Yok yanlış anlamadım. Deneyimlerimin sınırlı olduğunun farkındayım. Bundan da bir rahatsızlık duymuyorum. Söylenmesinden de rahatsızlık duymam. Bu iş sonuçta tecrübe işi. Ne kadar çok yol, o kadar çok deneyim.
Tek başına cenova seyri riskli bir seyirdir yazıyorum , hava şartları tek bir yelken açılmasına imkan veriyor ise ana yelken açık olması daha iyidir çünkü ana yelken bumbası ve ıskotası nedeni ile daha rahat kontrol edilir yazıyorum , Matay çıkıp buna " saçmalık " yazabiliyor.
Anlatamadığım şu; Ben bunları Matay için yazmıyorum. Bana ne Matay nasıl yelken yapıyor. Tercihlerini belirlemiş . İster cenova açar açmaz. Kendi bileceği iş. Bir gün tatlı tatlı cenovası ile giderken sert bir sağnak yediğinde gözünün önüne benim sırıtan fotoğrafım gelsin yeter bana. O zaman kendi yazdıklarının saçmalık olduğunu fark eder belki.
Ben bu işe benim gibi sonradan merak saran , yine benim gibi başladığında yeterli bilgisi olmayanlara yaşadıklarımı okuduklarımı aktarmaya çalışıyorum.
Kısıtlı bütçelerle de bu işin yapılabileceğini anlatmaya çalışıyorum.
Bakın buraya da yazıyorum. Fiyat -performans olarak değerlendirildiğinde admiraltiden daha iyi çapa yoktur.
15 Kg Admiralti 250 TL . 15 Kg Ultura 6000 TL. 40 feet üstünde 2000 Euro civarında çapalar.
Ben 10 bin TLlik demiri denize atamam. Sever okşar teknenin baş köşesinde saklar , üzerine bir de dantel örterim.
admiralti hem ağırlığı hem de geometrisi ile ön plana çıkıyor. Tırnak yüzeyi az diye admiraltiyi pulluk tipi çapalar ile karşılaştırmak doğru değil.
Admiralti 'nin dezavantajlarını da yazıyorum bildiğim okuduğum kadarı ile .
Dediğim gibi Matay umrumda değil benim. Ben bu işe yeni başlayanlara aslına bu işin daha basit yöntemler ile belki daha fazla yorularak yapılabileceğini anlatmaya çalışıyorum.
Kimsenin anasından 40 feet ve üstü tekne ile doğmadığını anlatmaya çalışıyorum. 28 feet bir teknenin aslında çok da küçük bir tekne olmadığını anlatmaya çalışıyorum.
Ben yazdıkça odunu kapan geliyor. eh kıstırırım ben de onları bir tenhada elbet.