Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Buna benzer ne hikâyeler var ülkem denizciliğe adım atanlar camiasında. En sonuncu hikâye de hepimizin tanıdığı anlı şanlı birininki. Benim başımdan geçti. Allahtan erken uyandım.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

O

Oktay Eryılmaz

Aali Estağfurullah şaşkınlığımı dile getirmek için "gerçek mi" yazdım.
Tabiki gerçektir affet yanlış ifade ettim .

Fakat gerçekten fıkra gibi.
Ya bu gemi mühendisliği "ANA BİLİM" fakültesi var.Milyon tane makalesi araştırması var.
Broşürden tekne mi yapılır .....
Hadi onu bırak dediğin gibi çalıntı planla ,çakma planla tekne mi yapılır.
Adamın emeği sana keyif olur mu ?
Total masrafın içerisinde planın ne önemi var .
Dediğin gibi 250 - 300 DM ise.

2000 olsa dahi çalınır mı
Bir şey sorman gerekirse nasıl soracaksın adam sen kimsin nereden buldun demez mi? 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629


Bi hikaye daha aklıma geldi, 80lerin ortasında K. Reinke'nin 10 metrelik bir yelkenlisinin projesini alıp yaptık. Tamamlanmaya yakın tekneyi şimdi Fenerbahçe marinanın arazisi içinde kalan Istanbul Yelkenin çekeğine getirdik.

Aali, bu Kuzenim Berk'lerin  alıp uzun yıllar kullandığı tekne değil mi?
[/quote]

Evet, o kayık Kaancığım.
( Müşteri memnuniyetini kamuoyuna, memnuniyetsizlik varsa firmamıza bildiriniz...  ;D  )
  • IP logged

  • *
  • İleti: 492


Bi hikaye daha aklıma geldi, 80lerin ortasında K. Reinke'nin 10 metrelik bir yelkenlisinin projesini alıp yaptık. Tamamlanmaya yakın tekneyi şimdi Fenerbahçe marinanın arazisi içinde kalan Istanbul Yelkenin çekeğine getirdik.

Aali, bu Kuzenim Berk'lerin  alıp uzun yıllar kullandığı tekne değil mi?

Evet, o kayık Kaancığım.
( Müşteri memnuniyetini kamuoyuna, memnuniyetsizlik varsa firmamıza bildiriniz...  ;D  )
[/quote]

Memnundular elbet, bir dönem Bostancı barınağında da yan tana durmuştuk Maydanoz zamanı.( Hani şu marinaları protesto edip marinayı terk ettiğimiz ama iyot gibi açıkta kaldığımız yıllar.)
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 629
Aali Estağfurullah şaşkınlığımı dile getirmek için "gerçek mi" yazdım.
Tabiki gerçektir affet yanlış ifade ettim .

Fakat gerçekten fıkra gibi.
Ya bu gemi mühendisliği "ANA BİLİM" fakültesi var.Milyon tane makalesi araştırması var.
Broşürden tekne mi yapılır .....
Hadi onu bırak dediğin gibi çalıntı planla ,çakma planla tekne mi yapılır.
Adamın emeği sana keyif olur mu ?
Total masrafın içerisinde planın ne önemi var .
Dediğin gibi 250 - 300 DM ise.

2000 olsa dahi çalınır mı
Bir şey sorman gerekirse nasıl soracaksın adam sen kimsin nereden buldun demez mi?

Oktay nasılsa sen gamsızlığımı, sululuğumu anlamış bir adamsın diye öyle yazdım. Ciddi olduğumu düşünebildiğine inanamıyorum... ;D

Dediklerinde çok haklısın, ancak yat ( özellikle yelkenli yat ) tasarımı da gemi tasarımından farklıdır ve prensipte yat tasarımı tahsili gerekir, bir zamanlar Southampton Universitesi bir numaraydı, misal Almanyada bile o dönemde henüz bir yat tasarım fakültesi, eğitimi yoktu ( olsa ben giderdim  ;D ).

Bir anımı daha anlatayım da bu defa da gemi inşa mühendislerinin şimşeklerini üzerime çekeyim bari. Cebimdeki bir sıfır yerli araba parasıyla 6m bir Polimarin Scorcher bile alamayacağımı anladığımda fena bulalima girmiştim. ITÜ'de hoca olan yelkenci, yarışçı bir ahbabımız da niye tekneyi kendin yapmıyorsun ? deyince amatör tasarımcı ve yapımcı olmaya karar verdim ( densizliğe bak ? ) .

Almanyaya bir kaç yat inşa kitabı sipariş verdim ( K. Reinke ve Prof. Scharping'in kaldırım taşi ebadlarında eserleri vardır ) ; bir de ITÜ'nün o güne kadar kapısından girmediğim kütüphanesine gidip yat inşa kitapları aramaya başladım. Bir kaç tane de buldum. Kimisi kütüphaneye gireli 10 yılı geçmiş, kitabı ilk isteyen ben olmuşum  :( . Birkaç gün kütüphaneye kapandım, notlar çıkarıyorum, fotokopiler çektiriyorum , bir gün gemi inşaatta asistan biri geldi, aynı kitapları arıyor...Tanıştık ; birinin ondan yelkenli bir yat tasarımı sipariş ettiğini söyledi. Ertesi gün baktim bir kitaptan Pirat benzeri bir tasarımı almış ; inceliyor...Biraz daha sohbeti koyulaştırınca anlaşıldı ki abi yelken bilmiyor, hiç yelkenli bir tekneye binmemiş, ama yelkenli kayık örneğinden başlayıp, yat çizecek...

Ben de biraz daha debelendikten sonra yat tasarımı yapma hayallerine son verip proje satın almanın bana yeteceğine karar verdim, benim kariyer başlamadan bitti !

Ama azimli insanın herşeyi yapabileceğini de göz ardı etmemek lazım. Bir zamanların en başarılı yat tasarımcısı Dick Carter aslen iktisatçı mıymış ne ? Adam bir dönemin en başarılı açik deniz yarış yatlarını tasarlamış.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Yok ben seni bilmezmiyim ama burada Jest Mimik vücut dili falan yok ya .....
Geç bulmuşum seni ve diğer arkadaşlarımı hiç istemem tırnağınızı çizdirmek
tedbiren özür benimkisi
 ;D ;D ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Yok ben seni bilmezmiyim ama burada Jest Mimik vücut dili falan yok ya .....
 
 ;D ;D ;D

Bilmez miyim derkene -miyim ayrı yazılacak...! 
 ;D ;D ;D
Kaçtım ben
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

 ::)   

Bilmez miyim ?


 ;D ;D
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Fakat "derkene "  diye bir şey yok :'( :'( o da "Denilir ken " olcekk ;D ;D ;D ;D

Hahhahahah
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Aaaa...Hakkatten yahu !  ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Lütfen kusurumu bağışlayın, telefon ile yeni bir konu açamadım
Şimdi Volvo Ocean Itajai inport yarışı başladı, canlı izlenebilir. Özellikle güney okyanusunda mürettebat kaybı yaşayan Hong Kong Scallywag bakalım nasıl uarışacak


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Bu memlekette babayiğit çokta ama babayigitler önünü göremiyor. Zamanında copyde olsa cok tekne  yapildi.satildi.simdi o imalatçıları hepsi Broker falan oldu.polyester trandil veya gulet olsun kimse almaz...nedeni basit.ahsap seviyorlar.musterisi farkli.ayrica polyestèr olsa geleneksel olmaz.sayin cem gur yoğurt kovasina binmez diye dusunuyorum. Ve bunun ticari ornekleride oldu.bu gün bodrumda 30m lik dev guletleri bir ara sac imal ettiler.avrupali turistler ahsap gulet seçmeye başladı.adamlar sintinesine bile inip bakıyorlardı.yani kiralamyabile bilmiyor ahsaptan başkasına.kardeniz takasinin polyesterini yaptınız karadenizli binmeZ ona.....talep olsaydı zaten tüccar adam yapardı şimdiye.bu memlekette yapılan her ürüne on yargı ile yaklasilir....insanimiz böyle....turk mali bir mr cihazı yapılsa kimse girmez o makinaya.illa alman yapacak...siemens olacak vs.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
" ./...  cem gur yoğurt kovasina binmez diye dusunuyorum. ,/..."

Haklısın binmem. Bin dereden su getiririm. İlle bir eksik fazla bulurum.  8-)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

K

Kağan Erdoğan

Pazarlama bunun üzerinde eksik kalır...yanlis anlamayın cem bey. Ahşap seversiniz o yüzden geleneksel bir teknenin fiberini geleneksel insanlara satamazsiniz...diye düşün dum
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ucundan şööle bir göz atmak isteyenler olabilir  ;)

https://www.offcenterharbor.com/18p-em01-ebook-csyd-success/
  • IP logged

 
Yukarı git