Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 2553
Efendim biraz önce ilanlara bakıyordum.. Bir tane Taiwan CT 35 ilana çıkmış.. Felaket tekne.. 76 Model..  Kabuğu hiç dert etmiyorum.. Ancak satış fiyatı tamı tamına 215 bin TL.. Alıcı gözle baktım en az o kadar daha masrafı var.. Üstelik o kadar masraf edeceksin ancak tekne yine 76 model..

İlk ellerin fiyatı uçtu malum.. İkincilerde de fiyatlar en kötü 25 bin Euro bandında.. 


Devam etsinler böyle.. Zorluğu bırakın bu gidişle tekne yaptırmak ucuz olacak galiba..

Adam gibi donanımlı 30 feet üstü bir tekne ikinci el fiyatı 30.000 Euro dan az olamaz.
Az ise ya teknede - donanımında, ya da sahibinde  bir sıkıntı vardır (yaşlılık, hastalık vs.) Ersin.

Takmak için uğraşmasını boş ver ; Motor ,yelken , direk , ırgat ve vinç fiyatlarını topla , bunlara varsa radar , ve diğer elektrik - elektronikleri toplayıp ekle bak bakalım teknenin kendisi hariç kaç para tutuyor.  :)



  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2018, 12:52:42 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 3573
Zurnanın zurna dediği yer orası zaten.. :) 30 bin euro 140 bin TL yapıyor Öcal abi şaka gibi.. Bu fiyata 30 feet ahşap tekne yaparım ben.. Tuzla rakamları ile değil ama..

Bak şimdi..

Motor sıfır yanmar KDV dahil 27 Bin TL..

50 m2 yelken yaklaşık 10 bin TL..

Kabuk 20 bin TL:.

ekipman donanım.. ırgat, macaratör, aküler v.s.  10000 TL

Ahşap işçiliği ve boya 10000 TL

Beklenmeyen giderler.. 20000 TL..

Proje ve teknik danışmanlık 10-15 bin TL..

Salma pik .. kilosu 17 TL .. işçilik dahil..

Al sana 100 bin TL .. bilemedin 120 bin TL ye mal etmek mümkün bir ahşap tekneyi..

  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2018, 13:04:21 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 2553
Motor fiyatı hariç diğerleri gerçekçi değil. :) , elektrik -  elektronik , arma-direk ,ustaların ve senin yeme içme , malzeme taşırken hurdaya çıkaracağın araban ve kendi zaman kaybın vs. de koymamışın.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2018, 13:21:29 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 629
Ersin, iyi hesap yapmışsın...

Ben de hep böyle yapardım ; tecrübelerim sonucu tavsiyem bu rakamın tam iki mislini cebine koy, vakit geçirmeden başla !   

Tekne dediğin nesnede iyi hesapçılar yaklaşık % 50 ; senin benim gibi iyimserler % 100 yanılır... ::)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Motor fiyatı hariç geri kalanın tamamı gerçekleşecek olandan en az %75 düşük.
Bana ve Âli'ye şunu sormanı şiddetle öneriyorum:
Tekne bittiğinde sadece vida- çivi- pul- zımpara- maske- zımpara takozu- gözlük- menteşe- kapı kolu- kilit- musluk bataryası - evye - ayak pompası, maskeleme bandı vs vs gibi hırdavata kaç para ödediniz?

Bende 2008 rakamları ile tam liste var :) Üstelik sıkı bir indirimle alınmış malzemeler hepsi.

Ahşap işçiliği ve boya 10.000YTL her halde yanlış yazdın :) :)

Ekipman donanım kısmında sabit ve hareketli arma donanımı var ise zaten rakamın tutması olanaksız.  en az 8mm çap 7x19 S/S çelik tel fiyatına ve 8mm yerli Cemil Dönerkaya liftin- erkek / dişi norsman fiyatlarına bakmanı ve direk üzeri paslanmaz parçaların maliyetlerini  bilenlerden çek etmeni öneririm.

Bunlar sadece şöyle bir bakıp geçtiklerim  :P

"Tekne dediğin nesnede iyi hesapçılar yaklaşık % 50 ; senin benim gibi iyimserler % 100 yanılır... ::)"
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2553
Ben tekne yapmadım ama mevcut tekneyi restorasyon yaptım. 35 yaşlarında idim .
Daha önce söyledimmi bilmem ama hanım hala söyler bana  ''Eğer vaktini ve paranı işine-gücüne harcasa idin şimdi bir tane iş hanın vardı Alsancak ta'' diye.  ?0-?

Sadece o ahşap ustalarının içtikleri bira 1 tır tutacak , yapta gör Ersin.   8)

Rojda okumasın bu başlığı tavsiyem. ;D
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ersin'in suçu yok ki bu hesapta...

Ne zaman ahşap tekne konusu açılsa bir yerlerde, 40 yıllık ahşapcılar ne derler ?
<N'olcaaak, metresini 1500 - 2000 tl'den çaktırırız, yeter ki iste >  E, bu mantıkla 10 m kabuk 20,000tl, işte  ;D

Sonra ne denir ?
<Kabuk maliyeti, bitmiş halinin %20-30 kadarıdır>   E tamam işte Ersin de böyle hesaplamış, Kabuk 20,000tl olursa, tekne 100,000tl. Hatta fazladan 20.000 bile koymuş. Nesi hatalı yaniiiii  :P

Şimdi hata Ersin'de mi yoksa ahşap tekne yaptırmayı basitçe bu şeklide anlatanda mı ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Biraz önce benim meşhur kerste toptancısındaydım.. Burak için söz verdiğim paserellanın ahşabı için gittim.. Gitmişken ağaç m3 fiyatlarını da sordum.. Fırınlanmış A kalite ağaç fiyatlarının m3 Akaju için 1100 euro m3 , A kalite kestane buldum mesela ve m3 fiyatı 5500 TL civarında..  Cem Gür bana Tahiti kech için 5 m3 ağaç gider demişti..  BU hesaba göre ahşap maliyetim yanlış değil gibi duruyor.. Üstelik daha hiç pazarlık etmedim.. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Öyle ya da böyle.. İyi ki Tayo Mar 'a iyi bakıyorum.. Alırken demek bana milli piyango çıkmış gibi birşey olmuş demek ki.. :)

Pik balast fiyatım da doğru.. yeni fiyat aldım fuardaki dökümcüden.. Kurşunun kilosuna 5 TL fiyat veriyorlar..

Sevgili Aali ve Cem Gür , siz tekneyi Nuh sanayi de yaptırdınız.. Unutmayalım.. :)   benim 150 TL ye yaptırdığım civadraya 2500 TL fiyat verdi adamlar ya..  ;)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2018, 15:09:21 Gönderen: Ersin Böke »

B

Burak Doneray

10 metre bir teknenin ıstıralyalarının ve çarmıhlarının değiştirilmesi liftinlerle 3000 Eurocuk tutuyor.Cem reisin dediği gibi yerli markalarda var Türkiyede zaten arma  işini layıkıyla yapan (Tüm donanımı orjinal parçalarla) yok sebebi parçaların orjinallerini getiren yok tornada yaptırılıyor genelde eğer siz yurtdışından kendiniz getirtmezseniz.
  • IP logged

   Van de stadt madeira 44 için study planları yolladığında kendimce yaptığım maliyet hesabından  nekadar saptığımı söylemiyeyim,yoksa beni yeniden ilköğretime başlatırlar.Bunda herkesin aklına aluminyum olması gelebilir ama değil.Kabuğu yaptığım yere (ki arkadaşıma aitti) 2 yılda toplam  sarf malzemeleri( kaynak teli,taş vb) ,işçilik(ben işteyken gündüzleri kaynak yapan arkadaşım),yeme içme  vb dahil 12.500 euro verdim.Bir okadarda Belçikadan gelen marin aluminyum tuttu.Yani 44 feet aluminyum bir tekne için komik bir rakamdır bu.
   Kabuğu yaparken jotun ve internationalden gelen kişiler 600 ve 800 kg macun hesabı çıkardılar ben 150 kg macunla tüm tekneyi bitirdim.Orada da çok karlıyım.
   Yani kabuk maliyetim standartların 1/3 -1/4  ü oldu .
   Donanım derseniz elektronik ve elektrik donanımı,ırgattan pompalara Amerika'dan Türkiye'nin yarı fiyatına alındı.
   İşçilikten hiç söz etmeyeyim.Ct pazar dahil hemen hergün işten çıkıp gece 1-2 lere kadar çalıştım.Yazları oğlum geldi çalıştı.Tire sanayisinin imecesi gibiydi tekne.Sağolsunlar nihayet seninde bize bir işin düştü deyip komik paralara işimi görürlerdi.Yada Can hoca gibi yıllardır  kader birliği yaptığım dostlarımla aramızda zaten para konuşmazdık.
   Bir çırpıda aklıma gelenler bunlar.Bu işin birde Bizansta yapıldığını düşünürsek...   
   Tüm bunlara rağmen totaldeki yanılgım Aali abinin verdiği yanılma payının  üstünde kaldı.
     Not:sanırım Ersin reis bizi konuşturmak için gaz veriyor. ;D
  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2018, 15:23:23 Gönderen: Atilla Serdar Erdoğan »

  • *
  • İleti: 629
Öcal Reis'in ve Cem'in altını çizdiklerinin yanısıra benim de uyarmak istediğim bir nokta vardı :

Motor için 27 bin TL öngörmüşsün, herhalde güncel fiyattır ve doğrudur da, o sadece dükkan vitrininde, tahta palet üzerindeki fiyatı ( teknenin yanına gelmesi bile tersanenin yerine göre sana 500 ya da 1000 liraya mal olacak).

Bunun yerine bağlanması ve iş görür hale gelmesi sana kaça mal olacak ?

Muhtemelen bir paslanmaz motor braketi yaptıracaksın, 4 tane orjinal elastik takoza bir asgari ücretten fazla ödeyeceksin. Sonra kovan, şaft imal edilecek. Salmastra, elastik kaplin , şaft burçları ve pervane alınacak. Soğutma suyu için vana, filtre , mazot için filtre, egzost için su kapanı ve susturucu, egzost çıkışı alınacak. Gaz, vites kol ve telleri alınacak. Motorun elektrik bağlantıları yapılacak.

Sonra mazot deposunu hazır alman veya yaptırman gerekecek. Teknenin tesisat işlerini de motorcular yapar, demek ki su deponu, pis su deponu : tüm borda çıkışlarını ve bağlantılarını da yapacaklar. Basit bir asma dümen yapmıyorsan dümen kovan ve şaftını da motorcu yapacak. Unuttuğum başka maddeler de vardır.

Tüm bunları kaça yapacaklarını düşünüyorsun ?

Ben bir kabaca tahmin yapabiliyorum da ; yazmaya bile çekiniyorum.  :'(


  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye

Sevgili Aali ve Cem Gür , siz tekneyi Nuh sanayi de yaptırdınız.. Unutmayalım.. :)   benim 150 TL ye yaptırdığım civadraya 2500 TL fiyat verdi adamlar ya..  ;)


O fiyat "işi beğenmedim, getirme- Uğraşamam "  fiyatı :) :)

Evet Tuzla işi bilene de bilmeyene de pahalıdır. Ama çok önemli bir artısı var. Denk gelmiş isen yapılacak işi bir kere söylemek yeter.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 3573
Fazla iyimser olduğumu sanmıyorum.. Keza Tahiti Ketch çok ağır bir tekne.. O tekneye 5 m3 giderse sanırım şerit kaplama bir tekneye daha az ağaç gider.. üst yapıyı su kontrası yapacağımız düşünülürse, 30 feet bir teknenin bu yolla yapımı 3-3,5 m3 civarında ya tutar ya tutmaz diye düşünüyorum..

Tabi benim avantajım önümüzdeki iki yıl için yer sorunu olmaması...

Hiç bir şartta çarmıhlar için paslanmaz çelik tel düşünmüyorum.. Liftin ve norsmen de olmayacak.. Bildiğiniz boğataları kullanacağım direklerde..

Keza hiç bir şart altında yüzük kullanmayacağım direklerde , civadra ve bumkin de.. Makaraları elbette kendim yapacağım.. Arma bittabiki randa olacak.. Dolayısı ile devasa direk de kullanmayacağım..  Direk maliyetim, standart bir teknenin direk maliyeti ile karşılaştırılma bile..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Sevgili Ersin,
Sanma ki bütün bu uzun uuzun yazılanların en azından kendi payıma niyeti seni tekne yapmaktan vaz geçirmeye çalışmak değil. Bundan emin olabilirisin.

Kim ki âmiyane tabirle "cukkasına" güvenir bal gibi tekne de yapabilir.

Uyarılarımızın nedeni masa başında proje hesaplarının özellikle de tekne inşasında şapka uçuracak kadar sapması.

Âli motor konusunu açmış. Ben o kadar ayrıntıya girmek istememiştim.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git