Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Acil Durum ve Kriz Yönetimi

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#30: 14 Ocak 2018, 23:30:25
Baba Tunca ile bir dostumuzun dümen palası tamamen düşüp denizin dibine gittiği teknesini çekmiştim. O sırada sahil güvenliğe haber verilmiş, Türk radyo bilgilendirilmişti .Marmara denizi transit geçiş sahası içinde olduğumuziçin bu işlem yapılmıştı.

 Gerekli mercilere haber verme işini ıskaladık ,bence yapmalıydık.


Masal ıskalamadı. Avara ile bu konuyu konuştum; Gemi trafiği dışında olduğumuzu, telsiz mesafesinin iki kıyıya da yetişmeyeceğini,  eğer uzakta bir gemi görürsek o zaman Security çağrısı yapacağımızı söylediler.
Aynı konuyu biz de Kri-Kri'de tartıştık diye hatırlıyorum..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#31: 14 Ocak 2018, 23:33:43
Baba Tunca ile bir dostumuzun dümen palası tamamen düşüp denizin dibine gittiği teknesini çekmiştim. O sırada sahil güvenliğe haber verilmiş, Türk radyo bilgilendirilmişti .Marmara denizi transit geçiş sahası içinde olduğumuziçin bu işlem yapılmıştı.

 Gerekli mercilere haber verme işini ıskaladık ,bence yapmalıydık.


Masal ıskalamadı. Avara ile bu konuyu konuştum; Gemi trafiği dışında olduğumuzu, telsiz mesafesinin iki kıyıya da yetişmeyeceğini,  eğer uzakta bir gemi görürsek o zaman Security çağrısı yapacağımızı söylediler.

Mustafa abi, siz o sıra dümende olduğunuz için o konuşmaları atlamışsınız.

Çağrı sekürite mi, pan pan mı olmalı? Ben pan pan çağrısı yapardım, yanılıyor muyum?
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#32: 14 Ocak 2018, 23:35:10

Ben Masal ın  koç boynuzlarına   hasar verebileceğimizden korkarak  kıçtan sapan yapacağımız halatla tekneyi yönetmeye (Vinç veya palanga yapacağımız bir şeyler yok Kri Kri de , ancak halatımız vardı ve salacağımız halatın ucuna el incesi bağlamayı düşünüyordum bir alabanda dan diğer tarafa halatı aktarabilmek için)  arkadaşlarımı ikna etmeye çalışırken Allah tan Bülent reis riski alıp Ahmet Kabaalioğlu reis bizdeki kargaşayı farkedip bizim baştaki diğer babaya gelip ikinci bir halatı ruhumuz bile duymadan geçirdi de o işe ikna çabalarına da ihtiyaç kalmadı.


Biz sapanı Masal ın ikinci koç boynuzuna boşlamadan taşıdık, Kri Kri ye değil, öyle bir şey teknik olarak mümkün olsa da gerek yoktu. Yedekleme esnasından tek taraftan asıldığımız  Kri Kri yi ortadan çekmek için bunu yedekleme esnasında yaptık. Sizi sapana, doğal boşlukta, sörfe kalkma anında yapılan hızlı bir tornistan ve yapılan hızlı bağdan sonra hızlıca ileri yol verip sörf etkisi bitmeden yükten çıkarıp yüke bindirerek yani halatın gerginlik aralığını kaybetmeden aldık..Yani siz çekiliyorken bunu farketmediniz arada boşluk olmadı. Bunu detaylı yazarım. 
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 68
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#33: 14 Ocak 2018, 23:37:26
Çağrı sekürite mi, pan pan mı olmalı? Ben pan pan çağrısı yapardım, yanılıyor muyum?

"Security" daha doğru olurdu gibi geliyor bana.
Sonuçta yardım istemiyor, diğer gemilerin dikkatli olmasını ve sizi kollamasını istiyorsunuz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2018, 23:39:00 Gönderen: Erol Yapıcı »

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#34: 14 Ocak 2018, 23:38:29
Genel yaklaşıma dönersek, acil durumlarla ilgili başlangıç seviyesi eğitiminden itibaren dalış eğitimlerinde kursiyerlere aktardığımız bir stres döngüsü şablonu vardır. Kısaca herhangi bir problem oluştuğunda şablon basit; DUR-SOLUNUMUNU DÜZENLE-DÜŞÜN-HAREKETE GEÇ. Sualtında farklı olarak stres hızlı bir şekilde hipervantilasyonu beraberinde getirir. Bu nedenle "dur" komutunun ardından "solunumunu düzenle" aşaması gelir. Günlük hayatta da hemen her beklenmedik durum için hayati önemi olan bir şablondur aslında. Acil durumlarda bilinçsizce ya da düşünülmeden yapılan her hamle beraberinde daha büyük sorunları getirebilir. O nedenle ilk aşama soğukkanlı bir şekilde durumu analiz etmektir.

Eğitimlerde şöyle bir görsel kullanırız:



Çok güzel şemalandırılmış. Benzerini birkaç hafta önce yasadiim hipotermi vakasinda deneyimlemistim. Belki bir gün küçük bir kitabım çıkar diye yayinlamadim. Hikayeleri biriktiriyorum.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#35: 14 Ocak 2018, 23:39:30
  Sapanı Ahmet Reis Masal için hazırladı ve Masal'da Ahmet ve Burak Reislerin eşzamanlı çalışmasıyla uygulandı.Kri Kride sapan yapılmadı.
Kesinlikle öyle oldu... Öcal abinin anlatmak istediği başarılı sapan operayonu Kri-Kri'de değil Masal'da olmuştu..



SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#36: 14 Ocak 2018, 23:40:27
Hikayeleri biriktir ama aman diyeyim Enes reisim, hipotermia ciddi bir sorun.
Keyifli hikayeler biriktirmen dileğiyle...
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#37: 14 Ocak 2018, 23:45:12
Çağrı sekürite mi, pan pan mı olmalı? Ben pan pan çağrısı yapardım, yanılıyor muyum?

"Security" daha doğru olurdu gibi geliyor bana.
Sonuçta yardım istemiyor, diğer gemilerin dikkatli olmasını ve sizi kollamasını istiyorsunuz.

Ben de securtiy kanısındayım.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#38: 14 Ocak 2018, 23:58:40

Ben Masal ın  koç boynuzlarına   hasar verebileceğimizden korkarak  kıçtan sapan yapacağımız halatla tekneyi yönetmeye (Vinç veya palanga yapacağımız bir şeyler yok Kri Kri de , ancak halatımız vardı ve salacağımız halatın ucuna el incesi bağlamayı düşünüyordum bir alabanda dan diğer tarafa halatı aktarabilmek için)  arkadaşlarımı ikna etmeye çalışırken Allah tan Bülent reis riski alıp Ahmet Kabaalioğlu reis bizdeki kargaşayı farkedip bizim baştaki diğer babaya gelip ikinci bir halatı ruhumuz bile duymadan geçirdi de o işe ikna çabalarına da ihtiyaç kalmadı.


Biz sapanı Masal ın ikinci koç boynuzuna boşlamadan taşıdık, Kri Kri ye değil, öyle bir şey teknik olarak mümkün olsa da gerek yoktu. Yedekleme esnasından tek taraftan asıldığımız  Kri Kri yi ortadan çekmek için bunu yedekleme esnasında yaptık. Sizi sapana, doğal boşlukta, sörfe kalkma anında yapılan hızlı bir tornistan ve yapılan hızlı bağdan sonra hızlıca ileri yol verip sörf etkisi bitmeden yükten çıkarıp yüke bindirerek yani halatın gerginlik aralığını kaybetmeden aldık..Yani siz çekiliyorken bunu farketmediniz arada boşluk olmadı. Bunu detaylı yazarım.

Söylediğim şeyin bununla ilgisi yok Ahmet. Konuştuğum şey sizin veya bir başkası  tarafından çekilmeden ,kendi gücümüzle giderken arkadan sapan yapıp atılan kendi halatımızla kendi teknemizi  yönlendirebilmek işlemi.

Şuna benzer yani.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2018, 00:04:00 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#39: 15 Ocak 2018, 00:03:24

Ben Masal ın  koç boynuzlarına   hasar verebileceğimizden korkarak  kıçtan sapan yapacağımız halatla tekneyi yönetmeye (Vinç veya palanga yapacağımız bir şeyler yok Kri Kri de , ancak halatımız vardı ve salacağımız halatın ucuna el incesi bağlamayı düşünüyordum bir alabanda dan diğer tarafa halatı aktarabilmek için)  arkadaşlarımı ikna etmeye çalışırken Allah tan Bülent reis riski alıp Ahmet Kabaalioğlu reis bizdeki kargaşayı farkedip bizim baştaki diğer babaya gelip ikinci bir halatı ruhumuz bile duymadan geçirdi de o işe ikna çabalarına da ihtiyaç kalmadı.


Biz sapanı Masal ın ikinci koç boynuzuna boşlamadan taşıdık, Kri Kri ye değil, öyle bir şey teknik olarak mümkün olsa da gerek yoktu. Yedekleme esnasından tek taraftan asıldığımız  Kri Kri yi ortadan çekmek için bunu yedekleme esnasında yaptık. Sizi sapana, doğal boşlukta, sörfe kalkma anında yapılan hızlı bir tornistan ve yapılan hızlı bağdan sonra hızlıca ileri yol verip sörf etkisi bitmeden yükten çıkarıp yüke bindirerek yani halatın gerginlik aralığını kaybetmeden aldık..Yani siz çekiliyorken bunu farketmediniz arada boşluk olmadı. Bunu detaylı yazarım.

Söylediğim şeyin bununla ilgisi yok Ahmet. Konuştuğum şey sizin veya bir başkası  tarafından çekilmeden ,kendi gücümüzle giderken arkadan sapan yapıp atılan kendi halatımızla kendi teknemizi  yönlendirebilmek işlemi.
Biz uyurken Masal ekibi halletti dediğiniz işlem Masal'da sapan yapılmasıdır Öcal abi.. Yanılıyor muyum?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#40: 15 Ocak 2018, 00:15:57
Acil durum çağrısı önem hiyerarşisi May Day / Sekürite / Pan Pan sırasıyla olduğundan ve Kri Kri biri yedeklemiş durumda iki teknenin kontrolü altında olduğundan gerekseydi Pan Pan çağrısı yapılmalıydı gibi geliyor bana. Yine Pan Pan çağrısıyla ilgili maddede "Tehlike haberleşmesini gerektirecek bir durumun henüz oluşmadığı, fakat çok yakın zaman içinde ciddi bir tehlikeyle karşı karşıya kalınması muhtemel durumlarda aciliyet haberleşmesi (urgency traffic) başlatılmalıdır." şeklinde bir not söz konusu.

Sekürite çağrısı için ise koşullar şöyle:

"Aşağıda belirtilen olaylarla karşılaşılması halinde, güvenliği tehdit eden durum, emniyet
mesajı olarak yayınlanmalıdır:
• Ana seyir yollarındaki şamandıraların sönmesi,
• Gemi enkazları, yarı batık gemilerin varlığı,
• Yedekte çekilen büyük dubaların varlığı,
• Herhangi bir mayın ya da benzeri cisimlerin görülmesi,
• Sürüklenen konteyner, duba, kütük gibi cisimlerin varlığı,
• Varlığı yeni keşfedilmiş sığlıklar, kayalıklar,
• Sualtı kablo döşeme ve benzeri çalışmalar,
• Harp gemilerini tatbikatları,
• Fırtına, kasırga ihbarları."
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#41: 15 Ocak 2018, 00:16:09

Ben Masal ın  koç boynuzlarına   hasar verebileceğimizden korkarak  kıçtan sapan yapacağımız halatla tekneyi yönetmeye (Vinç veya palanga yapacağımız bir şeyler yok Kri Kri de , ancak halatımız vardı ve salacağımız halatın ucuna el incesi bağlamayı düşünüyordum bir alabanda dan diğer tarafa halatı aktarabilmek için)  arkadaşlarımı ikna etmeye çalışırken Allah tan Bülent reis riski alıp Ahmet Kabaalioğlu reis bizdeki kargaşayı farkedip bizim baştaki diğer babaya gelip ikinci bir halatı ruhumuz bile duymadan geçirdi de o işe ikna çabalarına da ihtiyaç kalmadı.


Biz sapanı Masal ın ikinci koç boynuzuna boşlamadan taşıdık, Kri Kri ye değil, öyle bir şey teknik olarak mümkün olsa da gerek yoktu. Yedekleme esnasından tek taraftan asıldığımız  Kri Kri yi ortadan çekmek için bunu yedekleme esnasında yaptık. Sizi sapana, doğal boşlukta, sörfe kalkma anında yapılan hızlı bir tornistan ve yapılan hızlı bağdan sonra hızlıca ileri yol verip sörf etkisi bitmeden yükten çıkarıp yüke bindirerek yani halatın gerginlik aralığını kaybetmeden aldık..Yani siz çekiliyorken bunu farketmediniz arada boşluk olmadı. Bunu detaylı yazarım.

Söylediğim şeyin bununla ilgisi yok Ahmet. Konuştuğum şey sizin veya bir başkası  tarafından çekilmeden ,kendi gücümüzle giderken arkadan sapan yapıp atılan kendi halatımızla kendi teknemizi  yönlendirebilmek işlemi.
Biz uyurken Masal ekibi halletti dediğiniz işlem Masal'da sapan yapılmasıdır Öcal abi.. Yanılıyor muyum?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yani ben burada bile anlatmaya çalışıp anlatamadığım ,çekilme işlemine dayanmayan,başka teknenin bizi çekmediği , başka bir yönlendirme sistemi konuşurken , onlar gelip haberimiz bile olmadan kendi çekme sistemlerini uyguladılar da bizim başka sistemleri uygulamamıza gerek kalmadı.
Demek istediğim bu Erman.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#42: 15 Ocak 2018, 00:20:24
Ama biz zaten size "Halatı biz veriyoruz, bize uyacaksınız" demiştik. Bana kalırsa, (bu toptan bir eleştiri), zaten bunu tartışmamanız gerekirdi. Yedekleyen tekneye yalnızca zayıf yönlerinizi söylemeniz yeterliydi.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#43: 15 Ocak 2018, 00:26:14
Bunu Avara ile konuşmanız çokiyi olmuş.Ben atlamışım.Düşünülmesi ve kararlaştırılması çok güzel.Şiir gibi çalışılmış.Gurur duydum.

Security anonsu bildiri yapılması gereken durum ortaya çıktığı an yapılmalıdır ve Security 3 kere tekrarlanır ,bütün gemiler anonsuyla devam eder..Pan pan anonsunu dümeni kaybeden Kri Kri yapabilir.Masal ya da Avara Kri Kri adına Türk Radyo ya da Sektör istasyonlarına anons yapmalıdır.Security anonsunu kontrolsüz sürüklenen cisim kabul edersek koordinat bildirerek Avara ya da Masal yapabilir.
 
Bu bilgiler 25 sene önce girdiğim ROC sınavından kalanlar umarım doğrudur.A1 sahası içinde kısıtlı telsiz operatörü ehliyetim var.Alınış hikayesi çok komik daha sonra anlatacağım
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#44: 15 Ocak 2018, 00:34:26
Ama biz zaten size "Halatı biz veriyoruz, bize uyacaksınız" demiştik. Bana kalırsa, (bu toptan bir eleştiri), zaten bunu tartışmamanız gerekirdi. Yedekleyen tekneye yalnızca zayıf yönlerinizi söylemeniz yeterliydi.

Biz sizin koçboynuzunuza verebileceğimiz bir hasarı veya bizim babalarda olabilecek bir hasarı da doğal olarak düşündük o an hep beraber.
Neticede Kri-Kri 8 tonluk bir tekne.
Allahtan rüzgar geniş apaz dan esip yardımcı oldu diye düşünüyorum ben.  Bizim zayıf yönümüz dümenimiz ve karar mekanizmamızdı o an .
  • IP logged

 
Yukarı git