Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Eski Tekne-Yeni tekne / İyi ve daha iyi mi ? İyi ve daha az iyi mi ?

  • *
  • İleti: 593
O değil de yeniler bari biraz içerde mobilya işçiliğine daha önem verse...
IKEA sponsorluğunda yapılmışlar gibi duruyorlar. (Fuarda Jeanneau'nun yeni modellerine bakınca çok şaşırdım. Hani şu güverteden havuzluğa geçiş olan model. İçi bildiğin IKEA.)
Şimdi sormak istiyorum, mesela teknenin içinde köşeli mobilya olur mu?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Bu hafta denk geldiğim üç tekne:
Moody 31 - 1998
Dufour 30 - 2001
Bavaria 32 - 1989

Her üçü için de sahipleri 115.000 TL bandında fiyat istiyor. Tabii ki teknelerin durumu, kondisyonu vs. önemli ancak standart donanımlara sahip bu üç farklı model ve yaştaki tekneler için talep edilen meblağ aşağı yukarı aynı. Şimdi bunların içerisinde donanım ve kondisyonlarının aynı olduğunu kabul etsek acaba hangisini tercih ederdiniz?
Moody 31 deplasman boy oranı 254 bavaria 32 nin 171

Moody deplasman salma oranı 34% bavaria 28 %

Bu stabilite anlamında moody i öne çıkartıyor. Ancak onun da yelken alanı / deplasman oranı : 14 gibi bir değer ki rüzgar az olursa balon basarsın .

Fiyatlar aynı olunca 30 feet tekneye bakmadım açıkçası.
 Ben Moody i seçerdim Erman

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Mart 2018, 17:52:32 Gönderen: Oğuzhan Oğuz »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Moody benim seçimim olurdu. Bavaria adı Alman kalitesi olsa da son zamanlarda tekne inşasında ciddi hatalar yapıyor. Eskiden de hataları vardı. Bu modelle ilgili bir duyumum yok ama firmayı sevmiyorum. Motor olarak en güçlü motor da yanlış bilmiyorsam Moody'dedir. Hepsi Volvo kullanır. Dufour ise deplasman boy oranı düşük olmasına rağmen bana göre yeteri kadar hızlı değil. En ağırı da Moody'dir.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Kaancığım bu çok eskiden yaptığım bir araştırmaydı dediğim gibi.
Ama mühendis yada imalatçı kafasıyla düşünmeye çalıştığımda bugün de geçerli olması gerekir diye düşünüyorum.
Bakayım internetten filan bulursam 2018 Bootsmarktan bir tane getirtip aynı hesabı tekrarlayayım ?
Istisnalar da olabilir tabii...Bavaria o boyda rakiplerine fiyat savaşı açmış olabilir ; herhangi bir nedenle üretimi ucuzlatıp avantaj sağlamış olabilir.
2000lerin sonlarına doğru Yelken Dünyası adına Bavaria'yı ziyarete gitmiştim. Büyük bir yatırımla marangozhane ve boya atölyesini sadece 2 gözetmen işçinin idare edeceği bir otomasyon sistemine geçirmiş  ve 40 küsur adam tasarrufu sağladıklarını söylemişlerdi. Mesela bu maliyet açısından bu sayılarda üretimi olmayan veya böyle bir yatırımı yapacak parası olmayan rakiplere göre büyük bir kazanç.
Bence Bavaria bunu yaptıysa örneğindeki diğer 2 firma da bir yol bulacak ve fiyatları aşağı çekeceklerdir ?

Doğrudur abi, mutlaka farklı sebepleride vardır ama yine de Bavaria'yı ayrı yere koyuyorum. Malum, ikinci elinde bile eşdeğer diğerlerine göre daha fazla kayıp yaşanıyor.


Erman reis, kesinlikle ben de Moody tercih ederdim doğrusu. Sadece donanım, kondisyon değil aynı zamanda tasarım, iç hacim ve depolama alanı ile de tercih sebebi olurdu.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Aslında Butik olarak üretilen mini tersane işi Amel,CNB,Swan, HR Island Packet gibi tekneler ile fabrikasyon tersane modeli üretim ile üretilen Jenneau,Baveria,Hanse Elan gibi tekneleri mukayese etmek gerçekten her ikisi içinde haksızlık ve doğru değil.

İlk gruptaki Butik tersane üretimi teknelerin kalitesi ile diğerlerini karşılaştırmak Aynı grubun sahibi olduğu Rols Royse ile BMW karşılaştırmak gibi...
Her ikiside aynı gruba bağlı tıpkı CNB ile Jenneau gibi.
Birinin hedef pazarı , üretim adedi , satış şartları, fiyatı ile diğerlerinin arasında korkunç farklar var.
Mesela CNB ısmarlar iseniz en erken 24 ay sonra teslim alıyorsunuz ve depozit olarak %80 ini ödüyorsunuz imalatına başlıyorlar. 2,5 Milyon Euro baz fiyatı
Ama aynı grubun Jeanneau sunun 64 ünü sipariş ederseniz 4 ay sonra teslim ediyor ve %25 peşinat yetiyor. 1,2 Milyon Euro (olacak herşey standart )
Tabiki aralarında malzeme İşçilik ve denizcilik farkları olacaktır.
İşte tam burada ben CNB alan adamı hiç anlamıyorum ....
Zaten jeanneau 64 alanıda anlamıyorum ya neyse ...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
O değil de yeniler bari biraz içerde mobilya işçiliğine daha önem verse...
IKEA sponsorluğunda yapılmışlar gibi duruyorlar. (Fuarda Jeanneau'nun yeni modellerine bakınca çok şaşırdım. Hani şu güverteden havuzluğa geçiş olan model. İçi bildiğin IKEA.)
Şimdi sormak istiyorum, mesela teknenin içinde köşeli mobilya olur mu?

Köşeli mobilya benim de fena takık olduğum bir konu...Bu hakikaten yapılmamalı ! Bildiğım kadarıyla otomobil üreticileri mesela kapı çerçevelerinin üst kenarlarını yuvarliyorlar ki, biri yanlışlıkla arabaya binerken göğsünü çarpip da yaralanmasın diye ?

Tekne içinde köşeli mobilya bence ciddi sorumsuzluk.

Modern tasarımlarda açık renk ağaçların da  , açık renk panellerin kullanilmaya başlaması mobilyaların daha hafif, daha yazlık ya da Akdenizvari görünmesini sağladı, ortalık ferahladı aslında eski Iskandinav usulu koyu maun mobilya alışkanlığına göre. Bu fena bir gelişme değil belki.
Ama tasarımların çoğu bende sanki tekne içine değil de, " genç bankacılık " yapma iddiasında olan bir bankanın modern dekore edilmiş şubesine girmişim hissi veriyor. Beğenmiyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Formül:

DLR = ((Deplaman lb /2240) /2240) / (0,01 x LWL ft )küpü

DLR = Deplasman su hattı boy oranı
Deplasman pound olarak
LWL = Su hattı boyu feet (ayak olarak)

Deplasman su hattı boyu oranı yukarıdaki formülle hesaplanır. 200 ve altındaki tekneler hafif ve yarış amaçlı kabul edilirken 300 ve üstü ağır kabul edilir.
Ahmet reis . Bir 2440 fazla olmuş formülde. Belirtmek istedim yanlış yönlendirmemek adına.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Bu hafta denk geldiğim üç tekne:
Moody 31 - 1998
Dufour 30 - 2001
Bavaria 32 - 1989

Her üçü için de sahipleri 115.000 TL bandında fiyat istiyor. Tabii ki teknelerin durumu, kondisyonu vs. önemli ancak standart donanımlara sahip bu üç farklı model ve yaştaki tekneler için talep edilen meblağ aşağı yukarı aynı. Şimdi bunların içerisinde donanım ve kondisyonlarının aynı olduğunu kabul etsek acaba hangisini tercih ederdiniz?

Tartışmasız Moody olurdu seçimim.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

T
  • *
  • İleti: 2171
Oktay reisim size bir soru ;
Mesela ; Donanımları eşdeğer yada çok yakın olmak kaydı ile 2000-2005 arası fabrikasyon (aynı olsun diye ölçü veriyorum) 46ft bir tekne mi tercih edersiniz yoksa, 1993-1997 model arası bir Amel Santorin mi tercih edersiniz.

İkisinin arasında fiyat olarak ,donanımlar eşdeğerse en fazla 10-15,000€ oynuyor. Hatta bazen fabrikasyon için daha fazla isteniyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
O değil de yeniler bari biraz içerde mobilya işçiliğine daha önem verse...
IKEA sponsorluğunda yapılmışlar gibi duruyorlar. (Fuarda Jeanneau'nun yeni modellerine bakınca çok şaşırdım. Hani şu güverteden havuzluğa geçiş olan model. İçi bildiğin IKEA.)
Şimdi sormak istiyorum, mesela teknenin içinde köşeli mobilya olur mu?

Köşeli mobilya benim de fena takık olduğum bir konu...Bu hakikaten yapılmamalı ! Bildiğım kadarıyla otomobil üreticileri mesela kapı çerçevelerinin üst kenarlarını yuvarliyorlar ki, biri yanlışlıkla arabaya binerken göğsünü çarpip da yaralanmasın diye ?

Tekne içinde köşeli mobilya bence ciddi sorumsuzluk.

Modern tasarımlarda açık renk ağaçların da  , açık renk panellerin kullanilmaya başlaması mobilyaların daha hafif, daha yazlık ya da Akdenizvari görünmesini sağladı, ortalık ferahladı aslında eski Iskandinav usulu koyu maun mobilya alışkanlığına göre. Bu fena bir gelişme değil belki.
Ama tasarımların çoğu bende sanki tekne içine değil de, " genç bankacılık " yapma iddiasında olan bir bankanın modern dekore edilmiş şubesine girmişim hissi veriyor. Beğenmiyorum.
Yine çok ilgi duyduğum kuzey Avrupa teknelerine geliyor konu. Köşeli mobilya saçmalığı tartışma götürmez . Yalpada içeride devrilseniz sakatlık sebebi. Sırf imalatı yapan Slovenlerin işçiliğini düşük tutma çabası. Ayıplı iş sayılır Avrupa’da :) neyse :)
Burak reisin HR ına misafir olmuştum. İlk dikkatimi çeken şey teknenin içinde hiçbir şekilde fiber gözükmemesiydi. İç dizaynı kim yaptıysa şapka çıkartıyorum arkadaşa velhasılı vikingleri seviyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ben Başlayayım Benim İçin 10 maddede iyi tekne

1- Alırken beni Zorlamayan
2- İçinde rahatça ailem ile birlikte kalabileceğim
3- İçerisinde kaldığım süre içerisinde beni asgari konforumdan yoksun bırakmayacak ( Yakıt-Elektrik-Kullanma suyu-Soğuk bira-Erzak) (minumum 7 gün)
4-Seyir esnasında motoru ve yelkenleri ile kolay kullanabileceğim.
5-Sert hava koşullarında içerisinde batacak mı batmayacak mı diye düşünmediğim hatta kendi kendime "Batmaz bu hayatta " diyebileceğim,
6-Kolayca yanaşıp kolayca ayrılabileceğim.
7-En az iki üç sene arıza çıkartmayacak (ben kendim yapmayı öğrenene kadar)
8-Bakımına yetişebileceğim
9-Satarken zarar etmeyeceğim (olursa birazcık kar fena olmaz)
10- Satıyorum dediğimde satabileceğim

Tekne benim için iyi teknedir.
Ama ben Acemilerin piriyim belki zaman içerisinde Malta'ya Malaga'ya Karaiblere gitme cesaretini kendimde bulursam bu 10 madde değişir.
Şimdi Marina,Koy ,İskele denizcisi olduğumdan durum bu  :) :)

belki herkes bir 10 madde yazarsa o bazı maddeler öne çıkar asgari müşterek oluşabilir......
Tekne’yi kolay alıp kullanıp para kazanabilirseniz adınızı tarihe tahta harflerle (Ersin Reis-i de unutmadan) ben yazarım .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Sürekli iç tasarım diye bunun için yazıyorum. Benim için temel kriterlerden biridir mesela.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Tekne alımına bir şey diyemem ama satarken Türkiye'de kâr edersiniz.

2015 yılı yaz ayında 100,000€'luk tekne 274,000 TL idi. Aynı tekne şu an aynı fiyattan 490,000 tl.  ;D ;D ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Formül:

DLR = ((Deplaman lb /2240) /2240) / (0,01 x LWL ft )küpü

DLR = Deplasman su hattı boy oranı
Deplasman pound olarak
LWL = Su hattı boyu feet (ayak olarak)

Deplasman su hattı boyu oranı yukarıdaki formülle hesaplanır. 200 ve altındaki tekneler hafif ve yarış amaçlı kabul edilirken 300 ve üstü ağır kabul edilir.
Ahmet reis . Bir 2440 fazla olmuş formülde. Belirtmek istedim yanlış yönlendirmemek adına.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Haklısınız, bilgisayar ortamı formül yazmaya pek elverişli değil. Hatalı olmuş.

DLR = (Deplaman lb /2240) / (0,01 x LWL ft )küpü

olmalı idi.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Oktay reisim size bir soru ;
Mesela ; Donanımları eşdeğer yada çok yakın olmak kaydı ile 2000-2005 arası fabrikasyon (aynı olsun diye ölçü veriyorum) 46ft bir tekne mi tercih edersiniz yoksa, 1993-1997 model arası bir Amel Santorin mi tercih edersiniz.

İkisinin arasında fiyat olarak ,donanımlar eşdeğerse en fazla 10-15,000€ oynuyor. Hatta bazen fabrikasyon için daha fazla isteniyor.

Ben hayatımda bir kere (1) Amel Gördüm 2017  Düsseldorf Boat fuarında
Standta duran Beyefendi ve Hanımefendiler bile başka bir dünyadan gelmiş gibi geldi bana
Şunun fiyatını sorayım dedim , bizim hanımın haddini bil Uzaylılarla nece konuşacaksın vari bakışları altında
adamlara bir şeyler gevelededim.
Yani bu sorunun cevabı AMEL olurdu.
Çünkü butik üretim
Ben hep üretici olduğumdan az ve kalifiye elemanla kısıtlı sayıda yapılan üretimin daima temiz üretim olacağını var sayarım
Çok adamla çok üretim (heleki tamamına yakını göçmen işçi ile yapılan) her zaman fiyasko riski taşır diye düşünürüm.
Baveria'nın mühendislik hatalarının yanı sıra kapasitesini büyütürken kalifiye olmayan işçi alımı dolayısı ile marka imajına verilen zarar hala telafi edilemiyor.
Skodanın başına gelenlere benziyor Baveria'nın durumu



  • IP logged

 
Yukarı git