..

- çok duyduk biz bu hikayeleri..

Oysa her ikisi de bu seferin son sefer olacagını bilemezlerdi. Arinna adini taşiyan dalga yükselmeye başlamiştı bile..

Bu kivamda bir seyler yazicam😀

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#127: 06 Ağustos 2017, 20:49:59
 :)xx :)xx

Ama o batık her ne kadar Bodrum'da sergilense de, Serçe Limanı ağzında bulunmuştur.
Aman zaman ve mekana hörmet gösterelim.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#128: 12 Ağustos 2017, 14:34:49


... Ama gökova modunda bu iş şöyle oluyor. Ööyyyle  duruyor.. bunu yapmak lazım diyorsunuz. Hadi yapayım diyorsunuz. Ama yapmıyorsunuz. O size bakıyor o size.. şimdi çok sıcak akşam üstu yaparım diyorsunuz. Akşam üstü olunca da keraaat vakti diyip yine yapmıyorsunuz.. sonuçta tembellik üst sınirlarda.. böyle bir mod ışte..

Buralarda tüm usta ve işyerlerinin görünmez tabelalarında şöyle yazar;

"SERİNDE YAPARIZ..."

İlk yıllar alışmak zor geldi ama biz de tabelayı astık sonra.. :)

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#129: 15 Ağustos 2017, 23:07:16
Ve dönüş yolculuğu hazırlıkları başlıyor. Oraları gördükten sonra , Marmara ya dönmek.. Düşünmek bile çok zor..

Öte yandan İstanbul da teknesizilik.. Cehennem azabından farksız. O yüzden Tayo Mar muhtemelen Cumartesi günü tırmanmaya başlayacak.

Bu sefer galiba yanlız olmayacağım. Ahmet gelecek , Tayo Mar ile benden sonra en uzun seyir yapmış reis. Ben razı edemedim ama Ahmet Burağı da razı etmiş. Eğer Burak da gelir ise yelkene doyarız artık.

Ekip sıkı yani. Bir ara Mustafa abiye söylemiştim. İşleri müsaade ederse bir yerinden katılır belki.

Öyle olur ise iş bölümü şöyle olur. Bizler Mustafa abinin yanında reislik yapamayız. Mustafa abinin kontrolünde zaten Tayo Mar da dümen tutmaya gerek kalmıyor.  :)

Sail master de Burak olur zaten. Geri kalan tüm denizcilik işlerinde Ahmet inanılmazdır. Zatenn Havayı koklaya koklaya gideriz..

Fakir bendenize de çay servisi yapmak kalır artık.

Tayo Mar , yeni maceraları ile tekmili birden Heyamola da..

Bu ekip ile artık Furni den geçeriz .. Hatta döner döner bir daha geçeriz,

Ne demiştim..? O furni buraya gelecek...

Bakalım Marmara da dayak yiyicezmi gene..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#130: 15 Ağustos 2017, 23:15:31
Dümen suyunda koşan palamutlar gibi kısbetimize düşeni bekleriz biz de...
Selametle...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#131: 15 Ağustos 2017, 23:18:21
Ve dönüş yolculuğu hazırlıkları başlıyor. Oraları gördükten sonra , Marmara ya dönmek.. Düşünmek bile çok zor..

Öte yandan İstanbul da teknesizilik.. Cehennem azabından farksız. O yüzden Tayo Mar muhtemelen Cumartesi günü tırmanmaya başlayacak.

Bu sefer galiba yanlız olmayacağım. Ahmet gelecek , Tayo Mar ile benden sonra en uzun seyir yapmış reis. Ben razı edemedim ama Ahmet Burağı da razı etmiş. Eğer Burak da gelir ise yelkene doyarız artık.

Ekip sıkı yani. Bir ara Mustafa abiye söylemiştim. İşleri müsaade ederse bir yerinden katılır belki.

Öyle olur ise iş bölümü şöyle olur. Bizler Mustafa abinin yanında reislik yapamayız. Mustafa abinin kontrolünde zaten Tayo Mar da dümen tutmaya gerek kalmıyor. :)

Sail master de Burak olur zaten. Geri kalan tüm denizcilik işlerinde Ahmet inanılmazdır. Zatenn Havayı koklaya koklaya gideriz..

Fakir bendenize de çay servisi yapmak kalır artık.

Tayo Mar , yeni maceraları ile tekmili birden Heyamola da..

Bu ekip ile artık Furni den geçeriz .. Hatta döner döner bir daha geçeriz,

Ne demiştim..? O furni buraya gelecek...

Bakalım Marmara da dayak yiyicezmi gene..

Ekibi okuyunca gözümün önüne sürat motoru gibi plane e kalkmış tayo-mar geldi :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#132: 15 Ağustos 2017, 23:26:59
Selamet ve keyifle ,ekip kuvvetli Ersin reis. :)

  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#133: 15 Ağustos 2017, 23:31:54

 Geri kalan tüm denizcilik işlerinde Ahmet inanılmazdır.

Biz ona kısaca forsa diyoruz.


Fakir bendenize de çay servisi yapmak kalır artık.

O çay işi yine bende kalır.



Bu ekip ile artık Furni den geçeriz .. Hatta döner döner bir daha geçeriz,

Ne demiştim..? O furni buraya gelecek...

Furni nere bilmem ama yüzen bir şeyler geçiyosa bizde geçeriz herhal

Bakalım Marmara da dayak yiyicezmi gene..

O kesin Gelibolu - Şarköy arası bizim için önemli. Ama bu sefer bir nebze bize biraz merhamet eder diye umutluyum. Ümit dünyası işte.

  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Sen sus , gözlerin konuşsun..
#134: 17 Ağustos 2017, 09:21:20
Efendim bahsettiğim rüya takım -1 olarak kuruldu. Tayo Mar , Ahmet, Burak ve bendeniz tarafından getirilecek. Mustafa abi yurt dışında imiş.

Bugün , Dalaman a uçuyoruz. Burak ile buluşup, tekneyi hazır edip, hava durumuna göre rotayı planlayıp, kumanyaları tedarik edip yola çıkacağız.

Tayo Mar. Civadrası kırıldığından kısaldı. Dolayısı ile flok furlingsiz. Üstelik cenova gibi bir miktar geriye kayıyor. Bakalım bu yelken performansını nasıl etkileyecek. ?

İstanbulda iken , dudllu da toptancıdan yeni civadranın ağacını seçtim. Yeni civadra akaju olacak. Lifli bir ağaç olduğundan esneyebiliyor da. Zaten gövde de akaju . Bu sefer üzerinde gerektiğinde yürünebilir ve demir taşıyabilir sağlamlıkta olacak.

Geriye 3 .25 m. Uzunluğunda civadrayı işleyebilecek torna tezgahını bulmak kaldı.  ?0-?

Yoksa bileğe kuvvet , akaju sert bir ağaç , nasıl olacak göreceğiz.

Ancak seyir , eski civadra ile tamamlanacak.

Bu sefer bol yelken trimi hikayeleri ile döneceğiz sanırım.

  • IP logged

 
Yukarı git