Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Acil Durum ve Kriz Yönetimi

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#60: 15 Ocak 2018, 07:51:04
Yeri geldi ki bu çok önemli.. Burada yaşadıklarımızdan dersler çıkartıyoruz. Üstelik herkes kendi hatasını önce söylüyor. Konu kişilerden bağımsız. Olayın içinde olduğum ve sonrasında tartıştığımız halde sakin kafa düşününce daha ne eksikler çıkıyor.

Yaşanan hiçbir durum , birbirimizi kırmaya değmez. Sonuçta önemli bir olaydı ancak çok doğru bir şekilde kontrol altına alındı. Bizler yanımızda diğer teknelerin olmasına güvendik. Özellikle ben.. Mustafa abinin nasıl tekne çektiğinin birebir şahidiyim. Ahmetin deneyimini de biliyorum. Kaldı ki Avara da da değerli reisler vardı. Biz biraz işin kolayına hatta lüksüne kaçtık aslında..

Her durumda ve belli aralıklarla telsiz anonsu yapmalıydık bence.. Bu da öğrendiğim işlerden biri oldu.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#61: 15 Ocak 2018, 11:47:49
Yani Masal ve Avara 'daki diğer reisler zevk ve sefa içinde ağızlarında purolar baskamarada özel olarak çağrılmış masözler eşliğinde ellerinde viski ile köpük banyosu yapıyorlardı mi demek istiyorsun? :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#62: 15 Ocak 2018, 12:23:05
Yani Masal ve Avara 'daki diğer reisler zevk ve sefa içinde ağızlarında purolar baskamarada özel olarak çağrılmış masözler eşliğinde ellerinde viski ile köpük banyosu yapıyorlardı mi demek istiyorsun? :)
Valla biz öyle seyir yaptık


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#63: 15 Ocak 2018, 12:56:12

Ben Masal ın  koç boynuzlarına   hasar verebileceğimizden korkarak  kıçtan sapan yapacağımız halatla tekneyi yönetmeye (Vinç veya palanga yapacağımız bir şeyler yok Kri Kri de , ancak halatımız vardı ve salacağımız halatın ucuna el incesi bağlamayı düşünüyordum bir alabanda dan diğer tarafa halatı aktarabilmek için)  arkadaşlarımı ikna etmeye çalışırken Allah tan Bülent reis riski alıp Ahmet Kabaalioğlu reis bizdeki kargaşayı farkedip bizim baştaki diğer babaya gelip ikinci bir halatı ruhumuz bile duymadan geçirdi de o işe ikna çabalarına da ihtiyaç kalmadı.


Biz sapanı Masal ın ikinci koç boynuzuna boşlamadan taşıdık, Kri Kri ye değil, öyle bir şey teknik olarak mümkün olsa da gerek yoktu. Yedekleme esnasından tek taraftan asıldığımız  Kri Kri yi ortadan çekmek için bunu yedekleme esnasında yaptık. Sizi sapana, doğal boşlukta, sörfe kalkma anında yapılan hızlı bir tornistan ve yapılan hızlı bağdan sonra hızlıca ileri yol verip sörf etkisi bitmeden yükten çıkarıp yüke bindirerek yani halatın gerginlik aralığını kaybetmeden aldık..Yani siz çekiliyorken bunu farketmediniz arada boşluk olmadı. Bunu detaylı yazarım.

Söylediğim şeyin bununla ilgisi yok Ahmet. Konuştuğum şey sizin veya bir başkası  tarafından çekilmeden ,kendi gücümüzle giderken arkadan sapan yapıp atılan kendi halatımızla kendi teknemizi  yönlendirebilmek işlemi.

Şuna benzer yani.


Çizim de eksik yönleri (kanımca ve tecrübelerimce) belirtmek isterim; deniz demiri tekne boyunun en az 4 katı mesafede, en verimlisi ise 10 katı şeklinde olmalıdır. Deniz demiri ne kadar uzak olursa o kadar başarılı dümen dinler. Deniz demiri baş/kıç hattının tam ortasında olup, tekne boyu kadar mesafeden sapanla sancak/kıç omuzluklara alınarak dümen hakimiyeti sağlanmış olur. Sapan gemi boyundan daha kısa noktadan kurulursa dümen çok hassaslaşıp sert manevralar yapar ve tekneyi dümen hattından sürekli kaçar (hakimiyet zordur). Tekne boyundan daha fazla olursa da manevra iyice zayıflar ve kaba denizlere ters düşer. Deniz demirinin uzun olmasının da en büyük avantajı tekne pruvası üzerine fazla kaymadan daha düz bir hat üzerinde gider.

Sadece deniz demirinin dümen niyetine kullanılması açısından genel bir açıklama yapma adına bunu kaleme aldım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2018, 13:40:50 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#64: 15 Ocak 2018, 13:11:14
Yani Masal ve Avara 'daki diğer reisler zevk ve sefa içinde ağızlarında purolar baskamarada özel olarak çağrılmış masözler eşliğinde ellerinde viski ile köpük banyosu yapıyorlardı mi demek istiyorsun? :)
Valla biz öyle seyir yaptık


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hangi ara masözler geldi:)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#65: 15 Ocak 2018, 13:20:32

Ben Masal ın  koç boynuzlarına   hasar verebileceğimizden korkarak  kıçtan sapan yapacağımız halatla tekneyi yönetmeye (Vinç veya palanga yapacağımız bir şeyler yok Kri Kri de , ancak halatımız vardı ve salacağımız halatın ucuna el incesi bağlamayı düşünüyordum bir alabanda dan diğer tarafa halatı aktarabilmek için)  arkadaşlarımı ikna etmeye çalışırken Allah tan Bülent reis riski alıp Ahmet Kabaalioğlu reis bizdeki kargaşayı farkedip bizim baştaki diğer babaya gelip ikinci bir halatı ruhumuz bile duymadan geçirdi de o işe ikna çabalarına da ihtiyaç kalmadı.


Biz sapanı Masal ın ikinci koç boynuzuna boşlamadan taşıdık, Kri Kri ye değil, öyle bir şey teknik olarak mümkün olsa da gerek yoktu. Yedekleme esnasından tek taraftan asıldığımız  Kri Kri yi ortadan çekmek için bunu yedekleme esnasında yaptık. Sizi sapana, doğal boşlukta, sörfe kalkma anında yapılan hızlı bir tornistan ve yapılan hızlı bağdan sonra hızlıca ileri yol verip sörf etkisi bitmeden yükten çıkarıp yüke bindirerek yani halatın gerginlik aralığını kaybetmeden aldık..Yani siz çekiliyorken bunu farketmediniz arada boşluk olmadı. Bunu detaylı yazarım.

Söylediğim şeyin bununla ilgisi yok Ahmet. Konuştuğum şey sizin veya bir başkası  tarafından çekilmeden ,kendi gücümüzle giderken arkadan sapan yapıp atılan kendi halatımızla kendi teknemizi  yönlendirebilmek işlemi.

Şuna benzer yani.


Çizim de eksik yönleri (kanımca ve tecrübelerimce) belirtmek isterim; deniz demiri tekne boyunun en az 4 katı mesafede, en verimlisi ise 10 katı şeklinde olmalıdır. Deniz demiri ne kadar uzak olursa o kadar başarılı dümen dinler. Deniz demiri baş/kıç hattının tam ortasında olup, tekne boyu kadar mesafeden sapanla sancak/kıç omuzluklara alınarak dümen hakimiyeti sağlanmış olur. Sapan gemi boyundan daha kısa noktadan kurulursa dümen çok hassaslaşıp sert manevralar yapar ve tekneyi dümen hattından sürekli kaçar (hakimiyet zordur). Tekne boyundan daha fazla olursa da manevra iyice zayıflar ve kaba denizlere ters düşer. Deniz demirinin uzun olmasının da en büyük avantajı tekne pruvası üzerine fazla kaymadan daha düz bir gat üzerinde gider.

Sadece deniz demirinin dümen niyetine kullanılması açısından genel bir açıklama yapma adına bunu kaleme aldım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Şu bölümü bilmiyordum , yeni bir şey daha öğrendim teşekkür ederim Suat kaptan.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 68
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#66: 15 Ocak 2018, 13:24:56



Çizim de eksik yönleri (kanımca ve tecrübelerimce) belirtmek isterim; deniz demiri tekne boyunun en az 4 katı mesafede, en verimlisi ise 10 katı şeklinde olmalıdır. Deniz demiri ne kadar uzak olursa o kadar başarılı dümen dinler. Deniz demiri baş/kıç hattının tam ortasında olup, tekne boyu kadar mesafeden sapanla sancak/kıç omuzluklara alınarak dümen hakimiyeti sağlanmış olur. Sapan gemi boyundan daha kısa noktadan kurulursa dümen çok hassaslaşıp sert manevralar yapar ve tekneyi dümen hattından sürekli kaçar (hakimiyet zordur). Tekne boyundan daha fazla olursa da manevra iyice zayıflar ve kaba denizlere ters düşer. Deniz demirinin uzun olmasının da en büyük avantajı tekne pruvası üzerine fazla kaymadan daha düz bir gat üzerinde gider.

Sadece deniz demirinin dümen niyetine kullanılması açısından genel bir açıklama yapma adına bunu kaleme aldım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
[/quote]


Burası da çok önemli ve sanırım pek bilinmeyen bir konu. En azından ben bilmiyordum :-[ Teşekkürler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 68
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#67: 15 Ocak 2018, 13:27:08



Çizim de eksik yönleri (kanımca ve tecrübelerimce) belirtmek isterim; deniz demiri tekne boyunun en az 4 katı mesafede, en verimlisi ise 10 katı şeklinde olmalıdır. Deniz demiri ne kadar uzak olursa o kadar başarılı dümen dinler. Deniz demiri baş/kıç hattının tam ortasında olup, tekne boyu kadar mesafeden sapanla sancak/kıç omuzluklara alınarak dümen hakimiyeti sağlanmış olur. Sapan gemi boyundan daha kısa noktadan kurulursa dümen çok hassaslaşıp sert manevralar yapar ve tekneyi dümen hattından sürekli kaçar (hakimiyet zordur). Tekne boyundan daha fazla olursa da manevra iyice zayıflar ve kaba denizlere ters düşer. Deniz demirinin uzun olmasının da en büyük avantajı tekne pruvası üzerine fazla kaymadan daha düz bir gat üzerinde gider.

Sadece deniz demirinin dümen niyetine kullanılması açısından genel bir açıklama yapma adına bunu kaleme aldım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Burası da çok önemli ve sanırım pek bilinmeyen bir konu. En azından ben bilmiyordum :-[ Teşekkürler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#68: 15 Ocak 2018, 13:32:51

Ben Masal ın  koç boynuzlarına   hasar verebileceğimizden korkarak  kıçtan sapan yapacağımız halatla tekneyi yönetmeye (Vinç veya palanga yapacağımız bir şeyler yok Kri Kri de , ancak halatımız vardı ve salacağımız halatın ucuna el incesi bağlamayı düşünüyordum bir alabanda dan diğer tarafa halatı aktarabilmek için)  arkadaşlarımı ikna etmeye çalışırken Allah tan Bülent reis riski alıp Ahmet Kabaalioğlu reis bizdeki kargaşayı farkedip bizim baştaki diğer babaya gelip ikinci bir halatı ruhumuz bile duymadan geçirdi de o işe ikna çabalarına da ihtiyaç kalmadı.


Biz sapanı Masal ın ikinci koç boynuzuna boşlamadan taşıdık, Kri Kri ye değil, öyle bir şey teknik olarak mümkün olsa da gerek yoktu. Yedekleme esnasından tek taraftan asıldığımız  Kri Kri yi ortadan çekmek için bunu yedekleme esnasında yaptık. Sizi sapana, doğal boşlukta, sörfe kalkma anında yapılan hızlı bir tornistan ve yapılan hızlı bağdan sonra hızlıca ileri yol verip sörf etkisi bitmeden yükten çıkarıp yüke bindirerek yani halatın gerginlik aralığını kaybetmeden aldık..Yani siz çekiliyorken bunu farketmediniz arada boşluk olmadı. Bunu detaylı yazarım.

Söylediğim şeyin bununla ilgisi yok Ahmet. Konuştuğum şey sizin veya bir başkası  tarafından çekilmeden ,kendi gücümüzle giderken arkadan sapan yapıp atılan kendi halatımızla kendi teknemizi  yönlendirebilmek işlemi.

Şuna benzer yani.


Çizim de eksik yönleri (kanımca ve tecrübelerimce) belirtmek isterim; deniz demiri tekne boyunun en az 4 katı mesafede, en verimlisi ise 10 katı şeklinde olmalıdır. Deniz demiri ne kadar uzak olursa o kadar başarılı dümen dinler. Deniz demiri baş/kıç hattının tam ortasında olup, tekne boyu kadar mesafeden sapanla sancak/kıç omuzluklara alınarak dümen hakimiyeti sağlanmış olur. Sapan gemi boyundan daha kısa noktadan kurulursa dümen çok hassaslaşıp sert manevralar yapar ve tekneyi dümen hattından sürekli kaçar (hakimiyet zordur). Tekne boyundan daha fazla olursa da manevra iyice zayıflar ve kaba denizlere ters düşer. Deniz demirinin uzun olmasının da en büyük avantajı tekne pruvası üzerine fazla kaymadan daha düz bir gat üzerinde gider.

Sadece deniz demirinin dümen niyetine kullanılması açısından genel bir açıklama yapma adına bunu kaleme aldım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Meramımı anlatabilmek için dün aceleyle koydum resmi. Çok haklısın Suat kaptanım, ancak bizde deniz demiri olmadığından sapandaki halatın ucuna biraz zincir ,yanlara usturmaça vs.vs. bağlayıp ağırlaştırılarak kullanılabilir diye düşündüm. Tekne de 100 m.den fazla uzun halat vardı. Bunu anlatmaya çalışıyordum o an orada ama biz aksaklık çıkmadan çekilince bir şeye gerek kalmadı.
Anlatmanız iyi oldu teşekkürler.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#69: 15 Ocak 2018, 13:41:23
Rica ederim. Çizimler genelde kesitlerini tam yansıtmıyor. O sebepten bir dio not olarak kalsın istedim.

Selametle.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#70: 15 Ocak 2018, 13:53:16



Çizim de eksik yönleri (kanımca ve tecrübelerimce) belirtmek isterim; deniz demiri tekne boyunun en az 4 katı mesafede, en verimlisi ise 10 katı şeklinde olmalıdır. Deniz demiri ne kadar uzak olursa o kadar başarılı dümen dinler. Deniz demiri baş/kıç hattının tam ortasında olup, tekne boyu kadar mesafeden sapanla sancak/kıç omuzluklara alınarak dümen hakimiyeti sağlanmış olur. Sapan gemi boyundan daha kısa noktadan kurulursa dümen çok hassaslaşıp sert manevralar yapar ve tekneyi dümen hattından sürekli kaçar (hakimiyet zordur). Tekne boyundan daha fazla olursa da manevra iyice zayıflar ve kaba denizlere ters düşer. Deniz demirinin uzun olmasının da en büyük avantajı tekne pruvası üzerine fazla kaymadan daha düz bir hat üzerinde gider.

Sadece deniz demirinin dümen niyetine kullanılması açısından genel bir açıklama yapma adına bunu kaleme aldım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Suat Kaptanım harika bilgiler , çok teşekkür ederim . Mesafe ayarlama kısmını bilmiyordu. Daha doğrusu ne kadar uzak olursa o kadar iyi diye biliyordum.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#71: 15 Ocak 2018, 13:58:12



Çizim de eksik yönleri (kanımca ve tecrübelerimce) belirtmek isterim; deniz demiri tekne boyunun en az 4 katı mesafede, en verimlisi ise 10 katı şeklinde olmalıdır. Deniz demiri ne kadar uzak olursa o kadar başarılı dümen dinler. Deniz demiri baş/kıç hattının tam ortasında olup, tekne boyu kadar mesafeden sapanla sancak/kıç omuzluklara alınarak dümen hakimiyeti sağlanmış olur. Sapan gemi boyundan daha kısa noktadan kurulursa dümen çok hassaslaşıp sert manevralar yapar ve tekneyi dümen hattından sürekli kaçar (hakimiyet zordur). Tekne boyundan daha fazla olursa da manevra iyice zayıflar ve kaba denizlere ters düşer. Deniz demirinin uzun olmasının da en büyük avantajı tekne pruvası üzerine fazla kaymadan daha düz bir hat üzerinde gider.

Sadece deniz demirinin dümen niyetine kullanılması açısından genel bir açıklama yapma adına bunu kaleme aldım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Suat Kaptanım harika bilgiler , çok teşekkür ederim . Mesafe ayarlama kısmını bilmiyordu. Daha doğrusu ne kadar uzak olursa o kadar iyi diye biliyordum.
Eğer fırtınayı kıçtan atlatma methodları olarak ya da mevcut dümen ile daha stabıl bir rota tutmak için doğru ama tamamen dümen tutmak için malesef uzun olması donanım için yeterli olmuyor.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#72: 15 Ocak 2018, 16:20:08
Belki Oğuzhan şu bilginin tercümesini yapabilirse , forumda uygun bir yere koyarız.
Faydalı olacağına inanıyorum.

http://anyflip.com/trvi/qyho/basic
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#73: 15 Ocak 2018, 16:58:55

Ben Masal ın  koç boynuzlarına   hasar verebileceğimizden korkarak  kıçtan sapan yapacağımız halatla tekneyi yönetmeye (Vinç veya palanga yapacağımız bir şeyler yok Kri Kri de , ancak halatımız vardı ve salacağımız halatın ucuna el incesi bağlamayı düşünüyordum bir alabanda dan diğer tarafa halatı aktarabilmek için)  arkadaşlarımı ikna etmeye çalışırken Allah tan Bülent reis riski alıp Ahmet Kabaalioğlu reis bizdeki kargaşayı farkedip bizim baştaki diğer babaya gelip ikinci bir halatı ruhumuz bile duymadan geçirdi de o işe ikna çabalarına da ihtiyaç kalmadı.


Biz sapanı Masal ın ikinci koç boynuzuna boşlamadan taşıdık, Kri Kri ye değil, öyle bir şey teknik olarak mümkün olsa da gerek yoktu. Yedekleme esnasından tek taraftan asıldığımız  Kri Kri yi ortadan çekmek için bunu yedekleme esnasında yaptık. Sizi sapana, doğal boşlukta, sörfe kalkma anında yapılan hızlı bir tornistan ve yapılan hızlı bağdan sonra hızlıca ileri yol verip sörf etkisi bitmeden yükten çıkarıp yüke bindirerek yani halatın gerginlik aralığını kaybetmeden aldık..Yani siz çekiliyorken bunu farketmediniz arada boşluk olmadı. Bunu detaylı yazarım.

Söylediğim şeyin bununla ilgisi yok Ahmet. Konuştuğum şey sizin veya bir başkası  tarafından çekilmeden ,kendi gücümüzle giderken arkadan sapan yapıp atılan kendi halatımızla kendi teknemizi  yönlendirebilmek işlemi.

Şuna benzer yani.


Çizim de eksik yönleri (kanımca ve tecrübelerimce) belirtmek isterim; deniz demiri tekne boyunun en az 4 katı mesafede, en verimlisi ise 10 katı şeklinde olmalıdır. Deniz demiri ne kadar uzak olursa o kadar başarılı dümen dinler. Deniz demiri baş/kıç hattının tam ortasında olup, tekne boyu kadar mesafeden sapanla sancak/kıç omuzluklara alınarak dümen hakimiyeti sağlanmış olur. Sapan gemi boyundan daha kısa noktadan kurulursa dümen çok hassaslaşıp sert manevralar yapar ve tekneyi dümen hattından sürekli kaçar (hakimiyet zordur). Tekne boyundan daha fazla olursa da manevra iyice zayıflar ve kaba denizlere ters düşer. Deniz demirinin uzun olmasının da en büyük avantajı tekne pruvası üzerine fazla kaymadan daha düz bir gat üzerinde gider.

Sadece deniz demirinin dümen niyetine kullanılması açısından genel bir açıklama yapma adına bunu kaleme aldım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Meramımı anlatabilmek için dün aceleyle koydum resmi. Çok haklısın Suat kaptanım, ancak bizde deniz demiri olmadığından sapandaki halatın ucuna biraz zincir ,yanlara usturmaça vs.vs. bağlayıp ağırlaştırılarak kullanılabilir diye düşündüm. Tekne de 100 m.den fazla uzun halat vardı. Bunu anlatmaya çalışıyordum o an orada ama biz aksaklık çıkmadan çekilince bir şeye gerek kalmadı.
Anlatmanız iyi oldu teşekkürler.
Suat kaptanım, çok değerli bilgiler çok teşekkür ederim.. bir gün özellikle bunun antremanını yapacağım...
Öcal abi, teknemizde deniz çapamız vardı ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#74: 15 Ocak 2018, 20:16:54

Öcal abi, teknemizde deniz çapamız vardı ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İş başa düşseydi belki çıkardı ortaya desene. :)
  • IP logged

 
Yukarı git