Heyamola Hey
Havuzluk => Yelken Yarışları => Konuyu başlatan: Doğan Erbahar - 10 Kasım 2020, 13:53:46
-
Virtual Regetta' ya katılan var mı bizden? Dün başladık bakalım Vendee Globe'a. 2 gündür kafadan esiyor. :-\
Benim tekne adı Nazli. Katılan varsa takipleşelim...
-
4 seneden sonra tekrar katıldım ama yarışın startına 1 saat kala hatlar karıştı eski şifremle eski teknemi alamadım.Yapacak bir şey kalmayınca Guest 1663823526 no ile misafir olarak katıldım.Şimdilik fena gitmiyor.Katılan tekne sayısı 600.000 i geçmiş.
Heyamolahey üyelerinden;
Hakan Tiryaki-Yengeç
Mahir Günşıray-Laluna
Özgür Ökten-GemiTrafik.com
ayrıca
Meltem Anay-Tem
Gökhan Uğraş-Bauer
tekneleri ile benim listemdeler.
Doğan hocam tekne isminizi verirseniz listeye ekleyebiliriz.
An itibarı ile Bauer teknesi liderliğinde gidiyoruz İspanya batısında.
Hala katılmak isteyenler için çok geç sayılmaz.2 günlük fark çok bir şey ifade etmiyor.Virtuelregatta offshore uygulamasını telefon yada tabletinize yükleyip Vendee Globe oyununa kayıt olup başlarsınız.
Çok eğleneceğinizi garanti ederim.Her gün bir kaç kere bakıp,hava durumuna göre rota ayarlamak yeterli.Katılan herkese bol şans.
-
Teşekkürler Kenan abi benim kullanıcı ismi Nazli.
İ harfi ile.
88.000 sıradayım şu an, fena değil yarış çizgisine yakınım.
-
Tamamdır ,listemdesiniz Doğan hocam.Teknenizin renkleri de çok hoş.
Dün kısa yoldan İspanya kıyılarına inmeye kalkınca 20.000 lere kadar yükselmiştim,kıyıda rüzgar azalınca şu an 80.144 e kadar geriledim.Siz bizim grubun bir hayli batısındasınız.Bauer 116. olarak devam ediyor.
-
Teknenin poları yok, kafadan bir rakam salladım 44 derece orsaya kilitleyip yattım gece. ;D
Ortalara doğru rüzgar karışık, ne yapacağa karar vermek gerekiyor zannedersem.
-
Katılmayanlar için son durum şöyle görünüyor;
(https://i.ibb.co/hW0gLG9/vr-11112020.png)
-
Ne işiniz var Özgür kardeşim, Tiryaki ile birlikte batı ellerinde.
Deniz atı nalı toplamaya mı gittiniz ;D
Gruptan ayrılanı kurt kaparmış ona göre.
Bu arada biz kıyıya yakın grup belli mesafelerle güney batıdaki siklon alanına doğru gidiyoruz.Nazli iyi bir pozisyonda,Meltem hocanım yanımıza iyi geldi.Laluna kıyıya bizden daha yakın gidiyor.Bauer hala çok iyi.Azor adaları civarında görüşmek dileği ile.
-
Birde foto ekliyelim.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201111/bf6f6f500fe07aebe4ed55171e2faf72.jpg)
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Ne işiniz var Özgür kardeşim, Tiryaki ile birlikte batı ellerinde.
Deniz atı nalı toplamaya mı gittiniz ;D
Gruptan ayrılanı kurt kaparmış ona göre.
Bu arada biz kıyıya yakın grup belli mesafelerle güney batıdaki siklon alanına doğru gidiyoruz.Nazli iyi bir pozisyonda,Meltem hocanım yanımıza iyi geldi.Laluna kıyıya bizden daha yakın gidiyor.Bauer hala çok iyi.Azor adaları civarında görüşmek dileği ile.
Valla hocam bi gece uyumuşum, gruptan ayrı düştük, ben de o siklona üstten giriş yapma taktiği yaptım, uzun süre spinnaker ile pupa-genişapaz inerim gibi düşünüyorum.. daha tembel işi bir seyir olacak.. artık gerisi kısmet. :)
-
O kadar tuhaf karışık bir hava var ki doğuda kalanlar da terste kaldılar biraz. Ben iki tarafı da kollayayım diye ikisinin nispeten ortasında konumlandım. Birinci şu an benim rotamda tam 6 saat önümde... Fırtına merkezi doğuya doğru seyredecek zannedersem. Bayağı zevkli birşey... Bilen varsa bu teknelerin polarını daha nokta atışı rota planlaması yapabiliriz esasında. Burak Reis iki gündür girmiyor foruma Amiga oysa yarışa odaklandı full galiba... ;D ;D C:-)
-
Evet, Amiga müthiş geliyor, tee yukarılardan apayrı bir rotadan geldi, yetişti, muhtemelen bu gece geçecek bizim grubu! :D
-
Bu arada katılmak isteyen varsa yeni bir özellik eklemişler galiba. Grubun ortasından başlatıyorlarmış yeni gelenleri. Geç değil yani...
-
SARIYAZ da geldi.
Ama nereye gider göreceğiz
-
SARIYAZ da geldi.
Ama nereye gider göreceğiz
Hoşgeldiniz :)
İyi güzel mıntıkadan başlatmış, biz kara kara düşünüyoruz neresinden geçelim siklonun diye. ;D
-
Mehmet reisim hoşgeldiniz.
Biz güney batıya indikçe siklon kuzeye çıkıyor.Böyle gidip drise etmezse 12 saat sonra rüzgar hem kafadan gelecek hem hızı düşecek.Bauer bunu görüp rotayı güney doğuya çevirdi,biz de onu
mu takip etsek acep ;D
-
4 sene önceki yarışta da çizelge hazırlamıştım.O zaman kıyıya yakın kalıp kanarya adalarının içinden geçmiş çok az rüzgar ile gidiyordum.18.000 lerden 260.000 e kadar gerilemişim.Bu yüzden kıyıya yakın seyretmiyeceğim.Size de tavsiye etmem.
Bu arada verilen puan haricinde bir şey satın alan varmı?
-
Mehmet reisim hoşgeldiniz.
Biz güney batıya indikçe siklon kuzeye çıkıyor.Böyle gidip drise etmezse 12 saat sonra rüzgar hem kafadan gelecek hem hızı düşecek.Bauer bunu görüp rotayı güney doğuya çevirdi,biz de onu
mu takip etsek acep ;D
Benim kafamda 2-3 günlük bir plan netleşti Kenan Abi, yaklaşık 6 saat sonra tremola atıp tam güneye döneceğim. Siklon doğuya ilerliyor, 1 gün içinde onun etkisine girebilirsem şahane apaz rüzgar alacağım, siklonun arkasından geçtikten sonra da yine güneye doğru apaz almayı ümit ediyorum. Kıyıya nispeten yakın kalacağım yani ana gruptan farklı olarak.
Bu arada verilen puan haricinde bir şey satın alan varmı?
Ben sadece iki takım yelken aldım verdiği puanla ama "hull polish" içimde kaldı. ;D
-
Yok ben de sadece bir yelken ve galiba telsiz aldım. Telsiz ne işe yarayacak bilmiyorum ama kalan param ona yetti.
Ben seyir planım Amiga'yı takip etmek.
Burak daha iyi hava yorumlayacağımı sanmıyorum. Tek sorun, onu takip ederken, aramızdaki mesafede ortaya çıkan değişiklikleri süzebilmek
-
İşinize yararmı bilmem ama teknenin hız çizelgesi derki 26 Knot rüzgar limit gidebileceğim en yüksek hız 23,1 Knot 129 dereceden alacaksınız. Rüzgar hızı arttıkça 26 knottan sonra hız dramatik bir şekilde düşüyor 40 knot rüzgarları unutun tekne 7 knot gidiyor. Orsada ise 10 knot rüzgarın altında 45 üstü 50 gibi gidin 10 knot rüzgardan sonra 44 derece max bu aynı zamanda en iyi VMG Hızını bulabileceğiniz değer. Pupada bu 145 derece. VMG hedefe olan hızınızdır tekne hızıyla karıştırmayın 20 knot giderken VMG hızınız 3 knot olabilir 145 ve 44 aklınızda olsun 1 nolu şamandıra dönüş noktası ilk hedefiniz.
Tekne 26 knot üstü rüzgarda yavaşlıyor hele tam pupa gitmeyi hayal bile etmeyin 30 ar derece min açmanız gerekiyor tekne dizaynından dolayı 150 max yada 210 .
Hava durumu gerçek hayat gibi gördüğünüz hiç bir tahmin %100 gerçekleşmiyor . Bol şans herkese.
-
Çok teşekkürler Burak Reis. Kesinlikle işimize yarar. Tablo şeklinde de varsa kolayınızda süper olur.
Çok kötü bir ölü bölgede kaldım. Batıdaki grup Theta fırtınasının rüzgarını yakaladı gibi. Ben yakalayamazsam tren kaçacak. :D
-
Bu yarış çok uzun soluklu hiç bir şey kaçmaz. 4 saatte bir 10 dakika bakmak yeterli. Sabırlı ve devmlılık kazandırır sıralamaları önemsemeyin şimdilik hele bir Cape of Good hope dönülsün başlarız bakmaya ama Atlantiği doğru çıkmak herşeyi değiştirebilir. Diagram olarak paylaşmanın bir anlamı yok Hızları zaten görebiliyorsunuz önemli olan VMG değerlerini verdim 10-15 knot arasında ve 26 knot üstü rüzgarda 140 derece 15-26 arası 145 den Orsadada 44-50 arası 10 altı ve 26 üstü rüzgarda orsa 50 derece ara rüzgarlarda 44 en iyi VMG veriyor . Bu tekneyi 49 derece orsa 30 derece pupa olarak görün. Geniş apaz en hızlı 129 dan
Bolsa sabır bol şans .Sevgiler.
-
Çok değerli bilgiler Burak, çok teşekkürler.
Seçilen rotayla sıralama o kadar hızlı değişiyor ki şaşırmamak elde değil.
Dün gece bu saatlerde 13.193. iken şu an güney batı rotasında 114.152. yim.Hoş daha önceki yarışlardan hazırlıklıyım,100.000 sıra kaybettiğimde oldu.Aşağılara inince çok şey değişebiliyor.Sonuçta herşey rota öngörüsü,ben kolay diye windy i kullanıyorum,24saat dilimine göre.
Tabi ölçüm finish hattına giden (kapıları atlamadan tabiki) en kısa rota olarak hesaplanmış ve 23.306 Dm. olarak gözüküyordu.4 sene önce aldığım notlar ,finishe vardığımda yaptığım yolu 26.535 dm. olarak gösteriyor.
Bir konu daha var onuda hemen yazayım, bilmeyen arkadaşlar olabilir,güney okyanusda kırmızı çizgiye dikkat edin,o çizginin altına inerseniz rüzgar ne olursa olsun hızınız otomatik olarak 3 mil civarına düşüyor( bu da cezası :) ) tekrar çizgi üstüne çıkana kadar bu hız sabit kalıyor.Ben bile bile çizginin altına düşmüştüm uyku tercihimden dolayı !O__
Daha 80-90 gün buradayız çok şey değişir C:-)
Herkese bol şans.
-
Afrika kıyılarını tırmalayan ekip tarihe karıştı gibi. Olur tarafı yoktu o işin zaten de sıralamada 1. görünmeleri meselesi insanların dikkatini çekti, bizim Türklerden de peşlerine takılan oldu maalesef ;D
Gerçek yarışı lider getiren Alex Thomson şu anda neredeyse karşı kıyıda, güney amerika kıyısına yakın gidiyor. O teorik rotayı adamlar boşuna çizmemiş.
Theta fırtınasını geçtiğimden beri batıya yanaşmaya çalışıyorum fırsat el verdiğince. Şu Doldrumlar çok sıkıcı ve bunaltıcı bir bölgeymiş. Amiga çok iyi konumda bence. Ben de bir 24 saat arkasındayım.
Işin zevkli kısmı hava tahminlerinin sıklıkla tutmaması. Büyük çember (Great circle) meselesini kurcaladım biraz ama harita üzerinde şu an bulunduğum konumdan neredeyse düz bir çizgi üzerinde. Güney okyanusu seyrinde aşağı doğru kıvrılan bir yay üzerinde gitmek lazım ama. Teorik rotada bu da hesaba katılmış gibi...
-
Afrika kıyılarını tırmalayan ekip tarihe karıştı gibi. Olur tarafı yoktu o işin zaten de sıralamada 1. görünmeleri meselesi insanların dikkatini çekti, bizim Türklerden de peşlerine takılan oldu maalesef ;D
Sebebini öğrenebildin mi? Diskalifiye mi oldular?
Karaya çıkıp sonra ücret karşılığı eskort gemisine (escort frigate) mi transfer (karaya çıkanlar için böyle bir ücretli opsiyon var) oldular acep?
Amiga ne güzel arkadan geldi kuzeyden, hepimizi daha batıda kalarak geçti gitti! :)
-
Afrika kıyılarını tırmalayan ekip tarihe karıştı gibi. Olur tarafı yoktu o işin zaten de sıralamada 1. görünmeleri meselesi insanların dikkatini çekti, bizim Türklerden de peşlerine takılan oldu maalesef ;D
Sebebini öğrenebildin mi? Diskalifiye mi oldular?
Karaya çıkıp sonra ücret karşılığı eskort gemisine (escort frigate) mi transfer (karaya çıkanlar için böyle bir ücretli opsiyon var) oldular acep?
Amiga ne güzel arkadan geldi kuzeyden, hepimizi daha batıda kalarak geçti gitti! :)
Yok ilk üçü hususi gösteriyor ana harita anladığım kadarıyla, o yüzden görünmüyorlar artık, hala oralarda bir yerlerdedirler. Arkadaş olarak ekli ise görünürler ancak bundan sonra. Takip eden ekipten bir ikisi kayıtlı bende mesela onlar görünüyor.
-
Okyanustan haberler.
Batı rotasını takip edenlerden fark yiyince, 1800 lü yıllardaki altına hücumu aratmayacak şekilde batıya göç ediyoruz,ama sanırım geç kaldık.
Bizim guruptan biraz kuzey doguda doldrum bölgesine yakalanan Yengeç ve Tem değişik uygulamalara geçmişler.
Tiryaki 5.000 mt.derinlik olan yerde dalgıçlık,Meltem hoca da yüzyüze mimarlık eğitimine başlamış.Eğitim araların da ise balık yakalamak serbest. ;D
Ayrıca Tiryaki böyle giderse Şubat ayında yarışı bırakıp Rio karnavalına yasaklar olsa bile katılabileceğini açıklamış.
Bauer'in son kararı Batı afrikada safariye katılmak.
Özgür ; ekvatorugeçen herkesin bir denizcilik geleneği olarak saçını ve sakalını kazıması gerektiğini hatırlatmış. C:-)
Bana uyar yarısı zaten yol,saçı olan düşünsün ;D
-
Amiga zaten baş tacımız.Nasıl yelken yarışı yapılır, gösteriyor.
Sarıyaz çok geç başladı ama batıdan hızla geliyor,Avustralya güneyinde bizleri yakalayabilir..
Katılımcı sayısı 870.000 i geçmiş.Türk katılımcı ise 850 civarıydı ,artık ilk 39 harici göstermiyor.
Uygulama yakında çökerse şaşırmayacağım.
-
Okyanustan haberler.
Batı rotasını takip edenlerden fark yiyince, 1800 lü yıllardaki altına hücumu aratmayacak şekilde batıya göç ediyoruz,ama sanırım geç kaldık.
Bizim guruptan biraz kuzey doguda doldrum bölgesine yakalanan Yengeç ve Tem değişik uygulamalara geçmişler.
Tiryaki 5.000 mt.derinlik olan yerde dalgıçlık,Meltem hoca da yüzyüze mimarlık eğitimine başlamış.Eğitim araların da ise balık yakalamak serbest. ;D
Ayrıca Tiryaki böyle giderse Şubat ayında yarışı bırakıp Rio karnavalına yasaklar olsa bile katılabileceğini açıklamış.
Bauer'in son kararı Batı afrikada safariye katılmak.
Özgür ; ekvatorugeçen herkesin bir denizcilik geleneği olarak saçını ve sakalını kazıması gerektiğini hatırlatmış. C:-)
Bana uyar yarısı zaten yok,saçı olan düşünsün ;D
Hatırlatırım, İstanbul'dan Kaş'a 64 günde inmiş bir nev-i şahsına münhasır denizciyim ben. Anlamsız hızlı geçmişim Afrika kıyılarını. Benim standartlarımda uçuyorum...
-
Okyanustan haberler.
Batı rotasını takip edenlerden fark yiyince, 1800 lü yıllardaki altına hücumu aratmayacak şekilde batıya göç ediyoruz,ama sanırım geç kaldık.
Bizim guruptan biraz kuzey doguda doldrum bölgesine yakalanan Yengeç ve Tem değişik uygulamalara geçmişler.
Tiryaki 5.000 mt.derinlik olan yerde dalgıçlık,Meltem hoca da yüzyüze mimarlık eğitimine başlamış.Eğitim araların da ise balık yakalamak serbest. ;D
Ayrıca Tiryaki böyle giderse Şubat ayında yarışı bırakıp Rio karnavalına yasaklar olsa bile katılabileceğini açıklamış.
Bauer'in son kararı Batı afrikada safariye katılmak.
Özgür ; ekvatorugeçen herkesin bir denizcilik geleneği olarak saçını ve sakalını kazıması gerektiğini hatırlatmış. C:-)
Bana uyar yarısı zaten yok,saçı olan düşünsün ;D
Hatırlatırım, İstanbul'dan Kaş'a 64 günde inmiş bir nev-i şahsına münhasır denizciyim ben. Anlamsız hızlı geçmişim Afrika kıyılarını. Benim standartlarımda uçuyorum...
;D :D C:-)
Boş ver yarışı seni Rio paklar.
4 sene önce de Tayland'a kaçmıştın, şimdi hatırladım ;D
-
Sorma ya Kenan reis, hepsi hayal oldu. Çakılıp kaldık, bir yanda karada kayık, bir yanda pandemi. Hasret kaldım valla.
-
Bu Aleks Thomson da sanırsınız ki son hava bükücü.
Adam nerde rüzgar orada,tipik bir havayı koklayan adam.
Yine uçuyor.
-
Sorma ya Kenan reis, hepsi hayal oldu. Çakılıp kaldık, bir yanda karada kayık, bir yanda pandemi. Hasret kaldım valla.
Sabır Tiryaki sabır.
Çatlayıp gitmez isek elbet bir gün güneş coronasız doğacak. ?0-?
-
Omerta adıyla 320 binlere kadar geldim..
yelken trimini otomatik olarak sistem yapıyor, bunu değiştirmek mümkün mü?
Diğer arkadaşları aynı ekranda nasıl takip edebilirim?
-
Eyüp hocam hoşgeldiniz.
Ben sizi hemen kaydettim.
Ekran üzerinde jib yazan yere tıklayınca tüm yelkenler gözüküyor.Yelkenler dediğiniz gibi otomatik.Eğerpuan ile satın almadıysanız sadece ana yelken ve cenovanız olmalı..
Zaten rüzgara göre hangisi hızlıysa onu seçebiliyorsunuz.
Eğer satın aldıysanız üzerinde yazan hızlara göre istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz.
Diğerleriniz takip etmeniz için,aşağıda player name yazan yere istediğiniz tekne adını yazın,büyültece tıklayın,açılan ekranı sağ üst köşesinde(benim tel. göre) siyah siluete uzun müddet basılı tutun,yeşile dönüşünce listenize girmiş olur.
-
Listenizdekileri kontrol etmek için de ekranın en sağ altındaki kişileri tıklarsanız açılan ekranda takip ettiklerinizi ve sizi takip edenleri görebilirsiniz.
Ekrandaki ampül işaretindeki rüzgar gülünü de istediğiniz bölgeye taşıyarak oradaki rüzgarı görmek mümkün.
Göz işareti ile de ister tek,ister diğer tekneler, isterseniz sadece arkadaş olduğunuz tekneleri görmek mümkün.
-
Eyüp hocam hoşgeldiniz.
Ben sizi hemen kaydettim.
Ekran üzerinde jib yazan yere tıklayınca tüm yelkenler gözüküyor.Yelkenler dediğiniz gibi otomatik.Eğerpuan ile satın almadıysanız sadece ana yelken ve cenovanız olmalı..
Zaten rüzgara göre hangisi hızlıysa onu seçebiliyorsunuz.
Eğer satın aldıysanız üzerinde yazan hızlara göre istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz.
Diğerleriniz takip etmeniz için,aşağıda player name yazan yere istediğiniz tekne adını yazın,büyültece tıklayın,açılan ekranı sağ üst köşesinde(benim tel. göre) siyah siluete uzun müddet basılı tutun,yeşile dönüşünce listenize girmiş olur.
Teşekkürler..
Ben de sizi kaydettim.
Son bir soru;
Expert yazan bir bölümde rüzgar hızını saatlere göre gösteren bir rüzgargülü var. O hava durumu sanal mı yoksa gerçek hava durumu siteleriyle uyumlu bir uygulama mı?
-
Yine en üst sağdaki 3 çizgili sekmede settings var ,otomatik grafik,nm,müzik isteğe bağlı.
Yine aynı sekmede dünya sıralaması(sanal yarış için), ve Türk bayrağına tıklayınca da Türklerin sıralaması (tekrar açılmış kapalı idi) görebilirsiniz.
-
Listenizdekileri kontrol etmek için de ekranın en sağ altındaki kişileri tıklarsanız açılan ekranda takip ettiklerinizi ve sizi takip edenleri görebilirsiniz.
Ekrandaki ampül işaretindeki rüzgar gülünü de istediğiniz bölgeye taşıyarak oradaki rüzgarı görmek mümkün.
Göz işareti ile de ister tek,ister diğer tekneler, isterseniz sadece arkadaş olduğunuz tekneleri görmek mümkün.
Teşekkürler.. :)
-
Bakın ben de bunu hiç kullanmadım.
-
Rica ederim,bol şans,bir yerlerde buluşmak dileği ile :)
-
Eyüp hocam hoşgeldiniz.
Ben sizi hemen kaydettim.
Ekran üzerinde jib yazan yere tıklayınca tüm yelkenler gözüküyor.Yelkenler dediğiniz gibi otomatik.Eğerpuan ile satın almadıysanız sadece ana yelken ve cenovanız olmalı..
Zaten rüzgara göre hangisi hızlıysa onu seçebiliyorsunuz.
Eğer satın aldıysanız üzerinde yazan hızlara göre istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz.
Diğerleriniz takip etmeniz için,aşağıda player name yazan yere istediğiniz tekne adını yazın,büyültece tıklayın,açılan ekranı sağ üst köşesinde(benim tel. göre) siyah siluete uzun müddet basılı tutun,yeşile dönüşünce listenize girmiş olur.
Teşekkürler..
Ben de sizi kaydettim.
Son bir soru;
Expert yazan bir bölümde rüzgar hızını saatlere göre gösteren bir rüzgargülü var. O hava durumu sanal mı yoksa gerçek hava durumu siteleriyle uyumlu bir uygulama mı?
Hava durumu gerçek verilerden ve tahminlerden alınıyor diye biliyorum Eyüp abi, ben de ekledim sizi (Nazli)
-
Hava durumu gerçek verilerden ve tahminlerden alınıyor diye biliyorum Eyüp abi, ben de ekledim sizi (Nazli)
Rüzgarın giderek düştüğü bir bölüme girdim, rüzgar sanırım önümüzdeki gün ve saatlerde de giderek azalacak, kavança atarak - yükseldiğim sıralamayı da hızla kaybederek- rota değişikliği yaptım.
Oldukça keyif alıyorum..
Doğan Hocam siz bayağı iyi yarışıyorsunuz.. (sizi ekledim, takibe başladım)
-
Ben geriden geliyorum; suya bir şey düştüyse söyleyin, toplarım ben
-
17. günde tam önümüzde koca bir yüksek basınç merkezi var .Gerçi 5 gün önceden biliyorduk değişmedi çok .Yarış başladığından beri en zorlu hava durumu ve planlama yapmak çok zor doldrumları geçmek daha kolaydı.Belki aşağıdaki videonun planlama yapmada zorlananlar için faydası olur. Ben kısa yolu takip edeceğim mecburen bakalım neler olacak.
-
Teşekkürler Burak Reis video için, düşündüğümü teyit etmiş oldum. Mecburen arkasından dolaşan ekipte olacağım ben de yüksek basıncın. Sizden 9-10 saat arkadan geldiğim için önümü görmek açısından biraz daha şanslı gibiydim 2 gündür. Dün akşam teorik rotadan ayrılıp tam güneye döndüm. 24 saat sonra yüksek basıncın ilerlemesi ile rüzgar artıyor gibi, onu takip ederek etrafından kıvrılacağım doğuya doğru ama bir yandan da olabildiğince çabuk güney rüzgarlarına kavuşmak istiyorum. Bir ekleme de ben yapayım güney kutbuna yaklaştıkça büyük çember seyri (küre üzerindeki en kısa yol) giderek aşağı doğru kavisli bir yay gibi görünüyor kullandığımız düzlemsel projeksiyon haritalarda. Olabildiğince güneyde kalmak iyi gibi göründü gözüme dolayısıyla artık doğuya doğru yardırmaya başlayınca :D
Gerçek hayatta buzdağları belirleyici oluyor muhtemelen bunu kısıtlayan.
UN help yazan kısmı kullanan var mı? Nümerik hesaplama yapıyor zannedersem. Iki defa denedim ben ama çok da memmun kalmadım gibi. Hedef noktası kestirmek gereksiz bir karar vermeye zorluyor insanı çünkü...
-
Sanal ve gerçek yarışı bir kenara ayırırsak Gerçek yarışçılar farklı bir rota seçti biz sanallar bambaşka Armelin 2016 yılında takip ettiği rotada gerçek ekip .Armel oyunda sanal yarışıyor bu sene oda biz sanal yarışçıların rotasında bakalım 1 Aralıkta Cape of Good hope geride kalacakmı ? Atlas Okyanusu bitiyor ver elini Hint Okyanusu.
30 Kasımda Ay tutulması var Ahmet ne dersin hava yaparmı 😀
-
Bu arada dün itibarıyla teknesini terk etmek zorunda kalan Escoffier'i Jean Le Cam geri dönüp kurtardı.
Büyük olay!!!
Sanal yarışta kurtarma var mı??? )))
-
Tekne batmış can salında bulundu Tekne su alıyor ve capsize .Büyük ihtimal gene salma sorunu 3 tekne daha yarışı bırakıp aramaya gidiyor Le Cam bulup kurtarıyor . Rüzgar 20 knot dalga 2 ile 4 metre arasında Le Cam aynı bölgede daha önce teknesini terketmek zorunda kalmıştı kadere bak. Le cam rüzgarın 30 knot üstü olduğunu söylüyor Avcı Le Cam 😀
-
Dalgaya dalmış ve teknenin burnu 90 derece kıvrılmış, çok kısa sürede tekneyi terketmek zorunda kalmış.. Vendeeglobe web sitesinde kurtarıldıktan sonra tekneden yaptıkları görüşmenin video kaydı var..
-
Dalgaya dalmış ve teknenin burnu 90 derece kıvrılmış, çok kısa sürede tekneyi terketmek zorunda kalmış.. Vendeeglobe web sitesinde kurtarıldıktan sonra tekneden yaptıkları görüşmenin video kaydı var..
İnanılmaz bir şey tekne ikiye bölünmüş teşekkürler Çetin reis.
-
Sanal yarışta da saygı ve tebrik göstergesi olarak birçok kişi yarışmayı durdurup Jean Le Cam'i kutlamışlar. Rotalarını ileri geri yapacak şekilde ayarlamışlar, benim aklıma gelmedi valla, yardırıp gittik ;D
Hoş bir (Fransızca) yazı şu linkte:
https://voilesetvoiliers.ouest-france.fr/course-au-large/vendee-globe/vendee-globe-virtuel-jean-le-cam-encense-sur-virtual-regatta-genial-dit-marc-guillemot-ac73dbcc-33df-11eb-be20-0031f6aa8f61
-
Dalgaya dalmış ve teknenin burnu 90 derece kıvrılmış, çok kısa sürede tekneyi terketmek zorunda kalmış.. Vendeeglobe web sitesinde kurtarıldıktan sonra tekneden yaptıkları görüşmenin video kaydı var..
İnanılmaz bir şey tekne ikiye bölünmüş teşekkürler Çetin reis.
Rica ederim, ben sadece okuduğumu vs. yazdım...
-
Boris Hermann Cape Horn için rota planlaması yapıyor .43. gün.
-
Burak kaçıncısın sen? Doğan Hocam?
-
Burak kaçıncısın sen? Doğan Hocam?
Fena durumda değilim 17500 mil geride kalmış 8350 mil kaldı 1. İle aramda 150 mil var Atlantik çıkışı herşey belli olur . 1 milyon tekne var ne olur bilemem çok fazla zaman ayırmıyorum sonuçta oyun çok ciddiye alınacak bir şey değil.Oyunda dalga yok akıntı yok trim yok teknenin polar diyagramında ne diyorsa hız çizelgesi tutuyor. Hava durumu ilginç arkada kaldıkça farkı açıyor öndekiler şu ana kadar bir kere hava farkı kapatmama yaradı 60 mile düşürdüm 1.ile farkı 2 günde hata yapmasanda hava kalıyor yada dönüyor günde 90 mil açıyorlar farkı daha geride kalanlar için ise durum dahada berbat hiçmi kalmaz önde hava hep yürüyor ön grup bakalım göreceğiz umarım durum biraz eşitlenir Atlantikte.
-
Burak Reis, Ümit burnunu döndükten sonra uçtu gitti. Lider peletonun arka ucunda umarım yakalar öndekileri başa oynar, çok güzel konumda 25 binlerde filandı bunları yazdığımda.
Ümit burnuna inene kadar millet envai çeşit şey denedi, ben nispeten teorik rotaya yakın kaldım ve 75.000 lerde filan döndüm. İyiydi konumum. Bu noktada mesafe olarak yakındım Amiga'ya da bir süre 24 saat arkasından takip ettim. Ancak Ümit Burnu ile Leeuwin arasında öyle kritik bir hava yakaladı ki ön grup ben yetişemedim ve o rejimin arkasında kaldım ve ara giderek açıldı. (Kaos teorisi ve kelebek etkisi işte size... ;D)
Benimle arkamdaki grubun arasındaki mesafe de öyle açıldı mesela. Sağımda solumda da tek tük tekne var... Enteresan enlemlermiş bunlar, azıcık bile fark olsa önde olmak her zaman avantaj demek ki...
Bu arada weather routing olarak programdaki Help kısmını kullanıyorum 12 saatlik programlamalar için öyle veya böyle getiriyor. Daha profesyonel çözümleri olan da vardır muhtemelen. Vaktim olmuyor bu aralar gün içinda ya sabah ya da akşam bu saatlerde işte el ayak çekilince.
Horn'a kadar resim belli dönünce yine belirsiz sulara gireceğiz bakalım...
-
Çoğu oyuncu öndekilerden şu uygulamaları kullanıyor. VRZEN ,zezo.org ,4VR. Ben gercek hayattada kullandigim qVlm kullaniyorum rota planlamasinda .Oyunla bazen uyuşmuyor sanırım diğer uygulamalar daha iyi olabilir sonuçta oyun için yazılmışlar.
-
Çoğu oyuncu öndekilerden şu uygulamaları kullanıyor. VRZEN ,zezo.org ,4VR. Ben gercek hayattada kullandigim qVlm kullaniyorum rota planlamasinda .
Oyuna entegre çözümleri var mı Burak Reis, oradan konum al oraya at, oradakini oku çok vakit alıcı gelmişti bana bir tane denediğimde.
-
Oyuna entegre yukarıda ismini verdiklerim Gerçek rota planlaması yapmayı anlamak öğrenmek içinde iyi programlar gibi duruyorlar. Ben qVlm den çalışıp way point koyuyorum Diğeleri kadar efektif değil sanırım.
-
Bu arada sanal yarışın ön grubu ile gerçek yarışın ön grubu (ki ben de bunların arasındayım şu an mesela) arasındaki muazzam farka (2000 mil !!!) bakınca olayın "fiziğini" düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum. Şöyle ki:
Gerçek yarışta sadece 33 tekne vardı (ve elbette ki birçoğu değişik teknik problemlerle ve gerçek hayatın getirdiği zorluklarla da mücadele ediyorlar. Kabul...) Ama yine de olaya sadece rota planlaması olarak bakarsak gerçek yarışcıların sanal yarıştakilerden çok daha profesyonel tahminler ve modellemeler kullandıkları kesin... (Ayrıca rotayı kısaltan buz çizgisinin altına da inebiliyorlar.) Buna rağmen nasıl arada böyle muazam bir fark olabiliyor, bu sadece "gerçek hayatın zorluğu" ile açıklanabilecek kabilden birşey değil işte...
Peki nedir açıklaması? Şahsi (ve profesyonel :D) görüşüm şöyle:
Hava durumu kaotik bir sistemdir ve kaotik sistemler tanımları ve tabiatları gereği öngörülebilirliği çok sınırlı sistemlerdir. İstediğiniz kadar gelişmiş teknoloji kullanın bir noktaya kadar öngörebiliyorsunuz. Yelken yarışlarını zevkli hale getiren ANA unsur da bu zaten bence.
İşte aradaki muazzam farkı açıklamakta İSTATİSTİK dediğimiz bilim devreye giriyor. 33 farklı şey denemek ile 1.000.000 farklı şey denemek arasındaki fark gün gibi ortada. 1.000.000 çok daha iyi bir "örnekleme" elbette bu ölçekte bir kaotik sistem için. Gerçek yarışcılar elbette planlama haricinde "risk analizi" de yapıyorlar ve birbirlerini kolluyorlar. Dolayısıyla sanal yarışcılar kadar "özgür" ve bağımsız (esasında bir anlamda - teknik bir anlamda- RASTGELE) tercihler yapamıyorlar. O küçük bağımsız ve rastgele tercihler 1.000.000 gibi çok büyük sayıda örnekleme ile bu olasılık uzayını taradığında çok ama çok daha hızlı bir rota bulunabileceğini sonucunu verdi bize bu yarışta şimdiye kadar.
Yani bu bir optimizayon problemi ve sanal yarış da bu optimizasyon problemini işin içine bir miktar rastgelelik katarak tarama yöntemi. Hesaplamalı bilimlerde bu yönteme "Monte Carlo simülasyonu" deniyor...
Gerçekten büyüleyici bir mevzu üzerinde düşününce...
-
Boris Hermann’ın ekranında iki sticker var çok güzel yazmış : Sail your own race -Think ! ve Smile 😃 çok hoşuma gitti.
-
Boris Hermann’ın ekranında iki sticker var çok güzel yazmış : Sail your own race -Think ! ve Smile 😃 çok hoşuma gitti.
(https://i.hizliresim.com/1vFXT5.png) (https://hizliresim.com/1vFXT5)
-
Charlie Dalin bitirdi 80 gün 6 saat 15 dakika .İnanılmaz çekişmeli bir yarış oldu .
-
Bu sene yarışa sanal katılımda rekor kırıldı 1072419 kişi katıldı .Bizlerden katılanların durumlarına bakınca çok iyi yarışıldığını görüyorum 900 bin , 1 milyon kişiyi arkada bıraktık .Gerçek yarıştaki kopmalar sanal yarıştada oldu 3 gruba ayrıldı yarışçılar meteorolojinin etkisi ile şimdi bizden 3. Grubun finişlerini bekliyoruz . Güzel bir yarış oldu katılanları , sabırla yarışanları tebrik ederim.
-
Ikinci haftadan doguya kayip, afrika tarafini tercih eden ve yanilanlardandim ben de :)))
Sonra umit burnundan sonra biraz hizlanabilsem de, ondeki grupla pek kapatamadim farki..
Bu sabaha karsi 60.250nci olarak bitirdim..
OzguUyar oyuncu adiyla..
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ikinci haftadan doguya kayip, afrika tarafini tercih eden ve yanilanlardandim ben de :)))
Sonra umit burnundan sonra biraz hizlanabilsem de, ondeki grupla pek kapatamadim farki..
Bu sabaha karsi 60.250nci olarak bitirdim..
OzguUyar oyuncu adiyla..
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tebrikler Özgü kaptan Tara Ocean yarışında çok iyiydin tebrikler.
-
Tesekkur ederim :)))
Ama ruzgar cook kotu durdu bir yerde ve savurdi herkesi baska yerlere.. onun icin de uzadi o yaris.
Cok daha iyi gidiyordum, bir ara globelde ilk 10daydim ve uzun sure de kaldim oralarda..
Kayiklar da ne hantal cikti oyle :))
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ikinci haftadan doguya kayip, afrika tarafini tercih eden ve yanilanlardandim ben de :)))
Sonra umit burnundan sonra biraz hizlanabilsem de, ondeki grupla pek kapatamadim farki..
Bu sabaha karsi 60.250nci olarak bitirdim..
OzguUyar oyuncu adiyla..
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Pardon 60.620nci
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Sorma ne çakıldık öyle 5 gün Bluewater tekneyle yarış böyle çok yavaş gerçekten iyi deneyim oldu 2. Ayağına katılmadım ben 2 yarışa odaklanmakta zorlandım. Veende Globe 11414 . bitirdim son 1000 milde 1 hata yaptım ilk 500 de bitirmeyi kaçırdım.
-
Sorma ne çakıldık öyle 5 gün Bluewater tekneyle yarış böyle çok yavaş gerçekten iyi deneyim oldu 2. Ayağına katılmadım ben 2 yarışa odaklanmakta zorlandım. Veende Globe 11414 . bitirdim son 1000 milde 1 hata yaptım ilk 500 de bitirmeyi kaçırdım.
Bu arada sen yazmazsın diye ben yazıyorum müsaadenle, gerçek bir yarışçı olduğunu gösterdin hepimize.Belkide tek hatan son 1000-1500 mil içinde önce kuzey doğuya rota tutup sonra tekrar kuzey batıya değiştirmen oldu,listemde olduğun için takip ediyordum ,hatırladığım bir ara ilk 300 yada 500 içinde olduğun.Bu arada katılan 2000 e yakın Türk bayraklı tekne içinde de 11. oldu Burak.Bitirme zamanı 69 gün 20 saat 53 dak.50 sn.
Doğan hocada (Nazlı) bu sabah finiş yaptı.Onun derecesi de 62.125./1.072.651genel klasmanda,Türkler arasında 39.Bitirme zamanı 80 gün 19 saat 57 dak.06 sn.
Bana gelince yaklaşık 1 günlük yolum kaldı.Ben de doğudan kestirme giden uyanıklar gurubuna girdiğim için yaklaşık 20.000 sıra kaybettim. :) Oysa batıdayken 90.000 li sıralamadaydım, şu an 117.410.yum.4 sene önce 81 günde bitirmiş,84.281./450.000 olmuşum.Bu sene en az 1 gün sonra bitecek.Çok şey değişmemiş:)Tanıdıklardan Meltem hocada çok yakınımda,o biraz daha batıda beni geçerse şaşmam.850 mil gerimde Laluna(Mahir Günşıray) geliyor.Bir gurup daha var onlar topluca geliyorlar.1600 mil gerimde Bauer(Gökhan Uğraş)-Gemitrafik.com(Özgür Ökten)-Omerta(Eyüp Oğan)-Sarıyaz(Mehmet Anay)-Vlada(Can Deniz) geliyorlar.Omerta, Sarıyaz ve Vlada nın geç başladıklarını unutmayalım.
Gelelim Tiryaki'e .Yengeçin işlerinden dolayı başını kaşıyacak vakti yok belli.Yengeç "bırak şimdi yarışı marışı benimle ilgilen" dediğiiçin bir hayli gerilerde ,ama bu sene iddialı mutlaka bitirecek gibime geliyor:)
-
Taraocean'a bir daha üstüne para verseler katılmam :)
Daha başlangıçtan sonra haritayı büyütmediğim için görmediğim bir adaya takılıp kalmışım.Tamam bu benim hatam.Ama ne hantal teknelermiş ya, sert havada bile gitmiyor tekneler.Kötü günlerde 0,3 mil sürati gördüğümü hatırlıyorum.Yani karpuzu denize atsan tekneyi geçer sanki.Burak gibi bende bu yüzden 2.ayağa katılmadım.Bitmek bilmeyen bir yarış.
-
Atlantik'i tırmanırken güney amerika kıyılarından uzaklaşamadım bir türlü, rüzgar müsaade etmedi, oradan biraz kaldık. Valla helal olsun Özgü kaptan, motor mu çalıştırdın o çıkışta ;) ;)
Şaka maka 80 gün meşgul etmiş bizi, güzel paylaşımlar oldu, çok zevk aldım. Herkese tebrikler... :)xx :)xx
-
:)) keske motor calisitirilsaydi da az biraz ceza ile ondekilere yetisebilseydim..
Artik yapacak da pek birsey kalmamisti, risk alip biraz acildim.. oralarda da guzel ruzgarlar denk getirdim.
Ben de cook keyif aldim..
Nasil bir tecrubedir bu, hayal edemiyorum..
80 gun tek basina ve yaris hali.. ve korkunc firtinalara denk geldiler
Az biraz ruzgar artiverdi mi, kacacak koy ariyoruz kendimize..
-
Le Cam'e ne kadar zaman düşecekler acaba kurtarma operasyonundan dolayı bilen var mı?
-
Sydney to Auckland yarisinda olacak misiniz? Kisa bir etap gerci :)))
Bosluga dustum biraz :))
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Le Cam'e ne kadar zaman düşecekler acaba kurtarma operasyonundan dolayı bilen var mı?
16 saat 15 dakika Le Cam
10 saat 15 dakika Bestaven
6 saat Boris Herrmann
Yannick Bestaven bu süre düşüldükten sonra yarışı ilk bitiren Dalin’i geri de bırakmış oldu . 1. Oldu Le cam şansını kaybetmiş gözüküyor.
-
Bestaven’ in kazanmasına sevindim Adamın evinde haciz varmış yırttı. Boris Herrmann favorimdi hep takip ettim çok iyi gidiyordu finişe yakın balıkçı teknesine çarptı zaman kaybetti üçüncü olma şansını kaybetti .4. Oldu. Gelgitten limana giremedi beklediler. 3. olan Louis Burton yarışmayı bıraktığını açıkladı ekibi toplanıp direğe çıkarttılar adamı .Acayip bir yarıştı. 👏👏👏
-
Sorma ne çakıldık öyle 5 gün Bluewater tekneyle yarış böyle çok yavaş gerçekten iyi deneyim oldu 2. Ayağına katılmadım ben 2 yarışa odaklanmakta zorlandım. Veende Globe 11414 . bitirdim son 1000 milde 1 hata yaptım ilk 500 de bitirmeyi kaçırdım.
Bu arada sen yazmazsın diye ben yazıyorum müsaadenle, gerçek bir yarışçı olduğunu gösterdin hepimize.Belkide tek hatan son 1000-1500 mil içinde önce kuzey doğuya rota tutup sonra tekrar kuzey batıya değiştirmen oldu,listemde olduğun için takip ediyordum ,hatırladığım bir ara ilk 300 yada 500 içinde olduğun.Bu arada katılan 2000 e yakın Türk bayraklı tekne içinde de 11. oldu Burak.Bitirme zamanı 69 gün 20 saat 53 dak.50 sn.
Doğan hocada (Nazlı) bu sabah finiş yaptı.Onun derecesi de 62.125./1.072.651genel klasmanda,Türkler arasında 39.Bitirme zamanı 80 gün 19 saat 57 dak.06 sn.
Bana gelince yaklaşık 1 günlük yolum kaldı.Ben de doğudan kestirme giden uyanıklar gurubuna girdiğim için yaklaşık 20.000 sıra kaybettim. :) Oysa batıdayken 90.000 li sıralamadaydım, şu an 117.410.yum.4 sene önce 81 günde bitirmiş,84.281./450.000 olmuşum.Bu sene en az 1 gün sonra bitecek.Çok şey değişmemiş:)Tanıdıklardan Meltem hocada çok yakınımda,o biraz daha batıda beni geçerse şaşmam.850 mil gerimde Laluna(Mahir Günşıray) geliyor.Bir gurup daha var onlar topluca geliyorlar.1600 mil gerimde Bauer(Gökhan Uğraş)-Gemitrafik.com(Özgür Ökten)-Omerta(Eyüp Oğan)-Sarıyaz(Mehmet Anay)-Vlada(Can Deniz) geliyorlar.Omerta, Sarıyaz ve Vlada nın geç başladıklarını unutmayalım.
Gelelim Tiryaki'e .Yengeçin işlerinden dolayı başını kaşıyacak vakti yok belli.Yengeç "bırak şimdi yarışı marışı benimle ilgilen" dediğiiçin bir hayli gerilerde ,ama bu sene iddialı mutlaka bitirecek gibime geliyor:)
Kenan kaptanım çok teşekkür ederim . Şanslıydım diyorum ben Doğan kaptanla çok uzun süre başabaş gittik ben havaya yetiştim 8-10 saat sonra hava değişti sonrası meteorolojik bir şeydi yürüdük 15 gün gün durmadan günde 500 milden fazla .Ortalama hızıma baktım 16 Knot olmuş ciddi bir rakam . İnshore versiyonundada yarışıyorum olimpik rota gerçekçektede en sevdiğim ve en başarılı olduğum rotadır Oyunda çok güzel geçiyorlar beni 1. Olduğum yarış sayısı çok değil oyunda .Offshore yarış çok bildiğim bir şey değil çok fazla parametre ve havadurumu okuma var içinde tahmin üzerine hamle yapıyorsun yanılırsa tahmin zaman hız kaybı çok fazla gerçekten şanslıydım .Fransız bir oyuncuyla konuştuk France Blue Radio France sponsorluğundaki grupta bende orda tek Türktüm İlgilerini çekmiş uzun süre ilk 3 te idim 4000 Fransız vardı adamlar 6 oyuncu ile tek tekneyle yarışıyorlarmış inanılmaz ciddiye alıyorlardı . 14. Oldum sanırım orda o ekip ilk 3 te bitirdi.
Çok öğreticiydi benim için Tebrikler herkese.
-
Doğan hocayla, atlantikte gurup olarak birlikteydik.Sonra ne olduysa bastı gitti,tekneye polish yaptırdı sandım ;D.Güney okyanustada biz arkasındaki guruba fark attı, hoş en öndeki gurup gerçekten iyi havalar yakaladı.Doğan hocanın güney okyanusundaki izlerine baktığımda bir kaç saatte bir attığı tramolalarını hayranlıkla izledim.Uykudan feragat sanırım.1500 mile kadar fark yedik,sonra havasızlığa yakalandı bizde iyi rüzgar varken horn'u döndünten sonra aradaki farkı 320 mile kadar düşürmüştük.Sonra yine fırladı gitti.Tebrikler Doğan hocam hakkettiğin yerde bitirdin sonuçta.
Bu Fransızlardan şüphelenmiştim zaten,o kadar ciddi gidiyorlarki sürekli tramolalar, ön gurupta aynı rotada gidenlerde süratler hep yakın ,biri tramola atınca diğeride atıyor, 0,2 hızı bile hesapladıklarına eminim.Bunlar hiç uyumuyorlarmı, bir kaç kişi aynı tekneyle ilgileniyor diye düşündüm hep.Bu yüzden yazdıklarınla aydınlanmış olduk.Zaten bu yarışa katılanların oranı, tam bilmemekle birlikte % 60-70 Fransız sanırım.Bu arada 4 sene önce sanal yarışta bir ödül vardı,bu sene ben göremedim ya da atladım.
Bu Virtuel Regatta bağımlılık yapıyor sanırım,3. yarışımda bitecek yarın.Bu arada Trope Jules Verne yarışına da 4 gün önce katıldım, Trimanla yarışılıyor,haliyle çok hızlı.15 Nisana kadar start alınabiliyor.Amaç en kısa sürede bitirmek.
Bu seksen günlük süreçte çok acılar çektik,gözlerimiz yoruldu,parmaklarımız nasır tuttu ;D
Gerçek yarışçıların halini düşenemiyorum bile.Ne muazzam bir dayanıklılık, ne büyük özgüvendir bu.
Katılan tüm arkadaşları tebrik ediyorum.
-
Hepinizi tebrik ederim, memleketin çıtasını yükselttiniz.
-
Bu sabah 203.405 mi ne gibi bir yerde bitirdim.
Tüm katılımcılarla Voile et Voiliers dergisinin kokteylinde buluşmak üzere :)
-
Uff valla yarış bitti, üzerimden bir yük kalktı! :D
-
Uff valla yarış bitti, üzerimden bir yük kalktı! :D
Sorma...