Aali Bu gerçek mi ?
Fıkra gibi ya sen ne eğlenceli bir adamsın ,bir de Mehmet Atay
Aslında Ersin'de çok eğlenceli ama Ersin güldürdüğü kadar ağlatıyor da
Mehmet Atay ve Seni kolluyorum bir şey yazsanız günüm iyi geçiyor yeminle
Gerçek tabii Oktay, 60 yaşında adamız uyduracak halimiz yok ya ?
Mesela ertesi sene 250 BG'lik iki motor sökülüp 2 x 350 konurdu filan falan...
Ingiliz'in veya Italyan'in motoryatının broşürünü eline alan Tuzlada atölye dolaşmaya başlardı.
Tekneler de dıştan tıpatıp aynı olduklari gibi bir de sipariş ve el yapısı olunca kromu, mobilyası, gavurun suni derisi yerine alcantara veya hakiki deri döşemeler vs...daha da havalı olurlardı.
Sonraları işi daha " ciddi ' ele almaya başladılar ; kataloglardaki fotoğraflara göre proce çizdirilmeye başladı, böyle bir amca vardı eski yapımcı , sonradan tasarımcı olan. Onun çizdiği bir proje görmüştüm, proje dediğin de 2 sayfa A2 hepi topu, altlarında da başlık : "16 METRE TAM MUAAZENELI MOTOR YAT"
Artık muvazeneye gel ; motor yata gel !
Bi hikaye daha aklıma geldi, 80lerin ortasında K. Reinke'nin 10 metrelik bir yelkenlisinin projesini alıp yaptık. Tamamlanmaya yakın tekneyi şimdi Fenerbahçe marinanın arazisi içinde kalan Istanbul Yelkenin çekeğine getirdik. Akşamları iş çıkışı tekneye gidip elektrik tesisatını, ufak tefek işlerini yapıyorum. Bir akşam aşağıdan biri seslendi, havuzluğa çıktım. Kelli felli bi amca , ben de 24-25 yaşındayım. " Yahu, bu Kurt Reinke'nin Taranga tasarımı değil mi ? " dedi aşağıdan. Şaşırdım, Reinkeyi kim tanır Fenerbahçenin çekeğinde ? " Evet, o, nasıl bildiniz ? " dedim tekneye davet ettim. Bu amca Amerikada yaşarmış, büyücenek bir mühendislik firması varmış ve anlı şanlı amerikan firmalarına iş yaparmiş, Reinke'nin de Hydra adlı çok begendiğim bir modeli vardı, ona takıkmış, yapacakmış...Onun için Reinkenin tasarımlarını tanıyormuş haliyle.
Biraz konuştuk, " Aferin yahu amma da benzetmişsiniz, aynısını yapmışsınız, nasıl yaptınız ? " dedi. Soruya bak şimdi ; " E, projeyi aynen uyguladık...?" dedim şaşkın şaşkın.Ne ; projeyi mi aldınız ?
dedi. Evet, ya nasıl yapacaktık dedim.
Biraz durdu : " Evlat senin mesleğin ne ? " dedi. Af buyrun makina mühendisiyim dedim .
El cevap : " Yuh ! Yani mühendis olmuşsun projeyi study planından çalamadın da para mı verdin ? "
Proje 500 veya 600 Doyçmark yani 250- 300 Avro bugünün parasıyla. Yat yapacaksın, herifin emeğini çalacaksın ve cebine kalan para o teknenin bir dümen kovanı veya çarmık ayağı ya da motor yatağının doğru hesabına ve doğru konstrüksiyonuna değmez...
Sohbeti kesip kablo çekmeye koyuldum. Amcam da izin isteyip gitti.