Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Eski Tekne-Yeni tekne / İyi ve daha iyi mi ? İyi ve daha az iyi mi ?

O

Oktay Eryılmaz

Ne reklam oldu bee...  ?0-?
IKEA, FATİH KIRAL, JAGUAR, Rolls Royce, Mercedes, BMW...  :P
Hepsinden alasım geldi.

Ersin reis benim tekneyi söylemiş Dufour 335 Grand Large...  C:-)
Opps yine reklam oldu... !O__

 ;D ;D ;D ;D

Evet reklam oldu Niyazi Reis  :) :)
Bu arada bilmediğimden soruyorum
Bu forumlarda şöyle komik bir olay oluyor...
Reklam olmasın diye bazı insanlar aşağıdaki kodlarla veya benzer şekilde yazıyorlar.

Malum sitede ilan var (Sahibinden Com)
Üç harfli araba
Çift V li araba (herhalde buda BMW )
Yıldızlı araba markası (Buda mercedes olmalı)
Malum Fransız tekne  markası (bu muğlak hepsi olabilir)

Benim şahsi düşüncem hiçbir şekilde reklam'a girmez.
zaten bu markaların burada yapılan reklama ihtiyacı olmaz.
Burada doğru olmak kaydı ile herhangi bir markanın bir mamulunun kötü bir tecrübesi var ise onunda yazılmasının herhangi bir sıkıntısı olmaz.
Ancak bunlar benim fikirlerim eğer bu konuda Forumun genel bir kuralı var ise bilelim ona uyalım.
Bu forumun idarecilerinin taktirinde olan bir konudur.
Yazmayın marka kardeşim derler ise uymak bizim borcumuzdur elbette

Bu forum yönetimi tarafından açıklanırsa bizde bilir kendimizi ayarlarız

Bence de reklama girmez Oktay Reisim...
Soluklanalım diye yazdım...   ;)
Viya böyle...

Bu arada ne zaman görüşeceğiz ??
Göcek çetesini kuralım artık.
Sen
Burak
Hakan
Murat var birde  Bu forum camiasından

Bu Rodos işinden ses seda çıkmıyor  olmadı biz gideriz.
 Benim forum dışından 6-7 arkadaşım var İstanbullu ama Göcekte teknesi olan üç tanesi pek bir hevesli Filotilla kurulursa  gelecekler.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171

Bu arada Kaan resisin birinci resim benim teknenin içi.  ;D ;D ;D

Oops  ;D ;D ;D

Aslında iyi denk gelmiş.
Malum şu sıralar neredeyse tüm teknelerin içleri birbiri gibi ama eğer size bir opsiyon verselerdi ve aynı teknenin içi olarak eklediğim iki iç resimden birini tercih etmenizi isteselerdi tercihiniz ne olurdu ?

Elbette, zevk ve tercih meselesi ancak alternatif karşısında ki tercih değişkenliği için merak ettim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Malzeme, işçilik, bitiş, görsel kesinlikle 2. yi seçerdim.

Renk olarak 1. ilk tercihim olmasa bile onu seçerdim, bu american sherry, maun gibi kırmızıya çalan koyu renkler bana ağır ve kasvetli geliyor.

Kendi evimde ve yaptığımız işlerde de tercih etmem.

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Teşekkürler.

Sanıyorum ki aynı tercih hakkı yeni tekne alacaklara verilse ortaya çok daha memnun bir müşteri kitlesi çıkacak.
Bu önemli çünkü,

Tercihleri aslında bizim yapmadığımızı, sadece bize verilenler arasında seçmek zorunda kaldığımızı,  müşterici tercihi, çoğunluk istediği diye aslında kendi yapım/maliyet bazlı uygulamalarını bize yenilik diye sundukları bile ortaya çıkabilir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Tamamıyla katılıyorum.

Bu tamamen ticari ve hatta maliyet bazlı olmadan ticari.

Tekne gövde standart beyaz, griye boyarsa 2235 euro daha istiyor.

Döşemeler  krem, gri istersen 400 euro daha istiyor.

Laminant kaplamalar maun, açık meşe istersen 2070 euro daha istiyor.

Malzeme kalite ve cinsi aynı sadece renk değişiyor ve sırf bu tercihiniz için adam 3 kalemde 5000 euro alıyor. (opsiyon listesi de her biri için 3 tercih , 4. yok)

Yaptığı tek şey üretim hattında senin teknede kullanılacak tekstil , boya ve kaplama cinsini tarif etmek, hadi ilave 1000 euro yük getirsin. (getirmez ya)


Kusura bakmayın, denizci değil de mimar-mühendis olunca konunun bu kısmına takılabiliyoruz sadece.  :D :D :D

  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Tamamıyla katılıyorum.

Bu tamamen ticari ve hatta maliyet bazlı olmadan ticari.

Tekne gövde standart beyaz, griye boyarsa 2235 euro daha istiyor.

Döşemeler  krem, gri istersen 400 euro daha istiyor.

Laminant kaplamalar maun, açık meşe istersen 2070 euro daha istiyor.

Malzeme kalite ve cinsi aynı sadece renk değişiyor ve sırf bu tercihiniz için adam 3 kalemde 5000 euro alıyor. (opsiyon listesi de her biri için 3 tercih , 4. yok)

Yaptığı tek şey üretim hattında senin teknede kullanılacak tekstil , boya ve kaplama cinsini tarif etmek, hadi ilave 1000 euro yük getirsin. (getirmez ya)


Kusura bakmayın, denizci değil de mimar-mühendis olunca konunun bu kısmına takılabiliyoruz sadece.  :D :D :D

Bunun mantıklı izahı var aslında,
Bu tip imalatlarda (Proseslenmiş , O stoklu yani stoksuz ) imalatlarda en ufak değişiklik üretim bantlarına korkunç yük getiriyor.
Örneğin Jeanneau standart TİK rengi mobilya kullanıyor sene başında üretim planında 300 adet SO449 üreteceğini planlamış , ve mobilya bantını hergün bir adet imal edecek şekilde proseslemiş.
Tedarikçilerine de her hafta 7 adet Hammadde teslimat için siparişini vermiş.
Sen aradan çıkıp ben TİK rengi değil GRİ istiyorum dediğin an bu üretim bantındaki kaybı , baştan sipariş edip elinde kalacak olan TİK rengi mobilya hammaddesini sana yansıtıyor.

Tıpkı otomobil fabrikalarının çalışma düzeni gibi dünyada bir çok üretim modeli artık böyle öncüsü Toyota
O gün imal edilecek olan tüm Arabaların parçaları o gün sabah fabrikaya ulaşıyor.
Mercedes , BMW ÇİFT V  :) :) hep öyle çalışıyor.
Detroit usulü dedikleri üretim biçimi artık yok zaten stok maliyetine katlanacak eski karlarda yok.Rekabet ağır.

Jeanneau  nasılsa yaparız deyip Raymarine'e yolla şurdan 5000 tane chartplotter 5000 de otamatik pilot demiyor.
Baştan siparişini veriyor kontratını yapıyor ama parça parça teslim alıyor.
sen yok benimki B&G olsun dediğinde tamam diyor 3000 Euro fark vereceksin yahu zaten B&G 3000 euro diyorsun kabul etmiyor.
Ben ödemişim zaten sana takacağım raymarini , B&G yi senin için alacağım diyor maksadı seni caydırmak zaten.
B&G olmazsa almam diyorsun , Alma diyor zaten baştan almış %25 peşinatını hemen charter firmasına satıyor %25 eksiği ile .....

Hacı baba işi imalat yok adamlarda bizde olsa tamam abi hallederiz der ....
Orda kim uğraşacak bu işlerle...


  • IP logged
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2018, 19:09:49 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

  • *
  • İleti: 394
Oktay abi ,

Uzun uzun yazacaktım ama vazgeçtim. Bi araya geldiğimizde anlatırım fikrimi.

O kadar da , boyu boylu selvi boylu değil. Adamın opsiyon listesinde zaten var, bugüne kadar kaç tane, yarın hangisinden kaç tane gideceğini de biliyo (%5-10 deviasyon ile)

Tek yükü tekneyi işaretlemek. Adam zaten tekneyi her bir şeyi için zaten işaretliyor. Senede attım, 1000 tekne çıktı, 1000 i de aynı mı (aynı marka modelde) , hepsi farklı, 4 sayfa opsiyon listesi içinden seçiliyor tümü. hepsi de farklı, tamamen aynı olan 20 tekne çıkmaz 1000 tane içinden,......

Uzamasın dedim ama yine de acık uzadı.

Velhasıl öyle diil.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Adam zaten ucuz satıyorum diyor
Kendini Butik üretimden uzak tutuyor seni caydırıyor
Sonuç olarak bu kadar pahalı olmasının sebebi seni caydırmak
Adamın derdi seni mutlu etmek değil üretim Bantının verimliliğini korumak
30 yıldır imalat ile uğraşıyorum imalat verimliliği herşey dir
Müşteri mutlu etmeye kalksa istekler bitmez
Herkes farklı bir şey ister
  • IP logged
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2018, 19:34:15 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

  • *
  • İleti: 394
Bi detay daha o zaman, ama bu sefer senin dediğini destekleyecek. ;D

Standart bant harici yapılacak çoğu şeyi, limanda teslimi yapacak teknik firmaya yıkmış.

Bimini-sprayhood (30 renk seçenek) , elektronikler, yelkenler, ilave donanımlar,...

Haklısın da o kadar haklı değilsin diyeyim anlaşalım.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Adam zaten ucuz satıyorum diyor
Kendini Butik üretimden uzak tutuyor seni caydırıyor
Sonuç olarak bu kadar pahalı olmasının sebebi seni caydırmak
Adamın derdi seni mutlu etmek değil üretim Bantının verimliliğini korumak
30 yıldır imalat ile uğraşıyorum imalat verimliliği herşey dir
Müşteri mutlu etmeye kalksa istekler bitmez
Herkes farklı bir şey ister adam ısmarlama tekne yapmıyorum diyor
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Adam zaten ucuz satıyorum diyor
Kendini Butik üretimden uzak tutuyor seni caydırıyor
Sonuç olarak bu kadar pahalı olmasının sebebi seni caydırmak
Adamın derdi seni mutlu etmek değil üretim Bantının verimliliğini korumak
30 yıldır imalat ile uğraşıyorum imalat verimliliği herşey dir
Müşteri mutlu etmeye kalksa istekler bitmez
Herkes farklı bir şey ister adam ısmarlama tekne yapmıyorum diyor
Bi detay daha o zaman, ama bu sefer senin dediğini destekleyecek. ;D

Standart bant harici yapılacak çoğu şeyi, limanda teslimi yapacak teknik firmaya yıkmış.

Bimini-sprayhood (30 renk seçenek) , elektronikler, yelkenler, ilave donanımlar,...

Haklısın da o kadar haklı değilsin diyeyim anlaşalım.

Anlaştık 👍
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Jeanneau günde (evet günde) 17 tekne denize indiriyor. Böyle bir üretim bandında, sarı yerine kahverengi, Raymarine yerine B&G isteyemezsin, istersen bedeli ağır olur.

Bu arada butik üretim yapan firmalar da var. Sanırm dünya dolaşmak için senede aynı modelden sadece 30 adet kadar yapan bir firma hatırlıyoerum. Ona sipariş verdiğinizde de Raymarine yerine B&G koy diyemiyorsunuz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Adam zaten ucuz satıyorum diyor
Kendini Butik üretimden uzak tutuyor seni caydırıyor
Sonuç olarak bu kadar pahalı olmasının sebebi seni caydırmak
Adamın derdi seni mutlu etmek değil üretim Bantının verimliliğini korumak
30 yıldır imalat ile uğraşıyorum imalat verimliliği herşey dir
Müşteri mutlu etmeye kalksa istekler bitmez
Herkes farklı bir şey ister

Her şeyin bi şeyi var diyorsun yani..
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Jeanneau günde (evet günde) 17 tekne denize indiriyor. Böyle bir üretim bandında, sarı yerine kahverengi, Raymarine yerine B&G isteyemezsin, istersen bedeli ağır olur.

Bu arada butik üretim yapan firmalar da var. Sanırm dünya dolaşmak için senede aynı modelden sadece 30 adet kadar yapan bir firma hatırlıyoerum. Ona sipariş verdiğinizde de Raymarine yerine B&G koy diyemiyorsunuz.

Tabiki mesele ne var canım ikea mobilyalarıda gri yapıversin , dışınıda mavi boyayıversin değil. Ben sana göre tekne yapmam benim adım hıdır yaptığım budur  çok meraklı isen butik tersanem var CNB buyur seni oraya alalım diyor.
Sadece 2017 de 28 adet 64 sattı Türkiye’ye benim arkadaşıma Türkiye için 2018’in agustos ayına gün verdiler o gitti Amerikadan sipariş etti .
%60  depozito aldılar.
Vazgeçersen chartera veya bir başkasına  satamayacacağı Boylarda ve kabinlerde depozitoyu çok alıyorlar.
45 feet 3 kamara için %25 istiyor ise 4 kamara için %20 istiyor iki kamara istersen %35 istiyor çünkü chartercı iki kamaralı almaz
Acaip bir düzen


  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Bunları okudukça tekrar diyorum ki, eski yapım tekne candır.
Tasarımsa tasarım, iyi ise iyi, sağlam ise sağlam, içleri görece pek güzel, "denizci" desen cuk oturuyor.
En iyisinden uygun fiyata al, yaşama uygun her donanım ve iyileştirmesi zaten yapılmıştır.
15-20 yaşında hatta 30, içine sinmediyse bir de refit. Ömür boyu kullan.
Sen sağ ben selamet.

FTS  ;D
  • IP logged

 
Yukarı git