Saildrive Kuyruk Bakımı

Başlatan Mehmet Kocaoğlu, 15 Mart 2018, 16:17:17

« önceki - sonraki »

Bülent Büyükdağ

Ayni nedenle de bu tartismayi bilinmesi gereken ama yalnızca teoride anlamı olan bir konu olarak görüyorum.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Oktay Eryılmaz

Bülent Reisim
Malum Tekne konusunda had safa acemi ve yarı cahil olduğumdan bu konu gündeme düştüğü andan itibaren Yanmar servis müdürlüğü, Tekneyi aldığım vatandaşlardan senin yukarıda yazdığın cevabın aynısını aldım
İnsan bilmeyince ....
Korkunun nedeni zaten bilgisizlik değil mi

Oğuzhan Oğuz

#92
Alıntı yapılan: Oktay Eryılmaz - 20 Mart 2018, 19:36:56
Alıntı yapılan: Oğuzhan Oğuz - 20 Mart 2018, 19:14:22
Alıntı yapılan: Oktay Eryılmaz - 20 Mart 2018, 19:10:46
Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 18:57:14
Evet, denemiştir. Türkiye'de sadece bir teknede gördüm ama yurtdışında uygulandığı konusunda birden çok yazı okuduğumu hatırlıyorum.


Bağışlayın ama Motor üreticisi Yanmar ve Volvo bu kadar garanti bir yöntemi neden bukadar baş ağrısı olan sorunu halletmek adına motorlarına uygulamıyor acaba ?
Ahmet reise sormuşsunuz. Sildim.

Aşk olsun olurmu hiç herkes bildiğini düşündüğünü yazmalı
Bence siz yine yazın . 😁

Geçici çözüm olur. Ayrıca tekne yana yatınca denize yağ kaçırırsınız. Eksilen yağ yerine elden yağ ilave etmek vs. (akışkanlar mekaniğine giriyor konu). Oring önerisi daha ucuz ve uzun ömürlü diye düşünüyorum.

Ahmet Çelenoğlu

Kişisel fikrimi belirteyim: Saildrive üreticilerin montaj kolaylığı ve belki de maliyet nedeni ile tercih ettikleri bir yöntemdir. Teknenin ortasına bir delik delip ciddi bir ayara gerek kalmadan takabiliyorsun. Sorunları :

Galvanik korozyon
Şanzımana su girmesi
Gövdeye bağlantı körüğünün sürekli değişme gereği ( 5 veya 7 yıl)
500 saatte  konik kavramanın bakımı ve 3500 saatte değiştrilmesi gereği
Yelken seyrinde kilitlenmemesi gerektiği için pervane sesi veya katlanır pervane kullanılıması gereği

Faydası:

Pervane teknenin ortasına yakın olduğu için özellikle tornistanda pervane çekmesinin daha az olması.

Kemal Gündüz

Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 19:59:54
Kişisel fikrimi belirteyim: Saildrive üreticilerin montaj kolaylığı ve belki de maliyet nedeni ile tercih ettikleri bir yöntemdir. Teknenin ortasına bir delik delip ciddi bir ayara gerek kalmadan takabiliyorsun. Sorunları :

Galvanik korozyon
Şanzımana su girmesi
Gövdeye bağlantı körüğünün sürekli değişme gereği ( 5 veya 7 yıl)
500 saatte  konik kavramanın bakımı ve 3500 saatte değiştrilmesi gereği
Yelken seyrinde kilitlenmemesi gerektiği için pervane sesi veya katlanır pervane kullanılıması gereği

Faydası:

Pervane teknenin ortasına yakın olduğu için özellikle tornistanda pervane çekmesinin daha az olması.


Herkese iyi akşamlar diliyorum
Milyar dolar/euro ciro yapan, ar-ge merkezlerinde yüzlerce mühendisin çalıştığı şirketlerin uyarılarına dikkat etmek birinci önceliğimiz olmalı diye düşünürüm. Öte yandan yedek parça ve sarf malzemelerinde daha iyi cito yapabilmek için bizi biraz korkutabilirler. Bunu da anlayabilirim. Ama sail drive hususunda kesinlikle Can Reis gibi düşünüyorum. Hiç bir şekilde fantazi olmamalı. Neticede can taşınıyor. En acı deneyi geçen sene arkadaşımı kaybederek ben hissettim
İyi akşamlar tüm reislere



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Mehmet Kocaoğlu

Değerli Can Hocam;

Yanmar saildrive'ların platform körükleri çift kat ve iki kat arasına su girdiğinde alarm veren basit bir sensörleri var. Bu durumda deniz suyu ile temasta olan ve asıl önemli olan alt katman lastiğini kontrol etmenin bir yolu var mıdır ?

Diğer bir konu ise hemen hemen çoğumuzun teknesinde artık var olan kaçak akım röleleri nedeniyle toprak hatsız kıyı elektriğine bağlanıp saildrive gövdesindeki korozyon etkilerini de minimuma indirmek mümkün değil midir ?   

Can Deniz <Ercan H>

Bahsettiğiniz iç platform şu olsa gerek




Burada görülen 9 numaralı parça



Deniz suyu ile temas eden Ana körük ise 8 numaralı parça

12 numaralı parça da ana körük yırtılıp deniz suyu almaya başladığında uyarı veren sistem sensörü.

Şemadan da görüleceği gibi deniz suyu ile temas eden ana körüğü kontrol etmek  çok kolay değil.

Körüğü gövdeye bağlayan çelik çemberin arasından,
çok kolay olmasa da parmaklarınızla yoklamak bir fikir verebilir.

Sensör devreye girip uyarı verdiğinde  en kısa sürede tekne karaya alınmalıdır.


ВЛАДА / TEOS

Can Deniz <Ercan H>

Diğer sorunuza gelirsek,
saildrive alüminyum gövdesinde korozyon,
sadece kıyı elektriği alma durumunda oluşmaz.

Yani toprak hatsız sahil besleme kullanıyorum kaçak akım rölem var,
korozyon bakımından artık bana (tekneme ) bir şey olmaz düşüncesi oldukça yanlıştır.

Saildrive şanzıman gövdesine olası bir DC kaçağı istenmeyen sonuca neden olabilir.
Malum GK yani galvanik korozyon konusunu çok anlattım yıllardır.

Ancak yine malum nedenlerle sıtkım sıyrıldı,
bu konuda artık isteyen istediğini yapsın,
ben gerekli uyarıları yaptım diye düşünüyorum.


ВЛАДА / TEOS

Mehmet Kocaoğlu

Çok teşekkür ederim Can hocam.

Can Deniz <Ercan H>

ВЛАДА / TEOS

Ahmet Kabaalioğlu

Üst sınıf teknelerde de sail drive kullanılıyor mu?
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Kemal Gündüz

Alıntı yapılan: Ahmet Kabaalioğlu - 20 Mart 2018, 22:56:16
Üst sınıf teknelerde de sail drive kullanılıyor mu?


Ahmet Reisim
Üst sınıf tekneler genelde 15 metre üzeri oluyorlar. Henüz onları yürütecek saildrive (şimdilik azami 75 hp) motor olmadığı için onlar şanslı keratalar[emoji23]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Halil Acir

Galvanik korozyondan hasar gören tekneler hakkında bir istatistik rakamı var mı acaba?
Yoksa göz ardı edilebilir bir rakam mı?
Selamlar

Can Deniz <Ercan H>



Resimde motorun altında görülen beyaz renkli platform seri üretim teknelerde
üretim aşamasında motor ayarlarını minumuma indiren bir sistem.

Direk şaftlı bir teknenin ayar sorunları bu sistemde görünmüyor.
Dolayısı ile deep seal, şaftyatağı, şaft körüğü, şaft işçiliği, kaplin, layn gibi bir çok kalemle uğraşmak yerine,
platformu tekne kabuğuna uygula, üst kaporta gelmeden motoru oturtma işlemi çok seri bir şekilde yapılmakta.

Ancak büyük güçlü motorlarda uygulama sorunları ve güç kaybı handikaplarından biri.
ВЛАДА / TEOS

Can Deniz <Ercan H>

Aşağıda ki linkte saildrive işlemleri ayrıntılı bir şekilde işlenmiş faydalı olacaktır.

http://svreach.com/boat-blog/saildrive-maintenance.html
ВЛАДА / TEOS