Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Yelkenli tekne yelken ile gider !

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#120: 27 Mayıs 2018, 16:11:53
Çalışıyorsa elleme
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#121: 27 Mayıs 2018, 18:44:46
Taşımanın bur yolu yok mu ? Makul cinsten bir yol.
Alınır elbet ama havuzluktaki konfordan vazgeçmek gerekir.
Cenova vincinin yanına orada ikinci bir vinç (balon vinci gibi) yoksa olmaz ama. Aynı anda kullanmak gerekirse sıkıntı.

Herkesin hemfikir olduğu üzere, gezi teknesinde çok da şeetmemek lazım netekim... :)

Meraklısı kocaman dümenli, bumbası uzun ve kafa kıracak kadar aşağıda, biminisiz, kıçı açık bir performans teknesine bakacak artık. :)

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#122: 27 Mayıs 2018, 19:33:49
[
Herkesin hemfikir olduğu üzere, gezi teknesinde çok da şeetmemek lazım netekim... :)

Meraklısı kocaman dümenli, bumbası uzun ve kafa kıracak kadar aşağıda, biminisiz, kıçı açık bir performans teknesine bakacak artık. :)

öZgür (tapatalk)


Ikisinin arası da var canım...
Bizim kayık da koca dümenli, uzun bumbalı ( ama en azından bizim aileden kimsenin kafasına vurmayacak kadar yüksek  :D ) , biminisiz ama kıçı açık değil ( kıçı açik tekneden hep denize düşermişim psikozu var bende ), hatta neme lazım diye 80cm kadar bi kıç güverte bile var.  8)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#123: 28 Mayıs 2018, 12:02:25
Aa kıçı açık olmazsa yeterli performansı alamazsın ama.. trimlerin tutmaz ayol! :D

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#124: 28 Mayıs 2018, 12:11:01
Aa kıçı açık olmazsa yeterli performansı alamazsın ama.. trimlerin tutmaz ayol! :D

öZgür (tapatalk)

İşte ama sonuçta gezi şeysi...Fazla da şeytmemek lazım.  ;D
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#125: 29 Mayıs 2018, 07:09:52
Hmmm... ben bunu GEKO da yazdığımda da bir araba sopa yemiştim. O zaman daha bu işlerde çok acemi idim. Dolap dümenin arkasından ana yelken kumanda etmek imkansız idi.

Havuzluk konforundan feragat. ?  Bakınız sahibinden. com da bir HR Monsun var 1976 model. Kalamış'ta duruyormuş.
İncelemenizi öneririm. Kendisi bir yelkenli tekne oluyorlar.

Sahibini aradım. Bu hafta son tekneye gidip bakacağım. Baktıktan sonra bir fiyat teklifi vereceğim. Kabul ederse Tayo Mar 'ı satmadan alabilirim kendisini.

Benim yelkenli bir tekne denince anladığım budur. Halberg Rassy Monsun 31 feet.  Bu teknenin ilk sahibi bir Alman imiş. Dünyayı gezmiş bununla. Sonra Türkiye de bir doktor almış ve Şimdi de son sahibindeymiş.

Şimdi bu teknenin size planını buraya kopyalıyayım.



Bu tekne , bir "yelkenli " . Yani " modern " diye tabir ediyorsunuz ya şimdikileri.  Modern olabilecek olan bu. Referans bu yani. BU tekneye bakınız. Kendi tekneniz bu tekneden ne kadar farklı ise o kadar " yelkenli " değil.

Bakınız neden. ?

Elbette , kusurları var klasik yelkenli tekneye göre ama sonuçta gezi teknesi olduğundan ve kıçında bir yüzme platformu gerektiğinden pala , teknenin altına kaydırılmış. eh o kadar hata kadı kızında da olur.

arma gövde uyumu muhteşem. Gördüğünüz gibi markoni armaya da karşı değiliz aslında.  ana Yelken bumbası , yüksekte ve havuzlukta bir çapariz vermiyor.

ana yelken ıskotasının yerine bakınız. Hiç yazıldığı gibi havuzlukta çapariz filan vermiyor. Olunca oluyor demek ki.

Elbette omurga salma. ancak daha önce yazdığım gibi omurga salmalar da farklı. Bu gerçelten iyi tasarlanmış olan bir omurga salma. Geriye doğru bir kanat şeklinde açılıyor ve klasik omurga salma tekneye göre önemli bir hız avantajı sağlıyor.

Şimdi şu serpinti körüğünün güzelliğine bakarmısınız. ? Ben bu HR lerdeki cam üstü tente serpinti körüğünün hastasıyım.  Bir bira soğutmak için bu kadar para verebiliyorsanız serpinti körüğünüzü neden böyle yaptırmıyorsunuz hiç anlamam.

Ne avantajı mı var. ? Önünüzü görmenizi sağlıyor !  Ne hikmetse HR de bimini  yok. Cimri adamlar işte . Biminisiz yelkenli mi olur. ? Olmaz. Yelken olmasa da olur ama bimini yelkenli teknede şart.

Yok illa yapacağım dersen, bumbanın hemen gerisinde yarım bir bimini hiç de o kadar kötü durmuyor.  Bu tekneyi alan doktor yaptırmış yarım biminiyi . Üzerinde de güneş paneli koymuş tabi.

Garibim Alman ne anlar yelkenli tekneden. Dünyayı dönmüş durmuş biminisiz.  Bunlar soğuk ülkelerden geldiklerinden ne bilsinler Akdeniz sıcağını. Dünyanın en sıcak yeri burası kardeşim. Dünyada başka sıcak yer yok zaten bizim Mersin - Fethiye hattı dünyanın en sıcak bölgesidir.

Neyse.. Cumartesi gidip bakacağım tekneye. Bir deneme seyri de yaparım sahibi izin verirse. en kötüsünden yelken yapmış olurum ir efsane " yelkenli " ile.

İLan da burada . Fotoğraflarını görmek isterseniz.  Tek problem birisi dolap dümen yaptırmış. Orjinali böyle değil. Çağası da rocna bu arada  ;)

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-yelkenli-hallberg-rassy-monsun-31-561536609/detay





 

  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2018, 07:14:14 Gönderen: Ersin Böke »

B

Burak Doneray

Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#126: 29 Mayıs 2018, 08:13:55
HR düşünüldüğü gibi çok ağır bir tekne değildir ilginç bir şekilde görüntüsüne göre yelken seyri hızlıdır. Moody gibi bu forumda söylenenin yalancısıyım 40-50 mm gövde kalınlığı yoktur yani tank gibi bir tekne değildir sadece 25 mm kabuğu vardır. Yeni tasarım geniş kıçlı tekneler gibi dümen dinlemesi için 2 mil sürate ihtiyacı yoktur 0,5 -1 mil hızda bile dümen dinler 31 feet teknede kendinizi 38 feet 35 feet teknede 42-45 feet teknede gibi hissedersiniz nedenini bilmiyorum .Tornistan manevrası evlere şenliktir Mustafa reisin tabiriyle kafasına göre marinadaki en pahalı tekneye doğru gider .Hiç nedensiz bazen mükemmel tornistan dinler. Deniz domuz gider diye bir şey yoktur kuru bir teknedir ıslanmazsınız.Yatmaz deselerde gayet güzel yatar bayılmaz.Kıç denizlerinde otopilot dinlemez illa dümeni ele almanızı ister acemilik yapıp yalpaya düşürürseniz bumbayı çok güzel kafanıza geçirir kolunuzu bacağınızı kırar. Dalgayı yarabilen bir baş yapısı vardır ataletini uzun bir süre korumaya çalışır .Kısacası eski çapalar gibidir doğru kullanmanızı ister çok affedici değildir yelken bilmiyorsanız hafif havada götüremezsiniz.Tüm bu yorumlarım Enderlein dizynı içindi yeni Frers dizaynlar daha hızlı ve affedicidir yelken performanslarıda aynı modern çapalar gibi.

HR sahibi olarak yazmak istedim ne menem bir teknedir bilin diye yoksa hayatında 100 mil yelken yapmadan yelken trimi öğretmek isteyenler gibi ahkam kesmeye niyetim yoktu. Hayatında HR yada bunun gibi eski dizayn teknelere hiç binmeyenler alırım ben bunu okyanus geçerim demesin diye yazdım tekne işte boşuna dememiş İngiliz her tekne kaptanı kadar denizcidir diye.

Sevgiler
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#127: 29 Mayıs 2018, 08:34:39
Sen bu üslupla daha çok dayak yersin ama bugün halim yok.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#128: 29 Mayıs 2018, 08:51:12
Matay , bence çok şanslı adamsın. Türkiye 'de yaşıyorsun. es kaza bi İngiliz filan doğsaydın ve bu görüşlerini orada da yazsaydın bence beni çok daha iyi anlardın.

Önce allah uzzuuuun ömürler versin. Torununun torununu göresin. ama eğer reenkarnasyon filan varsa , noolur seni İngiliz olarak dünyaya geri getirsinler. Ceza olarak ise görüşlerin değiştirmesinler.

Bak adamlar nasıl bimini yapmışlar. Yarım. Öyle güzel yapmışlar ki seyir sırasıda yelkenini de görüyorsun. Sen bırak benim üslubumu. Nasıl tekne ama ?

Niye böyle tekne yapmıyorlar artık?

İşin gücün yoksa al bunu , en az bir yıl uğraşmak gerek. Üstelik sahibi bir çok şeyi yaptığı halde.


  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#129: 29 Mayıs 2018, 08:54:09
Ersin tekne konularında çok bilgili biri değilim ilanı inceledim yok yok teknede ,buzdolabı bile var :)

googleden başka fotoğraflarına baktım serpinti körüğüne bayıldım kaçırma bu tekneyi.

Cumartesi giderken beni ararsan bende gidip incelemek isterim,bu marka konusunda bilgim yoktu bilgilenmek isterim ,tekne bakınan biri olarak en azından fikrim olur değişik markalar konusunda.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2018, 09:06:38 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#130: 29 Mayıs 2018, 09:05:33
O kadar özelikten tek bunu mu gördün? :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#131: 29 Mayıs 2018, 09:08:34
O kadar özelikten tek bunu mu gördün? :)
kaçırırsan otur ağla benden söylemesi :) 3,4 tane videosunu izledim harika görünüyor.
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#132: 29 Mayıs 2018, 09:21:39
Matay , bence çok şanslı adamsın. Türkiye 'de yaşıyorsun. es kaza bi İngiliz filan doğsaydın ve bu görüşlerini orada da yazsaydın bence beni çok daha iyi anlardın.

Önce allah uzzuuuun ömürler versin. Torununun torununu göresin.

Niye böyle tekne yapmıyorlar artık?


Dileğin için teşekkür ederim.

İkinci soru çok doğru soru. Bunu tartışmak keyifli olur. Ama gözünü seveyim böyle sor. Tartışmalar sopasız başlasın.

Bence niye yapmıyorlar:

1. O yıllarda bu gibi tekneler ağırlıklı kuzey ülkelerde imal ediliyordu. Akdeniz havzasında imal edilen klasikler (gulet, tırhandil) küçük kamara büyük güverte yok mu?

2. O yıllarda imal edilen bu gibi teknelerle kuzey denizindekiler, çok sert denizler geçmek zorunda ve üstelik, dünyayı dolaşmak gibi hayalleri de var. HR’ın hedef kitlesi zaten kısa süreli kullanıcılar değil, uzun yol sevdalıları

3. Charter endüstrisi gelişmemişti.

4. Bilgisayar destekli hidrodinamik gelişmemişti. Bakınız: America’s Cup, Volvo Ocean Race tekneleri

Gözlemlediğim bir kaç nokta da var:
> mesela bir dönem Beneteau HR’a benzer, center cockpit, çok güzel tekneler yaptı. Sonra o pazardan çıktı.
> Fransa ciddi denizci bir ülke ve özel markalarının da formları sıradan tekneler gibi
> Amerika başka pazar ve zengin pazar; ciddi Fransız tekne hakimiyeti var
> Dünyayı gezmeye meraklı, uzun mesafe seyri yapan bir çok kişi, neredeyse bir HR’dan daha pahalı katamaran tercih ediyor.

Benden sabah sabah bu kadar.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

B

Burak Doneray

Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#133: 29 Mayıs 2018, 09:47:03
Size bir uzman sorusu Newyork’tan çıkan bir yelkenli katamaran  Rio de Janeiro’ya gitmek için Atlantik okyanusunu kaç kere geçmek zorundadır ? Bu soruyu sorma nedenim  amaca yönelik tekne seçiminin önemini vurgulamak için başka sebebi yok.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Yelkenli tekne yelken ile gider !
#134: 29 Mayıs 2018, 10:08:58
Size bir uzman sorusu Newyork’tan çıkan bir yelkenli katamaran  Rio de Janeiro’ya gitmek için Atlantik okyanusunu kaç kere geçmek zorundadır ? Bu soruyu sorma nedenim  amaca yönelik tekne seçiminin önemini vurgulamak için başka sebebi yok.

Burak biladerim,

Ahmet Davran kaptanım Kuşadası'ndan Cape Town'a bir HR transferini anlattı. Kızıldeniz geçişini ve Afrika'nın doğusundaki korsan tehlikesi olan bölgeyi geçişlerde izlediği yolu harita üzerinde gösterdi.
''Neden Akdeniz üzerinden ve Afrika'nın Batısından gitmediniz daha güvenli değil mi idi? diye salakça ve cahilce bir soru sordum. ''Atlantiği 2 kere geçmemek için'' diyerek kibarca cevapladı.
Acayip bir denizci bu Ahmet kaptan.Benim gibi geveze bir adam bile sözünü kesmeden saatlerce dinleyebiliyor.
Bu arada dediğin gibi moody'ler de 4.5 cm fiber yok vede sabah güneş doğunca kamara aydınlanıyor.Yani ışığı geçiriyor polyesteri.Ama pis su güverde çıkışı mecburi olunca vana takmak için bordayı üst kısımdan panç ile delerken pançın derinliği yetmedi, bunu da söyleyebilirim. Beneteau'nun arkasında aynı işlemi tek seferde yapmıştık.Çıkan parçanın dışı fiber,  içi balsa, öbür tarafı da fiber idi. Ama bunu da zayıf anlamında söylemiyorum.Yapım tekniği farklı idi. ;)

 
  • IP logged
DeDe

 
Yukarı git