Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Marmara veya Antalya körfezinini bir baştan diğerine geçmeyecekseniz ve sis pus gibi kötü koşullarla karşılaşmayacaksanız, harita masası, elektronik haritalrın hemen tamamı Türkiye sularında gereksiz. Yola çıkarken herhangi bir haritaya bakıp (karayolları haritası bile olabilir) rotanızı belirler ve görerek istediğiniz yere giderseniz. Biraz dikkatli iseniz gerekli ise zaman zaman haritaya başvurabilirsiniz ama hiç haritasız da seyir yapabilirsiniz ve çok da fazla yol veya zaman kaybetmezsiniz. Harita masası aslında artık harita kullan mak için de çok uygun değil hele paralel cetvele hiç uygun değil.  Portland plotter olmasa neredeyse masa hiç bir işe yaramayacak. Üstten açılık Kapak da pek işe yaramıyor. İçine mazot deposu anahtarı, su deposu anahtarı koyuluyor ama masanın üstü bir sürü ıvır zıvırla doldurulduğu için o anahtarlara bile ulaşabilmek için masa üzerindekilerin birbiri üstüne yuvarlanmasına razı oluyorsunuz veya bir anahtar alabilmek için masanın üstünü boşaltmanız gerekiyor. Akü şalterleri de genellikle masanın bordaya yakın tarafına aşağı monte ediliyor. Uzanmak için sirk elemanı gibi eğilip bükülmeniz gerekiyor. Bu koşullarda ben -yine işe yaramaz bulduğum- salon masasını gerektiğinde haritalarımı açmak ve navigasyon için kullanıyorum. Bu masa üzerinde genelde denizde bir şey durmadığı için ve geniş olduğundan navigasyon için işe yarıyor. 

Özellikle yelken seyrinde uyumak için rüzgaraltı kamarayı veya salondaki rüzgaraltı yatağı tercih ediyorum. Aslında bu tür bir ihtiyaç da gece gündüz seyir gibi bir gereksinim ortaya çıkarsa gerekli oluyor. Böyle bakınca tekne içinin yeniden   düzenlenmesine hiç de soğuk bakmıyorum. Yapısal elemanlara dikkat etmek gerekiyor. Örneğin, baş altını bölen bölme aslında kamara bölmesi değil  aynen inşaatlardaki ki perde beton gibi perdedir. Teknenin burulmasını engeller. Küçük teknelerde bu bölüm kamarta olmasa da belirli bir yüksekliğe kadar kapalıdır ve yine perde görevi görür. Eski teknelerde harita masası ve mutfak bölmesi de güçlendirme amaçlı yapılabilirdi. Bölmenin köşesinde tutunmak için kullandığımız boru aslında bu iş için kalındır nedeni ise sağlamlaştırma amaçlı bir sütun olmasıdır. Değişiklik yapılacaksa bu yapısal elemanları iyi tesbit edip değiştirmemek veya yerine geçecek başka yapılar inşa etmek gerekir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Aali Bey demiş ki:

“Ama diğer taraftan düşünüyorum, son 20 senedir kullandığım arabalarda önce 2, sonra 4, sonra 8, şimdilerde 12 airbag, ABS, gergili emniyet kemerleri, ne halta yaradığını da bilmediğim, benim yerime düşünüp karar veren, kendi aklınca bazen gazı kesen, bazen herhangi bir tekerleği frenleyen, şunu bunu yapan bir sürü sistem var. Bunların hiç birine de ihtiyacım olmadı. Şimdi bunların hepsinin manasız ve gereksiz olduğunu iddia edebilir miyim ? Bu güne kadar hiç birinin bana bir fayda sağlamamış olması yarın da sağlamayacağı anlamına gelir mi veya bu sistemlerin başka milyarlarca sürücüye de tehlike durumunda sağlamayacak demek mi ? “

Beyfendi, bu özelliklere sahip olmayan arabanızla, yaklaşık 50 metre gittikten sonra, sol ön camdan sürünerek çıkmıştınız. Hatırlatırım.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 629
Ne varmış, tırnağımız bile çizilmeden çıktık işte... ?0-?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Araba Ferrari idi sanırsam..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Bozacının yancısı şıracı... >:(
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
 :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Bu arada ders çalışmaya devam. Arma ile ilgili  flok için şöyle pratik bir uygulama var.



Özellikle orsa seyrinde ciddi performansı artırır diye düşünüyorum..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Biraz önce tasarımcı vefat eden Bauher in mailine bir mail yolladım.. Malum tam da grizzly bear planları ile ilgili görüşecek iken  Adamcağız vefat etti.

aradan iki ay geçti sanırım.. Bana mail atarak haber veren şirket çalışanı belki bir cevap verir..

Bakalım ne olacak.. ?

Şu küçük dingi daha bir heyecanlandırdı beni.. Gerçi planlar biraz pahalı.. 500 dolares civarı.. Means of Grace planları daha ucuz ve Devlin hayatta..

  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Bir babayiğit mimar çıksa da Karadeniz çektirmelerini, İstanbul sandallarını, Ege'nin Tirhandillerini adam gibi planlasa ve internette herkesin yaptığı gibi 500 dolar gibi pahalı fiyatlara satsa...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Bir babayiğit mimar çıksa da Karadeniz çektirmelerini, İstanbul sandallarını, Ege'nin Tirhandillerini adam gibi planlasa ve internette herkesin yaptığı gibi 500 dolar gibi pahalı fiyatlara satsa...

Biz hep "armut piş, ağzıma düş" modundayız.
Oysa tekne rölövesi çıkartmak çok da zor değil. Yeter ki birileri, mesela sen, ben beğendiğimiz geleneksel teknelerin rölövelerini çıkartıp üzerine bir de inşa malzeme ölçülerini not edersek teknenin endazesini ve planını oluşturmak, bir "usta" tarafından yapılması gayet de mümkün.

Zamanında her bir yana saçmıştık...  ;)

http://egeiou.blogspot.com.tr/2014/01/gunun-birindekarsnzda-formlarn-cok.html
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Burada takıldığım: Bir "usta"" tarafından yapılması gayet de mümkün.

Amatör tekne yapanlar "usta" kıvamnda değiller. Usta olanlar da zaten rölöveye gerek duymaksızın kenid yağlarında kavruluyorlar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye

İlk aşamada derdimiz yapmak/yaptırmak değil ki.
Senin bir önceki mesajındaki "bir babayiğit"in ortaya çıkıp geleneksel tekneleri plana geçirmesi ..

Öte yandan, bakarak veya fotoğraf üzerinden tekne yapmak sence doğru bir yöntem mi?
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Bakarak veya fotoğraf üzerinden tekne yapmak doğru bir yöntem olsaydı şimdiye kadar dünyanın tek tekne üreticisinin biz olmamız gerekirdi.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Bakarak veya fotoğraf üzerinden tekne yapmak doğru bir yöntem olsaydı şimdiye kadar dünyanın tek tekne üreticisinin biz olmamız gerekirdi.

Broşürüne bakarak tekne yapmanın ne zararı var ?
Böyle onlarca belki yüzlerce motoryat yapıldı bir dönem...
Aynısı oluyor ; aynı motorlar da konuyor .
Orjinali 22- 24 mil giden teknenin " bakarak yapılmışı" 13- 15 milde çakılıyor, e o kadar kusur da kadı kızında bile olur    ;D 
Patron da ertesi sene 100 saatte yepyeni motorları çıkarıp atıyor, daha büyüklerini koyuyordu.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Bakarak veya fotoğraf üzerinden tekne yapmak doğru bir yöntem olsaydı şimdiye kadar dünyanın tek tekne üreticisinin biz olmamız gerekirdi.

Broşürüne bakarak tekne yapmanın ne zararı var ?
Böyle onlarca belki yüzlerce motoryat yapıldı bir dönem...
Aynısı oluyor ; aynı motorlar da konuyor .
Orjinali 22- 24 mil giden teknenin " bakarak yapılmışı" 13- 15 milde çakılıyor, e o kadar kusur da kadı kızında bile olur    ;D 
Patron da ertesi sene 100 saatte yepyeni motorları çıkarıp atıyor, daha büyüklerini koyuyordu.

Aali Bu gerçek mi ?
Fıkra gibi ya sen ne eğlenceli bir adamsın ,bir de Mehmet Atay
Aslında Ersin'de çok eğlenceli ama Ersin güldürdüğü kadar ağlatıyor da  ;D ;D ;D 8) 8) 8) 8)

Mehmet Atay ve Seni kolluyorum bir şey yazsanız günüm iyi geçiyor yeminle ;D ;D ;D ;D ;D
  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2018, 15:08:23 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

 
Yukarı git