Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

R

Recep Ertürk

İstersen biz seni bu konuda rahat bırakalım.
Biz de rahat edelim.

Yok yok.. Rahat bırakmayınki, o yüksek sesle düşünmeye, kıdemli denizciler de kaygılarını dile getirmeye devam etsinler.. Paylaşıldıkça bilgi yaygınlaşsın..

Emin olun, doğru bilgi, geçerli bilgi, ama bugün, ama yarın mutlaka yerini bulur..



  • IP logged

B

Burak Doneray

Frans Maas vardı birde yelken yapanlardan. Malesef geçen sene kendi dizaynı Capella ile bir yarışta teknenin alabora olması sonucu hayatını kaybetti.



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
İstersen biz seni bu konuda rahat bırakalım.
Biz de rahat edelim.

Yok yok.. Rahat bırakmayınki, o yüksek sesle düşünmeye, kıdemli denizciler de kaygılarını dile getirmeye devam etsinler.. Paylaşıldıkça bilgi yaygınlaşsın..

Emin olun, doğru bilgi, geçerli bilgi, ama bugün, ama yarın mutlaka yerini bulur..

Valla siz bilirsiniz.
Ben uyarmış olayım da...
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ersin, bi yerde bahsettin muhtemelen ama ben kaçırdım sanırım, şu "dışarıdan görünen pervane" derken neyden bahsediyordun? Dıştan takma motor değil di mi?

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
Şöyle ki..

Tekne kıçtan kara bağlı iken teknenin palası ve pervanesini pantondan görebiliyorum.. Böylece  4 m. alüminyum boyacı sopası ile pervaneye ulaşabiliyorum. sertbir fırça takıp , kekemoz yosun v.s. temizleyebiliyorum.. Göz ile kanatları görebiliyor olmak , temizleme imkanı veriyor.. Onu diyorum..

Matay , anladı herkes ne demek istediğini.. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 10
  • Rüzgara bırak kendini...yeter...
Ersin Reis, moral bozmaya gerek yok, herkesin aradığını bulması kolay değil, bende aynı durumdayım beklentilerimiz farklı olsada, örneğin, biz eşimle sürekli denizde yaşamayı planlıyoruz, rahat yaşayabileceğimiz tekne boyu min 12-13 mt, eşim bulaşık yıkarken yemek yaparken iki kat olmayayım birde havuzluk geniş olsun istiyor, onun için bunlar yeterli ben de ahşap ve omurga salma istiyorum temel istekler bunlar, ama maalesef bende ne kadar baktıysam mümkün değil henüz ulaşamadım böyle bir plana, sitedeki tüm kaynakları verilen linkleri gezdim mail attım, hep ya aliminyum ya da fiber e dönüyor iş bence pes etmek yok devam bulcaz bir yol üstadların itirazına rağmen hesaplarım senin gibi bakalım hayırlısı :)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ersin reis 30 feet bir teknede markoni arma olunca neden tek başına kullanamayacağını düşünüyorsun ? İsterse eski donanımlı olsun kullanamaman için hiç bir sebeb yok.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Pervane konusundada  haftada bir motoru 10 dakika yolda çalıştırmak pervaneni temiz tutmaya yeter. Uzun süre yanına gitmeyeceksen naylon torba geçir geldiğinde pervanen tertemiz kalsın. Skeg palalı bir teknen olsun palanıda görmeyiver.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Birde markoni arma diye diye ağzımızı alıştırdın Markoni dediğin zaman sloop,cutter,ketch,yawl demiş oluyorsun markoni sadece yarış arması demek  değildir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Serkan reis ne güzel niyetler.. Tekne de yaşamak çok başka bir konsept tabi.. Çok farklı ihtiyaçlar var.. Geniş havuzluk ve rahat bir salon elzem elbette..

Eh yazalım yine o zaman.. Sevgili Burak , cenova ve sarma ana yelkenimiz olduğunu düşünelim.. 20 knot esmeye başladı camadan vuracağız..

Önce cnovayı küçültmek lazım doğru mu.. Ya da kimi teknelerde her ikisini birden.. Bana göre sorun, sarma ana yelkende ana yelken etki merkezi direğe doğru, cenova ağırlık merkezi de tekneden uzağa doğru yer değiştiriyor..

Benim yaşadığım  bu şekilde bir camadan tekne kontrolünü ciddi şekilde zorlaştırıyor.  Tek başına kullanılır mı.. ? Kullanılır elbet..

Sorun , hangisinin daha kolay olduğu benim için.. Hızdan bir miktar feragat edebilirim.. Ama konfor daha önemli..

üç küçük yelken açıp, sırayla yelken kapatmak bana daha kolay geliyor. Hem tekne de yatmıyor 10 dereceden fazla..


Gezi tekneleri için çift direk ve kotra arma kaçınılmaz bana göre..

Dikkat ederseniz tüm yorumlar ıslak alan azaltma odaklı.. Niye ? daha hızlı gitmek için.. daha hızlı gitmek ve ıslak alanı azalttığımızda neden fedakarlık etmiş oluyoruz.. ? Stabilite den..

Keza fazla tartışmaya gerek yok, omurga salmayı orsa performansı ile değerlendirmek , bana göre Picasso da hiç hızlı koşamıyor demek gibi birşey.. Öyle farklı salma tipleri var ki.. Omurga üstelik..

Her yıl , skeg olmayan dümen palası kazası haberleri duyuyoruz..

Pervaneye gelince.. İstanbul da öyle bir durum yok.. Haftada üç defa yelken yaptığım halde kekemoz ve yosun oluyor pervanede..

Çorap geçirmeye gelince.. Kim girip suya çorap geçirecek ki pervaneye.. Ya da geçridin diyelim.. bir şekilde çıkasın geldi. Ne olacak.. ?

Tekne yaptırıp, yazılanlar kadar eziyet çekeceksem palamı ve pervanemi göreceğim .. Yolu yok.. Araba gibi düşün.. arabana bakıyorsun ve tekerlekler nerede bilmiyorsun.. Çünkü görünmüyorlar.. :) Lastik durumunu bilmiyorsun çünkü görünmüyorlar.. :) Patladı mı yerinden mi çıktı bilmiyorsun çünkü görünmüyorlar.. :)

Pervanesini ve palasını görmediğim yeke olmayan bir dümen sistemi yaptıracağım tekneye koymam.

Bana göre bir gezi teknesi 34 feet üzerinde olmamalı.. 34 feet sonrası yeke dümen kullanmak  zor malum.. O zaman  gelsin çift dolap dümenler palalar falan filan..

Son derece basit ve kullanışlı , denenmiş bir yöntem olan yeke dümen varken.. 34 feet e kadar son derece rahatlıkla kullanılabilecek iken niye dolap dümen koyayım ? 

Dolap dümen var çünkü insanlar bunu seviyorlar...  Dolap dümen aksamının ne kadar olduğunu bilenler bilir.. :)

BUrada teknenin konforu dendiğinde ne anladığınız ya da neyi tercih ettiğiniz önemli.. seyir konforumu.. Tekne konforu mu..?

Derdim optimumları bulmak..

O yüzden randa arma yol yazmaya çalışıyorum ya..  (gaff cutter yawl )


 
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2018, 23:57:26 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 3573
Bu tartışmanın sonu ticari olmayan ancak son derece faydalı ve kaybolmak üzere olan bilgiler konusuna kadar gider ki defalarca yazdık zaten..

Ben teknolojinin tamamen ticari yani satılabilir bilgiyi deteklediğini düşünüyorum.. sadece 5 yıl önce 41 feet denince vay canına diyorduk.. şimdi 50 feet ve üstü teknelerin yanında esamesi okunmuyor zavallıların..

Hızlı gitmek üzere tasarlanmış yarış tekneleri için geliştirilmiş tasarımlar gezi tekneleri için uygun değil bana göre..
  • IP logged

B

Burak Doneray

Senin kişisel tercihin ve sana kolay geliyor bence sorun armadan kaynaklanmıyor.Bu teknemden önce yine Sloop dıştan takma motorlu (pervane her zaman görünür) Tamamen dışarıda çift pala çıkartılabilir ve yüksekliği ayarlanabilir. bir yarış teknem vardı. ve pala sistemi sorun çıkarır ve kolay tamir edilirdi. Şimdiki teknemde skeg palalı palada hiç sorun yok ve gayet net gözüküyor .Bronz parçalarla doğru imal edilmiş bir pala eğer milide bronz ise bence ölümsüzdür. Tamir gerektiğinde karada etmene müsade eder kopup gitmez. Pervane konusu ise haftalık düzenli çalıştırmada temiz kalır 1 ay yapma sonrasında fayda göremezsin tabiki. Naylon torbada burda devreye giriyor 2 tane kakıç ile pervanene geçirir sonrasında çıkarabilirsin biraz elbecerisi sadece.

Güzel bir Bermuda (Markoni) arma paylaşayım 

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Şimdiki teknemde skeg palalı palada hiç sorun yok ve gayet net gözüküyor .Bronz parçalarla doğru imal edilmiş bir pala eğer milide bronz ise bence ölümsüzdür. Tamir gerektiğinde karada etmene müsade eder kopup gitmez.


şimdiki teknem derken.. neydi ki senin şimdiki teknen? Bilmeyenler olabilir diye..eskiydi diye hatırlıyorum da .. marka hatırıma gelmedi.. :):)
  • IP logged

B

Burak Doneray

30 yaşında hurda bir HR Kaliteli malzeme kullanmışlar marka olmuş.Yelken yapıyor ama motoru hurda.😀
  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2018, 00:33:53 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 3573
HR boşuna öyle tasarlamamıştır o kayığı.. Geçen yıl Düsseldorf ta 2 saat kadığım tek stand idi.. Geçen sene çekek alanında birisini renove ediyorlardı Tuzlada.. Bir de sahibinden de satılığı var.. Sanırım seninkinden biraz büyük.. 
HR yi bence denizde değil de karada görmeli insan.. sanat eseri gibi duruyor..
  • IP logged

 
Yukarı git