Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Acil Durum ve Kriz Yönetimi

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#45: 15 Ocak 2018, 00:35:42
Bunu Avara ile konuşmanız çokiyi olmuş.Ben atlamışım.Düşünülmesi ve kararlaştırılması çok güzel.Şiir gibi çalışılmış.Gurur duydum.

Security anonsu bildiri yapılması gereken durum ortaya çıktığı an yapılmalıdır ve Security 3 kere tekrarlanır ,bütün gemiler anonsuyla devam eder..Pan pan anonsunu dümeni kaybeden Kri Kri yapabilir.Masal ya da Avara Kri Kri adına Türk Radyo ya da Sektör istasyonlarına anons yapmalıdır.Security anonsunu kontrolsüz sürüklenen cisim kabul edersek koordinat bildirerek Avara ya da Masal yapabilir.
 
Bu bilgiler 25 sene önce girdiğim ROC sınavından kalanlar umarım doğrudur.A1 sahası içinde kısıtlı telsiz operatörü ehliyetim var.Alınış hikayesi çok komik daha sonra anlatacağım
Bu bence doğru uygulamadır Mustafa Reisim. Yanlış hatırlamıyorsam kitap hala bunu söyler..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 68
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#46: 15 Ocak 2018, 00:39:08
Acil durum çağrısı önem hiyerarşisi May Day / Sekürite / Pan Pan sırasıyla olduğundan ve Kri Kri biri yedeklemiş durumda iki teknenin kontrolü altında olduğundan gerekseydi Pan Pan çağrısı yapılmalıydı gibi geliyor bana. Yine Pan Pan çağrısıyla ilgili maddede "Tehlike haberleşmesini gerektirecek bir durumun henüz oluşmadığı, fakat çok yakın zaman içinde ciddi bir tehlikeyle karşı karşıya kalınması muhtemel durumlarda aciliyet haberleşmesi (urgency traffic) başlatılmalıdır." şeklinde bir not söz konusu.

Sekürite çağrısı için ise koşullar şöyle:

"Aşağıda belirtilen olaylarla karşılaşılması halinde, güvenliği tehdit eden durum, emniyet
mesajı olarak yayınlanmalıdır:
• Ana seyir yollarındaki şamandıraların sönmesi,
• Gemi enkazları, yarı batık gemilerin varlığı,
Yedekte çekilen büyük dubaların varlığı,
• Herhangi bir mayın ya da benzeri cisimlerin görülmesi,
• Sürüklenen konteyner, duba, kütük gibi cisimlerin varlığı,
• Varlığı yeni keşfedilmiş sığlıklar, kayalıklar,
• Sualtı kablo döşeme ve benzeri çalışmalar,
• Harp gemilerini tatbikatları,
• Fırtına, kasırga ihbarları."


Ben telsiz çağrılarını ve anlamlarını şöyle değerlendiriyorum;
1-Mayday...: Hayati tehlike arz eden bir durum,
2-Security..: Seyir güvenliğini tehlikeye atan, dolayısı ile hayati tehlikelere yol açabilecek bir durum,
3-PanPan...: Aciliyet içerme olasılığına rağmen, hayati tehlike içermeyen(ya da olasılığı düşük) yardım çağrısı.

Kri Kri'nin durumunu ele alırsak; kumandasını kaybetmiş bir tekne ve onu yedekleyen manevrası kısıtlı Masall. Bu durumda olası bir çatışmadan iki teknenin de sakınması çok zor, ve bir çatışma hayati tehlike yaratacak. O nedenle çatışmadan kaçınmak için manevra yapma gerekliliği ve sorumluluğu öncelikle diğer tekne ve gemilere ait. Bunun için de tehlikenin varlığından haberdar olmaları gerekir.
Ancak, Gezgin Korsan forumdaki  "Mayday çağrısı nasıl yapılmalı" konusunda da dendiği gibi, kimse size"Vay efendim, sen security demedin, yok ben Peter Pan'ı bilirim Pan Pan'ı tanımam, küstüm, oynamıyorum demez. Öncelikle önemli olan durumu diğer gemi ve teknelere bildirmek.

Ama, ben yine de Security çağrısı yapılmalı derim ;)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2018, 00:41:37 Gönderen: Erol Yapıcı »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#47: 15 Ocak 2018, 00:40:23
• Yedekte çekilen büyük dubaların varlığı,

Bu uygun düşmez mi sence?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#48: 15 Ocak 2018, 00:42:39
Ama biz zaten size "Halatı biz veriyoruz, bize uyacaksınız" demiştik. Bana kalırsa, (bu toptan bir eleştiri), zaten bunu tartışmamanız gerekirdi. Yedekleyen tekneye yalnızca zayıf yönlerinizi söylemeniz yeterliydi.
Burada bir sıkıntı yok Bülent abi.. Siz yanaştığınızda ben baştaydım ve Ahmet reisten halatı ben aldım.. yedeklemenin selameti için Kri-Kri ye sapan gerekip gerekmeyeceğini sordum ve Ahmet reisle hemfikir olarak sadece iskele baş omuzluktan bağlamanın yeterli olacağına karar verdik... Burada asıl tehdit bence Masal içindi ve biz tam bunu konuşurken siz de zaten sapan yaptınız...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#49: 15 Ocak 2018, 00:43:50
Yazılanları yanlış yorumlamışım Erman, kusura bakmayın.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#50: 15 Ocak 2018, 00:45:07
Mustafa reisin açıklaması daha akla yakın. Yani Kri kri açısından ve diğer iki tekne açısından. Anlamaya ve daha önemlisi oturtmaya çalışıyorum. :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#51: 15 Ocak 2018, 00:49:49
• Yedekte çekilen büyük dubaların varlığı,

Bu uygun düşmez mi sence?
Bence düşmez. Bir tarafta bir acil durum var, diğer tarafta risk içeren bir rutin operasyon. Yani dubanın çekilmesi beklenmeyen bir acil durum değil. Şimdi aynı koşullar altında Avara'da olsam sekürite, Kri Kri'de ve tek tekne olsam pan pan çağrısı yapardım. Ben böyle anladım mevzuyu.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#52: 15 Ocak 2018, 00:51:35
• Yedekte çekilen büyük dubaların varlığı,

Bu uygun düşmez mi sence?
Bence düşmez. Bir tarafta bir acil durum var, diğer tarafta risk içeren bir rutin operasyon. Yani dubanın çekilmesi beklenmeyen bir acil durum değil. Şimdi aynı koşullar altında Avara'da olsam sekürite, Kri Kri'de ve tek tekne olsam pan pan çağrısı yapardım. Ben böyle anladım mevzuyu.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kesinlikle öyle..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 68
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#53: 15 Ocak 2018, 00:55:32
Göcek koylarında tamam, ama... işte o "ama" çok önemli.
Sadece Yengeç* var ve tam da gemi yolunda. Nasıl çağırırsın?


*Kri Kri'yi azad edelim artık 8)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#54: 15 Ocak 2018, 01:08:26
Göcek koylarında tamam, ama... işte o "ama" çok önemli.
Sadece Yengeç* var ve tam da gemi yolunda. Nasıl çağırırsın?


*Kri Kri'yi azad edelim artık 8)
2014'te Büyükçekmece önlerinde motorum koptuğunda pan pan çağrısı yapmıştım. Koordinat, sürüklenme hızı ve yönünü de belirterek. Yönü hayırlamıyorum ama hızım 3.2 knot idi. Yeterli bulmayıp Türk Radyo ile de iletişime geçip çağrıyı aktarmasını istemiştim. Telsizimin gücünden emin olsam da ne olur ne olmaz demiştimdi.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

S

Serdar Çırak

Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#55: 15 Ocak 2018, 01:09:58
Yazılarda,kimse kimseyi kırmamaya çalışıyor..bu doğru değil..

Kendime güvenmediğim için uçakla geldim..teknelerde bulunan tüm şahısları çok seviyorum..

Ben bir kaptanım ve kendime ait doğrularım var..sonuçta başkaları için az olabilir ama,sekiz sene iyi kötü,düz yada kabaran sularda sevdiğim insanları üzmeden bir yerden bir yere götürdüm..

Nedenini bilmediğim,baskın olma eğilimi olan bir halim var..bu tür bir olayda kesinlikle olaya müdahil olurdum...netice ne olurdu bilmiyorum..

Kaptanın dediği olur lafına karşıyım..akıl..akıldan üstündür..hangi restoran kalabalıksa oraya gideceksin..tekne onun olabilir ama hayat benim..

Horozu çok olan yerin sabahı geç olur..

Bu tür seyahatlerde..eğer kaptansan ve kendine güveniyorsan..
Herhangibir tekneye değil..kaptanına güvendiğin,yada fikirlerine saygı duyduğun kaptanın,
 misafir olduğu tekneye bineceksin..şansa bırakılacak bir durum değil..

Kıyıdan 2 mil açıkta gidilmiyor..açık denizden bahsediyoruz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2018, 01:14:53 Gönderen: Serdar Çırak »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#56: 15 Ocak 2018, 01:36:36
Göcek koylarında tamam, ama... işte o "ama" çok önemli.
Sadece Yengeç* var ve tam da gemi yolunda. Nasıl çağırırsın?


*Kri Kri'yi azad edelim artık 8)
2014'te Büyükçekmece önlerinde motorum koptuğunda pan pan çağrısı yapmıştım. Koordinat, sürüklenme hızı ve yönünü de belirterek. Yönü hayırlamıyorum ama hızım 3.2 knot idi. Yeterli bulmayıp Türk Radyo ile de iletişime geçip çağrıyı aktarmasını istemiştim. Telsizimin gücünden emin olsam da ne olur ne olmaz demiştimdi.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bizim Kri-Kri deki telsizimiz sanırım direk başındaki antene kablonun giriş konnektöründeki korozyon ya da başka bir nedenle sağlıklı çalışmıyordu.  Görüş mesafesindeki sizlerle bile sağlıklı iletişim kuramadık zaman zaman.
Yanımızdaki Avara ya da Masal ın anons etmesi daha doğru olurdu sanırım.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#57: 15 Ocak 2018, 01:46:11
• Yedekte çekilen büyük dubaların varlığı,

Bu uygun düşmez mi sence?
Bence düşmez. Bir tarafta bir acil durum var, diğer tarafta risk içeren bir rutin operasyon. Yani dubanın çekilmesi beklenmeyen bir acil durum değil. Şimdi aynı koşullar altında Avara'da olsam sekürite, Kri Kri'de ve tek tekne olsam pan pan çağrısı yapardım. Ben böyle anladım mevzuyu.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sanıyorum ben yine yanlış anlamışım. Kri Kri dümensiz kaldığında pan pan yapacak, evet.Ben çekilirkenki durum için sorduğunu düşünmüştüm.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2018, 01:49:00 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#58: 15 Ocak 2018, 01:50:55
Bülentcim, farkettim ki sorarken eksik olmuş zaten. Kimin açısından olduğu muğlak olmuş :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#59: 15 Ocak 2018, 06:27:24
Yok, var biseyler bende. 6 Ocak Kıbrıs 9 Ocak Mersin 11 Ocak Istanbul a ha şimdi Antalya. Bünye stop.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git