Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..

n

nuri_kongur

Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#75: 22 Mart 2018, 19:23:46
Vallahi ben kullandım , bir sıkıntı yaşamadım. Ayrıca hızlandırıcı sertleşmesi için kullanılan bir şey. İçine ne kadar koyarsanız , hava sıcaklığına bağlı olarak o kadar çabuk veya geç kurur. Vaktiniz bol ise hızlandırıcıyı az , az veya hava soğuk ise daha çok koyarsınız. Aynı şekilde hava çok sıcak ise daha az koyarsınız. Bu bilgi kullanım reçetelerinde bile olur. Hatta bakın size daha ilginç bir şey anlatayım. Teknenin altına epoksi primer sürdüm ama hızlandırıcıyı çok az koymuşum. Gece de olduğundan sabaha kurumamış. Öğlene kadar bekledim bir türlü kurumuyor. Üretici firmanın mühendisi ile konuştum. Bana çözüm olarak kurumamış astarın üzerine doğrudan hızlandırıcıyı sürmemi söyledi. Bende öyle yaptım çok kısa sürede kurudu.
Zemin epoksisi ile bizim aldığımız epoksi arasında berraklık farkı var. Zemin epoksisi bir tık daha bulanık bizim kullandıklarımıza nazaran. Bizim kullandıklarımıza sıvı cam da diyorlar. Halbuki elyaf ıslatmak için şeffaflığa gerek yok.
Ölçü konusunda ben uygulama yaptığım için yazdım. Masa başı teorisi değil yani. Elbette işin uzmanı değilim ama tecrübelerimizi yazmak için de sertifikaya gerek yok sanırım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#76: 22 Mart 2018, 20:19:03
Nuri bey tabi ki yaptığınız bir şeyi yazmak için setrifika gerekmez.
Şunun şurasında konuşuyoruz kabul edin.

Ancak normal bir epokside karışım oranlarına tutturamazsanız bir sene ( 1 Sene ) geçse de
kürlenme meydana gelmez.

Hele sizin üreticisi önerisiyle, kurumamış karışımın üzerine hızlandırıcı sürdüm
anında kurudu tecrübeniz, maalesef ki günün birinde yol su elektrik olarak size geri döner.

Zemin kaplamada kullanılan epoksi, rijit sert bir malzemedir.
İstenen, yüzey sertliğinin yüksek olması ve suya, yağa, aside darbeye karşı mukavim olmasıdır.
Bu malzemeyi kuruduktan ve sertleşme gerçekleştikten sonra eğip bükemezsiniz.

Oysa teknelerde kullanılan epoksi reçineler belirli oranlarda eğilip bükülmeye tahammül gösterirler.

Polyesterde kullanılan sertleştirici bir kaç damlayla iş görür.
Az damlatırsanız geç donar çok damlatırsanız çabuk donar.

Oysa epokside sizin sertleştirici dediğiniz < B > maddesi kimyasal reaksiyonu başlatan
ve kendisini de bu kimyasal reaksiyon zincirinde yer bulan bir katalizördür.

Yani bir nevi betonun içinde ki agreya gibidir.
Agreya özelliğine göre nasıl betona sağlamlık dayanım ve sertlik kazandırıyorsa,
< B > maddesi de epoksi reçineye sağlamlık, mukavemet kazandırdığı gibi,
aynı zamanda kimyasal reaksiyonu başlatan elemandır.

< B > maddesinin az olması halinde reaksiyon gerekli bağ dokusunu oluşturamaz ve karışım kurumaz.

Ben teknemi yaparken 15 euroya aldım epoksi kg'ını.
Ki bir yakınım maliyet fiyatına vermişti.
3 Euroluk epoksi maalesef teknede kullanılamayacak özellikte bir zemin döşeme maddesidir.
Ama ben yaptım oldu diyorsanız bu da sizin seçiminiz, saygı duyarım.







  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#77: 22 Mart 2018, 20:38:05
Epoksinin dayanıksız,güvenilmez bir malzeme olup olmadığını bilemem.
Ama epoksinin askeri ve sivil havacılıkta ve  uzay teknolojilerinde çok yoğun biçimde kullanıldığını hatta olmazsa olmaz malzemelerin içinde sayıldığı aşikar.
Kompozit kullanılan her yerde nerede ise standart olmuş.
Ticari teyyare üreticilerinin hemen hepsi epoksiyi çeşitli biçimde kullanıyorlar.
Uzay teknolojilerinde Yoğun kullanıldığı üretici firmaların (3M vs) açıklamalarında mevcut.
Benim geçtiğimiz senelerde Tekneyi aldığımız Fransız firmanın Belçikalı genel müdürüne sorduğum Bizim oralarda 2010 yılından sonra  maliyeti kısmak için kabuğu inceltiğiniz o yüzden yeni teknelerin eskilerden daha güvensiz olduğu doğrumudur sorusu için adamın net bir şekilde cevabı kullandığımız hammaddenin formülü tamamen bize aittir,rakibimiz olan her firmanında kendi formülü ve reçetesi vardır. Son senelerde inceldiği doğrudur ancak sağlamlığı geometrik olarak artmıştır,
Tekne maliyetinde epoksinin payı %20 bilemedin %25 i geçmez rakiplerimiz dahil hiç kimse  böyle bir riski alamaz almaz demişti.
Bu konuyu okuyunca aklıma geldi İnşaat şirketlerine epoksi satan dükkandan alınan epoksi ile Boeing 777 de yapıştırma ve dolguda kullanılan ile aynı olduğunu sanmıyorum
Keza tekne üreticilerinin hala en büyük pazarları Amerika Birleşik devletlerinin.
Amerikan malı tekneler hem çok pahalı hemde teslim süreleri bakımından sıkıntılı.
50 feet tekneler standart donanımı ile 800 bin dolardan başlıyor teslim süreleri en erken 2 sene ..
Ver 500 bin doları başlayayım diyor , ortada tekne yok kredi çok zor. Tabiki çıkaran çıkarıyordur ama sıkıntılı iş..
Birde kontratlarda cayma bedelleri tekne parasından pahalı...
Amerika her şeyde olduğu gibi kendi üreticisinde üretilecek olandan ve ithal edilecek olan
Tekneye standart koymuş.
Bu standartlara uymayan Amerika’ya tekne satamaz ister Amerikalı olsun ister Fransız
Bizim gençliğimizde Bazı markalarda “Amerikan Tampon “ Lu arabalar vardı.
Avrupa’da yapılan arabaların standart  tamponları testi karşılamıyordu Alman firmaları tamponları 10 cm 15 cm öne alarak testi geçebiliyordu.

Ben bütün bunları düşündüğümde sanayide kullanılan Epoksinin bin türlüsünün olduğunu orijinal hali ile fazla oynanmaması gerektiğini düşünmekteyim
Bu arada tecrübe edilmiş deneyimlerde yabana atılmamalı elbette
Örnek olarak burada ve başka mecralarda anlatılanları merak ederek bu konuda bir kaç döküman okumuş ve bilenleri dinlemiş biriyim. Aman kimseye karşı bir şey yazmadım yanlış anlama olmasın
Kavanozda epoksi görsem hanım reçel almış diye buzdolabına koyarım.

Şimdilik

Tabiki öğreneceğiz yavaş yavaş



  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Mart 2018, 20:43:12 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#78: 22 Mart 2018, 22:05:03
Yazılan en önemli detay deniz için kullanılanın bir miktar esneme payı olması.  dediğim gibi zemin için kullanılanın 3 litresi 135 TL ama Teknomarin kini sordum bugün 100 TL dediler. bri kg için.. Deek 80 90 TL ye almak mümkün bir kiloyu.. Zaten kolay kolay bitmez öyle bir kilo da..
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#79: 22 Mart 2018, 22:32:03
Nuri bey tabi ki yaptığınız bir şeyi yazmak için setrifika gerekmez.
Şunun şurasında konuşuyoruz kabul edin.

Ancak normal bir epokside karışım oranlarına tutturamazsanız bir sene ( 1 Sene ) geçse de
kürlenme meydana gelmez.

Hele sizin üreticisi önerisiyle, kurumamış karışımın üzerine hızlandırıcı sürdüm
anında kurudu tecrübeniz, maalesef ki günün birinde yol su elektrik olarak size geri döner.

Zemin kaplamada kullanılan epoksi, rijit sert bir malzemedir.
İstenen, yüzey sertliğinin yüksek olması ve suya, yağa, aside darbeye karşı mukavim olmasıdır.
Bu malzemeyi kuruduktan ve sertleşme gerçekleştikten sonra eğip bükemezsiniz.

Oysa teknelerde kullanılan epoksi reçineler belirli oranlarda eğilip bükülmeye tahammül gösterirler.

Polyesterde kullanılan sertleştirici bir kaç damlayla iş görür.
Az damlatırsanız geç donar çok damlatırsanız çabuk donar.

Oysa epokside sizin sertleştirici dediğiniz < B > maddesi kimyasal reaksiyonu başlatan
ve kendisini de bu kimyasal reaksiyon zincirinde yer bulan bir katalizördür.

Yani bir nevi betonun içinde ki agreya gibidir.
Agreya özelliğine göre nasıl betona sağlamlık dayanım ve sertlik kazandırıyorsa,
< B > maddesi de epoksi reçineye sağlamlık, mukavemet kazandırdığı gibi,
aynı zamanda kimyasal reaksiyonu başlatan elemandır.

< B > maddesinin az olması halinde reaksiyon gerekli bağ dokusunu oluşturamaz ve karışım kurumaz.

Ben teknemi yaparken 15 euroya aldım epoksi kg'ını.
Ki bir yakınım maliyet fiyatına vermişti.
3 Euroluk epoksi maalesef teknede kullanılamayacak özellikte bir zemin döşeme maddesidir.
Ama ben yaptım oldu diyorsanız bu da sizin seçiminiz, saygı duyarım.
Can bey, elbette konuşuyoruz...
Şimdi iddia etmediğim şeyi kanıtlamaya çalışmayacağım. Yani yetersiz miktarda sertleştirici katmazsak epoxy sertleşmez cümlesini hayır sertleşir diyeceğimiz yok. Benim uygulamada gördüğüm 3 e 1 oranındaki karışım zaten sertleşiyor ama bizim ihtiyacımız olan hızda değil. benim çözümüm 2 ye 1 oranı idi. yani sertleştiriciyi azaltmayı değil artırmayı önerdim. Bunun benim gördüğüm dezavantajı şu, hazırladığın karışımda sertleştirici gereğinden fazla ise, malzemenin tamamını kullanamadan donuyor.
Bunun dışında, esneme payından bahsetmişsiniz. Dediğinizin önemi elyafı ıslatırken ne kadar geçerli fikrim yok. Boyada olsa idi önemli olurdu bunu biliyorum ,ya da başka bir ince kaplama maddesinde vernik gibi. Ama bizim uygulamada yani elyafı ıslatmada önemli mi? onu belki de üreticiler söylemeli. Bunu tesbit edecek kadar zaman geçti mi ? bu biraz şüpheli.
Benim için epoxynin önemi
* asite karşı dayanıklı olması
* suya dayanıklı olması
* solvent içermemesi
şimdi zemin kaplamasında kullanılan epoxy yukarıda saydıklarımıza karşı daha güvenilmez ise eyvallah.
değil ise , şahsi fikrim marin deyince kazık yediğimiz. burada yazılanlar sonrası internette bakındım, evet farklar var ama hiçi birisi yukarıdakilerden bahsetmiyor. bir yerde solventden bahsedilmiş. benim satın aldığımda yoktu zaten. Zemin kaplamayı çoğunlukla hastaneler falan yaptırıyor. Onlarında katı kuralları var zaten, solvent onlardan birisi.
Şimdi bu epoxy ile kaplanan zeminlerde on binlerce insan yürüyor, bir sürü ürün taşınıyor üzerlerinde. O kadar dayanıksız olsalar o firmalar niye bir sürü para versin ki!
Yaşanan problemlerde malzeme mi, işçilik hatası mı var iyi analiz etmek lazım. Bazen kötü işçiliğin faturası malzemeye kesilebiliyor.
ek: epoksy kaplama eğer suyla genleşen bir madde üzerinde uygulanacaksa, mesela ağaç gibi, maddenin tamamı lamine edilmeli.
Yani :
1. ağaç
2. elyaf
3. epoxy reçine ile ıslatılması
ağaç elyaf ile en az iki katman kaplanmalı
4. kurumuş elyafın epoxy macun ile dolgusunun yapılması ve yüzeyin zımparalanması
yani bahsi geçen epoksi reçine burada suyla doğrudan temas etmiyor bile. dış katmanda epoxy macun var. Yani böyle bakınca elyafı ıslatmak için polyester de yeterli gibi görünmekte. ne var ki, polyester suya karşı epoxy kadar dayanıklı değil. yani olaki macun katmanı zarar görüp su elyaf katmanına ulaşırsa epoxy polyestere nazaran daha dayanıklıdır. buradan bakınca, ihtiyacımız olmayan özellikler için para ödüyor gibiyiz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Mart 2018, 22:48:34 Gönderen: Nuri Kongur »

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#80: 22 Mart 2018, 22:39:25
Yazılan en önemli detay deniz için kullanılanın bir miktar esneme payı olması.  dediğim gibi zemin için kullanılanın 3 litresi 135 TL ama Teknomarin kini sordum bugün 100 TL dediler. bri kg için.. Deek 80 90 TL ye almak mümkün bir kiloyu.. Zaten kolay kolay bitmez öyle bir kilo da..
Benim geçen sene seninle paylaştığım epoksi zemin epoksisiydi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#81: 22 Mart 2018, 22:41:31
Ben bu epoksi falan hiç bilmem bir gün lazım olursa öğrenirim ama bildiğim bu malzemeleri yeterince koruma önlemi olmadan kullanılmaması. Zehirli boya da aynı şekilde. Ne kadar alakası var bilmiyorum ama bu epoksiyle fazlaca oynayan bir sürü insan kanser oldular.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

n

nuri_kongur

Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#82: 22 Mart 2018, 22:50:35
Ben bu epoksi falan hiç bilmem bir gün lazım olursa öğrenirim ama bildiğim bu malzemeleri yeterince koruma önlemi olmadan kullanılmaması. Zehirli boya da aynı şekilde. Ne kadar alakası var bilmiyorum ama bu epoksiyle fazlaca oynayan bir sürü insan kanser oldular.
toz maskesi her işte lazım. ben direk kimyasal buhara dayanıklı maske kullanıyorum.
  • IP logged

S

Servet

Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#83: 23 Mart 2018, 00:03:22
Yazılan en önemli detay deniz için kullanılanın bir miktar esneme payı olması.  dediğim gibi zemin için kullanılanın 3 litresi 135 TL ama Teknomarin kini sordum bugün 100 TL dediler. bri kg için.. Deek 80 90 TL ye almak mümkün bir kiloyu.. Zaten kolay kolay bitmez öyle bir kilo da..

epoksiyi sonsuz bir malzememi sandın.?
kullanınca çok kolay bitiyor,yaptıgın işe baglı..
80-90 lira 1kg için abartılı bir fiyat..
geçen sene 3kg lik polisan epoksiyi 100 liraya alıyordum..
piyasa da kendini kabul ettiren firmalar,abartılı fiyatlara çıkıyorlar.
  • IP logged

S

Servet

Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#84: 23 Mart 2018, 00:31:31
bu arada bugün bizim boyacıya yolum düştü.. Girmişken epoksi var mı diye sordum. Ara sokakata polyesterci var git oraya bir sr dediler.. Önce anlamadım polyesterci neymiş.. Dükkana girdim.. esnaftan bir adam.. Küçük bir dükkan.. Kimse yok. Tek müşteri benim. Bir sürü 18 litre teneke.. BUnlar ne ? di sordum.. Polyester miş..18 kg.. 135 TL.

daha dikkatli bakınca dükkanın arkasında elyafları gördüm.. Hem bizlerin kullandığı örgü elyaf hem de karışık desenliler var. Metresi 4 TL. Kilosu 8 TL. 14 kilo polyester ile 14 m2 yer yapılıyormuş.. Polyester dediğim sizin teknenin malzemesi işte..

bir de mermer tozu vardı dükkanda.. Bu ne alaka? diye sordum.. Polyestere karıştırıp, saksı ve açık hava mobilyaları yapılıyormuş. Bu polyesterin, hızlandırıcı ve dondurucu kimyasalı varmış bunla ile kullanılıyormuş.

Bir de kalıba döküm yapmak için kullanılan tipi varmış. O daha ucuzmuş.. Ne diyeyim.. Üstelik benim sorduklarım satış fiyatı.. daha da düşük fiyatlar demek ki..

Tekne yaptırmak gerçekten o kadar zor mu ? diye soruyorum bir de enayi gibi.. Sahi kaç paraydı şu 50 feet fiber yani polyester teknelerin fiyatı..

Yap bir kalıp, dök polyesteri.. bitsin gitsin..üç otuz paraya tekne.. Bir de utanmadan zar gibi yapıyorlar. İçine güneş ışığı giriyor..

daha kimse bana ahşap şöyle böyle demesin.. Bu ne len.. ? çok kötü kazıklanıyoruz.. Haberiniz ola..

muhtemelen o elyaf keçe tabir edilen cinstir..En ucuz örgü elyaf 200 gr metresi 12 tl'di geçen sene..hadi fazla metraj aldın olsun 10 tl. 200gr elyafta en dış jelkota yakın kullanılan türdür..gramaj artıkça fiyatta artar..
Elyafın 3 türü var keçe,fitil,örgü..örgülerde kendi arasında ayrılıyor 2-3-4 yönlü diye..
4-5 metreye kadar tekneleri bizim imalatcılar genellikle ucuz keçe dediğimiz elyaftan üretiyor,aslında kombin olması lazım örgüyle...tekne dökmek amiyane bir tabir..tekne dökülmez,en basit usulü el yatırması yöntemidir..döküm polyesteri düğme,heykel vb işlerde kullanılır..50 feet tekneyi yapmakta sanıldıgı kadar kolay degildir..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#85: 23 Mart 2018, 05:26:55
Bir kaç gün foruma girmedim , epey konu birikmiş , aklımın erdiğini hızlı hızlı yazayım.

Can hocam haklı Nuri reisim.
Epoksi kullanırken o markanın teknik spectlerine uyulması gerektiğini biliyorum. Malzemenin karışımında , mesela 3 birim reçineye 1 birim sertleştirici diyorsa (kimi marka da hacmen ölçü veriir 600 gram reçineye 400 gram sertleştirici gibi) o orandan şaşıldığında maddenin moleküler yapısında değişiklik oluyormuş ve özelliği zarar görüyormuş.
Hangi ısı derecesinde ne kadar beklemek lazım geldiği teknik verilerinde yazıyor , onu beklemek lazım.
18 derecenin altındaki ve 32 derecenin üzerindeki sıcaklıklar da da kullanılması tavsiye  edilmiyor. İdeali 24-28 derece arası .
Bu anlattığım özellik bozulmasını önlemek için Avrupadaki tekne üreticileri (Özellikle kuzey ülkelerinde ) sertleştiriciyi çoğaltmak yerine ısı kontrollü ortamlarda döküm yaparllar.

Elyafa gelince , çok çeşitli kalite ve özellikte olanları var. Örgü elyaf dediğimiz kumaş gibi olanlar cam elyafı , kevlar , karbon elyaf gibi yapılarını bir kenara bırakırsak düz dokuma ve biaksiyal (triaksiyal vb.) olmak üzere iki tiptedir.
Örgü elyaf inşaat işinde binanın betonundaki demirler gibi gerilme ve esnemelerde görev yapar.
Keçe elyaf ise binada kullanılan harçtaki kum ve çakıl vazifesi yapar , tabiiki reçineler de işin çimentosu.
Yani bu üç malzeme bir araya gelmeden tekne olmaz.
Düz dokuma örgü elyaf kullanıyorsak örgüler birbirine çapraz gelip her yöne mukavemeti sağlayacak şekilde , alt ve üstündeki keçe elyafın arasına 2 kat atılır , biaksiyal zaten çapraz dokumayı ihtiva ettiği için tek kat atılır. (Son zamanlarda örgü-keçe karışık çok aksiyalli özellikle karbon elyaf kumaşlarda çıktı artık ama konumuzun dışında tutuyorum.)

İşte bazen uyanık imalatçılar bu keçe katları arasına , pahalı olan örgü elyafı, olması gereken m2 gramajı ve katlarını az kullandıkları zaman binanın demirinden çalmış olurlar ve kalitesiz dayanıksız bir iş çıkar ortaya.

Bir de Naylon tekne aleyhine kullanmak için Ersin reisin ufak dükkanda keşfettiği cinsten :)  ; Reçineyi güzel ememeyen ve ıslanamayan , içinde hava kabarcıkları kalan saman gibi yapıda bir elyaf kullanıp imalat sırasında da örgü elyafın dokuma yapısını bozarak katlar arasına yayarlarsa yandı gülüm keten helva.  ?0-?

Tekne boyundan bağımsız her tekne  de örgü elyaf az veya çok kullanılır arkadaşlar ve naylon tekne imalatı da çok ciddi bir iştir ,demek istediğim o.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Mart 2018, 05:29:28 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#86: 23 Mart 2018, 07:21:59
Epoksi reçine tek bir malzeme olarak bilinse de değişik kimyasal formülde olabiliyor. Ben hemen her türlü epoksiyi denizde kullandım. Açıkçası fazla bir fark göremedim. Epoksi olarak sadece reçine kullandım, gerektiğinde yerine göre cam tozu veya ahşap tozu katıp macun yaptım. Epoksinin benim bildğim tek olumsuz yanı güneş sevmemesidir. Bu nedenle sanıyorum "marine" diye satılan epoksi içinde UV katkıları var. Biz genelde epoksiyi son kat olarak kullanmadığımız için UV katkısının fazla bir faydası olduğunu sanmıyorum.

Epoksinin sertleşitircisi yoktur. Yani kullanılan sertleştirici diye bildiğimiz malzeme aslında ikinci komponenttir. Nasıl hamur yaparken su ve un belirli oranlarda karıştırılırsa doğru hamur olursa epoksi de üreticinin verdiği doğru oranlarda karıştırılmalıdır. Daha çabuk veya daha geç donan epoksiler olduğu gibi mümkünse hava sıcaklığını da seçerek donmayı geciktirmek veya uzartmak mümkündür ama bir onarım gerektiğinde yazı beklemeliyim veya kış grelsin de rahat çalışırım gibi bir imkanımız olmuyor.

Yine de bu konuda doğru bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#87: 23 Mart 2018, 09:50:13
Öcal abi bana söylersin zaman zaman ama sen cidden tehlikeli adamsın ha.. :)

Bak kaçak göçek yanıt vermek yok.. Evet benim gittiğim dükkanda keçe , elyaf her ne ise fiyatı ortada.. Muhtemel denizcilikte bunlardan çok daha kalitelisi kullanılıyordur.

Tamam da bu kaliteli olanların tutarı nedir. ?  Keza Servet reise de soruyorum.. Kimse fiber tekne yapmak kolay demiyor.. Ben fiber düşmanı da değilim..

Ancak , bu malzemenin birinci kullanım nedeni seri üretime en uygun malzeme olması. Bu denize en uygun malzeme
demek değil ama. Her malzemenin, çelik , alüminyum, ahşap, ahşabımsı, polyester hepsinin avantajları ve zayıf yönleri var.

Ancak ülkemizde sanki fiber en iyi malzeme imiş, bunun üzerine başka malzeme yokmuş, fiber teknenin hiç bakıma ihtiyacı yokmuş gibi bir algı oluşturuluyor.

BU algı ile birlikte çok kötü durumdaki fiber tekneler dahi uçuk fiyatlara ikinci el piyasasında müşteri buluyor.. Artık ekonomik ömrünü tamamlamış, bakımsız, bir projeye göre yapılmamış ya da modifiye edilmiş bir sürü tuhaf tekne var bu ülkede..

İlk el fiyatları da tuhaf denecek lüks malzeme ile süslenip, müşteriye sunuluyor. Bir ara inşaat sektöründe de vardı.. Granit taklidi malzeme granitten pahalı idi.. Keza kimi laminant malzemeler masif ağaçtan pahalı.. Benim muhalefet ettiğim noktalar bunlar.. Gördükçe de yazıyorum işte..

Dediğim gibi polyester, seri imalat için en uygun malzeme ..ama bu deniz için en uygun malzeme olduğu anlamına gelmiyor. Aynı sail drive gibi..

ahşabı seviyorum ama zayıf noktalarını da bilmiyor değilim.. Nitekim kurt işini benden başka yazan bir Tiryaki var aramızda.. Bu tabu olan bir konu idi.. Ben konu başlığı açınca , bilenlerin de katkısı ile artık bu konuda Türkçe bir döküman oluştu..

Umarım kendimi ifade edebildim.. Sonuçta mühendisim.. mühendisliğin yarısı malzeme bilgisi demektir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Mart 2018, 09:57:10 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#88: 23 Mart 2018, 10:09:31
ahşabı seviyorum ama zayıf noktalarını da bilmiyor değilim.. Nitekim kurt işini benden başka yazan bir Tiryaki var aramızda.. Bu tabu olan bir konu idi.. Ben konu başlığı açınca , bilenlerin de katkısı ile artık bu konuda Türkçe bir döküman oluştu..

Bu tip şeylerin insanlar başına geldiği halde yazmıyorlardı. Yarın bir gün bu kayığı satarım millet kurt vurdu diye dedikodu  çıkarır diye . Siz evet bunu çok güzel açıkladınız, fotoğrafladınız ve güzel bir kaynak oldu. Yoksa millet bir arkadaşın kayığında şunu gördüm bunu gördüm diye yazıp duruyordu. Bu kurt işine Öcal Abinin de katkısı vardır. Özellikle fumigasyon konusunu detaylı yazmıştı. Bugünlerde yeniden düzenler paylaşır sanırım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Tayo Mar 'ın dingisi geliyor..
#89: 23 Mart 2018, 10:27:10


Ancak ülkemizde sanki fiber en iyi malzeme imiş,.......... gibi bir algı yaratılıyor




 Cem abi ile senin idefix'iniz bu önerme. Bu satır dışındaki her yazdığına eyvallah, buna hayır.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git