Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Eski Tekne-Yeni tekne / İyi ve daha iyi mi ? İyi ve daha az iyi mi ?

T
  • *
  • İleti: 2171
Oktay reisim,

Verdiğim iki örnekteki tekneler 100,000-125,000€ aralığında, yani aslında marinalarda gördüğümüz, sahibi olduğumuz bir çok tekne ile aynı fiyatta. Yani aslında ulaşılabilir tekneler.
İlginç olan ise, bu soruyu dilediğinize sorabilirsiniz ve en kötü ihtimalle %80'nin cevabı elbette Amel olacaktır. Tabii ki teoride. İş pratiğe geldiğinde, kimse o Ameli almayacaktır.
Aksi olsaydı, çok farklı iki klasmanda bulunan ve sanıyorum ki herkesin evet diyeceği Amel ve benzeri tekneleri belki 8-10 yaş daha eski ama marinalarımızda Türk sahipli olarak daha fazla görürdük.

Varmak istediğim nokta ise, konu başlığı ile alakalı olarak, pratikte tercihlerimiz "iyi" yada "sağlam" değilde, "ikinci el değeri" ve "hanım ne diyor" faktörü üzerine kurulu.
Temelinde ise yine tanımını yapamadığımız, "deniz kültürü" ile alakalı olup olmadığı.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Anadol üretimi durdurulduğunda otomobil sever bir arkadaşım demode Ford Taunus'un Türkiyede üretilecek olmasına şaşmış ve kizmıştı..." Kimse almaz, bu proje de batar ! " demişti. Ben de " en az paraya görünürde en büyük otomobil, aslanlar gibi satar " demiştim.
Öyle de olduydu.

Zengin bir halk değiliz, konu bir de bir nevi statü belirleyen nesneler olunca çözüm çaresiz " en ucuza en büyüğü " !
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Mart 2018, 19:18:02 Gönderen: Ali San »

O

Oktay Eryılmaz

Tan Reisim Şimdi bir başka nokta çıktı söylediğinden
İşin özü bence şu soru ???

Bu butik tersane üretimi teknelerin 2. Elleri nerede ise hiç yok.
Yani satılmıyor satılsa bile korkunç kayıplar ile satılıyor ki sizin yukarıda söylediğiniz örnek te böyle.
Bir mal , Araba , tekne ,Biçerdöver , Traktör her ne ise satılırken para etmeli alırken son sahibi olunacak bir şeyi kim almak ister ki?

Kuş serisi arabalar bu konuda muhteşem örnektir.
Herkesin çok kötü araba olduğu konusunda mutlak fikir birliği yaptığı fakat kaçıncı el sahibi olur iseniz olun hiç zarar etmediğiniz Dünyada örneği olmayan bir okunmuş üflenmiş varlıktır. :) :)



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Tan Reisim Şimdi bir başka nokta çıktı söylediğinden
İşin özü bence şu soru ???

Bu butik tersane üretimi teknelerin 2. Elleri nerede ise hiç yok.

Var ama Türkiye’de neredeyse hiç yok.  Yurtdışında bulabiliyorsunuz . O zaman da transfer işi devreye giriyor .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Tan Reisim Şimdi bir başka nokta çıktı söylediğinden
İşin özü bence şu soru ???

Bu butik tersane üretimi teknelerin 2. Elleri nerede ise hiç yok.
Yani satılmıyor satılsa bile korkunç kayıplar ile satılıyor ki sizin yukarıda söylediğiniz örnek te böyle.
Bir mal , Araba , tekne ,Biçerdöver , Traktör her ne ise satılırken para etmeli alırken son sahibi olunacak bir şeyi kim almak ister ki?

Kuş serisi arabalar bu konuda muhteşem örnektir.
Herkesin çok kötü araba olduğu konusunda mutlak fikir birliği yaptığı fakat kaçıncı el sahibi olur iseniz olun hiç zarar etmediğiniz Dünyada örneği olmayan bir okunmuş üflenmiş varlıktır. :) :)


Oktay Reis
Butik tersanelerin ürettiği teknelerin ikinci elleri pek görülmüyor piyasada haklısınız. Çünkü sahipleri aşk ile bağlı onlara. Benim bir arkadaşım 5 sene önce Jeanneau 45 ds kullanırken, birden bir HR sevdasına düştü ve 54 sipariş etti. Hatta o zamanki Pendik fuarında sergilendi tekne. İnanırmısınız teknenin teslim edileceği 1 sene içinde her ay 1 hafta İsveç’e gitti sanki kızını ziyaret eder gibi. Satarmısın diye sorsanız hakaret addeder. Amel’de öyle, senede yaklaşık 40-50 adet üretimi var. Ha birde bu firmalar iskonto anlamında burunlarından kıl bile aldırmıyorlar. Benim beğendiğim ismimi vermeyeceğim bir seri üretim (ama iyi bir üretim) sezona hazır bir tekne için bir arkadaşıma bismillah %25 iskonto yaptı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ayrıca bu butik tersanelerin ürünleri doğal olarak az sayıda kişiye hitap ediyor. Malum sitede bir HR 44 var. Yeni tekne ve muazzam bir envanteri var. Fiyatı %10 kırdı, arayan olduğunu zannetmem


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Bir denizci abimiz yakından tanıdığı, artık çok yaşlandıkları için Türkiyede bağlı bir Amel'i o dönemde çok uygun bir fiyata satan ( yine de sanırim benim bir tekne için verebileceğim paranin 3-3,5 misliydi o gerçekten düşeş fiyat ) yabancı bir çiftin teknesini bizden bir denizci alsın diye dünya kadar uğraştı, her tekne almak isteyene tavsiye etti. Olmadı, sonuçta tekne Türkiyede " yabancıdan yabancıya " satıldı, gitti...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Bir denizci abimiz yakından tanıdığı, artık çok yaşlandıkları için Türkiyede bağlı bir Amel'i o dönemde çok uygun bir fiyata satan ( yine de sanırim benim bir tekne için verebileceğim paranin 3-3,5 misliydi o gerçekten düşeş fiyat ) yabancı bir çiftin teknesini bizden bir denizci alsın diye dünya kadar uğraştı, her tekne almak isteyene tavsiye etti. Olmadı, sonuçta tekne Türkiyede " yabancıdan yabancıya " satıldı, gitti...


Nezih Kılınçkını, çok ta bakımlı olmayan ve tahminim yaşlı bir Amel ile ters rotada gayet güzel geldi Karaipler’den.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Tan Reisim Şimdi bir başka nokta çıktı söylediğinden
İşin özü bence şu soru ???

Bu butik tersane üretimi teknelerin 2. Elleri nerede ise hiç yok.

Var ama Türkiye’de neredeyse hiç yok.  Yurtdışında bulabiliyorsunuz . O zaman da transfer işi devreye giriyor .


Aslında Oğuzhan Reisin dediği gibi çok var yurtdışında. Akdeniz de ciddi fiyatlar istenen bazı muhteşem denilebilecek eski ama "marka" tekneler, okyanus ötesinde daha uygun fiyatlarla satılıyor.

Bu teknelerin son sahibi asla olmazsınız çünkü 80 modelleri bile 100,000€ dan başlayan dünya kadar marka var.
HR, HC, Tayana, Baba, Najad vs gibi teknelerin dünyaya yayılmış kullanıcı grupları var. Her bir parça değişimini bile takip ediyorlar. Değerleri kesinlikle düşmüyor.
Bu tamamen aşk işi yani.

Her ne kadar işin içine para girse de tekne asla bir yatırım aracı değildir ve olmayacaktır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Bir denizci abimiz yakından tanıdığı, artık çok yaşlandıkları için Türkiyede bağlı bir Amel'i o dönemde çok uygun bir fiyata satan ( yine de sanırim benim bir tekne için verebileceğim paranin 3-3,5 misliydi o gerçekten düşeş fiyat ) yabancı bir çiftin teknesini bizden bir denizci alsın diye dünya kadar uğraştı, her tekne almak isteyene tavsiye etti. Olmadı, sonuçta tekne Türkiyede " yabancıdan yabancıya " satıldı, gitti...


Nezih Kılınçkını, çok ta bakımlı olmayan ve tahminim yaşlı bir Amel ile ters rotada gayet güzel geldi Karaipler’den.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Bu arada Haldun Karagöz hoca’da Amel ile direk kırdı. Tabi çok ekstrem şartların olduğu bir bölgede. Enteresandır tüm sosyal medya hesaplarını kapayıp sır oldu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171

Nezih Kılınçkını, çok ta bakımlı olmayan ve tahminim yaşlı bir Amel ile ters rotada gayet güzel geldi Karaipler’den.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

83 Maramu 46
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Bir denizci abimiz yakından tanıdığı, artık çok yaşlandıkları için Türkiyede bağlı bir Amel'i o dönemde çok uygun bir fiyata satan ( yine de sanırim benim bir tekne için verebileceğim paranin 3-3,5 misliydi o gerçekten düşeş fiyat ) yabancı bir çiftin teknesini bizden bir denizci alsın diye dünya kadar uğraştı, her tekne almak isteyene tavsiye etti. Olmadı, sonuçta tekne Türkiyede " yabancıdan yabancıya " satıldı, gitti...

1994 model Süper maramu 52, 150,000€ fiyatla iki yıl Türkiye de satmaya uğraştılar.
İyonya'ya geçtikten 20 gün sonra satıldı.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Bir denizci abimiz yakından tanıdığı, artık çok yaşlandıkları için Türkiyede bağlı bir Amel'i o dönemde çok uygun bir fiyata satan ( yine de sanırim benim bir tekne için verebileceğim paranin 3-3,5 misliydi o gerçekten düşeş fiyat ) yabancı bir çiftin teknesini bizden bir denizci alsın diye dünya kadar uğraştı, her tekne almak isteyene tavsiye etti. Olmadı, sonuçta tekne Türkiyede " yabancıdan yabancıya " satıldı, gitti...

1994 model Süper maramu 52, 150,000€ fiyatla iki yıl Türkiye de satmaya uğraştılar.
İyonya'ya geçtikten 20 gün sonra satıldı.
Tekne alım satım konusunda paylaşmıştım . Westerly 34 full refit. Amerikalı birisi Japonya’da çalışmış ve içinde yaşamak üzere refit yaptırmıştı . Sağlık sorunları yüzünden 20.000 Euro’ya satıyordu. Foruma resimleri koyana kadar 3 saat içinde tekneyi gidip görmeye gerek duymayan biri tarafından alındı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Bir denizci abimiz yakından tanıdığı, artık çok yaşlandıkları için Türkiyede bağlı bir Amel'i o dönemde çok uygun bir fiyata satan ( yine de sanırim benim bir tekne için verebileceğim paranin 3-3,5 misliydi o gerçekten düşeş fiyat ) yabancı bir çiftin teknesini bizden bir denizci alsın diye dünya kadar uğraştı, her tekne almak isteyene tavsiye etti. Olmadı, sonuçta tekne Türkiyede " yabancıdan yabancıya " satıldı, gitti...

1994 model Süper maramu 52, 150,000€ fiyatla iki yıl Türkiye de satmaya uğraştılar.
İyonya'ya geçtikten 20 gün sonra satıldı.
Tekne alım satım konusunda paylaşmıştım . Westerly 34 full refit. Amerikalı birisi Japonya’da çalışmış ve içinde yaşamak üzere refit yaptırmıştı . Sağlık sorunları yüzünden 20.000 Euro’ya satıyordu. Foruma resimleri koyana kadar 3 saat içinde tekneyi gidip görmeye gerek duymayan biri tarafından alındı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Her zaman iyi bir tekne doğru fiyatlama ile birkaç gün içinde gidiyor. Buna karşı iki yıldır aynı fiyata satılık olan tekne biliyorum. Sadece marina bağlanma parası o süre içinde tekne için istenen bedelin en az % 10’u tutar ve bakım masrafını koymadım. Tekneler sahipleri tarafından satılmalı mutlaka. Distribütör elinde olursa ilk düşündüğü yeni teknenin fiyatını korumak. Bir örnek verecrğim. Bir arkadaşım iki hafta önce bir Beneteau 58 baktı. İstenen fiyat 340 K€. Broker sonra fiyatı 310 olarak revize etti. Bugün aynı tekne için 380 k€ demiş. Alay ediyor insanlarla utanmadan. Aynı teknenin daha genç ve çok dolusunu mukayese bile edilmeyecek bir fiyata aldık arkadaşımıza


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Somut bir örnek vereceğim ikinci el satışına dair. Örnek fiyatlar hep yükseklerde yanlış anlaşılmasın. Hanse temsilcisi iki yıldır 2014 bir 575 için 435 k€ istiyor ve tekne hala duruyor. Bu süre zarfında teknenin bakım ve bağlanma gideri bedir bilmem ama mütevazi bir tekne alınabilir o paraya. Öte yandan aynı temsilci, yine bir 575 ama 2015 model ve aynı dolulukta bir tekneyi 390 k€ ile ilana çıktı. Satılması aşağı yukarı 3 gün sürdü


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

 
Yukarı git