Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Yelkenli tekne yelken ile gider !

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#105: 27 Mayıs 2018, 03:06:56
Yok  yanlış anlamadım. Deneyimlerimin sınırlı olduğunun farkındayım. Bundan da bir rahatsızlık duymuyorum. Söylenmesinden de rahatsızlık duymam. Bu iş sonuçta tecrübe işi. Ne kadar çok yol, o kadar çok deneyim.

Tek başına cenova seyri riskli bir seyirdir yazıyorum , hava şartları tek bir yelken açılmasına imkan veriyor ise ana yelken açık olması daha iyidir çünkü ana yelken bumbası ve ıskotası nedeni ile daha rahat kontrol edilir yazıyorum , Matay çıkıp buna " saçmalık " yazabiliyor.

Anlatamadığım şu; Ben bunları Matay için yazmıyorum. Bana ne Matay nasıl yelken yapıyor. Tercihlerini belirlemiş . İster cenova açar açmaz. Kendi bileceği iş. Bir gün tatlı tatlı cenovası ile giderken sert bir sağnak yediğinde gözünün önüne benim sırıtan fotoğrafım gelsin yeter bana. O zaman kendi yazdıklarının saçmalık olduğunu fark eder belki.

Ben bu işe benim gibi sonradan merak saran , yine benim gibi başladığında yeterli bilgisi olmayanlara yaşadıklarımı okuduklarımı aktarmaya çalışıyorum.

Kısıtlı bütçelerle de bu işin yapılabileceğini anlatmaya çalışıyorum.

Bakın buraya da yazıyorum. Fiyat -performans olarak değerlendirildiğinde admiraltiden daha iyi çapa yoktur.

15 Kg  Admiralti 250 TL . 15 Kg Ultura 6000 TL.  40 feet üstünde 2000 Euro civarında çapalar.

Ben 10 bin TLlik demiri denize atamam. Sever okşar teknenin baş köşesinde saklar , üzerine bir de dantel örterim.

admiralti hem ağırlığı hem de geometrisi ile ön plana çıkıyor. Tırnak yüzeyi az diye admiraltiyi pulluk tipi çapalar ile karşılaştırmak doğru değil.

Admiralti 'nin dezavantajlarını da yazıyorum bildiğim okuduğum kadarı ile .

Dediğim gibi Matay umrumda değil benim. Ben bu işe yeni başlayanlara aslına bu işin daha basit yöntemler ile belki daha fazla yorularak yapılabileceğini anlatmaya çalışıyorum.

Kimsenin anasından 40 feet ve üstü tekne ile doğmadığını anlatmaya çalışıyorum. 28 feet bir teknenin aslında çok da küçük bir tekne olmadığını anlatmaya çalışıyorum.

Ben yazdıkça odunu kapan geliyor. eh kıstırırım ben de onları bir tenhada elbet.






  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#106: 27 Mayıs 2018, 08:47:44
Tartışmak istemiyorum ama hiç bunu yazmadın. En ideal budur dedin . Bu iddia üzerine konuştuk. Neyse , herkes zaten yukarıda yazdıklarını yazmıştı. Mutabakat sağlanmış oldu. :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#107: 27 Mayıs 2018, 09:34:57
Sıkıştıramazsın çünkü haksızsın.
Yine sopa yer oturursun.
Dön ilk yazdığın mesajı oku, sonra da sana cevap verenlere yazdığın cevapları oku. Farkı göreceksin.
Göremiyorsan, böyle devam edecek.
Karate biliyorum.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 235
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#108: 27 Mayıs 2018, 09:58:00

Karate biliyorum.

[/quote]

İşte bu cümle buzları eritmeye yetecek.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#109: 27 Mayıs 2018, 10:49:33
değer verdiğim insanlardan tahammül sınırlarımı zorlayan yorum gelince, duramıyorum.
Ersin’le aramda buz olmaz.
Buz olacak kişilerle tartışmıyorum zaten.
Endişeye, çekirdeğe gerek yok.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#110: 27 Mayıs 2018, 10:56:24
Hep yazıyorum, önemli görüyorum. en son birisine küstüğümde beş yaşındaydım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#111: 27 Mayıs 2018, 12:12:44
Tek başına cenova seyri riskli bir seyirdir yazıyorum , hava şartları tek bir yelken açılmasına imkan veriyor ise ana yelken açık olması daha iyidir çünkü ana yelken bumbası ve ıskotası nedeni ile daha rahat kontrol edilir yazıyorum , Matay çıkıp buna " saçmalık " yazabiliyor.
Ben bişeyi kaçırdım sanırım;

Neden sağanak gelince ana yelken ıskotası kolay boşlanabiliyor da cenova zor oluyor, tehlike yaratıyor?

Üstelik çoğu modern plastik teknede ana yelken ıskotası kasara üzerinde, dümenciye uzak ama cenova dümencinin elinin altındaki vinçteyken?


öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#112: 27 Mayıs 2018, 12:56:52
Tek başına cenova seyri riskli bir seyirdir yazıyorum , hava şartları tek bir yelken açılmasına imkan veriyor ise ana yelken açık olması daha iyidir çünkü ana yelken bumbası ve ıskotası nedeni ile daha rahat kontrol edilir yazıyorum , Matay çıkıp buna " saçmalık " yazabiliyor.
Ben bişeyi kaçırdım sanırım;

Neden sağanak gelince ana yelken ıskotası kolay boşlanabiliyor da cenova zor oluyor, tehlike yaratıyor?

Üstelik çoğu modern plastik teknede ana yelken ıskotası kasara üzerinde, dümenciye uzak ama cenova dümencinin elinin altındaki vinçteyken?


öZgür (tapatalk)

Elbet vardır bi hikmeti : biz göremeyyoss işte...   :-[
Ersin'i ben de çok seviyorum  8)

( bi de benim kayıkta bi ana yelken ray ve arabası var, sanırım sırf misafire eziyet olsun diye havuzluğun ortasına konmuş, ne işe yarar o ?   :)  )
  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2018, 13:11:43 Gönderen: Âli San »

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#113: 27 Mayıs 2018, 14:53:45
( bi de benim kayıkta bi ana yelken ray ve arabası var, sanırım sırf misafire eziyet olsun diye havuzluğun ortasına konmuş, ne işe yarar o ?   :)  )
Havuzluk ortasındaki anayelken arabası candır, hayat kurtarır.
Ersinin kolay dediği de o zaten (muhtemelen TayoMar da da elinin altındadır), ama yeni plastik gezi teknelerinin neredeyse hepsi anayelken ıskota ve arabalarını dümenciden uzağa koymuşlar, tam tersi tek kişi kullanım için çok güvensiz.


öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#114: 27 Mayıs 2018, 14:56:56
Taşımanın bur yolu yok mu ? Makul cinsten bir yol.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#115: 27 Mayıs 2018, 15:02:05
Yeni nesil plastik teknelerin hepsi bir alem canım... ;)
En son Najad ( 395 di galiba ? ) havuzluğun sonuna yere bir ray koymuş. Sonra bakmışlar ki araba ani boşlanırsa iskota palangası dümenciyi de alıp rüzgaraltindan denize atacak ; can havliyle havuzluk masasına bir mapa yapıp palangayı buna bağlamışlar ? ( Lakin firma Najad olduğundan mapanın sadece plastik masaya değil, aşağıda görünmeyen bi yerlere de sağlamca bağlandığını tahmin ederim ).
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#116: 27 Mayıs 2018, 15:06:44
Taşımanın bur yolu yok mu ? Makul cinsten bir yol.

Bulunabilir bi çözüm herhalde.
Aslında benim Dehler'in CWS , central winch system'i çok hoşuma giderdi, niye vaz geçildi veya yayılamadı bilemiyorum ( muhtemelen havuzlukta oturup yelkenle de zerre ilgilenmeyen ekibin rahatliğı nedeniyle ) .

Hemen dümenin önüne yerleştirilmiş sağlam bir köprü üzerine diğer donanımın yanı sıra bir iskota vinci konsa tek-el seyir için biçilmiş kaftan.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#117: 27 Mayıs 2018, 15:18:44
( bi de benim kayıkta bi ana yelken ray ve arabası var, sanırım sırf misafire eziyet olsun diye havuzluğun ortasına konmuş, ne işe yarar o ?   :)  )
Havuzluk ortasındaki anayelken arabası candır, hayat kurtarır.
Ersinin kolay dediği de o zaten (muhtemelen TayoMar da da elinin altındadır), ama yeni plastik gezi teknelerinin neredeyse hepsi anayelken ıskota ve arabalarını dümenciden uzağa koymuşlar, tam tersi tek kişi kullanım için çok güvensiz.


öZgür (tapatalk)

Özgür'e katılıyorum.

Gezi yelkenlileri'nde havuzluğu rahatlatmak, bimini vb güneşliklerin seyirde de sabit olarak kullanılabilmesi gibi bazı öncelikler nedeniyle ana yelken arabası kasara üstüne taşınmış durumda..

Hatta yeni teknelerde artık raylı sistemlerden vazgeçilmiş sadece çok kuvvetli bir yaya bağlı halatlarla yönlendirme yapılır halde donatılıyor.

Ben, yıllarca tekne kullanıp ana yelken arabasının ve Cenova arabasının trimiyle hiç uğraşmamış çok kişi biliyorum. Bunu kınamak için söylemiyorum. Gezi yelkenciliğinde, seyirlerde ihtiyaç duymadıklarından diye düşünüyorum. 7 knot hızla gitmezler, 6 knotla giderler.. Rüzgar arttığında yelkeni kaparlar veya en yakın koyda eğlenirler.. Yani bu tercih meselesi..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#118: 27 Mayıs 2018, 15:32:20
Taşımanın bur yolu yok mu ? Makul cinsten bir yol.

Bulunabilir bi çözüm herhalde.
Aslında benim Dehler'in CWS , central winch system'i çok hoşuma giderdi, niye vaz geçildi veya yayılamadı bilemiyorum ( muhtemelen havuzlukta oturup yelkenle de zerre ilgilenmeyen ekibin rahatliğı nedeniyle ) .

Hemen dümenin önüne yerleştirilmiş sağlam bir köprü üzerine diğer donanımın yanı sıra bir iskota vinci konsa tek-el seyir için biçilmiş kaftan.

Benim kayıkta sancak kasara üstünde. Yönlendirme makaralariyla cemkilite nihayetlenen, cenova vincinin hemen önüne tasinsa?

Tamam tamam saçmaladım ama niye?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#119: 27 Mayıs 2018, 15:56:31
Taşımanın bur yolu yok mu ? Makul cinsten bir yol.

Bulunabilir bi çözüm herhalde.
Aslında benim Dehler'in CWS , central winch system'i çok hoşuma giderdi, niye vaz geçildi veya yayılamadı bilemiyorum ( muhtemelen havuzlukta oturup yelkenle de zerre ilgilenmeyen ekibin rahatliğı nedeniyle ) .

Hemen dümenin önüne yerleştirilmiş sağlam bir köprü üzerine diğer donanımın yanı sıra bir iskota vinci konsa tek-el seyir için biçilmiş kaftan.

Benim kayıkta sancak kasara üstünde. Yönlendirme makaralariyla cemkilite nihayetlenen, cenova vincinin hemen önüne tasinsa?

Tamam tamam saçmaladım ama niye?

Niye saçmalamış olasın ki ?

Alinabilir belki de...Ama her yönlendirme, her makara iskotanın boşunun alınmasını veya laçka edilmesini zorlaştıracak. Halatın geliş açılarına dikkat etmek lazım . Ayrıca laçka edilirken halat gam yapıp ( kastettiğim gam yapması değil aslında, halatın kendi üzerinde dönüp halka yapması, Almancada bunun için bir tabir var : Klinke ) kilit veya makaraya sıkışması mesela...Riskli bir durum tam iskotayı boşlayıp tekneyi rahatlatmaya uğraşırken.

Bir de donanıma ( belki uygunsuz geometri nedeniyle ) binecek yükleri iyi düşünmek lazım. Ya makara kopar giderse ?

Pek makbul, çok pahalı bir teknede tersane sahibi performans gösterisi yapmak isterken güverte üzerindeki genova iskota yönlendiricisinin fiber güverte ve teak kaplamadan bir A4 boyutunda parça kopararak havaya fırlamasını yaşadım ben.  ???
  • IP logged

 
Yukarı git