Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 2553
Posta ,omurga ve kaplamaları masif kullanıp , direği de tek parça ağaçtan torna da çektireceğimizi varsayıyoruz değil mi Ersin cim.  ?0-?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Yok canım.. açıkça söylemek gerekirse bu devirde alınmış alınmıştır.. Son yılki euro artışı gerçekten fiyatları TL bazında çok yukarı çekti.

Atilla hocam valla yazdırayım diye yapmıyorum.. :) sizin yaptığınız tekne 44 feet .. benim düşündüğüm 30 feet.. :)

elbette yapım sırasında farklılıklar fiyat farklılıkları oluşacak . Sapmalar da .. Bu konu malum biraz ei yüzü düzgün tekne almaya 30 bin euro para lazım muhabbetinden çıktı..

30 bin euro Neredeyse 150 bin TL yapıyor.. 30 bin euroya alacağınız tekne 88 model.. Dün benim ilandan baktığım 76 model di..

siz yaptığınızda 2019 model olacak.. Mesela Atilla reise soralım.. Teknesinin şu anki satış bedeli nedir acaba.. ?

Doğru proje seçilmiş, harfiyen projesine uyulmuş, modern yöntemler kullanılmış her  tekne harcanan parayı çıkartır.. Ya da çıkartacak diyelim..

Sorun çok ciddi pazarlama hatalarının yapılıyor olmasından kaynaklı aslında..





  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ersin'in suçu yok ki bu hesapta...

Ne zaman ahşap tekne konusu açılsa bir yerlerde, 40 yıllık ahşapcılar ne derler ?
<N'olcaaak, metresini 1500 - 2000 tl'den çaktırırız, yeter ki iste >  E, bu mantıkla 10 m kabuk 20,000tl, işte  ;D

Sonra ne denir ?
<Kabuk maliyeti, bitmiş halinin %20-30 kadarıdır>   E tamam işte Ersin de böyle hesaplamış, Kabuk 20,000tl olursa, tekne 100,000tl. Hatta fazladan 20.000 bile koymuş. Nesi hatalı yaniiiii  :P

Şimdi hata Ersin'de mi yoksa ahşap tekne yaptırmayı basitçe bu şeklide anlatanda mı ?

E, her şeyi böyle mundar etmiyor muyuz zaten ?

Fi tarihinde hazır planla sac tekne yaparken ( rahmetli K. Reinke üstadımın ) dünyanın çeşitli  yerlerinde hazır kabuk imalatçıları vardı ; amatör bir de çelik gövdeyle uğraşmasın, hazır kabuğu alıp devam etsin diye...Bunların fiyatlarına bakınca dudağım uçuklamıştı.

Zır cahil hevesliyiz ya ; bu kabuğu nerde kaça yaparız...diye sorup soruşturdukta bu işi yapan ekipler olduğu, bir tersanede yer tutup, böyle bir ekiple anlaşırsak sac teknenin malzeme/işçilik oranınin 1:1 hadi bilemediniz 1:1,5 maliyetle yapılacağını söyleyen bir sürü çok bilmişle tanıştık.
Oh...keka ! 4 ton saç işlenecek , verilecek işçilik de ancak toplam malzeme veya onun bir buçuk katı.Bedava yahu.

Ama nasılsa kafam çalışmış ; gideyim şu ekipleri iş üzerinde de bi göreyim hele dedim ki, Hanyayı Konyayı anladım. Elimdeki endaze planında adam mesela posta ölçüsü vermiş 1658 mm diye ben düşünüyorum aman ya bizim köşebentleri kesip biçip, eğip büküp hazırlayacagimiz posta acaba 1657 mm gelirse kayiğın şekli bozulur mu diye : bu abiler herşeyi  tebeşirle çizip, oksijenle kesip kesim yüzeylerini bir taşlama zahmetine bile katlanmadan zart parçayı yerine kaynatıyorlar. Milimetreden, santimetreden vazgeçtim ; hatalar desimetre mertebesinde değilse iyi. Bu şekilde tekne yapılirken elde metre gidip ölçü almaya kalksam kafama ya balyozu ya ağır çekici yerim.

Mesela Hollandada ( en azından 10- 15 sene evveline kadar ) metal teknelerin payı %50lilere yakınken bizde sac tekneye hiç sempati duyulmamasını ben biraz da bu kilo işi götürü imalat işinin ortaya çıkardığı sahiden de çok kötü ürünlere bağlarım.



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Âli sen bell-ki hatırlarsın. 1995-96larda ben Thalassa'yı Nurettin ile çakarken efendiden bir adamcağız donanma çıkması hücumbotumsu bir tekne almış tadilatı ile uğraşıyordu. İnce uzun, tabii sac bir tekne. Köprü üzerindeki kollu telgrafı, dümen dolabını, teknede kalan kimbilir kaç ağzın deydiği pirinç silistreleri, aşağıda kocaman diesel makinayı gösterip gururlanıyordu.Sonra Fenerbahçe'de eski büyük mendireğe kıçtan kara bağladı.

Bu adam, geçmiş zaman, ismini unuttum, donanmadan çok ama çok ucuza bu kakalakı katıldığı ihalede edinmişti. Her bir işini de kendisi veya başında durarak Tuzla Nuh'ta ustalarla bitirmeye çabalıyordu. Niyeti teknenin her bir şeyini parası varken ikmal edip güneye inmekti.

Ben Tuzla'dan ayrıldıktan bir yıl sonra Fenerbahçe'de karşılaştık. Adam iğne ipliğe dönmüştü. Üstüne giydikleri pejmurde, dökülüyordu. Tekneye davet etti, ucuzun da ucuzu bir şarap ikram etti.

Hikayesi basitçe, tekne ve çalıştığı ustalar/ekip  bütün birikimini hortumlamış, adam sağlığından olmuş, karısından ayrılmış teknede yaşıyordu. Eşin dostun yardımları ile gününü geçiriyor, fii tarihinde verdiği borçları geri almayı hayal ederek, tekneyi  bitirip artık satmak istiyordu.

Sen sac deyince aklıma geldi işte.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Doğrusu tekne gövde maliyetini teknenin %10'u kabul etmektir. En azından yurt dışında böyle hesaplıyorlar. Ayvaz kasap hep bir hesap, yukarıda yapılan hesaplamayı 2 katı ile çarpınca gerçek maliyeti çıkarırsın. Aali de Cem de bu işin içinde, en azından tecrübeleri var. Kağıt üzerinde görüldüğü gibi olmuyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Cem anlattığın talihsiz hikayenin kahramanını ben tanımıyorum. Yazık olmuş adamcağıza...
  • IP logged

S

Servet

Fuar da yanmar standında laf olsun diye 29 hp motorun fiyatını sordum.
32.250 tl dediler..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Moralim bozuk.. Yok ki yok.. Alt tarafı 30 feet bir tekne.. Bazen bu tasarımcılar yelken yapıyorlarmı ? diye merak ediyorum..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Moralim bozuk.. Yok ki yok.. Alt tarafı 30 feet bir tekne.. Bazen bu tasarımcılar yelken yapıyorlarmı ? diye merak ediyorum..

Don Böke,
Milletin dönüp dönüp baktığı 10 numara teknen var. :)xx :)xx
Bu yaz ki yolculuğunda nesi yetmedi.Bence hiç uğraşma ve başına iş açma. :D
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Bir yazıda tasarımcı ile üretici, yapılan teknenin ilk modeline binip teknede en az bir hafta geçirmeli, memnun kalırlarsa üretime geçilmeli deniyordu. Teori ile pratrik her zaman aynı sonuçları vermeyebiliyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Moralim bozuk.. Yok ki yok.. Alt tarafı 30 feet bir tekne.. Bazen bu tasarımcılar yelken yapıyorlarmı ? diye merak ediyorum..

Hiç fazla düşünmeden ve hiç bir kaynağa bakmadan sana yelken yapan bazı tasarımcıları yorgun hafızamdan sayabilirim...
Olivier van Meer, Marc von Ahlen, tabii ki Dudley Dix, Tanju Kalaycıoğlu ve daha niceleri... 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Berckemeyer ; Berckemeyer Yacht Design
  • IP logged

B

Burak Doneray

  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2018, 21:15:03 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 3573
Şİmdi sevgili dostlar.. Moralim şundan bozuk.. Yazdıklarım doğru olmayabilir ancak okuduklarımdan bu sonucu çıkarttım..

Armadan başlayalım..

Markoni arma.. Bu arma yarış arması.. Büyük cenova , dengeleyici ana yelken , az yelken az iş.. Büyük yelken alanı çok hız..
Bu arma için ekip lazım.. 

Ben tek başına yalnız seyir yapıyorum.. O yüzden kotra arma yol (gaff cutter yawl ) arma gerekiyor.. Neden? Mizana daki bocurum ve trinket  kendisi kontra değiştiriyor.. randa arma özelliklerini defalarca yazdım.. Bir daha kafa ütülemeyeyim..

Her tekneyi Tayo MAr ile kıyaslıyorum..  Yawl tekneler zaten eski tasarımlarda var.. Onlarda da dümen çok ileride.. Yani pala aynı bu  modern tekneler gibi.. Pala gözükmüyor. Çoğu dolap dümen.. Zaten kıçında mizana direği varsa başka şansın yok..

BU durumda pala ve yeke seçeneği yüzünden zamanın markoni armalı yawl tekneler ile benim arzu ettiğim arasında çok fak var.. Geçiniz yani..

Pala görünecek.. pervane görünecek.. yeke dümen olacak..

Omurga salama?   Omurga salmalar arasında da ciddi farklar var.. Örnek Antonio diaz ın Tayo Mar 'a neredeyse bire bir tasarladığı bir tekne var.. Ama omurga düz.. Palanın olduğu yerde benim bahsettiğim üçgen kanat oluşmuyor..

OLmaz..

Paul Gartside 'ın istenen boydaki tasarımının bordası çok yüksek.. Muhtemel içerideki kabini geniş tutmak için.. Tayo Mar daki incecik borda lazım..

Aali nin önerdikleri fazla modern.. Fiberlere benziyor..

Yawl tekne bulamayınca mecburen kech lere bakıyorsunuz.. Kech teknede de en büyük dert havuzluğun ortasında koca bir mizana direği..

Atkin 'in tasarımlarının çoğunda ana yelken gereğinden fazla büyük..

Uskuna arma 30 feet tekne için çok gereksiz.. Aynı yelken alanı kotra arma ile çok daha rahat kullanılır..

30 feet bir İngiliz iş teknesi.. orjinal..

İngiltere 'ye mi girtsem ne.. ?

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
İstersen biz seni bu konuda rahat bırakalım.
Biz de rahat edelim.
Senin bu durumun için bir tabir vardır ama yazamam. Anında atılırım.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

 
Yukarı git