Öcal Reis'in ve Cem'in altını çizdiklerinin yanısıra benim de uyarmak istediğim bir nokta vardı :
Motor için 27 bin TL öngörmüşsün, herhalde güncel fiyattır ve doğrudur da, o sadece dükkan vitrininde, tahta palet üzerindeki fiyatı ( teknenin yanına gelmesi bile tersanenin yerine göre sana 500 ya da 1000 liraya mal olacak).
Bunun yerine bağlanması ve iş görür hale gelmesi sana kaça mal olacak ?
Muhtemelen bir paslanmaz motor braketi yaptıracaksın, 4 tane orjinal elastik takoza bir asgari ücretten fazla ödeyeceksin. Sonra kovan, şaft imal edilecek. Salmastra, elastik kaplin , şaft burçları ve pervane alınacak. Soğutma suyu için vana, filtre , mazot için filtre, egzost için su kapanı ve susturucu, egzost çıkışı alınacak. Gaz, vites kol ve telleri alınacak. Motorun elektrik bağlantıları yapılacak.
Sonra mazot deposunu hazır alman veya yaptırman gerekecek. Teknenin tesisat işlerini de motorcular yapar, demek ki su deponu, pis su deponu : tüm borda çıkışlarını ve bağlantılarını da yapacaklar. Basit bir asma dümen yapmıyorsan dümen kovan ve şaftını da motorcu yapacak. Unuttuğum başka maddeler de vardır.
Tüm bunları kaça yapacaklarını düşünüyorsun ?
Ben bir kabaca tahmin yapabiliyorum da ; yazmaya bile çekiniyorum.