Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Saildrive Kuyruk Bakımı

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#105: 20 Mart 2018, 23:26:56
Değerli Can Hocam;

Yanmar saildrive'ların platform körükleri çift kat ve iki kat arasına su girdiğinde alarm veren basit bir sensörleri var. Bu durumda deniz suyu ile temasta olan ve asıl önemli olan alt katman lastiğini kontrol etmenin bir yolu var mıdır ?

Diğer bir konu ise hemen hemen çoğumuzun teknesinde artık var olan kaçak akım röleleri nedeniyle toprak hatsız kıyı elektriğine bağlanıp saildrive gövdesindeki korozyon etkilerini de minimuma indirmek mümkün değil midir ?   

Mehmet bey su alrm sensörünü sökerek o delikten bir miktar kontrol şanzınız var.

Yuvarlak uçlu bir çubukla sensörün vidalandığı delikten ana körüğü yoklamak olası.



  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Mart 2018, 23:28:53 Gönderen: Can Deniz »
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#106: 20 Mart 2018, 23:49:56
Saildrive pervane şaftındaki keçelerin belalısı misina






Pervane şaftına dolanan misina helezonik ilerlemeyle keçe damaklarına aşıp,
damaklara zarar vermekte ve deniz suyunun şanzıman yağına karışmasına neden olmakta.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#107: 20 Mart 2018, 23:55:23
İç keçe





Dış keçe



  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#108: 21 Mart 2018, 00:26:16
Hocam, bu misina derdi için kolay bi çözüm var demiştiniz?

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#109: 21 Mart 2018, 08:39:52
Demişti.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#110: 21 Mart 2018, 09:14:25
Özgür,  Kapak üzerinde ki İç ve dış keçeler şunlardı

İç keçe





Dış keçe






Aşağıda ki resme bakarsak;
Misinanın şaft yüzeyinde helezonik ilerleyerek keçe damaklarına tahribat vererek
saildrive dişli bölümüne deniz suyu ulaştırdığını görürüz.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

C

Can Özsel

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#111: 21 Mart 2018, 10:09:33
Kişisel fikrimi belirteyim: Saildrive üreticilerin montaj kolaylığı ve belki de maliyet nedeni ile tercih ettikleri bir yöntemdir. Teknenin ortasına bir delik delip ciddi bir ayara gerek kalmadan takabiliyorsun. Sorunları :

Galvanik korozyon
Şanzımana su girmesi
Gövdeye bağlantı körüğünün sürekli değişme gereği ( 5 veya 7 yıl)
500 saatte  konik kavramanın bakımı ve 3500 saatte değiştrilmesi gereği
Yelken seyrinde kilitlenmemesi gerektiği için pervane sesi veya katlanır pervane kullanılıması gereği

Faydası:

Pervane teknenin ortasına yakın olduğu için özellikle tornistanda pervane çekmesinin daha az olması.


Herkese iyi akşamlar diliyorum
Milyar dolar/euro ciro yapan, ar-ge merkezlerinde yüzlerce mühendisin çalıştığı şirketlerin uyarılarına dikkat etmek birinci önceliğimiz olmalı diye düşünürüm. Öte yandan yedek parça ve sarf malzemelerinde daha iyi cito yapabilmek için bizi biraz korkutabilirler. Bunu da anlayabilirim. Ama sail drive hususunda kesinlikle Can Reis gibi düşünüyorum. Hiç bir şekilde fantazi olmamalı. Neticede can taşınıyor. En acı deneyi geçen sene arkadaşımı kaybederek ben hissettim
İyi akşamlar tüm reislere



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Arkadasinizin basina gelenler icin uzuldum. Allah rahmet eylesin. Umarim bir daha boyle tecrubeler yasamazsiniz/ yasamayiz.

Bu tartismada onerilen sistemin kullanilabilir oldugu konusunda benimde suphelerim var. Teorik olarak guzel duruyor ancak pratikte emin degilim. Kendi teknemde boyle bir sorun olsa bu sistemi deneyecegime gider keceleri degistirir isin icinden cikardim. Ancak, olaya milyon dolar cirolari, koca koca arge departmanlari, ne bileyim en kalinindan camli gozlukleri olan cekik gozlu muhendis abileri calistiran sirketler dusunemedi de biz mi dusunecegiz diye yaklasmak dogruya giden yolda kapilari bastan kapamamiza sebep olur diye dusunurum. Bence bireysel kullanicilarin fikirlerine de sans tanimak gerekir. Bazen muhendislerin cok basit sekilde cozulebilecek bir sorun karsisinda bilimsel yaklasimlarindan oturu zorlandiklari ya da daha maliyetli yollardan isi cozduklerini gorebiliyoruz. Bazen de bilgi yanilsamasina dusup cozum dahi bulamadiklari oluyor. O yuzden yabancilarin horse mind dedikleri sekilde dusunebilen biz amator kullanicilarin fikirleri de bazen ise yarayabilir.
Birde isin ticari yonu var ki ona zaten siz de deginmissiniz. Daha yakin zamanda volkswagenin yedigi naneler ortadayken bu adamlarin dediklerini sorgulamadan uygulamak bana cok dogru gelmiyor acikcasi.


SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#112: 21 Mart 2018, 10:16:10
Kişisel fikrimi belirteyim: Saildrive üreticilerin montaj kolaylığı ve belki de maliyet nedeni ile tercih ettikleri bir yöntemdir. Teknenin ortasına bir delik delip ciddi bir ayara gerek kalmadan takabiliyorsun. Sorunları :

Galvanik korozyon
Şanzımana su girmesi
Gövdeye bağlantı körüğünün sürekli değişme gereği ( 5 veya 7 yıl)
500 saatte  konik kavramanın bakımı ve 3500 saatte değiştrilmesi gereği
Yelken seyrinde kilitlenmemesi gerektiği için pervane sesi veya katlanır pervane kullanılıması gereği

Faydası:

Pervane teknenin ortasına yakın olduğu için özellikle tornistanda pervane çekmesinin daha az olması.


Herkese iyi akşamlar diliyorum
Milyar dolar/euro ciro yapan, ar-ge merkezlerinde yüzlerce mühendisin çalıştığı şirketlerin uyarılarına dikkat etmek birinci önceliğimiz olmalı diye düşünürüm. Öte yandan yedek parça ve sarf malzemelerinde daha iyi cito yapabilmek için bizi biraz korkutabilirler. Bunu da anlayabilirim. Ama sail drive hususunda kesinlikle Can Reis gibi düşünüyorum. Hiç bir şekilde fantazi olmamalı. Neticede can taşınıyor. En acı deneyi geçen sene arkadaşımı kaybederek ben hissettim
İyi akşamlar tüm reislere



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Arkadasinizin basina gelenler icin uzuldum. Allah rahmet eylesin. Umarim bir daha boyle tecrubeler yasamazsiniz/ yasamayiz.

Bu tartismada onerilen sistemin kullanilabilir oldugu konusunda benimde suphelerim var. Teorik olarak guzel duruyor ancak pratikte emin degilim. Kendi teknemde boyle bir sorun olsa bu sistemi deneyecegime gider keceleri degistirir isin icinden cikardim. Ancak, olaya milyon dolar cirolari, koca koca arge departmanlari, ne bileyim en kalinindan camli gozlukleri olan cekik gozlu muhendis abileri calistiran sirketler dusunemedi de biz mi dusunecegiz diye yaklasmak dogruya giden yolda kapilari bastan kapamamiza sebep olur diye dusunurum. Bence bireysel kullanicilarin fikirlerine de sans tanimak gerekir. Bazen muhendislerin cok basit sekilde cozulebilecek bir sorun karsisinda bilimsel yaklasimlarindan oturu zorlandiklari ya da daha maliyetli yollardan isi cozduklerini gorebiliyoruz. Bazen de bilgi yanilsamasina dusup cozum dahi bulamadiklari oluyor. O yuzden yabancilarin horse mind dedikleri sekilde dusunebilen biz amator kullanicilarin fikirleri de bazen ise yarayabilir.
Birde isin ticari yonu var ki ona zaten siz de deginmissiniz. Daha yakin zamanda volkswagenin yedigi naneler ortadayken bu adamlarin dediklerini sorgulamadan uygulamak bana cok dogru gelmiyor acikcasi.


SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Can Bey

Teşekkür ediyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#113: 21 Mart 2018, 10:50:35
Demişti.
alla alaa.. herkes biliyor, demek bir ben görmedim! :D

şimdi tüm forumu yeniden taradım, kelime arattırdım, bu sorunu Şubat-2017'de aynı şekilde konuşmuşuz, Ahmet hocanın yağ kutusu modifiyesi daha az hararet yaratmış, kısa geçmişiz filan.. :)

ama misina girmesini önleyecek çözümü göremedim halen? :O
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#114: 21 Mart 2018, 11:13:00
Demişti.
alla alaa.. herkes biliyor, demek bir ben görmedim! :D

şimdi tüm forumu yeniden taradım, kelime arattırdım, bu sorunu Şubat-2017'de aynı şekilde konuşmuşuz, Ahmet hocanın yağ kutusu modifiyesi daha az hararet yaratmış, kısa geçmişiz filan.. :)

ama misina girmesini önleyecek çözümü göremedim halen? :O

Hayır hayır, yalnızca "basit bir çözümü var" demişti :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#115: 21 Mart 2018, 11:15:00
Demişti.
alla alaa.. herkes biliyor, demek bir ben görmedim! :D

şimdi tüm forumu yeniden taradım, kelime arattırdım, bu sorunu Şubat-2017'de aynı şekilde konuşmuşuz, Ahmet hocanın yağ kutusu modifiyesi daha az hararet yaratmış, kısa geçmişiz filan.. :)

ama misina girmesini önleyecek çözümü göremedim halen? :O

Yok daha söylemedi, söyleyeceğini demişti.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#116: 21 Mart 2018, 11:15:37
Pişti olduk.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#117: 21 Mart 2018, 11:23:54
Tek yöntem var,stripper (sail drive a takılabilen tek halat kesicidir).Öyle birşey olsaydı bana uygulatırdı stripper takmazdım ;D.Yada söyledi kafama yatmadığı için yapmamışımdır,ınutmuşumdur.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Mart 2018, 11:34:57 Gönderen: Atilla Serdar Erdoğan »

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#118: 21 Mart 2018, 11:27:00
haa! ouu! tamam, şimdi oldu! oh be! :D

o zaman heyecanlı bir dizinin yeni bölümünü bekler gibi bekliyoruz! :)
  • IP logged
><(((º>

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#119: 21 Mart 2018, 11:30:43
Valla ben gardımı aldım. ;D
  • IP logged

 
Yukarı git