Saildrive Kuyruk Bakımı

Başlatan Mehmet Kocaoğlu, 15 Mart 2018, 16:17:17

« önceki - sonraki »

Can Deniz <Ercan H>

#105
Alıntı yapılan: Mehmet Kocaoğlu - 20 Mart 2018, 21:48:19
Değerli Can Hocam;

Yanmar saildrive'ların platform körükleri çift kat ve iki kat arasına su girdiğinde alarm veren basit bir sensörleri var. Bu durumda deniz suyu ile temasta olan ve asıl önemli olan alt katman lastiğini kontrol etmenin bir yolu var mıdır ?

Diğer bir konu ise hemen hemen çoğumuzun teknesinde artık var olan kaçak akım röleleri nedeniyle toprak hatsız kıyı elektriğine bağlanıp saildrive gövdesindeki korozyon etkilerini de minimuma indirmek mümkün değil midir ?   

Mehmet bey su alrm sensörünü sökerek o delikten bir miktar kontrol şanzınız var.

Yuvarlak uçlu bir çubukla sensörün vidalandığı delikten ana körüğü yoklamak olası.



ВЛАДА / TEOS

Can Deniz <Ercan H>

Saildrive pervane şaftındaki keçelerin belalısı misina






Pervane şaftına dolanan misina helezonik ilerlemeyle keçe damaklarına aşıp,
damaklara zarar vermekte ve deniz suyunun şanzıman yağına karışmasına neden olmakta.
ВЛАДА / TEOS

Can Deniz <Ercan H>

ВЛАДА / TEOS

Özgür Ökten

Hocam, bu misina derdi için kolay bi çözüm var demiştiniz?

öZgür (tapatalk)

><(((º>

Bülent Büyükdağ

Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Can Deniz <Ercan H>

Özgür,  Kapak üzerinde ki İç ve dış keçeler şunlardı

Alıntı yapılan: Can Deniz - 20 Mart 2018, 23:55:23
İç keçe





Dış keçe






Aşağıda ki resme bakarsak;
Misinanın şaft yüzeyinde helezonik ilerleyerek keçe damaklarına tahribat vererek
saildrive dişli bölümüne deniz suyu ulaştırdığını görürüz.


ВЛАДА / TEOS

Can Özsel

Alıntı yapılan: Kemal Gündüz - 20 Mart 2018, 20:47:33
Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 19:59:54
Kişisel fikrimi belirteyim: Saildrive üreticilerin montaj kolaylığı ve belki de maliyet nedeni ile tercih ettikleri bir yöntemdir. Teknenin ortasına bir delik delip ciddi bir ayara gerek kalmadan takabiliyorsun. Sorunları :

Galvanik korozyon
Şanzımana su girmesi
Gövdeye bağlantı körüğünün sürekli değişme gereği ( 5 veya 7 yıl)
500 saatte  konik kavramanın bakımı ve 3500 saatte değiştrilmesi gereği
Yelken seyrinde kilitlenmemesi gerektiği için pervane sesi veya katlanır pervane kullanılıması gereği

Faydası:

Pervane teknenin ortasına yakın olduğu için özellikle tornistanda pervane çekmesinin daha az olması.


Herkese iyi akşamlar diliyorum
Milyar dolar/euro ciro yapan, ar-ge merkezlerinde yüzlerce mühendisin çalıştığı şirketlerin uyarılarına dikkat etmek birinci önceliğimiz olmalı diye düşünürüm. Öte yandan yedek parça ve sarf malzemelerinde daha iyi cito yapabilmek için bizi biraz korkutabilirler. Bunu da anlayabilirim. Ama sail drive hususunda kesinlikle Can Reis gibi düşünüyorum. Hiç bir şekilde fantazi olmamalı. Neticede can taşınıyor. En acı deneyi geçen sene arkadaşımı kaybederek ben hissettim
İyi akşamlar tüm reislere



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Arkadasinizin basina gelenler icin uzuldum. Allah rahmet eylesin. Umarim bir daha boyle tecrubeler yasamazsiniz/ yasamayiz.

Bu tartismada onerilen sistemin kullanilabilir oldugu konusunda benimde suphelerim var. Teorik olarak guzel duruyor ancak pratikte emin degilim. Kendi teknemde boyle bir sorun olsa bu sistemi deneyecegime gider keceleri degistirir isin icinden cikardim. Ancak, olaya milyon dolar cirolari, koca koca arge departmanlari, ne bileyim en kalinindan camli gozlukleri olan cekik gozlu muhendis abileri calistiran sirketler dusunemedi de biz mi dusunecegiz diye yaklasmak dogruya giden yolda kapilari bastan kapamamiza sebep olur diye dusunurum. Bence bireysel kullanicilarin fikirlerine de sans tanimak gerekir. Bazen muhendislerin cok basit sekilde cozulebilecek bir sorun karsisinda bilimsel yaklasimlarindan oturu zorlandiklari ya da daha maliyetli yollardan isi cozduklerini gorebiliyoruz. Bazen de bilgi yanilsamasina dusup cozum dahi bulamadiklari oluyor. O yuzden yabancilarin horse mind dedikleri sekilde dusunebilen biz amator kullanicilarin fikirleri de bazen ise yarayabilir.
Birde isin ticari yonu var ki ona zaten siz de deginmissiniz. Daha yakin zamanda volkswagenin yedigi naneler ortadayken bu adamlarin dediklerini sorgulamadan uygulamak bana cok dogru gelmiyor acikcasi.


SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Kemal Gündüz

Alıntı yapılan: Can Özsel - 21 Mart 2018, 10:09:33
Alıntı yapılan: Kemal Gündüz - 20 Mart 2018, 20:47:33
Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 19:59:54
Kişisel fikrimi belirteyim: Saildrive üreticilerin montaj kolaylığı ve belki de maliyet nedeni ile tercih ettikleri bir yöntemdir. Teknenin ortasına bir delik delip ciddi bir ayara gerek kalmadan takabiliyorsun. Sorunları :

Galvanik korozyon
Şanzımana su girmesi
Gövdeye bağlantı körüğünün sürekli değişme gereği ( 5 veya 7 yıl)
500 saatte  konik kavramanın bakımı ve 3500 saatte değiştrilmesi gereği
Yelken seyrinde kilitlenmemesi gerektiği için pervane sesi veya katlanır pervane kullanılıması gereği

Faydası:

Pervane teknenin ortasına yakın olduğu için özellikle tornistanda pervane çekmesinin daha az olması.


Herkese iyi akşamlar diliyorum
Milyar dolar/euro ciro yapan, ar-ge merkezlerinde yüzlerce mühendisin çalıştığı şirketlerin uyarılarına dikkat etmek birinci önceliğimiz olmalı diye düşünürüm. Öte yandan yedek parça ve sarf malzemelerinde daha iyi cito yapabilmek için bizi biraz korkutabilirler. Bunu da anlayabilirim. Ama sail drive hususunda kesinlikle Can Reis gibi düşünüyorum. Hiç bir şekilde fantazi olmamalı. Neticede can taşınıyor. En acı deneyi geçen sene arkadaşımı kaybederek ben hissettim
İyi akşamlar tüm reislere



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Arkadasinizin basina gelenler icin uzuldum. Allah rahmet eylesin. Umarim bir daha boyle tecrubeler yasamazsiniz/ yasamayiz.

Bu tartismada onerilen sistemin kullanilabilir oldugu konusunda benimde suphelerim var. Teorik olarak guzel duruyor ancak pratikte emin degilim. Kendi teknemde boyle bir sorun olsa bu sistemi deneyecegime gider keceleri degistirir isin icinden cikardim. Ancak, olaya milyon dolar cirolari, koca koca arge departmanlari, ne bileyim en kalinindan camli gozlukleri olan cekik gozlu muhendis abileri calistiran sirketler dusunemedi de biz mi dusunecegiz diye yaklasmak dogruya giden yolda kapilari bastan kapamamiza sebep olur diye dusunurum. Bence bireysel kullanicilarin fikirlerine de sans tanimak gerekir. Bazen muhendislerin cok basit sekilde cozulebilecek bir sorun karsisinda bilimsel yaklasimlarindan oturu zorlandiklari ya da daha maliyetli yollardan isi cozduklerini gorebiliyoruz. Bazen de bilgi yanilsamasina dusup cozum dahi bulamadiklari oluyor. O yuzden yabancilarin horse mind dedikleri sekilde dusunebilen biz amator kullanicilarin fikirleri de bazen ise yarayabilir.
Birde isin ticari yonu var ki ona zaten siz de deginmissiniz. Daha yakin zamanda volkswagenin yedigi naneler ortadayken bu adamlarin dediklerini sorgulamadan uygulamak bana cok dogru gelmiyor acikcasi.


SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Can Bey

Teşekkür ediyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Özgür Ökten

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Mart 2018, 08:39:52
Demişti.
alla alaa.. herkes biliyor, demek bir ben görmedim! :D

şimdi tüm forumu yeniden taradım, kelime arattırdım, bu sorunu Şubat-2017'de aynı şekilde konuşmuşuz, Ahmet hocanın yağ kutusu modifiyesi daha az hararet yaratmış, kısa geçmişiz filan.. :)

ama misina girmesini önleyecek çözümü göremedim halen? :O
><(((º>

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Özgür Ökten - 21 Mart 2018, 10:50:35
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Mart 2018, 08:39:52
Demişti.
alla alaa.. herkes biliyor, demek bir ben görmedim! :D

şimdi tüm forumu yeniden taradım, kelime arattırdım, bu sorunu Şubat-2017'de aynı şekilde konuşmuşuz, Ahmet hocanın yağ kutusu modifiyesi daha az hararet yaratmış, kısa geçmişiz filan.. :)

ama misina girmesini önleyecek çözümü göremedim halen? :O

Hayır hayır, yalnızca "basit bir çözümü var" demişti :)
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Özgür Ökten - 21 Mart 2018, 10:50:35
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Mart 2018, 08:39:52
Demişti.
alla alaa.. herkes biliyor, demek bir ben görmedim! :D

şimdi tüm forumu yeniden taradım, kelime arattırdım, bu sorunu Şubat-2017'de aynı şekilde konuşmuşuz, Ahmet hocanın yağ kutusu modifiyesi daha az hararet yaratmış, kısa geçmişiz filan.. :)

ama misina girmesini önleyecek çözümü göremedim halen? :O

Yok daha söylemedi, söyleyeceğini demişti.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Ahmet Kabaalioğlu

S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Atilla Serdar Erdoğan

#117
Tek yöntem var,stripper (sail drive a takılabilen tek halat kesicidir).Öyle birşey olsaydı bana uygulatırdı stripper takmazdım ;D.Yada söyledi kafama yatmadığı için yapmamışımdır,ınutmuşumdur.

Özgür Ökten

haa! ouu! tamam, şimdi oldu! oh be! :D

o zaman heyecanlı bir dizinin yeni bölümünü bekler gibi bekliyoruz! :)
><(((º>

Atilla Serdar Erdoğan

Valla ben gardımı aldım. ;D