Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#135: 26 Ağustos 2017, 08:15:57
...Bu 32 feet Bavaria Cruiser'da var birşey; öğrenecem bir gün.
Şaft değil saildrive dır.


öZgür (mobil)
Özgür Reis; meseleyi biraz daha açar mısınız? Saildrive tekneler tornistanda böyle otomobil gibi rahat manevra yapabiliyorlar mı? Saildrive'ın, şaft'a göre manevra kabiliyetini üstün kılacak teknik ne farklılığı var? Yoksa sail drive kuyruk kendi etrafında dönebilir mu? Teşekkürler.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#136: 26 Ağustos 2017, 08:26:39
Saildrive, şafta göre, teknenin daha ortasına doğrudur.
Şaft arkada neredeyse hemen dümen palasının arkasındadır. Kıça daha yakın olduğu için pervane etkisi daha çok hissedilir.
Saildrive'da daha ortaya doğru olduğundan etki daha az hissedilir.

Pervane tipi de önemli: kanat sayısı, tipi vb.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#137: 26 Ağustos 2017, 08:42:47
Kaan reis verdiğin channel lardan çok azına aboneyim. Süper kaynak çok saol . Ama birşey kafamı karıştırdı. önce avrupada insanların genelde omurga salma tercih ettiğini - aradığını yazmışsın. Ama sonra verdiğin youtube kanallarında hemen hemen hepsinin laylonolduğunu?
Ersin reis yazdıklarını zevkle okuyorum ve ben de seninle beraber darkside dayım bilesin. Ancak en zevkle okuduğum topicler yazdıklarına muhalefet olanları (vur-vur-vur). Tek kutuplu bir fikir ne kadar sağlam olursa olsun , birkaç kutuplu tartışma sonucunda oluşacaktan daha zayıf ve daha az öğretici kalıyor. bu sebeple yazdıklarına muhalefet edip topiğini şenlendirenler esasında yazdıklarını kuvvetlendiriyor (zayıflatıyorsa zaten yazdıklarının doğruluk %'si zayıftır zaten)
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#138: 26 Ağustos 2017, 11:57:00
Kaan reis verdiğin channel lardan çok azına aboneyim. Süper kaynak çok saol . Ama birşey kafamı karıştırdı. önce avrupada insanların genelde omurga salma tercih ettiğini - aradığını yazmışsın. Ama sonra verdiğin youtube kanallarında hemen hemen hepsinin laylonolduğunu?

Evet, omurga salma, uzun ya da yarı uzun salmalar ve skeg, depolama alanları tekne ararlarken ilk baktıkları şeyler oluyor genelde. Ya da şöyle söyleyeyim genelde baktıkları tekneler daha eski tarihli yapımlar oldukların ağırlık bu yönde zaten. Eski Laylon kayıkların hani neredeyse hepsi diyeceğim (abartı olmasın) salmaları ve palaları bu yönde.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#139: 26 Ağustos 2017, 20:51:02
Özgür Reis; meseleyi biraz daha açar mısınız? Saildrive tekneler tornistanda böyle otomobil gibi rahat manevra yapabiliyorlar mı?
Mehmet güzel açıklamış.
Bir (kaç) cümle ekleyeyim;

Pervanenin tipi ve çekme oranından bağımsız, saildriveda pervane tekne pivot noktasına (orta hat, dönme ekseni) daha yakın, şaftta ise daha uzak. Bu nedenle kuvvet kolu saildriveda kısa, şaftta uzun oluyor. Aynı etki daha az hissediliyor.

Fakat şaftlı ve tornistanda hiç çekmeyen tekne de gördüm. (2011 jeanneau 36i, yanmar ileri sancak devirli motor, 3 kanat pervane)

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#140: 27 Ağustos 2017, 00:10:19
Cevaplar için teşekkür ediyorum.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#141: 27 Ağustos 2017, 07:23:45
Efendim malum bu günlerde bizlerin tabiri ile Ege uçuyor. Kıyılar 20 knot , orta ege yer yer 40 knot esiyor. Bizler de bilen biliyor, Babakalae, Marmara hattında dayak yemiyelim diye Tayo Mar ı ayvalık setur marinaya emanet ettik, İstanbul da teknesiz günler geçiriyoruz işte.

Dayanamayıp yazacağım gene, hay dilimi eşşek arısı soksun.. Zaten ciddi sert bir havada Gökova dan Ayvalığa geldik, sahi yahu şu modern fiber yelkenliler neredenler.? Koca koca tekneler 20 , 25 knot havada gidemiyorlar mı yoksa. ? Modern değiller miydi  bunlar? Neyse çok kurcalamayalım.

Şimdi efendim en son Sığacığa gittiğimde , Malumunuz Cem Gür ile uzun uzun shbet etme imkanı da bulmuştum.

Daha önce de yazdığım üzere Tahiti Ketch ile ilgili uzun uzun konuşmuştuk. Sonrasında bu tekne ile ilgili ciddi bir araştırmaya giriştim. Elime geçen kaynakları deli gibi okuyorum. Kimilerine göre Tahiti dünyanın en yavaş yelkenlisi. İşin ilginç yanı, Tayo Mar ın tasarımcısı Gilmer ile Hanna zamanında çok tartışmışlar bu tekne üzerinden.

Birisinin tasarladığı tekneyi kullanıp, diğerini de yaptırabilirmiyim acaba diye düşününce bu iki artık yaşamayan tasarımcının ve diğerlerinin hangi konuda tartıştıkları çok ilgimi çekti.

Bizdeki tartışmalar , hala ahşap mı fiber mi sığlığında gittiğinden . Bu konularda danışacak çok adam olmadığından , ben de bunu Wooden Boat Form da yazdım.. Bunlar niye tartışmışlar acaba diye..

Breh breh.. Dünyanın dört bir yanından yorumlar geliyor. Ufku açılıyor insanın ister istemez. Detaylı olarak paylaşacağım efendim ama sizler için değil, günün birinde tekne yaptırmaya kalkacak birisine kaynak olsun diye..

Ancak en hoşuma giden ise, Biz Ege de gezelim diye tekne arıyorken, yorum, Atlantikte sorun olmaz ama Pasifik okyanusunda bu tekne yavaş kalır diye geliyor. Biz kiiim... Pasifik kiiiim..

Son yüzyılın yat tasarım tarihi ile ilgili ilginç yorumlar geliyor.. Benim için çok ilginç..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#142: 27 Ağustos 2017, 09:14:32
Breh breh.. Dünyanın dört bir yanından yorumlar geliyor. Ufku açılıyor insanın ister istemez. Detaylı olarak paylaşacağım efendim ama sizler için değil, günün birinde tekne yaptırmaya kalkacak birisine kaynak olsun diye..

Biraz önce Bülent aradı, üstelik seyirdeymiş.. Bu yukarıdaki paragraf anlamını aşmış biraz..

Beni nazikçe uyardı..

" Ne demek lan sizler için yazmıyorum  ? düzelt onu çabuk !!  " dedi..

Maksadımı aştıysam özür efendim, ben günün birinde ahşap tekne yaptırmak isteyen olur da , kim ne yapmış diye araştırırken benim gibi zorlanmasın rahat etsin demeye çalışmıştım.

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#143: 27 Ağustos 2017, 10:53:32
Öyle mi dedim Ersinim.:)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#144: 27 Ağustos 2017, 11:09:26
Öyle mi dedim Ersinim.:)

Olsun yinede özür diledi. Ama ne dediysen artık.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#145: 27 Ağustos 2017, 13:05:11
Ahşap mı ? Fiber mi ? sığlığı...
İlginçmiş.
Aslında ortada sığlık filan yok. Sadece amaçlarını belirlememiş yada tam tersine tekneyi araç olarak kullanmak isteyen kişilerin tercihleri var.
Kişilerin tercihi ahşap olmayınca ( ki söylüyorum, benim gibi ahşap seven birisine bile ahşap muhalefeti yaptırıyorsun) söyledikleri, düşünceleri yada tercihleri, dolayısıyla tartışmaları sığlık olmuyor.
Mesela, ahşap hakkında korkular olduğu doğru ancaki yeni teknolojilerle bu korkuların azaldığı da doğru. Bu durumda ahşap tekne candır demek yerine bu yeni teknolojileri iyice bir araştırıp, hakkında ciddi bir makale yazmak gerekir. Ülkemizden planına göre yapılmış herkesin beğenisini kazanacak, kullanım alışkanlıklarına uygun, ortalama tekne planlarının yapılmış örnekleri bulunup gösterilebilir. Mesela Tayo-mar dersen yanılırsın. Herkes fotoğrafını çeker, çooook güzel der ama satın alacak yada yaptıracak kişi sayısı parmaklar kadardır. Bu da bir gerçek. Ahşap tekne düşünenler oluyor, yaptırmak herkesin harcı değil, araştırıyor, soruşturuyor. Öğrenirkende bir tirhandil fiyatına bakıp 100,000-300,000€ fiyatlarını görünce kaçacak delik arıyor. Ya da yapılmış örnekler, görüyorlar, süreçler, harcanan paralar, stres, ustalar vs...dediğim gibi herkesin harcı değil.
(Ha, bu arada senin araştırmaların ve sonunda yaptırmak nasip olursa yaşayacağın o süreç hepimiz için çok faydalı olacağı kesin. Bu yüzden yazacağın her satırı önemsiyorum.)
 
Ortalama bir amatör denizci 30,000-150,000€ arası bütçe ile tekne sahibi oluyor. Yıllık kullanım süresi belli, bakım için ayırabildiği süre belli. Kullanım tercihleri belli. Bütçe desen zaten sıkıntı. Büyük şehirlerde yaşayıp halen çalışma hayatına devam eden birisi için "denizci" ve "gönlünde ki" tercihler hep en sonda kalıyor. Emekli olduğunda da bir ev kirası ve  iki emekli maaşı ile bütçe hesabında ince eleyip sık dokuması şart. Şayet patronlukan emekli değilse.

Bak basit bir örnek,

Atlantik yada Pasifiğe açılmayı düşünüyor musun ? Düşünüyorsan Tahiti keç araştırman çok normal ama yoksa, yok arkadaş ben Akdeniz insanıyım, atmam kendimi bu gölden dışarıya diyorsan, ne yapacaksın yok tahiti keç'i yok ingiliz iş teknesini. Aslanlar gibi tirhandil var, yaptır gönlünde ki gibi randa arma en babasından. Kanıtlanmış, bölgeye en uygun olan, geleneksel, insanın içi gidiyor üstündeyken. Fotoğrafını bile koyunca herkes hayranlıkla bakıyor.
Ha tirhandil değil farklı çizgi istiyorum diyorsan oda belli zaten. Ama daha önce yazdıkların ile tahiti keç'in alakası bile yok.
Yani tekne nasıl olacak diye düşünüyorsun belli çizgilerin var, ne amaçla kullanacaksın üç aşağı beş yukarı oda belli.
Eee o zaman, seni engelleyen ne? tercihlerinin netleşmesini engelleyen, aklında cevapsız sorular var demek ki. Bu soruları bir dök ortaya belki farklı bir yaklaşımla karşılaşırsın.

Elbette yabancı formlarda ki denizcilerin konu hakkında ki görüşlerini de öğrenmek isteriz hepimiz. Sanırım burada herkes yeni fikirlere açıktır. En azından kendi bölgelerine ki genelde kısa sürelide olsa okyanusa açılıyorlar, tercihlerini, görüşlerini öğrenmek isteriz. Ama şu da bir gerçek ki, onlar da bizim bölgemiz hakkında bilgisiz. En azından ziyaret etmemiş olanlar, merak etmemiş olanlar. Ne denizini bilirler ne tekne tercihlerinin sebeplerini. Biz daha avantajlıyız aslında. Hepisini aynı anda öğrenme şansımız var.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Ağustos 2017, 13:16:32 Gönderen: Tan Kaan Özkan »

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#146: 27 Ağustos 2017, 15:14:39
Sevgili Kaan ,

Amerika da insanllar bolluk içinde yaşamıyorlar. Ne doğru dürüst sağlık sigortaları var, ne de güvenceleri. Lay off diye bir tabiri var adamların. Doğrumu yazdım hatırlamıyorum şimdi. Proje bitince kapı önüne koyuveriyorlar adamı. Yeni proje alınca geri çağırıyor.

Her şey , buradakinden daha pahalı ve çok daha kötü işçilik var. Sen Amerikalı ustanın aldığı parayı ver bizim ustalara bak o zaman ne oluyor.

Yani o insanların da kendilerine göre bütçeleri, borçları var. Amerika da banka borcu olmayan adam çok azdır. Adamların her şeyi banka üzerine kurulu. Kapitalizmin en vahşisini üretmişler ve yaşıyorlar dibine kadar.

Buna rağmen , bahçelerinde , bir yerlerde tekne yapıyor ve kullanıyorlar. Ahşap yapıyorlar çünkü daha ucuz ve işlemesi kolay.

Keza , Avrupa, ekim ayında , Cenova, Barcelona, Malaga, lizbon, Marsilya, Casabilanca ya gittim. Hepsinin marinalarını gezdim, kullandıkları teknelere baktım. Yetmişlerden kalma 28 feet bilemedin 30 feet tekneydi çoğunluğu. Çok az yeni tekne gördüm. Çok az 50 feet tekne gördüm.

Ahşap , fiber tartışması sığ , çünkü sonu hep fiber iyidir, fiber candır ile bitiyor.

Senin yazdıkların da keza kendi içinde mantıklı görünse de kısmen doğru da olsa , ben de sana bu kadar 2010 yılı, 40 feet ve üstü tekneyi kim kullanıyor diye sorarım.

Sabah yazdım, Bülent yanlış anlaşılır diye düzeltmemi istedi. Şu yazılanlara bir dışarıdan bak, hiçbirşey bilmiyorsun ama tekne alacaksın. Kafaya koymuşsun.

Şu okuduklarından sonra ne alırdın.? Tekne yaptırırmıydın acaba? Eee bu ülkede bu işler nasıl gelişecek peki? Hep sömürülecekmiyiz böyle.?

Markalı , fiber, denizcilikle alakası olmayan , direkli bir motoryat alırdın bir de bunu yelkenli sanırdın.

Ben de diyorum ki , farklı ve ucuz çözümler , armalar var. Koca koca tekneler olmadan da geziliyor işte. Buz dolabından, çok daha önemli kriterler var bir yelkenli için. Tabi derdin yelken yapmaksa.

Tekne yaptırmak zordur bir şehir efsanesinden başka bir şey değil. İş yaptırmayı bilmeyen, bir iki kötü ustanın eline düşmüş , adamların hikayeleri bunlar.

Aya roket mi atacağız. ? Allahın salak Amerikalısı yapıyor da biz niye yapamayalım. ?

Soru bu.. ? Eni konu kayık yapacağız .. Bir sürü tipi, kolay yapılanı , zor yapılanı var.

Al sana bir şehir efsanesi daha..marka tekne kolay satılır mış. Pöh.. Bir mal doğru fiyatı bulursa satılır. Marka bir malın özelliklerinden sadece biridir.

Aç bak sahibinden de bir buçuk yıldır satılamayan marka tekneler var.

Gelelim Tahiti ketch konusuna. Tahiti Ketch bir tirhandil zaten.. Hanna isimlibir Amerikalı tekne mimarı , Florida da yaşayan ve kendi teknelerini kullanan Yunan balıkçı teknelerini görür. Ayna kıç inşaa edilmiş tirhandillerdir bunlar. Satın alır birini inceler. Olmadı gider gerçek bir tirhandil bulur.

Sonra da tahiti kech i tasarlar. Bunlar 1930 lu yıllarda olur. Yani neredeyse 100 yıl önce.

İmalatı son derece basit, başı kıçı bir , simetrik , sadece yükseltilmiş bir tirhandilden başka bir şey değildir yaptığı. Bu tasarım öyle tutar ki kimi kaynaklara göre 700 , kimi kaynaklara göre ise 1000 den fazla yapılır.

Dünya seyahati yapanların klasik tercihi haline gelir. En çok arması eleştiri alır. Eleştirenler ise yachtmen lere tekne yapan tasarımcılardır. Hanna tüm hayatı boyunca bunların tasarımlarını kritize eder durur.

Geniş hacmi, güvenli ve konforlu seyri ile çok tutulur. Yavaş bulanlar armayı büyütürler.

 Ucuz olsun diye beton salmaya göre tasarlanan ilk versiyon revize edilir.

Bak , 20 knot hava var Ege de.. Ben dahil hepimiz kaçtık bir yerlere.

İşte bir Tahiti kech olsaydı şimdi cayır cayır yürürdük şimdi.

700 mil yol yaptım, Neredyse tüm bilinen limanlara girdim. Volkanik adalardan oluşmuş, bu derece yüksek ve giritili çıkıntılı coğrafya da hiç rüzgar yok iken sanki otuz knot rüzgar esiyormuş gibi dalga yapan yerler var. Örnek çok , çandarlı körfezi, gökova  çökertme açıkları.

Rüzgarın başka , dalganın başka yönden geldiği denizler var. Çok ilginç ywrlerde akıntılar var.

Bir okyanustan çok daha zor ve ani şartlar var ege de .. Tirhandil kökenli bir okyanus tekensi .. Daha ne olsun,. ?

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#147: 27 Ağustos 2017, 15:43:02
Amerikada ki insanların vahşi kapitalizmin kucağında olduğu kesinlikle doğru. İşciliğin çok yüksek maliyetler getirdiğide. Bu yüzden mümkün olduğunca kendi imkanları ile tekne yaptıkları da doğru olduğu kadar, tekne yapımı için zaman ve mekan kısıtı olanların, 5,000$ a tekne bulabildikleri, bir tekne refit'i için 2-3 yıl uğraştıklarıda doğru.
Teknelerin görece küçük oldukları da doğru. 32-34-37-38 sanırım en çok tercih edilenler. Zaten iki ikişiye yetiyor rahat rahat. Ha, karayiplere gittiklerinde tekne de durmamak için dört dönüyorlar o ayrı. Ama orada bile genele bakınca, eğer bulunduğu bölge kapalı, geleneksel tekne tasarımları yada festivalleri yoksa, bizim ( en azından benim) ağzımın suyu aka aka baktığım fiber HC'ler, Tayanalar, Pacific seacraftlar, WS'ler, BCC'ler vs tercih ediliyor. Ciddi bir refit piyasası var.

Tartışmaların Fiber candır denmesinin nedeni, daha önce saydığım nedenlerden. Ahşabın gelişmesini, değişmesini istiyorsak, tercih nedenleinin çoğalmasını istiyorsak, kişilerin tercihleri ile değil, somut kanıtlarla ortaya çıkılmalı. Basit şeyler ile uçuruma atılmamalı. İlla ki ahşap olacak, buzdolabı da gerekli değil deyip, gelişmesini beklemek naiflik oluyor bence.

2010 yılı 40 ft üstü tekneler soruna gelince. Marinalarda başka ne görüyor ki insanlar. Eğitim aldığı kişiler bile bavaria'dan başkasına güvenme gibi bir cümle kurabiliyorsa , daha gidilecek çok yol var demektir.

Senin insanlarla ters düştüğün noktalar şu. Genel eğilime kulak vermemen. 3 ay denizde ailesi, eşi, sevgilisi ile olan insan sayısını yok sayman. Maksat hiç bir zaman sadece yelken yapmak olmuyor. O dediğin farklı bir şey. Hep söylerim böyle düşünenlerin bir "teknesi" bir de "yelkenli kayığı" olmalı. İkisi farklı şeyler.

Tekne yaptırmak yanlış bilinen efsane mi ? bence değil. Mesela sen çokça iş yaptırma ve şantiye tecrüben olduğu için sana basit geliyor olabilir ama bu inan herkes için bir iş değil.

Tahiti keç'i biliyorum. Tirhandille okyanus neden çıkılamaz diye araştırırken karşıma çıkmıştı çok önceleri. Ve yine diyorum ki eğer Akdeniz çanağındaysam tırhandili tercih ederim. Hatta biraz daha "lüx" istiyor ama daha az yelken istiyorsam gulet. Benim tercihim olurdu elbet.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#148: 27 Ağustos 2017, 16:54:38
Tabii ki arada bu kadar ahşap tekne konusu geçince ve o muydu bu muydu diye konuşunda şu tekneyi ekleyeyim şuracığa.
Ahşap teknelerin doğru planla, doğru yapıldığında güzelliklerinin sınırı yok. Bu bir gerçek.

1935 Danimarka yapımı. Meşhuurr Georg Berg tasarımı. Düzgün bir zevk ve işçilikle restore edilince ortaya şöyle bir şey çıkıyor.
( 165,000 dolarese satılık olduğunu da ekleyeyim.)

Şimdi, mesela ahşap sever ve ahşap güzelliklere sahip olmak isteyen birisi, aynı fotoğraflarda ki gibi bir tekneyi, birebir kopyasını istese, (modern tekniklerle) ne kadar da sürede, ne kadar fiyata ve nereye yaptırabilir.
Bu soruların cevabı, kişilerin ahlap tercihlerinde büyük etken olur. Bunlara doğru cevaplar verebilirsek, tahmin yürütmeden, belki herşey farklı olur.











 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#149: 27 Ağustos 2017, 19:34:48
Çok güzel tekne.Pahalıdır,hantaldır,yavaştır,bakımı zordur........vs.Ama çok güzel.Değer zorluklara.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

 
Yukarı git