Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Eski Tekne-Yeni tekne / İyi ve daha iyi mi ? İyi ve daha az iyi mi ?

  • *
  • İleti: 629
Ben Başlayayım Benim İçin 10 maddede iyi tekne

1- Alırken beni Zorlamayan

10- Satıyorum dediğimde satabileceğim



Oktay Bey, daha birinci maddede beklemediğim bir yumruk aldım, 10. maddede ise nakavt oldum !  ;D
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Herşey aynı kalmak sadece ağorlık değişmek kaydıyla ben ağır tekneyi tercih ederim. Her ne kadar açık denizde geçireceğim süreleri kısıtlamaya çalışsam da bir süre açık denizde dalga ile uğraşmamak mümkün değil ama limanda da ağır tekne daha rahat oluyor, salınımı çok daha az, rüzgarda bile alargada yavaş hareket ediyor, çevreden geçen bir teknenin dalgasını hemen hiç hissetmiyoesunuz. Gezi amaçlı bir teknede, yumuşak havada beki biraz daha yavaş gidersiniz ama keyifli gidersiniz, aşağı iner kolaylıkla çayınızı demlersiniz, havuzlukta otururken, ayaklarınızı dayayacak yer aramazsınız. Değınık biri iseniz aşağıda bıraktıklarınız hafif tekneye göre çok daha az dökülür saçılır. Hafif teknede kazanacağınız da hava yumuşak olursa belki bir günlük seyirde yarım saati geçmez. Yeteri kadar rüzgar varsa zaman kaybetmezsiniz.


Ağırlık konusunda, birazda hiç acelem olmadığı için, aynen böyle düşünüyorum.
Anlatmaya çalıştığım, yeni yöntemlerle "İnfüzyon gibi", tekne hafifletilebiliyor olablir ama şahsen "iyi" tekne tanımıma bir darbe vuruyor. Çünkü konforumdan ödün vermek zorunda kalıyorum.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Herşey aynı kalmak sadece ağorlık değişmek kaydıyla ben ağır tekneyi tercih ederim. Her ne kadar açık denizde geçireceğim süreleri kısıtlamaya çalışsam da bir süre açık denizde dalga ile uğraşmamak mümkün değil ama limanda da ağır tekne daha rahat oluyor, salınımı çok daha az, rüzgarda bile alargada yavaş hareket ediyor, çevreden geçen bir teknenin dalgasını hemen hiç hissetmiyoesunuz. Gezi amaçlı bir teknede, yumuşak havada beki biraz daha yavaş gidersiniz ama keyifli gidersiniz, aşağı iner kolaylıkla çayınızı demlersiniz, havuzlukta otururken, ayaklarınızı dayayacak yer aramazsınız. Değınık biri iseniz aşağıda bıraktıklarınız hafif tekneye göre çok daha az dökülür saçılır. Hafif teknede kazanacağınız da hava yumuşak olursa belki bir günlük seyirde yarım saati geçmez. Yeteri kadar rüzgar varsa zaman kaybetmezsiniz.

Kuzey ülkelerindeki tekneler daha deplasmanlı teknelerdir. Kuzey denizinde petrol platformlarına yük taşıyan bir romörk kaptanı ile konuşmuştum. Nasıl ve hangi havada çalıştığını şöyle anlatmıştı: "If above ten, we don't deliver" Eğer onun üzerinde ise teslimat yapmayız.


Ahmet Hocam
Merak ettim 45 Feet teknenin
Ağırı kaç Kg ?
Hafifi Kaç Kg ?
Varmı bu konuda bir bilgi.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Ben Başlayayım Benim İçin 10 maddede iyi tekne

1- Alırken beni Zorlamayan

10- Satıyorum dediğimde satabileceğim



Oktay Bey, daha birinci maddede beklemediğim bir yumruk aldım, 10. maddede ise nakavt oldum !  ;D

Oktay Bey kim Aali ciğim ?
Bey mi olduk şimdi

Benimkisi yani 10. madde fantazi
Hayatımda bir kere tekne aldım ama hiç satmadım bakalım onuda tecrübe edeceğiz.
50 kere söyle olur derler ya
ondan söylüyorum hep....
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Mart 2018, 16:25:15 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

O

Oktay Eryılmaz

Bu arada Ersin gelene kadar herkes fikrini yazsın bu konuda
Bu sefer herkes Ersinin Hışmına uğrayacak bakın benden söylemesi..... :) :) :) :)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171

Ahmet Hocam
Merak ettim 45 Feet teknenin
Ağırı kaç Kg ?
Hafifi Kaç Kg ?
Varmı bu konuda bir bilgi.

Ahmet reise sordunuz ama, bilgisi elimin altında olduğu için hemen bir örnek verebilirim.

HR 45 16,000 kg / keel 6,400kg
S.O 45ds 10,400kg / keel 2,954 kg

gibi.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz


Ahmet Hocam
Merak ettim 45 Feet teknenin
Ağırı kaç Kg ?
Hafifi Kaç Kg ?
Varmı bu konuda bir bilgi.

Ahmet reise sordunuz ama, bilgisi elimin altında olduğu için hemen bir örnek verebilirim.

HR 45 16,000 kg / keel 6,400kg
S.O 45ds 10,400kg / keel 2,954 kg

gibi.

Ya olurmu ordan alıntı yaptım diye Ahmet Reis dedim
Malum bu forum adetini pek beceremiyorum
Cevap için teşekürler Tan Reisim
Arada nerede ise %50 den fazla fark var.....
Ama esas fark salmada
Nasıl yorumlanır bilemedim ...
Aslında ben içimden bir yorum yaptım ama yazmayayım fazla cahil cesareti olur  ;) ;)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Mart 2018, 16:35:19 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

  • *
  • İleti: 629
Bu arada...Ağır teknenin fiyatı da ağır olur Ağalar...

Cok çok yıllar önce  Alman Delius Klasing yayınevinin çıkardığı ve benim de üşenmeden her sene aldığım Bootsmarkt International diye bir yayın vardı, dünyadaki neredeyse tüm teknelerin kisa tanıtımi, şematik çizimleri ve fiyatlarını yayınlarlardı, herhalde hala çıkıyordur.

Neyse bir gün bir lüzumsuz merak geldi bana ; oturup teknelerin fiyatlarını deplasmanlarına böldüm.
Ne çıktı dersiniz ? Çok ufak günü birlik tekneler ve 16-18m üstü süper yatlar haricinde yani belki 7- 15 m aralığında tüm seri imalat teknelerin kg fiyatı % 5-10 gibi bir farkla , denk çıkıyordu. Oturup aynı yayının daha eski senelerdeki sayılarinda da aynı hesabı yaptım ; sonuç yine aynı !

Yani mesela 40 feet 8 tonluk tekneye 100 birim ödüyorsanız yine 40 feet ama 12t'luk bir sefineye 150 birim ödeyeceksiniz...

Bu hesap bugün ( ama aslında biz gezginleri de ilgilendirmeyen ) kimi çok hafif uçuk kaçık tamamen kevlardan imal edilmiş kimi performans teknelerince bozulmuştur tabii, onlar hem çok hafif hem de çok pahalı. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Belki de eski veya yeni yerine, tasarımın ne kadar düzgün olduğuna bakmak gerekir. Ahşap teknelerin tasarımı tarih öncesine kadar uzanıyor, yapmışlar, sorun çıkmış, düzeltmişler, başka yerden sorun çıkmış onu da düzeltmişler, sonunda mükemmel olmasa bile ona yakın bir tasarımla üretiliyorlar. Aynı şeyi plastikler için de söylermek mümkün, ister tasarlayan mimar olsun ister üreten olsun, sürekli değişik (gerçekten değişik) tekne üretiyorsa bir yerlerinde sorun çıkması kaçınılmazdır. Doğru olan bu sorunu düzeltmektir. Düzeltme yerine yeni bir tasarıma dönerseniz eski tasarımdaki hatayı belki düzeltirsiniz ama yenisinde her zaman sorun çıkma olasılığı yüksektir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629


Oktay Bey kim Aali ciğim ?
Bey mi olduk şimdi



Neme lazım...resmiyetten bi zarar gelmez diye düşündümdü de ondan. Kusura bakma sevgili Oktay !  ;D
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Estağfurullah Aalicim senin gibi bir Denizciyi tanımak seninle Arkadaş olmak benim için ayrıcalık ve şereftir.
O yüzden panik oldum birden resmi olunca
selamlar  :) :)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Aali abi,

Bavaria 46   12600kg
SO479        10809kg
B.O.45          9550kg

SO479 ve B.O.45 yaklaşık olarak fiyatları aynı iken, Bavaria 46 diğerlerinden %5-10 daha ucuz.


Not; daha önce yapılmış bir karşılaştırmadan almıştım



  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Formül:

DLR = ((Deplaman lb /2240) /2240) / (0,01 x LWL ft )küpü

DLR = Deplasman su hattı boy oranı
Deplasman pound olarak
LWL = Su hattı boyu feet (ayak olarak)

Deplasman su hattı boyu oranı yukarıdaki formülle hesaplanır. 200 ve altındaki tekneler hafif ve yarış amaçlı kabul edilirken 300 ve üstü ağır kabul edilir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Kaancığım bu çok eskiden yaptığım bir araştırmaydı dediğim gibi.
Ama mühendis yada imalatçı kafasıyla düşünmeye çalıştığımda bugün de geçerli olması gerekir diye düşünüyorum.
Bakayım internetten filan bulursam 2018 Bootsmarktan bir tane getirtip aynı hesabı tekrarlayayım ?
Istisnalar da olabilir tabii...Bavaria o boyda rakiplerine fiyat savaşı açmış olabilir ; herhangi bir nedenle üretimi ucuzlatıp avantaj sağlamış olabilir.
2000lerin sonlarına doğru Yelken Dünyası adına Bavaria'yı ziyarete gitmiştim. Büyük bir yatırımla marangozhane ve boya atölyesini sadece 2 gözetmen işçinin idare edeceği bir otomasyon sistemine geçirmiş  ve 40 küsur adam tasarrufu sağladıklarını söylemişlerdi. Mesela bu maliyet açısından bu sayılarda üretimi olmayan veya böyle bir yatırımı yapacak parası olmayan rakiplere göre büyük bir kazanç.
Bence Bavaria bunu yaptıysa örneğindeki diğer 2 firma da bir yol bulacak ve fiyatları aşağı çekeceklerdir ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Bu hafta denk geldiğim üç tekne:
Moody 31 - 1998
Dufour 30 - 2001
Bavaria 32 - 1989

Her üçü için de sahipleri 115.000 TL bandında fiyat istiyor. Tabii ki teknelerin durumu, kondisyonu vs. önemli ancak standart donanımlara sahip bu üç farklı model ve yaştaki tekneler için talep edilen meblağ aşağı yukarı aynı. Şimdi bunların içerisinde donanım ve kondisyonlarının aynı olduğunu kabul etsek acaba hangisini tercih ederdiniz?
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

 
Yukarı git