Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#120: 24 Ağustos 2017, 10:01:55
Benzer sıkıntıyı gördüğüm kadarı ile Burak ta benzer teknesinde yaşıyor .. Omurga salmanın da dezavantajları var elbette. Daha yeni yazdım özellikle bordadan gelen denizlerde omurga salmanın sıkıntısını.

Omurga salmalı teknelerde tornistan da sıkıntı , reisin tecrübesizliğinden kaynaklanıyor. Hiç dümen ile oynamasanız bile pervanenizin çekme etkisi ile bile omurga salma bir tekneyi döndürebilirsiniz.

Güçlü tornistan ile cillop gibi dönüyor. Rüzgarı da iyi kollar ve kolayına gelecek şekilde tornistana başlarsanız sorun kalmıyor.

Omurga salma ya da değil, marinalarda tekne yanaştırmanın çok önemli bir kuralı var.

Ben bunu Hakan Erim den öğrendim. Özellikle demir atıp, tornistan ile limana yanaşma manevralarında geçerli.

Kural şu. Sakin olun. En az yirmi kez deneme hakkınız var. sonrasında zaten birileri yanaştırır.

Tekneden bağımsız olarak , reisin o anki telaşı esas sıkıntının nedeni.

Acele etmek başka bir şey hızlı olmak başka.

Hızlı olacaksın ama acele etmeyeceksin demişti bir denizci abiniz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#121: 24 Ağustos 2017, 10:02:10
Bu alışkanlık Cemre'de de vardı.Acemiliğim yüzünden tornistanda komşuların yüreği ağızlarına gelirdi.Cemre'nin huyu en pahalı tekneye doğru gitmekti.Ataköy marinada Nauticat#33 yeni bir tekneyi hep gözüne kestirirdi.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Z

Ziya Gunes

Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#122: 24 Ağustos 2017, 10:54:47
Benzer sıkıntıyı gördüğüm kadarı ile Burak ta benzer teknesinde yaşıyor .. Omurga salmanın da dezavantajları var elbette. Daha yeni yazdım özellikle bordadan gelen denizlerde omurga salmanın sıkıntısını.

Omurga salmalı teknelerde tornistan da sıkıntı , reisin tecrübesizliğinden kaynaklanıyor. Hiç dümen ile oynamasanız bile pervanenizin çekme etkisi ile bile omurga salma bir tekneyi döndürebilirsiniz.

Güçlü tornistan ile cillop gibi dönüyor. Rüzgarı da iyi kollar ve kolayına gelecek şekilde tornistana başlarsanız sorun kalmıyor.

Omurga salma ya da değil, marinalarda tekne yanaştırmanın çok önemli bir kuralı var.

Ben bunu Hakan Erim den öğrendim. Özellikle demir atıp, tornistan ile limana yanaşma manevralarında geçerli.

Kural şu. Sakin olun. En az yirmi kez deneme hakkınız var. sonrasında zaten birileri yanaştırır.

Tekneden bağımsız olarak , reisin o anki telaşı esas sıkıntının nedeni.

Acele etmek başka bir şey hızlı olmak başka.

Hızlı olacaksın ama acele etmeyeceksin demişti bir denizci abiniz.

Gulet kullanmış birisi olarak; bu tür teknelerle tornistan manevrayı, balıkçılardan öğrenmek en iyisi.
Dümenle manevra yapmaya çalışmak, boşuna stres kaynağı oluyor.
Bu tür teknelerde kıçı gaz koluyla oynayarak attırmak en iyi manevrayı sağlıyor.
Ersin Reis'in dediği gibi, sakin olmak, gaza yüklenmekten çekinmemek lazım.
Palamarsız giriş de, çıkış da mümkün oluyor böylece.
Bir kez yapınca hep yapabiliyor insan.
(Not: Laylon'a geçince aynı yöntemle tornistan yanaşmaya kalktım ve yanaşamadım. Onun da stili farklıymış, öğrendim)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#123: 24 Ağustos 2017, 11:50:49
Bu konu açıldığında hep söylerim.
Yurtdışında ki ( ki onlar youtube kanalını ciddi kullanıyorlar/ yaklaşık düzenli olarak 100 kanal takip ediyorum.) genç-yaşlı bir çok denizci ağırlıklı olarak 1978-1995 arası omurga salmalı tekneleri tercih ediyorlar. ( Ucuz alıp, projelerimiz diye refit ediyorlar. Özellikle arıyorlar)
Sürekli yada demirdeler ya tonoz'a bağlanıyorlar. Çok mecbur kalmadıkça marinalara girmiyorlar. Girerlerse de ya baştan kara ya aborda oluyorlar. Bir sezonda tornistan bastıkları sayı 3-5 tir en fazla.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#124: 24 Ağustos 2017, 11:54:03
Benim de sevecegim bir kac örnek rica etsek..?
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#125: 24 Ağustos 2017, 12:17:19
Yaş aralığı ? Tekne cinsi ? Bölge ? macera şekli ?  ;D

La vagabonde ve Delos'u zaten herkes biliyor artık. Aşağıda ki listedekiler karışık, bazıları çok güzel ve düzenli, bazıları çok az video çekmiş olanlar. Her birinin içinde öğrenilecek yada keyif alınacak anlar var. Bazıları 2 dk lık eğitim videoları. Bazıları hep tamirat ve proje/ refit üzerine.
Bir kaç tanesi katamaran.
Ağırlık karayipler bölgesi ama panama, meksika körfezi, kanada-alaska ve kuzey denizinden de olanlar yada seyir görüntüleri var tamamen tayland da olanda.
Örneğin ; Follow the boat tamamen tayland, Gone with the Wynns katamaran ve bahamalar, Sailng doodles eski bir pilotun hastalanıp bir bot alması ve yanına güzeeel  ::) bir arkadaşını alması ile karayip, porto rico arası dolaşması, Sailin Uma eski bir tekneye elektrikli motor! takıp, gezmeleri vs...

Bu arada hiç ahşap yok iyi mi ?  ;D


Sailing followtheboat
Gone with the Wynns
The Boat Life
Sailing Doodles
Sail Alaska
SAILING into FREEDOM
Sailing Nervous
Captain John's Skipper Tips
Cruising Lealea
Cruising Off Duty
DrakeParagon
ITS Tactical / Imminent Threat Solutions
Life is Like Sailing
Out Chasing Stars
Sail Life
Sailing Emerald Steel
Sailing JAEKA
Sailing La Vagabonde
Sailing Miss Lone Star
Sailing Zatara
sailing ZERO
SailingBritican
The Corsair
Abandon Comfort
Accidental Sailor Girl
Adventure Adrift
ahoycaptain
Ana Graziosi
Annie Ford
BoatworksToday
Chase the Story Sailing
Chasing Bubbles
Coast Life
Cody Sheehy
COUCHSAILORS Sailing Videos
CruiserTV
Distant Shores TV
Hannah Taylor
HaveWindWillTravel.com
Jake & Jill Adventures
JamestownTV
Jessica and Ryan Adventures
Liveaboard
Liz Clark
Maryland School of Sailing
MJ Sailing
Moana Sailing
Monday Never
navigareyachting
Ocean Around
pacificNWboater
Project Atticus
Project Manaia - Ocean Conservation & Research
RAN Sailing
Resolute Sets Sail
Return to Seasons - Sailing
Royal Yachting Association - RYA
Sail Before Sunset
Sail Over The Horizon
Sail Surf ROAM
Sailboat Story
sailboatfurminger
Sailing Baby Blue
Sailing Creo
Sailing Fata Morgana
Sailing Green Coconut Run
Sailing Kejstral Adventures
Sailing Mischief
Sailing Nandji - Frothlyfe
Sailing Satori
Sailing Scirocco
Sailing SV Delos
Sailing TEHO
Sailing Today
Sailing Tranquilo
Sailing Trio Travels
Sailing Uma
Sailing Vessel Adventurer
Sailing Vessel Prism
Sailing with Terrapin
Sailing Yacht Ruby Rose
Sailingsaltymermaid
Sailorama
Shaun & Julia Sailing
Stingy Sailor
Stormdrane (David Hopper)
SV Echo Echo Sailing the World
Sy Skye
The Sailing Family
TheSailingChannel.TV
waterworldcat
WhiteSpotPirates
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Ağustos 2017, 12:20:31 Gönderen: Tan Kaan Özkan »

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#126: 24 Ağustos 2017, 13:11:45
Vixen var !
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#127: 24 Ağustos 2017, 13:19:40
Vixen var !

 ;D ;D ;D 7 yıllık geziyi 11 dk da anlattığı bir videosu var.

Gerçek zamanlı gezginler bu videodakiler.
Bu vblogerlar. 11 dk'yı 7 yıl, 77 video ile anlatıyorlar  ;D ;D ;D
  • IP logged

S

Salim ORHANLI

Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#128: 24 Ağustos 2017, 14:37:36
Half keel Bruce Roberts 27 kayığım ile tornistan yaptığımda, Ersin reisin dediği gibi dümenle oynamasanız bile döndürüyordu. Çareyi manevra başlangıcında tam yol tornistan verip, tekne hızlanınca gaz keserek dümen ile devam ederek bulmuştum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#129: 24 Ağustos 2017, 15:35:55

Gulet kullanmış birisi olarak; bu tür teknelerle tornistan manevrayı, balıkçılardan öğrenmek en iyisi.
Dümenle manevra yapmaya çalışmak, boşuna stres kaynağı oluyor.
Bu tür teknelerde kıçı gaz koluyla oynayarak attırmak en iyi manevrayı sağlıyor.
Ersin Reis'in dediği gibi, sakin olmak, gaza yüklenmekten çekinmemek lazım.
Palamarsız giriş de, çıkış da mümkün oluyor böylece.
Bir kez yapınca hep yapabiliyor insan.
(Not: Laylon'a geçince aynı yöntemle tornistan yanaşmaya kalktım ve yanaşamadım. Onun da stili farklıymış, öğrendim)

Bende omurga salmadan naylon tekneye geçince şok olmuştum.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#130: 24 Ağustos 2017, 17:24:57
Kaan , takılmalarını özlemişim..

Haklısın valla.

Fiber candır😀
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#131: 24 Ağustos 2017, 17:45:01
Kopyasını aldım. Artık her konu açıldığında hatırlatırım  ;D ;D ;D

  • IP logged

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#132: 25 Ağustos 2017, 00:08:56
Bilen bilir, Yeşilköy de Mare Sail'in  yelken eğitimi verdiği Kılçık isimli 32 feet Bavaria Cruiser'ı var. Bildiğimiz laylon. Saro Reis her eğitim dönüşü bir acemiyi dolap dümenin önüne (kıça bakacak şekilde) geçirir; basar tornistana, o acemi araba kullanır gibi tekneyi  pontonuna yanaştırır. Ben de 20 yıllık denizci hayran hayran seyrederim.   Eee bizde de var bir laylon; eskiden iki kanatlı pervane vardı, tornistana uygun değil dediler, 3 kanatlı ile değiştirdim. Yine aynı? Bu 32 feet Bavaria Cruiser'da var birşey; öğrenecem bir gün.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#133: 26 Ağustos 2017, 00:38:36
...Bu 32 feet Bavaria Cruiser'da var birşey; öğrenecem bir gün.
Şaft değil saildrive dır.


öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#134: 26 Ağustos 2017, 01:10:21
Ne zaman bu ve benzer konularda birşeyler söylesem, farklı algılanıyor. Tercihlerini benim düşüncelerimin tersi şekilde kullananlar üzerine alınıyor.

Oysa ben kendi tercihlerimi ve uyguladıklarımı yazarken, tekne alacaklar için bir alternatif düşünce olur , farklı bir boyut olur diye yazıyorum.

Oluşan algı, finer olsun çamurdan olsun, fiber olunca bakımı kolay olur, marka tekne alacaksın ki kolay ve değerinde satasın , teknenin denizciliğinden çok sahip olduğu lüks ekipmanlar öne çıkarılıyor.

Malum site , markalı yelkenli ilanları ile dolu. Bir yıldır satılanayan marka yelkenli tekne biliyorum mesela.

Bu algı yüzünden ekonomik ömrünü çoktan doldurmuş , bir projeye dayanmayan, dayansa bile projeye uyulmamış, bir sürü özel yapım diye geçen fiber tekneler el değiştirip duruyor. Benzer şekilde eski marka tekneler de aynı durumda.

Motoru değişmesi gereken, ciddi fiber tamiratı isteyen tekne bile 25 bin Euro dan aşağı değil. En az 25 bin daha harcatır adama.

Bir yandan öyle donanımlı tekneler var ki, görseniz okyanusa gidiyor sanırsınız. Yelken dahi basmıyor.

Ben , tercihlerini yapmış , tekne sahibi dostların tercihlerini eleştirmiyorum. Onlartercihlerini yapmışlar zaten. Ben bu işe yeni başlayan ve yukarıdaki basmakalıp düşüncelerden farklı arma ve alternatifler olduğunu, alınacak teknenin denizciliğinin, taşıdığı ıvır zıvır ekipmandan , lükslerden daha önemli olduğunu, tekne alırken öncelikle bu özelliklere bakılması gerektiğini anlatmaya çalışıyorum.

Buz dolabı soracağınıza vanaları ne zaman değişmiş bunu sorsunlar diyorum. Elektrikli tuvalet olmasa da olur, hatta tuvalet bile olmasa olur, zaten duruyoruz bir yerlerde.

Direği, arması, sokakları, kabuk arma uyumu, motorun durumu çok daha önemli demeye çalışıyorum. Bu ekipmanları kullanmak için , teknenin yapısını bozduğunuzu anlatmaya çalışıyorum.

Yelken yapmanın bir felsefesi olduğunu ya da öyle olması gerektiğine inanıyorum. Bunu savunuyorum. 

Üzerime vazife mi? Değil. Yazıyorum sadece. Hepsi bu.
  • IP logged

 
Yukarı git