Tırandil cup’ta yarışacak teknelerde olması zorunlu özellikler
LEXICON
POSTA ARALIĞI : iki posta merkezleri arası tekne boyunun %4ünden daha açık olamaz. 15 metre teknede 60cm den daha açık olamaz.
LİROZ : Istralyaların (Tülanilerin) liroz ile omurga arasına konulmasından bahsediyorlar. Istralya güverte altında olduğuna göre, liroz küpeşte olmalı.
Liroz genişliği= Küpeşte genişliği
Liroz kalınlığı = küpeşte kalınlığı
ISTRALYA = Tülani. Eğrilerin üzerine çakılan teknenin boyuna ağaç
Postaları karşılıklı birbirine bağlayacak döşek konulması zorunludur. Bazı uygulamalarda postalar omurga üzerinde merkezde üçgen muska ağaçlarla karşılıklı vidalanır. Burada ise eğrilerin önüne veya arkasına masif DÖŞEK istiyor.
MADER : Mader kaplama, postaların üzerine tahtaları, yani maderleri çakarak tekneyi sarmak. Yani geleneksel yöntem.
AKREP: Baş ve kış bodoslamayı omurgaya bağlayan üçgen parça
TÜFEK : Tüfek, özellikle baş bodoslamayı güçlendirmek için iki bordayı içten birleştiren parça. = Güvercinlik
PRAÇOL: Üçgen hypotenüs’ü iç bükey kesimiş masif destek bağlantı.
BANGAÇA: Kıç güverte / kıç kasara
GURCATA: Aynı zamanda kroşeta aynı zamanda tülani aynı zamanda istralya
KEMERE ATKISI: Basitçe kemere
Tırandil balotaj Kurulu :
Balotaj kurulu : Kurum ve kuruluşlarda yeni üyelerin alınmasına karar veren kurul Kendilerini önemsetecek bir isim uydurmuşlar.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.