Kiri Kiri'ye binmekte bir an bile tereddüt etmedim. Tiryaki 'nin dediği gibi problem çıkarma olasılığı da olsa nihayetinde bir tirhandil. Erman geçen yıl gövdesini su kontrası ve elyaf ile kapladı. Form olarak denizciliği tartışılmaz.
Meşhur piston deliğine gelince.. Önce Erman'ın sözü ile devam edeyim. O tekne 35 yıldır öyle yüzüyor. O delikten sürekli su girse ve delik seviyesine kadar seviye düşse dahi bundan daha fazla su alamaz. Yani o delik o tekneyi batırmaz. Batıramaz.
Gelelim şu rotadan çıkma hikayesine.. Rotadan sapmaların temel nedeni el ile dümen tutuyor olmamızdan kaynaklandı aslında. Öcal abi dümen 'respond' etmiyor dediği dümen ile iki saat boyunca ip gibi gitti. Diğer tekneler otopilot ile yol alıyorlardı. Denizde solugan vardı ve bu Kiri Kiri nin aykırılamasına neden oluyordu. Karıştırmayalım.
Kiri Kiri eğer yalnız olsaydı biz her durumda yolumuza devam ederdik. Sonuçta pala yerinde duruyor ve benim hep söylediğim gibi palanı göreceksin arkadaş. En olmadı palayı dışarıdan tutan piston kolunu söker , süpürge sapını yeke yapar yine yürürdük.
Yol ya da yük olmadığında tirhandil oynak bir tekne. Nasıl sallandığını Tiryaki'nin videosundan görebilirsiniz. Zaten yanımızda iki tekne daha vardı. Üstelik en azından birisinde Tekne yedekleme konusunda tecrübeli dostlar vardı. Diğerinde Suat kaptan, Erol, daha yeni denizci olsa da Makine Mühendisi olan Kamber, mekanikten iyi anladığını öğrendiğimiz Kemal vardı. Nitekim ertesi günü hidrolik hortumlarını Kemal taktı.
Kısıtlı bir zaman dilimi içinde seyir yapıyorduk. Sonuçta kış ortasında bunalmış insanlar bir soluk alma derdindeydik. Durarak tamirat çok ciddi vakit kaybına neden olacaktı. Diğer teknelere siz gidin desek dahi gitmeyeceklerini çok iyi biliyorum.
Marinada durduğu yerde ve gündüz gözüne bu işi yapmak yarım gün sürdü, üstelik son derece tecrübeli Aydın reis tamiratı gerçekleştirdiği halde..
Çalkantılı denizde ve gece , motorun sıcak olduğu , son derece dar bir alanda geçici de olsa tamirat yapmak mümkün değildi. Tamiratı yapan için çok ciddi kaza riski vardı ki bu riski almamız doğru değildi. Teknenin kaptanı dahil diğer iki mürettebat bu yönde karar verdik. Bir tek Öcal reis karşı çıktı.
Şimdi Öcal abi ile ilginç bir Karaincir maceramız var malum. Öcal abinin hedefi yüksek . O okyanusta seyir yapmak istiyor. O yüzden kriteri okyanus. Zaten o gece de aynı soruyu sordu . Okyanusta olsak ne yapacaktık diyip durdu. Karaincir de de fırtınanın ortasında ben gideceğim diye tutturmadının gerekçesi de yine aynı okyanus kriteri idi. Okyanusta da böyle havalar olacak Ersin demiş ve yola çıkıp, yan koya demir atmak zorunda kalmıştı.
O diyaloğu hiç unutmam.. Çıkmaması için neredeyse yalvardım. Olmadı Ahmet'i arattırdım. Yok . Öcal abi dinlemedi.. Bir buçuk saat sonra bir telefon.. ,
- Ersin sen sakın çıkma.. ben benim tekne ile zar zor geldim Akyarlara..
Yahu ben zaten çıkmıyorum , seni de çıkma diye ikna etmeye çalışıyorum.
Sevgili Öcal abi , biz , yani Kiri Kiri teknesinin diğer mürettebatı ve kaptanı bu aralar okyanusa gitmeyi düşünmüyoruz.
O yüzden okyanusta olsak ne yapardık diye bir kriterimiz yok.
Kiri kiri de seninle anlaşamadığımız nokta buydu. Okyanus ta tek başımıza olsak ne yapardık diye değil, mevcut şartlar ve duruma göre karar vermemiz gerekirdi diye düşünüyorum. Nitekim öyle yapıldı.
Erman'ın da en çok üzüldüğü konu bu idi.. Eyvah diyer tekneleri de geciktireceğim diye çok üzülmüştü.
Mevcut şartlarda en doğru ve risk içermeyen karar , Kiri Kiri nin yedeklenmesi idi. Bu gurur meselesi yapılacak bir konu değil.
Denizi izlemeye gelince.. Gece seyrinde denizi izlemek bir zorunluluk. Ahmet ile biz bunu çok yaparız. Nitekim ben farkettinizmi bilmiyorum ancak küpeşteden sık aralıklar ile denizi kontrol ettim hep. Özellikle ay doğduktan sonra işimiz daha da kolaylaştı.
Mekanik arızanın telafisi olur.. Ama cana gelecek bir zararın ağırlığı çok büyük olur. Telafisi de daha zor olur.. Flotilla bu konuda çok doğru karar aldı. Çıkan sorunların üstesinden el birliği ile gelindi. ÇOk ciddi sorunlara rağmen , sadece 4 saatlik bir zaman kaybı dışında ve Serkan 'ın kollarının çizilmesi dışında hiç bir problem yaşamadık.
Açık denizde , kış ayında , gece seyri yapılırken yaklaşık 15 knot üzerinde üstelik pupa geniş apazdan rüzgar altında bu işler yapıldı.
Hem ders aldık , hem tecrübe kazandık hem de çok eğlendik. Bu durumun tek kelimelik tarifi BAŞARI dır..
Büyük iş BAŞARDIK.. budur..