Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 128
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#105: 18 Ağustos 2017, 00:33:52
Ya okudum okudum  da
yıllar önce bir arkadaşımın eşinin dediği laf geldi;
 herkes karşısındaki ni kendi eşi gibi sanır dedi .
Biz yılın 12 ayında mecburiyet dışında tekneyiz
hemen hemen 8 -9 ay .alarga.
öyle restoranlara ayda 1-2 sefer yanaşıyoruz .nasıl olacak buzdolapsız ,
güneş panelsiz tuvalet siz  bir hayat ?
Aklıma 18 li yaşlarımda motorlu sandallı hayallerim geldi.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#106: 18 Ağustos 2017, 01:33:35
Bende Mehmet Cömert Reis tarafındayım, konfordan feragat etmek gereksiz bir kahramanlık gibi geliyor, Ersin Reis kusuruma bakmasın


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#107: 18 Ağustos 2017, 01:43:26
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#108: 18 Ağustos 2017, 01:49:08
Öcal Reisim, Van de Sdatd gerçekten çok değerli bir tasarımcıdır. Ta 1993 yılında onun tanıtım kitabını sipariş edip getirdim. Nitekim Dr. Serdar (soyadını hatırlayamadım), mükemmel bir örneğini 46 ft alüminyum yapıp suya indirmişti. Yalnız bence bu örnek orijinal plandan çok sapmış. Matafora ve panellerin görseli bana göre hiç olmamış


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#109: 18 Ağustos 2017, 01:56:49
Van de Stadt alüminyum hard chine gövde 46 ft süper bir modeldir, ama burada alüminyum kaynağı hakkını vererek yapacak tersane zor bulunur. Nitekim Rahmi Koç son Nazenin gövde kaynakları için Hollanda'dan ekip getirdi. Kaynak sonrası çok fazla çarpılma oluyor. Nerden bilirsin derseniz, geçen sene haba kuvvetlerine bir nakliye uçağına yük veren bir araç yaptık. Üst platform alıminyum idi. Çarpılmadık yeri kalmadı kaynak sonrası. Tabi demokrasilerde çare çok. Arkadaşlar balyoz ile çarpılmaların haddini bildirdiler. Şaka bir yana Serdar bey bunun önlemini başta almıştı diye hatırlıyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#110: 18 Ağustos 2017, 02:03:14
Van de Sdatd ın birde farklı bir gövde üretim tekniği var. 42 ft Norman modeli için, glass fiber wood core. Çok hafif ve muazzam sağlam bir gövde. Plan alınıp rahatlıkla yapılabilir. Yalnız tavsiye ettiği ahşap kızıl sedir. Enine değil boyuna çalışıyormuş yanlış hatırlamıyorsam ahşap. Gövde çatıldıltan sonra, içi ve dışı, 90 derece diyagonal grp kaplanıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#111: 18 Ağustos 2017, 09:43:01
Van de Stadt alüminyum hard chine gövde 46 ft süper bir modeldir, ama burada alüminyum kaynağı hakkını vererek yapacak tersane zor bulunur. Nitekim Rahmi Koç son Nazenin gövde kaynakları için Hollanda'dan ekip getirdi. Kaynak sonrası çok fazla çarpılma oluyor. Nerden bilirsin derseniz, geçen sene haba kuvvetlerine bir nakliye uçağına yük veren bir araç yaptık. Üst platform alıminyum idi. Çarpılmadık yeri kalmadı kaynak sonrası. Tabi demokrasilerde çare çok. Arkadaşlar balyoz ile çarpılmaların haddini bildirdiler. Şaka bir yana Serdar bey bunun önlemini başta almıştı diye hatırlıyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Dr Atilla Serdar Erdoğan, sanırım aynı zamanda Heyamola üyesi.
Teknesinin yapımını bir sunum ile bizlerle paylaşmıştı. Aluminyum kaynağı ve sizin bahsettiğiniz sorunların olmaması için bir eğitim alıp, kaynaklarını kendisi ve bir ustası ile yapmıştı diye biliyorum.
Belki burada bu süreci bizlerle paylaşır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#112: 18 Ağustos 2017, 09:46:27
Eyüp Bey, bende takip etmiştim Serdar Bey'i, burada yapılan mühendislik anlamında bana göre en iyi uygulamalardan biri idi. Yanılmıyorsam Can Hoca'nında ciddi katkıları olmuştu. O nedenle kendisinin mümkünse ikna edilerek burada olmasında çok yarar var


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#113: 18 Ağustos 2017, 11:11:05
Kemal reisim Van de Stadt dizaynları ben de beğenirim. Ben Ersin Reis e latife olsun diye teknenin çamaşır makinasına varana kadar olan donanımı nı kastetmiştim. :)
Tabii ki bu kadar yüklemenin manası yok bir tekneyi.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#114: 18 Ağustos 2017, 11:39:27
Öcal Reis güzel tasarımlar, tabi şimdiki versiyonlar nasıldır bilmiyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#115: 18 Ağustos 2017, 21:34:36
Öcal Reis güzel tasarımlar, tabi şimdiki versiyonlar nasıldır bilmiyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yenileri bilmem ama İzmir den bir doktor arkadaşıma çok hesaplıca ,İsveç yapısı fiberglass, 1968 model bir excalibur 36 alınmasına vesile oldum , çoğu yeni teknelerden daha sağlam ve denizci.  C:-)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#116: 18 Ağustos 2017, 21:51:41
Ben birtek şeye takılmıştım. 42 ft teknede ana yelken arabası kokpit zeminde idi. Yelken açısından iyi, seyir teknesi olarak eh


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#117: 18 Ağustos 2017, 21:57:50
Ben geçen sene Azuree 46 deneme seyrine davet edildim. Bu kadar güzel dümen dinleyen bir tekne olamaz. Oradada ana yelken arabası kokpit zeminde. Dolayısı ile yarım bimini ve çapariz durumu. Deniz Giray'a dedimki arabayı kaporta üzerine alma imkanı olmazmı. Kusura bakma abi dedi. Yurt dışına bayağı satıyorlar. Burası için biraz pahalı kalıyorlar ama malum markaların hepsinden iyi bence. Zaten tasarımcısı aynı zamanda VOR tasarımcısı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#118: 18 Ağustos 2017, 22:16:58
Sanırım denizci özellikleri konfordan daha önemli buluyorlar.  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 659
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#119: 24 Ağustos 2017, 08:11:32
Bu seyehat dönüşü Çanakkale de komşu tekne 1978 model, longkeel bir HR Rasmus 35 idi.  Üzerinde 43 Hp motor yeni takılmış. Çıkmadan önce Reisine, palamar desteği almasını tavsiye ettim. O, motorunun gücüne güveriyor; ben ise longkeel'in tornistanda zayıflığını bildiğimden ve de etkili poyraz estiğinden komşu tekne olarak korkuyorum. Nitekim Palamar botu geldi, tekneyi çekti, yönlendirdi ve çekme halatını atın diye seslendi. Reisin arkadaşı halatı R35'in kıçından denize bırakıverdi.  Pervane anında kaptı ve motor stop. Palamar bir taraftan sitem ediyor,  öbür taraftan iki 65'lik arkadaş Reisler birbirlerine girmişler, ben de elimde balon usturmaça bana nereden vuracak diye bekliyorum. Velhasıl, tekrar yanaşabildi,  Reis daldı pervanede birşey yok. Tekrar yola çıkacaklar ama palamar desteği kesti. Mecburen kıçtan iskeleye açmaz alıp,  kuvvetli tornistanda çıkmasını sağladık.  Çıktı çıkmasına ama 15-20knot rüzgarda, Marina içinde manevra yapıp kafayı çıkışa döndüremiyor. Nihayet tornistanda çıkmaya karar verdi; neredeyse yarım saat uğraştı,  yol üzerindeki tekneler büyük risk atlattı.; S'nin envai çeşidini çizerek çıkabildi.  Diyeceğim şu, evet longkeel, uzun yola girdi mi gidiyor; iyi de kardeşim bunlar hiç mimanlara girmiyor mu? Bu cefaya değer mi?  Rahmetli Sadun Reis de Kısmet için, tornistanda canı nereye isterse gider, derdi...
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

 
Yukarı git