Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Eski Tekne-Yeni tekne / İyi ve daha iyi mi ? İyi ve daha az iyi mi ?

Z

Ziya Gunes

Arıza defteri yaptım bir tane.

Havacılıkta vardır her ekip uçaktan inerken sorumlu olduğu kısmın varsa arızasını yazar.(Hem Kabin hem Kokpit ekipleri yazar)
Önemli önemsiz tüm arızalar yazılır.Bazı arızalar için ayrı prosedürler mevcut ama illa hepsi yazılır.
Arıza yapılır , yine arıza defterine kimin yaptığı ve iş emri dosya nr. yazılır.


Aslında havacılık tüm ana kurallarını Denizcilikten almasına rağmen , Denizciliği milyar kere her alanda geçmiştir.
En basit örnek Uçağa bindiğinizde dikkat edin sancak seyir ışığı Yeşil ,iskele tarafı kırmızıdır.
Trafikte TCAS (bizim ais ) de seperation kuralları aynıdır sancağa 10 derece seperasyon yapılır.
Denizcilik kuralları ve teknolojisi görebildiğim kadarı ile hem çağın hemde havacılığın milyar kere gerisinde kalmıştır.

Denizciliğin eğitimi , seyrü sefer kuralları, seyir teknolojileri çok ama çok geride....

Havacılığın kuralları "kanla" yazılmıştır derler.
Denizde henüz o kadar kan dökülmemiştir de ondan
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Arıza defteri yaptım bir tane.

Havacılıkta vardır her ekip uçaktan inerken sorumlu olduğu kısmın varsa arızasını yazar.(Hem Kabin hem Kokpit ekipleri yazar)
Önemli önemsiz tüm arızalar yazılır.Bazı arızalar için ayrı prosedürler mevcut ama illa hepsi yazılır.
Arıza yapılır , yine arıza defterine kimin yaptığı ve iş emri dosya nr. yazılır.


Aslında havacılık tüm ana kurallarını Denizcilikten almasına rağmen , Denizciliği milyar kere her alanda geçmiştir.
En basit örnek Uçağa bindiğinizde dikkat edin sancak seyir ışığı Yeşil ,iskele tarafı kırmızıdır.
Trafikte TCAS (bizim ais ) de seperation kuralları aynıdır sancağa 10 derece seperasyon yapılır.
Denizcilik kuralları ve teknolojisi görebildiğim kadarı ile hem çağın hemde havacılığın milyar kere gerisinde kalmıştır.

Denizciliğin eğitimi , seyrü sefer kuralları, seyir teknolojileri çok ama çok geride....

Havacılığın kuralları "kanla" yazılmıştır derler.
Denizde henüz o kadar kan dökülmemiştir de ondan


Aslında Kayıplar önde tutulur ise tarih boyunca denizciliğin kayıpları havacılıkla mukayese edilemez.
Ama genel olarak denizcilik diğer disiplinlere göre her bakımdan layy lay lom.
Hele iş Amatör denizciliğe geldi mi çok daha beter.

Eğitiminden başlayarak hiç bir standart yok...
Telsizde Şarkı Türkü den tutun , seyrü sefer kuralları bile net değil....
Saldım çayıra mevlam kayıra şeklinde her şey

Keza teknoloji kullanma ve uygulama konuları öyle.

Kurallar asla yeni çağa uydurulmamış halde....

Şimdi kıyamet kopar ama stobe kullanımı bile eleştiriliyor eski denizciler tarafından , ben kurralara ısrarla uymamanın kişilik ve tavır problemi olduğuna inandığımdan kullanmıyorum ve eleştirileri anlayabiliyorum ancak denizde çok işe yarayacak olan bir ışık sistemidir. Bugün kural değişse (aslında kullanılamaz denmiyor ) Derhal alır ve kullanırım herkesede tavsiye ederim.

Kesin ispatlanmıştır ve tüm havacılık unsurları kendini belli etmek için kullanır.

En basiti Gece karaya yakın olduğunuzda veya kıyı seyri yaparken sahildeki ışık karmaşasından sizi derhal ayırır.
Karada Strobe kullanılmaz çünkü....

Denizci çakar lamba kullanmaz diye dünya kadar yazı okudum......

sebeb diye sorduğunuzda

net cevabını hiç alamadım
kullanmaz işte....
Eskiden çakar mı vardı .....

Ona bakarsan Viking liler silyon lambasımı kullanıyor du diye sormak hep içimden geldi de sormadım...

Aslında bu konuda yazacak çok şey var....

  • IP logged
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2018, 16:53:38 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Çok basit bir yanıtı var söylediklerinin Oktaycim. Cakar gözümü alır ve seni tanımlamaz. Ya herkes çakar kullanacak ya da düz lamba. Ikincisi hava tam doğaya meydan okumaktır deniz ise doğaya uyumdur.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
  hava tam doğaya meydan okumaktır deniz ise doğaya uyumdur.

Bu söz bence kesin markof nikofa aittir. ;D
  • IP logged
DeDe

T
  • *
  • İleti: 2171
Çakar niye kullanılmaz hakkında sanırım gayet açık ve gerek tüzük gerek diğer şartları anlatan bir yazı.
Sorunuza cevap olacaktır.

http://tayfuntimocin.blogspot.com.tr/2017/11/yelkenli-tekne-ve-motoryat-cakarla.html
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Tayfun beye ve fikirlerine saygılıyım.
Ama; okuduklarımda çakar ile yasalarca kullanılmaz denilmediği sonucuna vardım.
Çakarı şunlar şunlar takar denilen yerlerde hızlarından ötürü çakar takma zorunlulukları olduğu sonucuna vardım.
Gelelim şimdi benim kişisel yorumuma;söz konusu yasalar çıkarıldıkları tarih itibari ile çakar ışığın sistem olarak oldukça pahalı ve belki de komplike olduğu zamanlarda yazıldıklarından ve de asgari olması gerekli ekipmanları içerdiklerinden sadece yüksek hızlı araçlara mecbur tutulmuş olamaz mı?
Şu an çakar lambalar çok ucuz ve insanın teknesinin görülmesini istemesi çok mu denizciliğe mugayyir bir durum tezahür ettiriyor. ;D
Bir koyda gökyüzünü seyrederken yüzünüzü başka tarafa döndürünce çakarı görmezsiniz. ???
Ama magandanın sonuna kadar açtığı müziği kulağınızı nereye döndürürseniz döndürün duyarsınız. :-\
Hastayım bir de şu ''eski denizciler'' lafına.Ne kadar eski, Nuh kaptanın son zamanlarına yetişsem de kendisi ile tanışamamış biri olarak vikingler yeni denizci mi sayılmalı? ;)
Oktay kaptanım eski tekne görmedim demişsiniz, Ümit Sarp ile çocukluk arkadaşı olup da eski tekne görmedim derken Ümit'in tekne akla gelir de üzülür diye mi böyle yazdınız anlayamadım. :P
Bu arada yolunuz Teos'a düşerse buyurun size 40 yaşında bir çıtırı tanıştırayım. :D
  • IP logged
DeDe

O

Oktay Eryılmaz

Ben Tayfun beyin bu yazısını okudum.
Stobe 'nin görünürlüğü ve dikkat çekmesi diğer tüm ışıklardan kat be kat fazladır.

Bence koyda  normal şartlarda gereksiz ve rahatsız edici olabilir ancak sis , pus olursa direk üstündeki demir feneri yetersiz kalır. Doğru ve kaliteli strobe çok faydalı olur.
Ama seyir sırasında ve özelikle  gece seyirinde Kıyıdaki (Karadaki) ışıklardan tekneleri ayıracak tek yöntem budur demekteyim.
Bu imkan var iken bunun kullandırılmaması teknolojik eksikliktir.
Çağın gerisinde kalmak kuralları günceleyememektir.
Ben çok iyi hatırlıyorum 18-25 yaşlarında farlarım açık diye çok ceza yemişliğim var bizim Kadıköyde ...
 Ne oldu sonra Gündüz gece farlar açık
Neden mesela her türlü deniz aracı seyire başladığı anda seyir fenerlerini yakmaz artı baş tarafa bir parlık ışık koymaz denizin üzerinde görünübilirliği artırır.

Okuduğum duyduğum dinlediğim Her denizde, her havada  collision sıklıkla olmakta

Sene 2018 olmuş hala AİS lazım mı değil mi
Radar lazım mı değil mi tartışması yapılıyor .

Hala internetten hava durumuna bakılıyor , hepsi ayrı telden hava durumu  halbuki havacılıkta metroloji bilgisayarları kullanılmakta adam her oturduğu yerden Bulut Tabanını,Bulut tavanını, türbalans alanlarını görmekte yaklaşan fırtınayı iki saat evvelden monitör etmekte....

Telsiz kullanımı ayrı bir komedi ya telsiz var sadece marinaya gittim geldim ...
palamar gelsin palamar gitsin .....

Denizde hiçbir noktada Common point yok...
Çizilmiş onaylanmış rota yok .


Olsa herkes için rahatlık kolaylık ......

(Common point daha evvel belirlenmiş işaretlenmiş noktalarda rapor zorunluluğudur.  ) 

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171

Ama; okuduklarımda çakar ile yasalarca kullanılmaz denilmediği sonucuna vardım.
Çakarı şunlar şunlar takar denilen yerlerde hızlarından ötürü çakar takma zorunlulukları olduğu sonucuna vardım.


Dedecim,
şu araclar kullanır dedikten sonra şunlar kullanamaz diye yazacak halleri yok. Kullanan belli, diğerleri hariç işte.

Ayrıca diyelim ki, yasalar çıktıktan sonra herşey değişti. Peki yasa değişti mi...Hayır. Yani beğenilse de beğenilmese de tüzük bunu söylüyor.
İyi de söylüyor bence, bir koyda, fazladan yakılan her ışık fazladan her ses, insanda sadece nefret uyandırıyor.

Ha, bir de şu yelkenci camiası gerçekten çok kibar. Birazcık kibarlıktan ödün verseler bir çok sorun ortadan kalkacak aslında.  ;D
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Tayfun beye ve fikirlerine saygılıyım.
Ama; okuduklarımda çakar ile yasalarca kullanılmaz denilmediği sonucuna vardım.
Çakarı şunlar şunlar takar denilen yerlerde hızlarından ötürü çakar takma zorunlulukları olduğu sonucuna vardım.
Gelelim şimdi benim kişisel yorumuma;söz konusu yasalar çıkarıldıkları tarih itibari ile çakar ışığın sistem olarak oldukça pahalı ve belki de komplike olduğu zamanlarda yazıldıklarından ve de asgari olması gerekli ekipmanları içerdiklerinden sadece yüksek hızlı araçlara mecbur tutulmuş olamaz mı?
Şu an çakar lambalar çok ucuz ve insanın teknesinin görülmesini istemesi çok mu denizciliğe mugayyir bir durum tezahür ettiriyor. ;D
Bir koyda gökyüzünü seyrederken yüzünüzü başka tarafa döndürünce çakarı görmezsiniz. ???
Ama magandanın sonuna kadar açtığı müziği kulağınızı nereye döndürürseniz döndürün duyarsınız. :-\
Hastayım bir de şu ''eski denizciler'' lafına.Ne kadar eski, Nuh kaptanın son zamanlarına yetişsem de kendisi ile tanışamamış biri olarak vikingler yeni denizci mi sayılmalı? ;)
Oktay kaptanım eski tekne görmedim demişsiniz, Ümit Sarp ile çocukluk arkadaşı olup da eski tekne görmedim derken Ümit'in tekne akla gelir de üzülür diye mi böyle yazdınız anlayamadım. :P
Bu arada yolunuz Teos'a düşerse buyurun size 40 yaşında bir çıtırı tanıştırayım. :D

Utku Reisim
Çok isterim çok memnun olurum davetiniz için teşekür ederim .
Ümit Sarp benim 10 yaşından beri arkadaşımdır ama 18 yaşından beri ilk defa Ali Baha'nın yanında geçen Pazar günü gördüm.
Hayatta çok değer verdiğim can arkadaşımdır.
Ama teknesini görmedim onlar bizim oraya geldi bende ilk fırsatta Köyceğize Ümitin yanına gideceğim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 593
Bir de motorla seyir yaparken silyon feneri ile beraber direk üzerindeki demirleme fenerini de yakan çok...
Bu da görünürlükten çok kafa karışıklığı yaratıyor.
Görünür olalım, şu ışığı da yakalım derken asıl kazaya davetiye çıkarılabilir.

Görünür olacağız deyip 150 metre uzunluğundaki gemilerde her 10 metreye bir bordasına ışık takarsa ne yapacağız?

Koy içine gece giren kaptan da bir zahmet 2-3 mil yol ile ilerlesin, teknede hiç ışık olmasa da karartısı en az 50 metreden görülüyor...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir

Ama; okuduklarımda çakar ile yasalarca kullanılmaz denilmediği sonucuna vardım.
Çakarı şunlar şunlar takar denilen yerlerde hızlarından ötürü çakar takma zorunlulukları olduğu sonucuna vardım.


Dedecim,
şu araclar kullanır dedikten sonra şunlar kullanamaz diye yazacak halleri yok. Kullanan belli, diğerleri hariç işte.

Ayrıca diyelim ki, yasalar çıktıktan sonra herşey değişti. Peki yasa değişti mi...Hayır. Yani beğenilse de beğenilmese de tüzük bunu söylüyor.
İyi de söylüyor bence, bir koyda, fazladan yakılan her ışık fazladan her ses, insanda sadece nefret uyandırıyor.

Ha, bir de şu yelkenci camiası gerçekten çok kibar. Birazcık kibarlıktan ödün verseler bir çok sorun ortadan kalkacak aslında.  ;D

Tan kaptanım maalesef yasalarda kullanılması sakıncalı olan cihaz ve benzerleri kullanılamaz diye yazılıyor.Zaman zaman kanunlarada ekler ve güncellemeler de yapılıyor diye biliyorum. :-\
Kibarlık konusunu anlayamadım ama altında bir hinlik olduğunu düşünüyorum. :o
  • IP logged
DeDe

O

Oktay Eryılmaz

Tüm havacılıkta 40 yıldan fazladır Strobe kullanılr nerede ise bulut içinde bile kendini belli eder.
Boinglerde Sancaktaki önce İskeledeki iskeledeki 1 saniye sonra çakar. Airbus ta ikisi aynı anda çakar, Bazı teyyarelede ikisi çift çakar bazısında sancaktaki çift iskeledeki tek çakar.
Uzaktan bakan adam neyin geldiğini anlar.....

Denizdeki Seyirde collision riskini azaltır....
hayat kurtarır  ....

Gece seyirinde tüm amerikan tekneleri kullanır....

Tayfun Timuçin hocanın her çıkan kitabını okuyor ve saygı duyuyorum ancak her konuda olduğu gibi yüzlerce yıllık ananeler,töreler adetler insan hayatı söz konusu olduğunda güncellenmeli ve bu işlerde otorite sayılanlarda bu ilerlemenin öncüsü olmalıdır.....

eski (statüko yu ) olanı savunmak ,olanı korumak kolay yenilikçi olmak zordur...
eski üzerinden bin yazı yazabilirsiniz ama sadece bilinenleri tekrar etmiş olursunuz ama bir tane yenilikçi yazı yazarsınız bin sene insanlar faydasını görür (amanınnn lafa bak)

offf amma çenem düştü dünden beri
herkesten özür dilerim
1 2 3 TIPPP
  • IP logged
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2018, 18:07:58 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Tayfun beye ve fikirlerine saygılıyım.
Ama; okuduklarımda çakar ile yasalarca kullanılmaz denilmediği sonucuna vardım.
Çakarı şunlar şunlar takar denilen yerlerde hızlarından ötürü çakar takma zorunlulukları olduğu sonucuna vardım.
Gelelim şimdi benim kişisel yorumuma;söz konusu yasalar çıkarıldıkları tarih itibari ile çakar ışığın sistem olarak oldukça pahalı ve belki de komplike olduğu zamanlarda yazıldıklarından ve de asgari olması gerekli ekipmanları içerdiklerinden sadece yüksek hızlı araçlara mecbur tutulmuş olamaz mı?
Şu an çakar lambalar çok ucuz ve insanın teknesinin görülmesini istemesi çok mu denizciliğe mugayyir bir durum tezahür ettiriyor. ;D
Bir koyda gökyüzünü seyrederken yüzünüzü başka tarafa döndürünce çakarı görmezsiniz. ???
Ama magandanın sonuna kadar açtığı müziği kulağınızı nereye döndürürseniz döndürün duyarsınız. :-\
Hastayım bir de şu ''eski denizciler'' lafına.Ne kadar eski, Nuh kaptanın son zamanlarına yetişsem de kendisi ile tanışamamış biri olarak vikingler yeni denizci mi sayılmalı? ;)
Oktay kaptanım eski tekne görmedim demişsiniz, Ümit Sarp ile çocukluk arkadaşı olup da eski tekne görmedim derken Ümit'in tekne akla gelir de üzülür diye mi böyle yazdınız anlayamadım. :P
Bu arada yolunuz Teos'a düşerse buyurun size 40 yaşında bir çıtırı tanıştırayım. :D

Utku Reisim
Çok isterim çok memnun olurum davetiniz için teşekür ederim .
Ümit Sarp benim 10 yaşından beri arkadaşımdır ama 18 yaşından beri ilk defa Ali Baha'nın yanında geçen Pazar günü gördüm.
Hayatta çok değer verdiğim can arkadaşımdır.
Ama teknesini görmedim onlar bizim oraya geldi bende ilk fırsatta Köyceğize Ümitin yanına gideceğim.

Ümit kaptanımın yanılmıyorsam benim kızdan biraz daha genç çok güzel bir Jeannau'su var.
Yine yanılmıyorsam salması da katlanır idi ve de neden Köyceğiz gölüne,evinin önüne koymaz?
Sevgilerimi ve özlemlerimi iletin lütfen. ;)
  • IP logged
DeDe

O

Oktay Eryılmaz

Tayfun beye ve fikirlerine saygılıyım.
Ama; okuduklarımda çakar ile yasalarca kullanılmaz denilmediği sonucuna vardım.
Çakarı şunlar şunlar takar denilen yerlerde hızlarından ötürü çakar takma zorunlulukları olduğu sonucuna vardım.
Gelelim şimdi benim kişisel yorumuma;söz konusu yasalar çıkarıldıkları tarih itibari ile çakar ışığın sistem olarak oldukça pahalı ve belki de komplike olduğu zamanlarda yazıldıklarından ve de asgari olması gerekli ekipmanları içerdiklerinden sadece yüksek hızlı araçlara mecbur tutulmuş olamaz mı?
Şu an çakar lambalar çok ucuz ve insanın teknesinin görülmesini istemesi çok mu denizciliğe mugayyir bir durum tezahür ettiriyor. ;D
Bir koyda gökyüzünü seyrederken yüzünüzü başka tarafa döndürünce çakarı görmezsiniz. ???
Ama magandanın sonuna kadar açtığı müziği kulağınızı nereye döndürürseniz döndürün duyarsınız. :-\
Hastayım bir de şu ''eski denizciler'' lafına.Ne kadar eski, Nuh kaptanın son zamanlarına yetişsem de kendisi ile tanışamamış biri olarak vikingler yeni denizci mi sayılmalı? ;)
Oktay kaptanım eski tekne görmedim demişsiniz, Ümit Sarp ile çocukluk arkadaşı olup da eski tekne görmedim derken Ümit'in tekne akla gelir de üzülür diye mi böyle yazdınız anlayamadım. :P
Bu arada yolunuz Teos'a düşerse buyurun size 40 yaşında bir çıtırı tanıştırayım. :D

Utku Reisim
Çok isterim çok memnun olurum davetiniz için teşekür ederim .
Ümit Sarp benim 10 yaşından beri arkadaşımdır ama 18 yaşından beri ilk defa Ali Baha'nın yanında geçen Pazar günü gördüm.
Hayatta çok değer verdiğim can arkadaşımdır.
Ama teknesini görmedim onlar bizim oraya geldi bende ilk fırsatta Köyceğize Ümitin yanına gideceğim.

Ümit kaptanımın yanılmıyorsam benim kızdan biraz daha genç çok güzel bir Jeannau'su var.
Yine yanılmıyorsam salması da katlanır idi ve de neden Köyceğiz gölüne,evinin önüne koymaz?
Sevgilerimi ve özlemlerimi iletin lütfen. ;)

Başüstüne
Biliyorsunuz O Deniz Albayı :))
(emekli)

Çok komiktir ...
Biz bir araya geldiğimizde gülmekten konuşmayız ...
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Doğrusu, çakar kullanmanın yenilikçilik olduğunu düşünmüyorum.

Özellikle koylarda haddinden fazla rahatsızlık veriyor.
Hava trafiği açısından anlayabiliyorum lakin deniz için kesinlikle gereksiz olduğunu düşünüyorum.

Genel kanının ne olduğunu basit bir anketle öğrenebiliriz aslında.  8)  ;D


Dedecim, kibarlıktan kastım şu ;
Birisi ile konuşuyorsunuz, koyda fazla sesle açılan müzikten çok rahatsız olmuş, her yerde anlatıyor. Peki ne yaptın diyorsunuz, sesten uyuyamadım diyor.  ;D Rahatsızlığını siz ve oradaki tekneler belli etmek için ne yaptınız diyorsunuz, söylendik havuzlukta diyor.

İskeleye bağlanır, garip bir görevlinin gereksiz tavırlarıyla karşılaşır, fazla para istenir, su vardır vermez vs. Her yerde anlatır, ne yaptın denilince, uzaklaştım der, ekler, salak diye de bağırdım.  ;D

Bunun gibi bir çok örnek var.
Teknecilerle uğraşan herkes öğrenmiş, bunlar kibar adamlar, zarar gelmez, en fazla kibarca trip atar.

Demem o ki, bazı şeyler var, sadece başımıza bu kibarlıktan geliyor. Kimse hakkını aramıyor ve hak, bazen hak edene kaba kuvvetle anlatılır.
  • IP logged

 
Yukarı git