Yavaş yavaş, keyifle yazmak istiyorum tırhandili. Yaşadıkça, öğrendikçe paylaşmak; kendi perspektifimden not düşmek istiyorum tarihe. Adım gibi biliyorum ki bir ahşap tekne ustasına yavan gelebilecektir yazdıklarım ya da çok sığ. Sonuçta yüzyıllar süren evrimin sonucu var elimde ama tam olarak kestiremiyorum bir çok detayın nasıl şekillendiğini. Ya da neden bir o kadar detayın değişmeden kaldığını. Sadece yaşıyor ve yaşayarak öğreniyorum.
Daha geçen akşam Zello da Mustafa abi postaların sıklığı ile ilgili yorum yapıyordu. 20 cm de bir olur dediydi. Şimdi senin fotoğraflarda benzer posta aralıklarını görünce ilgimi çekti..
Tiryaki, senin kaleminden senin gözlerinle tırandili okumak benim için de zevk olacak.
Tadını çıkara çıkara, yavaş yavaş, hazmettire hazmettire yaz, anlat.
Belki sonra sıra IYONIA'ya gelir.
Belki ben de tecrübe edinirsem eski adıyla Bebhinn, yeni adıyla Kri-Kri'yi anlatabilirim. ( bu konuyu favorilerime / takibime alıyorum)
Belki ben de tecrübe edinirsem eski adıyla Bebhinn, yeni adıyla Kri-Kri'yi anlatabilirim. ( bu konuyu favorilerime / takibime alıyorum)
Hepimiz tekne hikayelerine bayılırız. Hele konu Tırhandil olunca, özellikle bir kaçımızın gözbebekleri büyür. Anlatınız lütfen.
Kri-Kri, bu sefine midir ?
(http://i.hizliresim.com/r6OVGz.jpg) (http://hizliresim.com/r6OVGz)
Keyifle akip edeceğim bir konu, bayılıyorum Tirhandillere...
Dragonfly değil mi bu ?
Albenisi olan bir sefine...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-yelkenli-2009-tirhandil-sy-1045-219495535/detay
Şu benim yılbaşı bileti hayalimdi mesela. Tirhandile ekimdeki bodrumcupa katılmamla sarmaya başladığım için sizin kadar anlamamakla birlikte geleneksel tırhandil boyundan çokça uzun olsa da, salonu aşağıda konumlandırıp üstte yüksek binası olmamasıyla daha bir klasik forma uygun gibi. İçerde beyaz renklerin verdiği feraklık ve yerleşim düzeni bence harika
Mesela o 3. tekne klasik ve geleneksel Ege tirhandili diye geçiyor ama modellere bakınca pereme formunda
Hakan bu arada Yengecin eski sahipleriyle benim alt katımda oturan şimdi rahmetli olan komşumun evinde tanışıp,
Yengecin sohbetini yapmış idik.
Can korsanım, benim şaft 60'lık ve mevcut kaplin 45'lik. Onu bile gözüm tutmuyor. Bu pek bir zayıf göründü gözüme. :)
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hepsi bir tarafa, isme bayıldım, Kri Kri... nefis ve bir tırhandile kesinlikle çok yakışmış...
Erman reis,
Teknen çok güzel, hep iyi günlerin olsun.
Bence Kri Kri ile ilgili bir başlık aç, hem orada tekneyi tanıtır, hemde yaptığın tüm iyileştirme, bakım, seyir deneyimleri vs bir başlık altında paylaşırsın. Çok keyifli olur, Kri kri nin tüm bilgileri aynı yerde toplanmış olur.
Ne dersin ?
Hakan bu ön şaft, çelik boru.
Esnek kaplin lastikli diye gözün yılmasın 6 adet bağlantı noktası lastikle birleştirilmiş.
İçleri çelik merak etmeyesin.
Marin esnek kaplin fiyatlarının 3-5 bin Euro olduğu düşünülecek olursa şaft çıkmacıdan, kaplin orijinal parça olarak hepi topu 100 lira. >Ben diyeyim de, aklınızın bir kenarında bulunsun.
Erman reis,
Teknen çok güzel, hep iyi günlerin olsun.
Bence Kri Kri ile ilgili bir başlık aç, hem orada tekneyi tanıtır, hemde yaptığın tüm iyileştirme, bakım, seyir deneyimleri vs bir başlık altında paylaşırsın. Çok keyifli olur, Kri kri nin tüm bilgileri aynı yerde toplanmış olur.
Ne dersin ?
Erman reis,
Teknen çok güzel, hep iyi günlerin olsun.
Bence Kri Kri ile ilgili bir başlık aç, hem orada tekneyi tanıtır, hemde yaptığın tüm iyileştirme, bakım, seyir deneyimleri vs bir başlık altında paylaşırsın. Çok keyifli olur, Kri kri nin tüm bilgileri aynı yerde toplanmış olur.
Ne dersin ?
Şahane olur. Bir de Karabiber gelse.
Ermancım, Kri- Kri başlığı aç, köşe yazılarında. Alınış ve seyri yaz istersen, bakıma gelir sıra sonra...
Şu fotoğrafı görünce, bu başlığın altına bırakayım dedim.Vay bee... içim gitti
(https://i.hizliresim.com/Dyok8o.jpg) (https://hizliresim.com/Dyok8o)
Bu arada bu tekne İtalyanların Leudo dedikleri bir tekne. Fotoğraf küçük olunca pek anlaşılmıyor yada karışıyor ama belki Cem Gür'ün bilgisi vardır bu konuda.
Tirhandil mi yoksa Leudo mu ?
Bu arada bu tekne İtalyanların Leudo dedikleri bir tekne. Fotoğraf küçük olunca pek anlaşılmıyor yada karışıyor ama belki Cem Gür'ün bilgisi vardır bu konuda.
Tirhandil mi yoksa Leudo mu ?
Burayı tekrar okuyunca sorum farklı anlaşılacak şekilde olmuş.
Bu tekne Leudo'da hangisi tercih edilesidir ?
Kayığımı özledim Cem.
Tahiti ketch yaptırıcan ya?
Tahiti ketch yaptırıcan ya?
Ağzımdan aldın derler ya... :)
Çok ağır bir tekne olduğunu farkettik. Yelken alanı / deplasman oranı 10 çıktı. Vazgeçmiş olabilir :) . Ya da kullananların yaşanmışlıklarına bakıp kendi karar verir artık.
Çok ağır bir tekne olduğunu farkettik. Yelken alanı / deplasman oranı 10 çıktı. Vazgeçmiş olabilir :) . Ya da kullananların yaşanmışlıklarına bakıp kendi karar verir artık.
"Geç gider, ama illaki gider" sınıfı :)
Kanarya Adalarından bırakılan kütükle hemen hemen aynı performans yani :)Buzdolabı koymazsa geçebilir kütüğü 🤓
tırhandil uçsuz yeşilliklerin rastgele bir yerinde bitmiş pervasız bir papatya gibidir.
Erman Reisim Hidrolik dümen kolunun çıkışına körük yapmayı ihmal etme.çirkin gözükür dersen içerden yapılanını da görmüştüm. Ama senin için çalışmak zor olabilir.Mustafa Reisim bakımda ilk sıraya yazdım onu. Kafamda da çözdüm gibi o işi, bir krom çerçeve yaptırıp dıştan körük veya kalın kauçuk bir malzemeyle boşluğu kapatacağım. Hatırlatmanız için tekrar sağolun..
Erman benim düşündüğüm böyle birşeydi ama ölçüleri uyarmı bakmak lazım. http://otsotomotiv.com/content/images/thumbs/newThumbsDir/p_0000088_magirus-em-vites-koruk.jpegErman Reisim Hidrolik dümen kolunun çıkışına körük yapmayı ihmal etme.çirkin gözükür dersen içerden yapılanını da görmüştüm. Ama senin için çalışmak zor olabilir.Mustafa Reisim bakımda ilk sıraya yazdım onu. Kafamda da çözdüm gibi o işi, bir krom çerçeve yaptırıp dıştan körük veya kalın kauçuk bir malzemeyle boşluğu kapatacağım. Hatırlatmanız için tekrar sağolun..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Magirus ise olur bence Kemal abi.. :)Erman benim düşündüğüm böyle birşeydi ama ölçüleri uyarmı bakmak lazım. http://otsotomotiv.com/content/images/thumbs/newThumbsDir/p_0000088_magirus-em-vites-koruk.jpegErman Reisim Hidrolik dümen kolunun çıkışına körük yapmayı ihmal etme.çirkin gözükür dersen içerden yapılanını da görmüştüm. Ama senin için çalışmak zor olabilir.Mustafa Reisim bakımda ilk sıraya yazdım onu. Kafamda da çözdüm gibi o işi, bir krom çerçeve yaptırıp dıştan körük veya kalın kauçuk bir malzemeyle boşluğu kapatacağım. Hatırlatmanız için tekrar sağolun..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ne demek Erman her zaman büyük mutlulukla.Magirus ise olur bence Kemal abi.. :)Erman benim düşündüğüm böyle birşeydi ama ölçüleri uyarmı bakmak lazım. http://otsotomotiv.com/content/images/thumbs/newThumbsDir/p_0000088_magirus-em-vites-koruk.jpegErman Reisim Hidrolik dümen kolunun çıkışına körük yapmayı ihmal etme.çirkin gözükür dersen içerden yapılanını da görmüştüm. Ama senin için çalışmak zor olabilir.Mustafa Reisim bakımda ilk sıraya yazdım onu. Kafamda da çözdüm gibi o işi, bir krom çerçeve yaptırıp dıştan körük veya kalın kauçuk bir malzemeyle boşluğu kapatacağım. Hatırlatmanız için tekrar sağolun..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tam da benim düşündüğümüz gibi. Bu körüğü de krom bir plaka ile dıştan bodoslamaya sabitlemeyi planlıyorum.1 hafta 10 güne kadar karaya alacam tekneyi sanırım tüm ölçüler çıkacaktır.. o zaman değerli yardımlarınızı rica edeceğim..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
...
Gösterişli değil görkemlidir, her daim mütevazıdır, güzel değil sempatiktir. Bir guletle yanyana geldiğinde önce gulete bakar insan evladı. Ama iradesi dışında, yavaş yavaş tırhandile kayar ilgisi. Çünkü gulet bahçenin bir köşesindeki bakımlı bir gül ise tırhandil uçsuz yeşilliklerin rastgele bir yerinde bitmiş pervasız bir papatya gibidir. En azından benim için. Sıradan gibi görünür ama insanın içine işler.
...
yarın ilk fırsatta...
Tırandil cup’ta yarışacak teknelerde olması zorunlu özellikler
LEXICON
POSTA ARALIĞI : iki posta merkezleri arası tekne boyunun %4ünden daha açık olamaz. 15 metre teknede 60cm den daha açık olamaz.
LİROZ : Istralyaların (Tülanilerin) liroz ile omurga arasına konulmasından bahsediyorlar. Istralya güverte altında olduğuna göre, liroz küpeşte olmalı.
Liroz genişliği= Küpeşte genişliği
Liroz kalınlığı = küpeşte kalınlığı
ISTRALYA = Tülani. Eğrilerin üzerine çakılan teknenin boyuna ağaç
Postaları karşılıklı birbirine bağlayacak döşek konulması zorunludur. Bazı uygulamalarda postalar omurga üzerinde merkezde üçgen muska ağaçlarla karşılıklı vidalanır. Burada ise eğrilerin önüne veya arkasına masif DÖŞEK istiyor.
MADER : Mader kaplama, postaların üzerine tahtaları, yani maderleri çakarak tekneyi sarmak. Yani geleneksel yöntem.
AKREP: Baş ve kış bodoslamayı omurgaya bağlayan üçgen parça
TÜFEK : Tüfek, özellikle baş bodoslamayı güçlendirmek için iki bordayı içten birleştiren parça. = Güvercinlik
PRAÇOL: Üçgen hypotenüs’ü iç bükey kesimiş masif destek bağlantı.
BANGAÇA: Kıç güverte / kıç kasara
GURCATA: Aynı zamanda kroşeta aynı zamanda tülani aynı zamanda istralya
KEMERE ATKISI: Basitçe kemere
Tırandil balotaj Kurulu :
Balotaj kurulu : Kurum ve kuruluşlarda yeni üyelerin alınmasına karar veren kurul Kendilerini önemsetecek bir isim uydurmuşlar.
Tam anlamadım ama sanırım Kri-Kri bir tirhandil : ) Gerçi Balotaj Kurulu'na bir danışmak lazım..Valla bildirinin altındaki imzalardan biri Yengeç'i yapan ustanın. Yok değil diyemez herhalde :)))
Liroz'un bırakın anlamını, adını bile ilk kez duydum :-[
Tiryaki ; hiç bir yerde bulunmayan bilgiler, direk Wiki ye nokta atışı.
Dibimin düştüğü doğrudurHasetlikle bunun tam bir tirhandil olamayacağı yönünde uzman yorumlara ihtiyacım var.. 🤣🤣
(https://i.hizliresim.com/1Jq7Bj.jpg) (https://hizliresim.com/1Jq7Bj)
Dibimin düştüğü doğrudur :P
(https://i.hizliresim.com/1Jq7Bj.jpg) (https://hizliresim.com/1Jq7Bj)
Heee, sımsıkı baalıyoz hebişeyi.Ohhh birden içim ferahladı...
E kınnap olmayacaana göre halat olcek tabe.
Şimdi bu fotoğrafide kendini gösteren bu sefine eğer tam profil bir poz verse idi çok daha tırandil'e benzeyecek hatta tırandil olacaktı. Çünkü kıç formu seçilebiliyorsa da baş bodoslama boynuzu olmakla birlikte, belki göz yanılması, bodoslama kavisli değil de sanki düz iniyormuş gibi görünüyor.
Sonra bu tırandil markoni ketch arma donatılmış ve fekat katır (cutter) değil. Çünkü cıvadra başında flok denemeyecek kadar cesametli bir yelken ile yine karulası cuvadra üzerinde olup baş bodoslamada olmayan dolayısı ile de trenketa denemeyecek bir ikinci ön yelken taşıyor.
Her iki ön yelken karulasına ulaşım sadece baston üzerinden her yelken açışı ve toplamasında zor olacağı düşünülerek sarma sistemi ile donatılmış.
Grandi ve mizena çarmıhlarının tekne dışına alınması her ne kadar estetik bir güzellik verse de, özellikle aborda işlemlerinde baş belası olduklarını çok iyi biliyorum.
Öte yandan bu kadar para döküp de tekneyi markoni donatmak abesle iştigal . Tabbi bence
Vallaha da billaha da dibim felan da düşmüş değil. Yine de kabul edilmesi gerekir ki teknenin ve kamaranın uyumunu yakalamışlar.
Bu "Caretta Caretta " satın alınıp Yunan bandırasına çevrilmiş. Yunanlılar mecbur kalmadıkça latin alfabesi kullanmıyor. Ola ki tekne bizim yapımız da olabilir. Markoni yelken- baston üzerinde furlingler- ön tarafdakiler düzgün durup da kıç tarafdaki çarmıh destek ahşaplarının durumu - ön yelken ıskotalarının sicimsi kalınlıkları, hatta seçebildiğim kadarı ile kıç bodoslama sancak tarafına eklenen sabir uzantıya pasarellanın bağlanmış olması vs çok fazla bizim işlerimizi andırıyor.
Biraz araştıralım bakalım tekneyi.