Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Tayo Mar ile buluşmak için sabırsızlanıyorum..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Malta dönüşüne hazırla kendini ve izin programını o zamana yap . ;D ;D ;D
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2018, 23:51:55 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3573
Ha ha ha.. Ben bile İnanmıyorum daha Malta ya gideceğime..

gerçi sen de haklısın .. Delidir ne yapsa yeridir hesabı her halde..  ;)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
ben esas bir tekne buldum ki.. felakett.. Bekleyin anacım yakında..

Bu mu ?  ;D ;D ;D



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
"Hafiye" !!!!!  :)xx
Özel bir mesacla fikrimi uzun uzun yazdım kendisine.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Kısmet'e benziyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

T
  • *
  • İleti: 2171
Gece, hayallere dalmanız için bir tekne  ;)

Gaff ketch  ::)

https://gaffketch.wordpress.com/photo-gallery-4/

Bu da videoları

https://gaffketch.wordpress.com/voyages-in-video/
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
 :)

Kaan valla korkulur senden .. WBF a Tahiti Ketch sahibi olan ya da sahibini tanıyan kimse olup olmadığını, eğer mümkünse seyir yapmak istediğimi açıklayan bir konu başlığı açtım.

Bunun üzerine üyelerden biri , Tahiti ketch yerine kendi yaptığı 34 feet ketch tekneyi önerdi. Hikayesi de başka bir konu başlığında anlatılmış.  Bu arkadaş, tekneyi iki yılda bitirip, dünya tutuna çıkıyor ve 40 bin deniz mili yol yapıyor. 7 yıl boyunca.

Teknenin özelliği şu.. Hani hep diyorum ya şarap kadehi kesitli tekne diye. BU teknede şarap kadeğinin  sapı betondan dökülmüş. Malum beton salmada kullanılan bir malzeme. Ancak metallere göre daha hafif olduğundan çok tercih edilmiyor. Bu projede ise salma betondan bir kano şeklinde dökülmüş ve üzerine tekne inanılmaz bir basitlikte inşaa edilmiş.

Başı kıçı bir olmasına rağmen formu daha çok bir İngiliz İş teknesi formu.. Bu da Tahiti ye göre neden daha hızlı olduğunu açıklıyor.







burada salma çok daha net..



beton salmayı kesit olarak sanki bir kano gibi dökmüş. saplamalar için pimaş boru kullanmış. Burada beton salma ve ahşap kapak çok güzel gözüküyor.



Bağlantı detayları da burada..



Şimdiye kadar gördüğüm safra bağlantılarına kıyasla çok basit ve akılcı bir çözüm. Üstelik çok ucuz.




  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2018, 06:24:17 Gönderen: Ersin Böke »

T
  • *
  • İleti: 2171
Ersiiiinnn bak ne buldum  ;D

35 ft keç yapıyollaa.

Hafta sonu tekne yapım filmisi..
Salt & Tar 1-27 arası videolar.

İlki burada,


Bak içime doğmuş demek k, beton nasıl dökülüyor, bağlantı nasıl, üstü nasıl inşa ediliyor.

Seyretmemişsin ki.. Tembel denizci  ;D
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Forum'a not düşmek için yazıyorum  :P

Ersin'cim

Sen Tayo-Mar'dan kolay kolay vazgeçemezsin. İstanbul'da İki ahşap tekne sahibi olmak mantıksız olacağı için, kolay kolay tekne yaptırmazsın. Ancak gözün kararırda yeni tekne gelir gelmez Tayo-mar giderse belki..

Velevki, gözünü kararttın. Sanırım herkes gözlemlemiştir, senin tarzın oturdu artık ve tüm anlatı ve beğenilerin 3 tekneyi işaret ediyor.

Pilot cutter formu
Colin archer formu
Atkins formu

Pilot cutter formu, güzel ama İstanbul'da kullanım üzerine düşünmek lazım. Ege'de yaşıyor olsan belki derdim, ayrıca hakkıyla yapılmış Pilot cutter pek de ucuza çıkmaz.

Colin Archer formu, güzel, geleneksel ve cidden dayanıklı tekneler ama ağır olduğu için tercih ederken iki kez düşünürsün yada son anda vazgeçersin

Atkins formu, hiç şansın yok, ne kadar kıpraşırsan kıpraş dönüp dolaşıp mantık, kullanım, görece hız, görsellik vs açısından Atkins yada çok benzeri bir tekneye merhaba diyeceksin.


Diyerek, belki biraz memleket insanı gibi davranıp niyet okuyorum ama dediğim gibi gerek anlatı ve beğenilerin, gerekse bu konuda istemsizce seni yönlendirip, akıl verme çabalarımızın sonucu bu olacak gibi geliyor.   

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
sevgili Kaan, yorumlarına katılmamak elde değil.. Ancak işin bir diğer tüm bunlardan bağımsız bir boyutu var.

Kendi yaptığın-yaptırdığın  tekneye binmek.. ! bu bambaşka bir keyif. BU her şeyden bağımsız bambaşka bir tutku.

BU arada ben senin yazdıkların ya da koyduğun videoları geç saatlerde keyifle okumak için bırakıyorum. Kıprıstan aldığım ateş suyu eşliğinde.. O yüzden daha videoyu seyredemedim.. ancak benim böyle bir videoyu seyretmemem düşünülemez bile.. O videodan on konu başlığı çıkarırım hemde..

eski salmalarınızı atın! ... betonu geliyor..! tadında.. :))





  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
şimdi forumlarda pek de bahsedilmeyen bir konuyu dikkate sunuyorum efendim. Tekne yaptıracağız , istediğimiz kriterleri belirledik, plan seçme aşamasındayız ya hesapta. Proje , malzeme, yer, işçilik bütçe derken çok önemli bir kriter dikkatimizden kaçıyor.

Toplam süre.. Mühendislik dili ile adam saat.. İncelediğim birçok projede projeler üç başlık altında toplanıyor.. Ne derecede bir işçilik düzeyi gerektiği ve öngörülen yapım süresi saat cinsinden veriliyor..

Bu hesaba girince eski bir tekneyi alıp refit etmek daha makul gözükse de maliyet ve işçilikler açısından benim gördüğüm yeni tekne yaptırmak daha ucuz.

Yani bu işin ne yaparsan yap bir süresi var.. 30 feet  bir tekneyi tam anlamı ile iki en erken bir buçuk yıldan önce denize koymak mümkün değil.

Tam mesai çalışılır ve profesyonel destek alınır ise minimum süre kısılsa kısılsa 8 ay..

Kısa sürede tekne yapmanın avantajı, özellikle tekne yapımında kullanılacak atölyenin maliyetleri yani genel giderlerden kurtarıyor olması.

Peki sekiz ayda bir tekne yaptırmak için nasıl bir profesyonel destek alınmalı.?

Mümkünse yaşayan bir tasarımcının projesi seçilecek.  Sonra bu iş ile ilgili bir proje danışmanı bulunacak. Bu proje danışmanı imalatın tüm evrelerini önceden planlayarak gerekli malzeme ve işçilikleri bir iş programı dahilinde çıkaracak ve imalatın takipçisi olacak.

Yani öyle verelim ustaya yapsın bitirsin  tarzı bir çalışma olmayacak. Projesine tam uygun olarak yapılacak.

Daha önemlisi benim gördüğüm , tekne yapanların en büyük handikapı her imalatı sıra ile yapmak. Kabuk bitmeden direkler yapılmıyor mesela. Yelkenler önceden biçilmiyor, ıstralyalar önceden yapılmıyor v.b.

kabuk ve arma imalatı eş zamanlı başlamak zorunda.  İç tasarım için farklı usta ile çalışılmalı. Özellikle mutfak için.

Kabuk, Türkiyenin her hangi bir yerinde de yaptırılabilir. Adana 'daki  benim tanıştığım Ahmet Bey'in atölyesi Ege Yat'ınki kadar büyük ve donanımlı mesela.

Bir ikinci maliyet düşürücü nokta ise projeyi kooparatife çevirmek.. örneğin 3 teknenin aynı anda imal ediliyor olması ciddi ekonomi sağlıyor çünkü.

Şu anki planım kabuğu Adana da çaktırmak. Adana ya gidip gelmek, Kurucaşile'ye gidip gelmekten hem daha ucuz hem daha keyifli.. :)

Kabuk bittikten sonra geri kalan tüm işleri Istanbul da bitirmek..

dur bakalım.. Günler ne getirecek ?





















Peki bir tekne tam anlamı ile sekiz ayda nasıl bitirilir. ? Nasıl bir kadro gerekir.?










  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ustalar birlikte çalışmayı sevmezler. Tekneye bir elektrikçi bir de yelkenci çağırmayı deneyin, tamamen ayrı yerlerde çalşacak olmalarına rağmen hangisi sonra gelmişse diğerinin işini bitirmesini bekler, ben şimdiye kadar çalışanını görmedim.  Bu nedenle proje 1 yıl diyorsa asgari 16 ay koymak lazım, 8 ayda bitmesi mümkün değildir. Gerek onarım gerek danışmanlık yaptığım teknelerde sürekli bununla karşılaştım. Mühendislikte adam saat hesabı olabilir ama 100 adam saatlik tekne işini iki adama elli saatte yaptıramazsınız.  O iş 100 saatin üzerinde bitecektir.

Bir teknenin kabuğunu başka yerde yaptırıp, donatımı başka yerde yaptırmak teorik olarak mümkündür ama nakledilecek, gelecek, yerleşecek, usta ellerini ısıtacak, çalışmaya başlayacak, ciddi zaman kaybıdır. Parasını verip alüminyum direği bile aldırıp tekne gelmeden deposuna koyduramazsınız. "Hele bir tekne gelsin" der. 

İç tasarım ise kabukla beraber yürümek zorunda, mutfak olarak gördüğünüz bölümün bir çok parçası perdedir yani tekneyi bir arada tutan parçalardır. Kabuğu yapayım da içini sonra tefriş ederim diyemezsiniz.  Bu nedenle seri imalat olsun tek imalat olsun, bir tekneye bir atelyede başlanır ve orada bitirilir. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
2008 yılında 29 Ft Siyah Kayık Tuzla'da toplam 7 ayda, Tayo-Mar ve kardeşi Antigoni toplam 5 ayda tamamlandı ve suya indirildi.

Doğru tersane, düzgün iş programı, sürekli kontrol, doğru nakit akışı, işi bilmek, ne istediğini, ne zaman istediğini bilmek süreyi makul ölçülere getirir.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 629
Ben de sevgili Cem'e katılmak zorundayım.
10,50m Sanela Barbaros teknecilikte 6 ayda bitti : buna teknenin üzerinde inşa edildiği kalıbın yapımı da dahil ki Sanela çift kat şaşirtmalı bindirme ve vidasız, çivisiz insa edildiği için günde tek sıra kaplama lamine edilip, işkencelerle sıkılıp ertesi güne kadar epoksinin kurumasi beklenmişti . Boyacı, motorcu, elektrikçi, kromcu, döşemeci de inşa süresinde aynı yerde marangozlarla birlikte çalıştı.
Yani 30 feet tekne hadi bilemedin 6 aydan fazla sürüyorsa o atölye arada bir tane de 45 feet tekne yapiyor demektir.
 
  • IP logged

B

Burak Doneray

Tekne yapan ve yaptırmış olanlardan gerçek tecrübelerini ve deneyimlerini referans göstererek anlatmalarını okumak bize çok daha doğru bir fikir veriyor.Teşekkürler Cem ve Ali reisler.
  • IP logged

 
Yukarı git