Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 629
Ersin de bu topiğin esas konusu olacak teknenin safrasını yok beton, yok şu yok bu ; ucuza getirmeye çalışıyor ya ; öyle görünüyor ki tekne bittiğinde bu başlık altındaki yazışmaları bastırsa bir kaç ton kağıttan safrası olacak...35 sayfa olmuş, daha anca berjerlere geldik ?  :-\
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Evi taşıyoruz, kitaplarımı koliledim, yoksa sana bir kaç örneğin fotoğrafını hemen çeker gönderirdim.
Galiba mesela Fiat'in sahibi Agnelli'nin Agneta adlı teknesinde de vardı şömine ; o tekneyle ilgili başka bir ayrıntı da teknenin sadece mobilya işciliğinin 15.000 adam/saat tutmuş olmasıydı. Tekne de transatlantik filan değil ha, 20m civarı bi şeydi.

İnanmadığımdan değil ama şaşırdım ,
Ahşap teknede odun şöminesi  :D
Yakacak hiç bitmez ....
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ersin de bu topiğin esas konusu olacak teknenin safrasını yok beton, yok şu yok bu ; ucuza getirmeye çalışıyor ya ; öyle görünüyor ki tekne bittiğinde bu başlık altındaki yazışmaları bastırsa bir kaç ton kağıttan safrası olacak...35 sayfa olmuş, daha anca berjerlere geldik ?  :-\
Üstelik daha yaptırmaya karar vermedi. Bir de karar verse bastırılan kağıtları verip karşılığında ağaç alsa teknenin kabuğunu bedavaya getirir... yoksa yakaladım mı niyetini Ersin’in ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Epoksi kağıt lamine tekne olur mu acep?
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 181
M.Atay kaptanım 4 yıl önce çizdiğim bir planın formunu görmek için mukavvadan kano gövdesini yapmıştım. Suda görmek için iç kısmını epoksi ile boyadım, dışını da epoksi elyaf 200gr/M2 kaplayıp suya atmıştım. Mukavva epoksiyi emince artık kağıt demek nerdeyse imkansız oluyor...

https://photos.app.goo.gl/yM6CmrRfyHw48ojt1

https://photos.app.goo.gl/bDoCOYC333BVChBE3

https://photos.app.goo.gl/NhWstnsvalWvJSdq2

https://photos.app.goo.gl/wpqJchR9Hjte3F0B3

https://photos.app.goo.gl/BmODtUl6xbPAss0K3

https://photos.app.goo.gl/Lf5rhy1hMTara9Mp2

https://photos.app.goo.gl/GytAEr2sjNrNjcOs1
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2018, 20:46:09 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

  • *
  • İleti: 3573
Epoksi kağıt lamine tekne olur mu acep?


ha ha ha  .... oluyormuş Matay bak.. Keşke başka bir şey isteseydin...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

e

ersinboke@icrs.com.tr

forum işleri ile ilgili görüşleri yazdık,  Görüyorum ki Tiryaki topa girmiş. Demek bir hazırlık var. Güzel . Bekleyip görelim.

Artık emekli olduk. Forum bir emekli maaşı öder mi bilemem :) eh emekliliğin tadını çıkartma zamanı şimdi.

efendim evvelsi hafta Cem Gür ile bugün de Aali ile uzun uzun konuştuk.  Kafamda şöyle bir proje var. Kendileri ile de paylaştım ve katılmayı kabul ettiler.

Malum bu konu başlığı altına bir sürü şey tartıştık. Forumdan uzak kaldığım dönemde ciddi ciddi çalışma imkanı da yakaladım.

Geçen hafta  Sam Devlin 'den bir mesaj aldım. Ben ona MoG 'nin istediğim iç yerleşimini göndermiştim. ayrıca ısrarla Oysta 'nın daha önce yapılmış daha küçük boylusunu sorup duruyordum

O 'da bana yeni çalışmakta olduğu Oysta benzeri bir proje yolladı. Üzerine de benim istediğim armayı uygulayabileceğini iletti. 

Ben gönderdiği taslakları çok beğendim. Bugün Cem Gür 'e gönderdim.  Aali ile de basılı kopya üzerinden iki buçuk saat tartıştık.

Şİmdi efendim amacımız şu. Tasarlanmakta olan bu tekneyi tartışacağız.  Bizim denizlerimize özgü, hem konforlu, hem rahat yelken yapacağımız, düşük bakım ve konaklama maliyeti olan 29 feet bir tekne planı ile başlayacağız.

Tasarımcısından yayınlamak için izin istedim. Gönderdiği çalışma planlarını buradan yayınlayacak ve iç tasarımından armasına kadar hep beraber bizim sularımıza ve şartlarımıza göre bir tekne ortaya çıkarmış olacağız.

Aali ve Cem Gür 'ün öneri ve kritikleri ile sonunda ortaya bir yelkenli tekne çıkacak. Mutfağından , salmasına, yapım malzemesine ve yerleşimine kadar her şeyini tartışacağız ve nasıl olması gerektiği yönünde bir karar vereceğiz.

Bu kararlarımızı tasarımcıya bildireceğiz ve uygunluğu konusunda son noktaya geleceğiz.

Başlıyoruz efendim.. Ama artık teken yaptırmaya karar verdiğimize göre ve bunun zor olmayacağına inandığımızdan bu konuyu burada noktalıyorum.. Yeni konumuz geliyor.

Tekmili birden.


  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
forum işleri ile ilgili görüşleri yazdık,  Görüyorum ki Tiryaki topa girmiş. Demek bir hazırlık var. Güzel . Bekleyip görelim.

Artık emekli olduk. Forum bir emekli maaşı öder mi bilemem :) eh emekliliğin tadını çıkartma zamanı şimdi.

efendim evvelsi hafta Cem Gür ile bugün de Aali ile uzun uzun konuştuk.  Kafamda şöyle bir proje var. Kendileri ile de paylaştım ve katılmayı kabul ettiler.

Malum bu konu başlığı altına bir sürü şey tartıştık. Forumdan uzak kaldığım dönemde ciddi ciddi çalışma imkanı da yakaladım.

Geçen hafta  Sam Devlin 'den bir mesaj aldım. Ben ona MoG 'nin istediğim iç yerleşimini göndermiştim. ayrıca ısrarla Oysta 'nın daha önce yapılmış daha küçük boylusunu sorup duruyordum

O 'da bana yeni çalışmakta olduğu Oysta benzeri bir proje yolladı. Üzerine de benim istediğim armayı uygulayabileceğini iletti. 

Ben gönderdiği taslakları çok beğendim. Bugün Cem Gür 'e gönderdim.  Aali ile de basılı kopya üzerinden iki buçuk saat tartıştık.

Şİmdi efendim amacımız şu. Tasarlanmakta olan bu tekneyi tartışacağız.  Bizim denizlerimize özgü, hem konforlu, hem rahat yelken yapacağımız, düşük bakım ve konaklama maliyeti olan 29 feet bir tekne planı ile başlayacağız.

Tasarımcısından yayınlamak için izin istedim. Gönderdiği çalışma planlarını buradan yayınlayacak ve iç tasarımından armasına kadar hep beraber bizim sularımıza ve şartlarımıza göre bir tekne ortaya çıkarmış olacağız.

Aali ve Cem Gür 'ün öneri ve kritikleri ile sonunda ortaya bir yelkenli tekne çıkacak. Mutfağından , salmasına, yapım malzemesine ve yerleşimine kadar her şeyini tartışacağız ve nasıl olması gerektiği yönünde bir karar vereceğiz.

Bu kararlarımızı tasarımcıya bildireceğiz ve uygunluğu konusunda son noktaya geleceğiz.

Başlıyoruz efendim.. Ama artık teken yaptırmaya karar verdiğimize göre ve bunun zor olmayacağına inandığımızdan bu konuyu burada noktalıyorum.. Yeni konumuz geliyor.

Tekmili birden.
Ersin bu 29 feet  konusunu ilgi ile takip edeceğim,GEKO,da başlık açmıştım krom saçdan tekne yapma hayalim vardı,krom saçtan tekne olmaz bilgileri gelince vaz geçmiştim.
Atilla reisin alüminyum teknesini gördükten sonra gaza geldim,dış kabuğu planlara sadık kalmak şartı ile,iç dizaynında kafama göre boyuma posuma göre bir düşüncem var,şu anki teknem satılık,alüminyum tekne konusunda kafamda git geller var,sen bir işe başla bir göreyim,işin içinden çıkabileceğime karar verirsem alüminyum 32 feet,bir düşüncem var,net karar vermedim daha. 
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ali Hayaller tersanesi diye bir konu başlığı açtım. Orada yazacağız bu konuları. Özellikle fotoğraflar da koydum.

Bir incele istersen. Sen metal seviyorsun. :)  Dün konuştuk daha Alüminyum tekneyi.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye


Ben gönderdiği taslakları çok beğendim. Bugün Cem Gür 'e gönderdim.  Aali ile de basılı kopya üzerinden iki buçuk saat tartıştık.



Henüz bana bir şey ulaşmadı Ersin. Nereden gönderdin ? Mail ile gelirse makbule geçer
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

e

ersinboke@icrs.com.tr

Evet.. kış geliyor. Yazın gerçek denizde kış aylarının soğuk gecelerinde de hayalimizde yapmak istediğimiz tekne ile seyirlere devam.

Efendim , şimdi size yapımı çok basit , motor dahi istemeyen çok keyifli bir yelkenli önereceğim. Hem de yawl. Hem de başı kıçı bir .

rahatlıkla bir trayler ile taşıyabileceğiniz, evinizin yazlığınızın bahçesinde saklayabileceğiniz bir tasarım. Yapımı inanılmaz kolay. Üstelik son derece de kullanışlı. Hazirmıyız ?

Buyurun öyleyse karşınızda Autum Leaves - CLC Canoe Yawl

https://www.clcboats.com/shop/boats/development-projects/autumn-leaves-canoe-yawl.html

Son derece basit yapımı olan bir yelkenli. Günübirlik seyirler için ideal. Kürekle ilerliyorsunuz. Ancak çok isterseniz 5 beygir bir motor yeter de artar bile.

Bu arada kürek diyip geçmeyin. Bu Cem Gür'ün projesini paylaştığı küreklerden biliyorsunuz aynen yaptım . Kürek boyu neredeyse kayık boyu kadar ve pala çok geniş olduğundan kürek hiç yormadan benim patalyayı ol gibi götürdü. Aynen şu kürekçilerin çektikleri kayıklar gibi.





  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Autum Leaves - CLC Canoe Yawl aslında bir Amerikan klasiği ve iş teknesi olan "Sharpie" 'nin torunu. ;)
Dünyada "Sharpie" denilince iki önemli tasarımcı hemen akla geliverir: Chapelle ve Ruel Parker.
Konu FB de Bahadır Eği tarafından yeniden gündeme getirildi.

Merak edenler şoradan bilgi edinebilirler.
https://www.facebook.com/groups/202973980039094/?fref=nf&__xts__[0]=68.ARDB97BiR3zkKfaLqhrOVGNj-r2uzUO5OmVX68GY0Ym6CtMCf0uyjU9Puw2jGqc_M-KZWtq-xW_ovR0fSAkwU7_J6yImzTBCRvaiTIGnKMeXk7ivb-PI1UseY-OE3imMdTKzTl8JLFnbwF5BULADohbGWcp2SO8oe0KdBP8X95O2sz_1knor&__tn__=C-R
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Autum Leaves - CLC Canoe Yawl aslında bir Amerikan klasiği ve iş teknesi olan "Sharpie" 'nin torunu. ;)
http://egeiou.blogspot.com/2014/02/saf-kan-bir-amerikali_6.html.

Ancak küçük bir ayrıntı var. Bu tip kare kesit tekneler aynı zamanda "canoe " olarak da adlandırılıyor.   
Canoe nedir? nasıl evrilmiştir konusunda :
http://egeiou.blogspot.com/2016/12/yelkenli-gezi-tekneleri-evrimi-1.html
http://egeiou.blogspot.com/2016/12/yelkenli-gezi-tekneleri-evrimi-2.html
 
Günümüzde kare kesit teknelerin Babası PhilBolger çok velut bir tasarımcı.
http://www.ace.net.au/schooner/sites2.htm
Dünyada "Sharpie" denilince iki önemli tasarımcı hemen akla geliverir: Chapelle ve Ruel Parker.
Konu FB de Bahadır Eği tarafından yeniden gündeme getirildi.

Merak edenler şoradan bilgi edinebilirler.
https://www.facebook.com/groups/202973980039094/?fref=nf&__xts__[0]=68.ARDB97BiR3zkKfaLqhrOVGNj-r2uzUO5OmVX68GY0Ym6CtMCf0uyjU9Puw2jGqc_M-KZWtq-xW_ovR0fSAkwU7_J6yImzTBCRvaiTIGnKMeXk7ivb-PI1UseY-OE3imMdTKzTl8JLFnbwF5BULADohbGWcp2SO8oe0KdBP8X95O2sz_1knor&__tn__=C-R
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

e

ersinboke@icrs.com.tr

efendim bu arada malum tasarımcı Buehler, geçtiğimiz yıl vefat etti. Bu tasarımcının Grizzly Bear adlı tasarımı bneim çok ilgimi çekmişti. Özellikle armasından dolayı.  ancak ben , markoni olan ana yelkeni randa armaya çevirmek istiyordum.

Randa armaya çevirirsem direk boyu kısalacak. Böylece gurcata da kullanmayacağım ve gargari halkası kullanabileceğim.  Ancak kabuk için projeleri bulsam dahi yelken planını nasıl değiştireceğim. ?

Aklıma şöyle bir yöntem geldi. Markoni ana yelkenin  m2 değeri belli. bu yelkenin ağırlık merkezi de bilinmekte ya da bulunabilir. Randa armanın sereni fazla rüzgarı kaçırcağından ve loose foot yani bumbaya iki noktadan bağlı olacağından bu altyaka dan da rüzgar kaçıracak. Bun durumda randa armanın yelken alanı en az markoni arma kadar olmalı. Ancak cutter arma olan orjinal armada flok ve trinket değişmeyeceğinden, direk yeri de elbette değişmeyeceğinden randa arma yelken etki merkezinin markoni olan ile aynı olması gerekli.

Yani yeter ve gerek koşul öncelikle ağırlık merkez olmalı. Bu ağırlık merkezine göre ve kabuğa göre tasarlanacak randa ana yelkenin geometrik özellikleri buna göre belirlenmeli.

Ancak ortaya çıkan m2 asla orjinal markoniden daha küçük bir m2 olmamalı. Bu şartlar altında arma randaya dönüştürülebilir diye düşünüyorum. ,

Fikri olan ?
  • IP logged

 
Yukarı git