Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Virtual Regetta Offshore

B

Burak Doneray

Ynt: Virtual Regetta Offshore
#45: 29 Kasım 2020, 16:31:46
Sanal ve gerçek yarışı bir kenara ayırırsak Gerçek yarışçılar farklı bir rota seçti biz sanallar bambaşka Armelin 2016 yılında takip ettiği rotada gerçek ekip .Armel  oyunda sanal yarışıyor bu sene oda biz sanal yarışçıların rotasında  bakalım 1 Aralıkta Cape of Good hope  geride kalacakmı ? Atlas Okyanusu bitiyor ver elini Hint Okyanusu.

30 Kasımda Ay tutulması var   Ahmet ne dersin hava yaparmı  😀
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Kasım 2020, 16:38:21 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 291
Ynt: Virtual Regetta Offshore
#46: 01 Aralık 2020, 10:49:26
Bu arada dün itibarıyla teknesini terk etmek zorunda kalan Escoffier'i Jean Le Cam geri dönüp kurtardı.
Büyük olay!!!
Sanal yarışta kurtarma var mı???  )))
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Virtual Regetta Offshore
#47: 01 Aralık 2020, 13:07:25
Tekne batmış can salında  bulundu  Tekne su alıyor ve capsize  .Büyük ihtimal gene salma sorunu  3 tekne daha yarışı bırakıp aramaya gidiyor Le Cam bulup kurtarıyor . Rüzgar 20 knot dalga 2 ile 4 metre arasında Le Cam aynı bölgede daha önce teknesini terketmek zorunda kalmıştı kadere bak. Le cam rüzgarın 30 knot üstü olduğunu söylüyor Avcı Le Cam 😀

  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2020, 13:23:18 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 101
Ynt: Virtual Regetta Offshore
#48: 01 Aralık 2020, 13:53:31
Dalgaya dalmış ve teknenin burnu 90 derece kıvrılmış, çok kısa sürede tekneyi terketmek zorunda kalmış.. Vendeeglobe web sitesinde kurtarıldıktan sonra tekneden yaptıkları görüşmenin video kaydı var..
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Virtual Regetta Offshore
#49: 01 Aralık 2020, 14:31:09
Dalgaya dalmış ve teknenin burnu 90 derece kıvrılmış, çok kısa sürede tekneyi terketmek zorunda kalmış.. Vendeeglobe web sitesinde kurtarıldıktan sonra tekneden yaptıkları görüşmenin video kaydı var..

İnanılmaz bir şey tekne ikiye bölünmüş teşekkürler Çetin reis.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Virtual Regetta Offshore
#50: 02 Aralık 2020, 19:58:37
Sanal yarışta da saygı ve tebrik göstergesi olarak birçok kişi yarışmayı durdurup Jean Le Cam'i kutlamışlar. Rotalarını ileri geri yapacak şekilde ayarlamışlar, benim aklıma gelmedi valla, yardırıp gittik  ;D

Hoş bir (Fransızca) yazı şu linkte:

https://voilesetvoiliers.ouest-france.fr/course-au-large/vendee-globe/vendee-globe-virtuel-jean-le-cam-encense-sur-virtual-regatta-genial-dit-marc-guillemot-ac73dbcc-33df-11eb-be20-0031f6aa8f61
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 101
Ynt: Virtual Regetta Offshore
#51: 03 Aralık 2020, 09:44:09
Dalgaya dalmış ve teknenin burnu 90 derece kıvrılmış, çok kısa sürede tekneyi terketmek zorunda kalmış.. Vendeeglobe web sitesinde kurtarıldıktan sonra tekneden yaptıkları görüşmenin video kaydı var..

İnanılmaz bir şey tekne ikiye bölünmüş teşekkürler Çetin reis.

Rica ederim, ben sadece okuduğumu vs. yazdım...
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Virtual Regetta Offshore
#52: 21 Aralık 2020, 16:21:25
Boris Hermann Cape Horn için rota planlaması yapıyor .43. gün.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Virtual Regetta Offshore
#53: 21 Aralık 2020, 21:58:11
Burak kaçıncısın sen? Doğan Hocam?
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Virtual Regetta Offshore
#54: 21 Aralık 2020, 22:55:41
Burak kaçıncısın sen? Doğan Hocam?

Fena durumda değilim  17500 mil geride kalmış 8350 mil kaldı 1. İle aramda 150 mil var Atlantik çıkışı herşey belli olur . 1 milyon tekne var ne olur bilemem çok fazla zaman ayırmıyorum sonuçta oyun çok ciddiye alınacak bir şey değil.Oyunda dalga yok akıntı yok trim yok teknenin polar diyagramında ne diyorsa hız çizelgesi tutuyor. Hava durumu ilginç arkada kaldıkça farkı açıyor öndekiler şu ana kadar bir kere hava farkı kapatmama yaradı 60 mile düşürdüm 1.ile farkı 2 günde hata yapmasanda hava kalıyor yada dönüyor günde 90 mil açıyorlar farkı daha geride kalanlar için ise durum dahada berbat hiçmi kalmaz önde hava hep yürüyor ön grup bakalım göreceğiz umarım durum biraz eşitlenir Atlantikte.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2020, 23:10:43 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Virtual Regetta Offshore
#55: 21 Aralık 2020, 23:05:19
Burak Reis, Ümit burnunu döndükten sonra uçtu gitti. Lider peletonun arka ucunda umarım yakalar öndekileri  başa oynar, çok güzel konumda 25 binlerde filandı bunları yazdığımda.

Ümit burnuna inene kadar millet envai çeşit şey denedi, ben nispeten teorik rotaya yakın kaldım ve 75.000 lerde filan döndüm. İyiydi konumum. Bu noktada mesafe olarak yakındım Amiga'ya da bir süre 24 saat arkasından takip ettim. Ancak Ümit Burnu ile Leeuwin arasında öyle kritik bir hava yakaladı ki ön grup ben yetişemedim ve o rejimin arkasında kaldım ve ara giderek açıldı. (Kaos teorisi ve kelebek etkisi işte size...  ;D)

Benimle arkamdaki grubun arasındaki mesafe de öyle açıldı mesela. Sağımda solumda da tek tük tekne var... Enteresan enlemlermiş bunlar, azıcık bile fark olsa önde olmak her zaman avantaj demek ki...

Bu arada weather routing olarak programdaki Help kısmını kullanıyorum 12 saatlik programlamalar için öyle veya böyle getiriyor. Daha profesyonel çözümleri olan da vardır muhtemelen. Vaktim olmuyor bu aralar gün içinda ya sabah ya da akşam bu saatlerde işte el ayak çekilince.

Horn'a kadar resim belli dönünce yine belirsiz sulara gireceğiz bakalım...
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

B

Burak Doneray

Ynt: Virtual Regetta Offshore
#56: 21 Aralık 2020, 23:18:10
Çoğu oyuncu öndekilerden şu uygulamaları kullanıyor. VRZEN ,zezo.org ,4VR. Ben gercek hayattada kullandigim qVlm kullaniyorum rota planlamasinda .Oyunla bazen uyuşmuyor sanırım diğer uygulamalar daha iyi olabilir sonuçta oyun için yazılmışlar.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2020, 23:22:46 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Virtual Regetta Offshore
#57: 21 Aralık 2020, 23:21:35
Çoğu oyuncu öndekilerden şu uygulamaları kullanıyor. VRZEN ,zezo.org ,4VR. Ben gercek hayattada kullandigim qVlm kullaniyorum rota planlamasinda .

Oyuna entegre çözümleri var mı Burak Reis, oradan konum al oraya at, oradakini oku çok vakit alıcı gelmişti bana bir tane denediğimde.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2020, 23:28:10 Gönderen: Doğan Erbahar »
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

B

Burak Doneray

Ynt: Virtual Regetta Offshore
#58: 21 Aralık 2020, 23:25:18
Oyuna entegre yukarıda ismini verdiklerim Gerçek rota planlaması yapmayı anlamak öğrenmek içinde iyi programlar gibi duruyorlar. Ben qVlm den çalışıp way point koyuyorum Diğeleri kadar efektif değil sanırım.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2020, 23:31:51 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Virtual Regetta Offshore
#59: 22 Aralık 2020, 00:04:38
Bu arada sanal yarışın ön grubu ile gerçek yarışın ön grubu (ki ben de bunların arasındayım şu an mesela) arasındaki muazzam farka (2000 mil !!!) bakınca olayın "fiziğini" düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum. Şöyle ki:

Gerçek yarışta sadece 33 tekne vardı (ve elbette ki birçoğu değişik teknik problemlerle ve gerçek hayatın getirdiği zorluklarla da mücadele ediyorlar. Kabul...) Ama yine de olaya sadece rota planlaması olarak bakarsak gerçek yarışcıların sanal yarıştakilerden çok daha profesyonel tahminler ve modellemeler kullandıkları kesin... (Ayrıca rotayı kısaltan buz çizgisinin altına da inebiliyorlar.) Buna rağmen nasıl arada böyle muazam bir fark olabiliyor, bu sadece "gerçek hayatın zorluğu" ile açıklanabilecek kabilden birşey değil işte...

Peki nedir açıklaması? Şahsi (ve profesyonel :D) görüşüm şöyle:

Hava durumu kaotik bir sistemdir ve kaotik sistemler tanımları ve tabiatları gereği öngörülebilirliği çok sınırlı sistemlerdir. İstediğiniz kadar gelişmiş teknoloji kullanın bir noktaya kadar öngörebiliyorsunuz. Yelken yarışlarını zevkli hale getiren ANA unsur da bu zaten bence.

İşte aradaki muazzam farkı açıklamakta İSTATİSTİK dediğimiz bilim devreye giriyor. 33 farklı şey denemek ile 1.000.000 farklı şey denemek arasındaki fark gün gibi ortada. 1.000.000 çok daha iyi bir "örnekleme" elbette bu ölçekte bir kaotik sistem için. Gerçek yarışcılar elbette planlama haricinde "risk analizi" de yapıyorlar ve birbirlerini kolluyorlar. Dolayısıyla sanal yarışcılar kadar "özgür" ve bağımsız (esasında bir anlamda - teknik bir anlamda- RASTGELE) tercihler yapamıyorlar. O küçük bağımsız ve rastgele tercihler 1.000.000 gibi çok büyük sayıda örnekleme ile bu olasılık uzayını taradığında çok ama çok daha hızlı bir rota bulunabileceğini sonucunu verdi bize bu yarışta şimdiye kadar.

Yani bu bir optimizayon problemi ve sanal yarış da bu optimizasyon problemini işin içine bir miktar rastgelelik katarak tarama yöntemi. Hesaplamalı bilimlerde bu yönteme "Monte Carlo simülasyonu" deniyor...
 
Gerçekten büyüleyici bir mevzu üzerinde düşününce...
  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2020, 00:33:35 Gönderen: Doğan Erbahar »
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

 
Yukarı git