Kişisel fikrimi belirteyim: Saildrive üreticilerin montaj kolaylığı ve belki de maliyet nedeni ile tercih ettikleri bir yöntemdir. Teknenin ortasına bir delik delip ciddi bir ayara gerek kalmadan takabiliyorsun. Sorunları :
Galvanik korozyon
Şanzımana su girmesi
Gövdeye bağlantı körüğünün sürekli değişme gereği ( 5 veya 7 yıl)
500 saatte konik kavramanın bakımı ve 3500 saatte değiştrilmesi gereği
Yelken seyrinde kilitlenmemesi gerektiği için pervane sesi veya katlanır pervane kullanılıması gereği
Faydası:
Pervane teknenin ortasına yakın olduğu için özellikle tornistanda pervane çekmesinin daha az olması.
Herkese iyi akşamlar diliyorum
Milyar dolar/euro ciro yapan, ar-ge merkezlerinde yüzlerce mühendisin çalıştığı şirketlerin uyarılarına dikkat etmek birinci önceliğimiz olmalı diye düşünürüm. Öte yandan yedek parça ve sarf malzemelerinde daha iyi cito yapabilmek için bizi biraz korkutabilirler. Bunu da anlayabilirim. Ama sail drive hususunda kesinlikle Can Reis gibi düşünüyorum. Hiç bir şekilde fantazi olmamalı. Neticede can taşınıyor. En acı deneyi geçen sene arkadaşımı kaybederek ben hissettim
İyi akşamlar tüm reislere
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Arkadasinizin basina gelenler icin uzuldum. Allah rahmet eylesin. Umarim bir daha boyle tecrubeler yasamazsiniz/ yasamayiz.
Bu tartismada onerilen sistemin kullanilabilir oldugu konusunda benimde suphelerim var. Teorik olarak guzel duruyor ancak pratikte emin degilim. Kendi teknemde boyle bir sorun olsa bu sistemi deneyecegime gider keceleri degistirir isin icinden cikardim. Ancak, olaya milyon dolar cirolari, koca koca arge departmanlari, ne bileyim en kalinindan camli gozlukleri olan cekik gozlu muhendis abileri calistiran sirketler dusunemedi de biz mi dusunecegiz diye yaklasmak dogruya giden yolda kapilari bastan kapamamiza sebep olur diye dusunurum. Bence bireysel kullanicilarin fikirlerine de sans tanimak gerekir. Bazen muhendislerin cok basit sekilde cozulebilecek bir sorun karsisinda bilimsel yaklasimlarindan oturu zorlandiklari ya da daha maliyetli yollardan isi cozduklerini gorebiliyoruz. Bazen de bilgi yanilsamasina dusup cozum dahi bulamadiklari oluyor. O yuzden yabancilarin horse mind dedikleri sekilde dusunebilen biz amator kullanicilarin fikirleri de bazen ise yarayabilir.
Birde isin ticari yonu var ki ona zaten siz de deginmissiniz. Daha yakin zamanda volkswagenin yedigi naneler ortadayken bu adamlarin dediklerini sorgulamadan uygulamak bana cok dogru gelmiyor acikcasi.
SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi