Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Saildrive Kuyruk Bakımı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#90: 20 Mart 2018, 19:40:11
Ayni nedenle de bu tartismayi bilinmesi gereken ama yalnızca teoride anlamı olan bir konu olarak görüyorum.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#91: 20 Mart 2018, 19:43:08
Bülent Reisim
Malum Tekne konusunda had safa acemi ve yarı cahil olduğumdan bu konu gündeme düştüğü andan itibaren Yanmar servis müdürlüğü, Tekneyi aldığım vatandaşlardan senin yukarıda yazdığın cevabın aynısını aldım
İnsan bilmeyince ....
Korkunun nedeni zaten bilgisizlik değil mi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#92: 20 Mart 2018, 19:46:20
Evet, denemiştir. Türkiye'de sadece bir teknede gördüm ama yurtdışında uygulandığı konusunda birden çok yazı okuduğumu hatırlıyorum.


Bağışlayın ama Motor üreticisi Yanmar ve Volvo bu kadar garanti bir yöntemi neden bukadar baş ağrısı olan sorunu halletmek adına motorlarına uygulamıyor acaba ?
Ahmet reise sormuşsunuz. Sildim.

Aşk olsun olurmu hiç herkes bildiğini düşündüğünü yazmalı
Bence siz yine yazın . 😁

Geçici çözüm olur. Ayrıca tekne yana yatınca denize yağ kaçırırsınız. Eksilen yağ yerine elden yağ ilave etmek vs. (akışkanlar mekaniğine giriyor konu). Oring önerisi daha ucuz ve uzun ömürlü diye düşünüyorum.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Mart 2018, 19:50:02 Gönderen: Oğuzhan Oğuz »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#93: 20 Mart 2018, 19:59:54
Kişisel fikrimi belirteyim: Saildrive üreticilerin montaj kolaylığı ve belki de maliyet nedeni ile tercih ettikleri bir yöntemdir. Teknenin ortasına bir delik delip ciddi bir ayara gerek kalmadan takabiliyorsun. Sorunları :

Galvanik korozyon
Şanzımana su girmesi
Gövdeye bağlantı körüğünün sürekli değişme gereği ( 5 veya 7 yıl)
500 saatte  konik kavramanın bakımı ve 3500 saatte değiştrilmesi gereği
Yelken seyrinde kilitlenmemesi gerektiği için pervane sesi veya katlanır pervane kullanılıması gereği

Faydası:

Pervane teknenin ortasına yakın olduğu için özellikle tornistanda pervane çekmesinin daha az olması.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#94: 20 Mart 2018, 20:47:33
Kişisel fikrimi belirteyim: Saildrive üreticilerin montaj kolaylığı ve belki de maliyet nedeni ile tercih ettikleri bir yöntemdir. Teknenin ortasına bir delik delip ciddi bir ayara gerek kalmadan takabiliyorsun. Sorunları :

Galvanik korozyon
Şanzımana su girmesi
Gövdeye bağlantı körüğünün sürekli değişme gereği ( 5 veya 7 yıl)
500 saatte  konik kavramanın bakımı ve 3500 saatte değiştrilmesi gereği
Yelken seyrinde kilitlenmemesi gerektiği için pervane sesi veya katlanır pervane kullanılıması gereği

Faydası:

Pervane teknenin ortasına yakın olduğu için özellikle tornistanda pervane çekmesinin daha az olması.


Herkese iyi akşamlar diliyorum
Milyar dolar/euro ciro yapan, ar-ge merkezlerinde yüzlerce mühendisin çalıştığı şirketlerin uyarılarına dikkat etmek birinci önceliğimiz olmalı diye düşünürüm. Öte yandan yedek parça ve sarf malzemelerinde daha iyi cito yapabilmek için bizi biraz korkutabilirler. Bunu da anlayabilirim. Ama sail drive hususunda kesinlikle Can Reis gibi düşünüyorum. Hiç bir şekilde fantazi olmamalı. Neticede can taşınıyor. En acı deneyi geçen sene arkadaşımı kaybederek ben hissettim
İyi akşamlar tüm reislere



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#95: 20 Mart 2018, 21:48:19
Değerli Can Hocam;

Yanmar saildrive'ların platform körükleri çift kat ve iki kat arasına su girdiğinde alarm veren basit bir sensörleri var. Bu durumda deniz suyu ile temasta olan ve asıl önemli olan alt katman lastiğini kontrol etmenin bir yolu var mıdır ?

Diğer bir konu ise hemen hemen çoğumuzun teknesinde artık var olan kaçak akım röleleri nedeniyle toprak hatsız kıyı elektriğine bağlanıp saildrive gövdesindeki korozyon etkilerini de minimuma indirmek mümkün değil midir ?   
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#96: 20 Mart 2018, 22:23:56
Bahsettiğiniz iç platform şu olsa gerek




Burada görülen 9 numaralı parça



Deniz suyu ile temas eden Ana körük ise 8 numaralı parça

12 numaralı parça da ana körük yırtılıp deniz suyu almaya başladığında uyarı veren sistem sensörü.

Şemadan da görüleceği gibi deniz suyu ile temas eden ana körüğü kontrol etmek  çok kolay değil.

Körüğü gövdeye bağlayan çelik çemberin arasından,
çok kolay olmasa da parmaklarınızla yoklamak bir fikir verebilir.

Sensör devreye girip uyarı verdiğinde  en kısa sürede tekne karaya alınmalıdır.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#97: 20 Mart 2018, 22:30:59
Diğer sorunuza gelirsek,
saildrive alüminyum gövdesinde korozyon,
sadece kıyı elektriği alma durumunda oluşmaz.

Yani toprak hatsız sahil besleme kullanıyorum kaçak akım rölem var,
korozyon bakımından artık bana (tekneme ) bir şey olmaz düşüncesi oldukça yanlıştır.

Saildrive şanzıman gövdesine olası bir DC kaçağı istenmeyen sonuca neden olabilir.
Malum GK yani galvanik korozyon konusunu çok anlattım yıllardır.

Ancak yine malum nedenlerle sıtkım sıyrıldı,
bu konuda artık isteyen istediğini yapsın,
ben gerekli uyarıları yaptım diye düşünüyorum.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#98: 20 Mart 2018, 22:40:02
Çok teşekkür ederim Can hocam.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#99: 20 Mart 2018, 22:43:59
Rica ederim Mehmet bey.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#100: 20 Mart 2018, 22:56:16
Üst sınıf teknelerde de sail drive kullanılıyor mu?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#101: 20 Mart 2018, 23:00:08
Üst sınıf teknelerde de sail drive kullanılıyor mu?


Ahmet Reisim
Üst sınıf tekneler genelde 15 metre üzeri oluyorlar. Henüz onları yürütecek saildrive (şimdilik azami 75 hp) motor olmadığı için onlar şanslı keratalar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 62
  • S/Y Pigeon
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#102: 20 Mart 2018, 23:04:54
Galvanik korozyondan hasar gören tekneler hakkında bir istatistik rakamı var mı acaba?
Yoksa göz ardı edilebilir bir rakam mı?
Selamlar
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#103: 20 Mart 2018, 23:21:29


Resimde motorun altında görülen beyaz renkli platform seri üretim teknelerde
üretim aşamasında motor ayarlarını minumuma indiren bir sistem.

Direk şaftlı bir teknenin ayar sorunları bu sistemde görünmüyor.
Dolayısı ile deep seal, şaftyatağı, şaft körüğü, şaft işçiliği, kaplin, layn gibi bir çok kalemle uğraşmak yerine,
platformu tekne kabuğuna uygula, üst kaporta gelmeden motoru oturtma işlemi çok seri bir şekilde yapılmakta.

Ancak büyük güçlü motorlarda uygulama sorunları ve güç kaybı handikaplarından biri.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#104: 20 Mart 2018, 23:24:32
Aşağıda ki linkte saildrive işlemleri ayrıntılı bir şekilde işlenmiş faydalı olacaktır.

http://svreach.com/boat-blog/saildrive-maintenance.html
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

 
Yukarı git