Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Eski Tekne-Yeni tekne / İyi ve daha iyi mi ? İyi ve daha az iyi mi ?

O

Oktay Eryılmaz

Ben Yeni  Eski  ayırmıyorum hepsini seviyorum
Yaratandan ötürü herhalde
  • IP logged


N

Niyazi Ağaçdiken


Bu arada ne zaman görüşeceğiz ??
Göcek çetesini kuralım artık.
Sen
Burak
Hakan
Murat var birde  Bu forum camiasından

Bu Rodos işinden ses seda çıkmıyor  olmadı biz gideriz.
 Benim forum dışından 6-7 arkadaşım var İstanbullu ama Göcekte teknesi olan üç tanesi pek bir hevesli Filotilla kurulursa  gelecekler.

Oktay Reis 23 Nisan haftası kesin oradayız. Daha sezonu açamadım. Sabırsızlıkla bekliyorum. Fırsat bulursam arada haftasonu da giderim.
BEn haftada bir bu sonbahar rallisi başlığını hortlatacağım.
Bülent reis sürece devrimci müdahale edeceğim dedi...
Bülent reis bu işi çözer...
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz


Bu arada ne zaman görüşeceğiz ??
Göcek çetesini kuralım artık.
Sen
Burak
Hakan
Murat var birde  Bu forum camiasından

Bu Rodos işinden ses seda çıkmıyor  olmadı biz gideriz.
 Benim forum dışından 6-7 arkadaşım var İstanbullu ama Göcekte teknesi olan üç tanesi pek bir hevesli Filotilla kurulursa  gelecekler.

Oktay Reis 23 Nisan haftası kesin oradayız. Daha sezonu açamadım. Sabırsızlıkla bekliyorum. Fırsat bulursam arada haftasonu da giderim.
BEn haftada bir bu sonbahar rallisi başlığını hortlatacağım.
Bülent reis sürece devrimci müdahale edeceğim dedi...
Bülent reis bu işi çözer...

Birden konu 1 2 3 tıp oldu.....
En son unatma unuturma yazdım  yine çıt yok....

Ersin bende geliyorum dedi ......
Sevindik konu kapandı

Keşke gitsek çok güleriz ....
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
1 haftadır havadayım, hafta sonuna kadar demir alırız.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

O

Oktay Eryılmaz

Yaşşaaa Bülent reis
Seni seviyoruz
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Burak beni ilk listede teknesinin baş kamarasına misafir yazmıştı. ;)
Abisini en az yelkenleri kadar sevdiğini düşünerek  havalara uçmuştum. :)xx :)xx
2. listeye yazmayınca ''huysuz ihtiyar ile uğraşmayayım'' diye aklı başına geldi diye de üzüldüm. :'(
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1049
İyi/kötü - Pahalı/Ucuz tartışmasına bir örnek. Ama ne taraftan örnek bilemedim.

Benim Bavaria’da neredeyse her sene bir kapı kilit mekanizması bozuluyor. Yayı kırılıyor. Ve sistem preslenerek kapatıldığı için açıp yayı değiştirmek kolay olmuyor. Çünkü açarken kabuk deforme oluyor, sonra da kapanmıyor. Vidalı olsa, aç. İçini düzelt kapa.
Ve bu meretin tanesi 50€. Yani 250 TL.
İmalat İtalyan.
Sanmıyorum ki, üst kalite tekneler böyle sorun yaşasın.
Ama öte yandan 5€’luk malzemeden de konuşmuyoruz.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

T
  • *
  • İleti: 2171
Söyleyin, Ersin size yeni kapılar yapıversin, kilit değiştirme derdinden kurtulun  :P
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Yok; ben 250 TL vereyim.
Sonra iş Ömer Seyfettin’in Diyet’ine döner.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

O

Oktay Eryılmaz

Mehmet Reis ,
Bence İmalattta hiç bir şeyin garantisi yok .
Tekne üretiminde gözlemlediğim kadarı ile Kabuk ve Mobilya dışında tüm parçalar toplama , Aslında bu fabrika tersaneler montaj hattı. Ama Butik tersanelerde montaj hattı....Birleşenlerşn %75 ten fazlası toplama(tedarik)

* Motor
* Vinçler
* Navigasyon
* Direk
*Yelkenler
*Halatlar
*Buzdolabı
*Webasto
*Klima
*Yatak
*Pompalar
*Kablolar
*Bimini
*Sprayhood
*Dolap kilitleri
*Kapı Kolları
*Armatürler
*Vanalar
*Aküler

Ne kaldı Kabuk , Mobilyalar.......
Birde bunların montajı Arma montajını zaten deniz kenarında taşerona yaptırıyor hepsi.....

Bu durum Jeanneau,Benetau,Baveria da böylede Amelde CNB de Swanda HR vs farklımı tam tersi onların bazıları Mobilyalarınıda (Özelikle Amerikan Üretimleri)  dışarda yaptırıyorlar.

Marka 'nın kısa ve öz tarifi "Aynı malı benzerlerinden farklı fiyata satabilme yetisi"

Aynı malzemeden (%100 pamuk Kazak)
15 TL yede alabilirsiniz
750 TL
7500 TL yede alabilirsiniz  arasından zerre fark yok.
Bizim ana işimiz çaput işi ordan bir örnek ,
Biz İtalya'ya çok ünlü firmaya yaptığımız  kazağı (200 adet)  İtalyada 1400 EU satılıyor.
aynı kazağı Almanya'ya yapıyoruz (15.000 adet) 89,90 EU ya satılıyor.
İç pazarda satsak 50 TL
Malzeme aynı işçilik aynı örgüsü aynı modeli aynı.....

Etiketi farklı....
Algısı farklı.....

Bu yüzden benim bu konudaki şahşi düşüncem "İYİ TEKNE DEMEK" imkanı olanların,bu konuda bilgisi ve tecrübesi olanların  kendi yaptığı/yaptırdığı Teknedir diye düşünmekteyim.
Bunun dışında 0 olanların hiçbirinin Bedelini hak etmediğini düşünmekteyim.
Avrupalılara ve Amerikalılara ucuz geliyor ama bence Dünyanın heryerinde hepsi pahalı

 




  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Yeni yapım tekneler için aynı şeyi söyleyememekle birlikte, eski yapım teknelerde gerçekten birbirinden yapım ve kalite olarak farklı olduklarını düşünüyorum.
Ki örneklerini çokça gördük.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Yeni yapım tekneler için aynı şeyi söyleyememekle birlikte, eski yapım teknelerde gerçekten birbirinden yapım ve kalite olarak farklı olduklarını düşünüyorum.
Ki örneklerini çokça gördük.


Açıkçası içine girdiğim incelediğim ne eski ne yeni tekne yok.
Bir tane var Nedim Delenin Himelaya'sı ( eski sayılırmı bilmiyorum)
Ama çok beğenmiştim hatta hayran olmuştum ,Temizliğine Bakımına söylenecek tek kelime yok.
Ama bu Nedim tekne konusunda rahatsız , titiz ..

Sanırım Eski tekne .... Yeni tekne ayrımından ziyade bakımlı bakımsız diye sınıflandırmak bir ilerisi olabilir...
Mesela bakımlı tekne nasıl olmalıdır....
Neyi ne zaman değişmelidir....

Geçen hafta Ali Baha bey (çoğunuz tanırsınız ) aylarca önce sattığım botu teslim almaya geldi Göcek'e oturduk bizim kayıkta muhabet ettik.
Laf döndü dolaştı geldi benim kabiliyetsizliğime...
Impeller değiştirme korkuma...
Hemen Ali Baha'ya  göstersene bana nasıl değişiyor dedim ...
Malum Ali Baha Tamir tanrısı gibi bir şey....
Sağolsun sabırla anlattı
Ama önce motorun su alma vanasını kapatman lazım dedi....

Tamam kapatırım nerede bu vana dedik...

Ali Baha , Çocukluk Arkadaşım Ümit Sarp , Eşim ve Ben ara ara bulamadık  :) :)

yer yarılmış bizim vana yok

Manueline baktım resim koymuşlar resimden anlaşılmasına imkan yok...

Bugün arayıp soracağım
Tekneyi terk ederken kapatmalımıyım ve NEREDE diye

  • IP logged
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2018, 13:45:01 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

T
  • *
  • İleti: 2171
"Eski tekne yoktur, bakımsız tekne vardır"

Denizci atasözü  :P
 ;D ;D ;D


Eliniz her daim üzerinde olacak, her şeyin kaydını tutup, standart bakım tablosu oluşturmak en sağlıklısı bence.
Bir de hangi parçaların saati gelince, hangilerinin eskimesinin beklenebileceğini, aynı tabloya işlemek büyük kolaylık sağlayabilir. Zaten zamanla o tablo aklınıza kazınır ve otomatiğe bağlarsınız. Sizi her gören amaaaaan ne titiz adam, hiçte şaşmaz der  ;D
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Arıza defteri yaptım bir tane.

Havacılıkta vardır her ekip uçaktan inerken sorumlu olduğu kısmın varsa arızasını yazar.(Hem Kabin hem Kokpit ekipleri yazar)
Önemli önemsiz tüm arızalar yazılır.Bazı arızalar için ayrı prosedürler mevcut ama illa hepsi yazılır.
Arıza yapılır , yine arıza defterine kimin yaptığı ve iş emri dosya nr. yazılır.


Aslında havacılık tüm ana kurallarını Denizcilikten almasına rağmen , Denizciliği milyar kere her alanda geçmiştir.
En basit örnek Uçağa bindiğinizde dikkat edin sancak seyir ışığı Yeşil ,iskele tarafı kırmızıdır.
Trafikte TCAS (bizim ais ) de seperation kuralları aynıdır sancağa 10 derece seperasyon yapılır.
Denizcilik kuralları ve teknolojisi görebildiğim kadarı ile hem çağın hemde havacılığın milyar kere gerisinde kalmıştır.

Denizciliğin eğitimi , seyrü sefer kuralları, seyir teknolojileri çok ama çok geride....


  • IP logged
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2018, 14:09:42 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

 
Yukarı git