Çizim de eksik yönleri (kanımca ve tecrübelerimce) belirtmek isterim;
deniz demiri tekne boyunun en az 4 katı mesafede, en verimlisi ise 10 katı şeklinde olmalıdır. Deniz demiri ne kadar uzak olursa o kadar başarılı dümen dinler. Deniz demiri baş/kıç hattının tam ortasında olup, tekne boyu kadar mesafeden sapanla sancak/kıç omuzluklara alınarak dümen hakimiyeti sağlanmış olur.
Sapan gemi boyundan daha kısa noktadan kurulursa dümen çok hassaslaşıp sert manevralar yapar ve tekneyi dümen hattından sürekli kaçar (hakimiyet zordur). Tekne boyundan daha fazla olursa da manevra iyice zayıflar ve kaba denizlere ters düşer. Deniz demirinin uzun olmasının da en büyük avantajı tekne pruvası üzerine fazla kaymadan daha düz bir gat üzerinde gider.
Sadece deniz demirinin dümen niyetine kullanılması açısından genel bir açıklama yapma adına bunu kaleme aldım.
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
[/quote]
Burası da çok önemli ve sanırım pek bilinmeyen bir konu. En azından ben bilmiyordum
Teşekkürler.