Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hakiki Yerli Meşe, İthal Beyaz Meşe, İthal Kırmızı Meşe

  • *
  • İleti: 1062
Bu arada terminoloji için özür dilerim. Ecnebi kelimeleri kullanmayı sevmesem de dilimizdeki terimleri öğrenme konusunda tembellik yapıyorum.

Chine, gunwhale ekteki resimde görülebilir.

Benim istasyon dediğime de Bulkhead diyorlar.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Daha büyüğü
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

e

erdal duran

Meşe ya da başka bir ağaç, sağlam olması için lamine etmek daha doğru olmaz mı?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Erdal Reis,

Toplamda yaklaşık 30 metrelik kerestenin laminasyonu epey masraf tutar. Kanımca küpeşte (gunwale) ve yan kirişler (chine) için meşe benzeri bir ağacın lamine olmamış haliyle kerestesi yeterli olacaktır.

Ps: Zaten ana gövdeyi dengeleyiciye bağlayan iki adet çıtaya laminasyon (Toplam yaklaşık 8 metre) yapmak şart.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 3573
Bence lamine etmeye gerek yok.. Laminasyon tekniği daha çok postalarda istenen kıvrımı vermek için ince kesilmiş malzemeyi kalıba sokup, birbirine yapıştırıp sıkıyor. Ancak burada laminasyon tekniği ile uğraşmaya gerek yok. Ben yine de ekonomisini de düşünerek meşe yerine ireco öneririm. Sapelli, akaju da olur. BUnlar meşeye göre suya daha dayanımlılar. Aradaki fiyat farkı senin kullanacağın miktar dikkate alındığında 20 -30 TL yi geçmez.

Devrilme konusu önemli, ama aynı zamanda ilginç. Yaklaşım doğru devrilebilirsin. BU durumda , öncelikle su ve yiyecekler, sonrasında seyrü sefer cihazları nasıl korunacak. ?  Seyir bacakları nasıl olacak. ?  Gece seyri sırasında ya da uyurken devrilirse ne gibi önlemler alınmalı?   

Sörf yaparken , düşüp, kafasına direği yedikten sonra yelken üstüne düştüğü için ölen sörfçü hikayeleri biliyorum.  Her okuduğum anı kitabında ve filmlerde neredeyse köpekbalığı olmayan an yok gibi.. Bizim yunus gördüğümüz gibi köpek balığı görüyor adamlar. Bir köpek balığı tehlikesinde ne olacak ?

Sörf tahtalarına saldıran camgözler var. Geçenlerde Güney Afrika da geçen gerçek bir filmi izledim. Camgöz kafesi parçaladı.

Üzerinde düşünülecek çok konu var. Çok heyecanlı..

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Konu dağılmasın dedim ama bu gece yılbaşı. Yeni bir sayfa,  umutların yenilenmesi, yinelenmesi.

Yapışkan epoksi ve epoksi fillet. Irkçı yağlı değil mi?  İthal meşe m3 1650.-Euro , sapellı kaç Euro? Meşeyi karşılıyorum.

Yüzerİ düzgün yapalım, yüzerı düzgün yapalım,  yüzerı düzgün. .. Riskin yüksek olduğu zamanlarda koruyucu başlık takacağım. Köpekbalığı güzel canlı. Bana iyi davranacağını düşünüyorum. Elektrik aksamı v.s. tali konular. Önce bebeği doğuralım. Bu daha heyecanlı.

Alabora öyle hemen olmuyor. Yani hemen kafana bir şey yemiyorsun. Direk ve yelken yavaşlatıyor.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

B

Burak Doneray

Sevgili Enes bu konuda hiç bir bilgim yok o yuzden sana bilgi veremem ama seni tanıdğım kadarıyla titiz adamsın en güzelini sağlamını yapacağına inanıyorum . Sen zaten kafanda yapmışsındır bitirmişsindir tekneyi bilenlerden kullanacağın malzemenin sağlamasını yapmak onaylatmak istiyorsun gibi geliyor bana başarılarının devamını diliyorum.Her şey gönlünce olsun.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Sevgili Enes, 5 m3 ile 30 feet tekne yapılıyor.. Senin kullanacağın miktarlarda fark 30 40 TL yi geçmez..

BU köpek balığı konusunda haklı olabilirsin.. Efendim Buradan Enes ile ilgili bir anımı anlatmama izin veriniz. Burgazın karşısında Kaşık adası var malumunuz . Özel mülk.. (nasıl oluyor ise o ayrı konu )  Ne zaman tonozlara bağlamsak iki devasa köpek gelir havlar durur. Bizim  Enes , bu adaya kano ile yanaşmış. Yorulmuş, kumsala uzanmış. Uyumuş. Bir uyanmışki başında bu köpekler.. Enes 'e hiç bir şey yapmamışlar... O yüzden köpek balığı konusunda da haklı olabilirisn..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Yekpare kereste eğri biçildiğinde su yolları da kesilir ve gücünü yitirir. Hala uyguluyorlar mı bilmiyorum ama tekne eğrilerini eskiden kestikleri eğri kestaneden yaparlardı. Eğri ağacı eğrinin şekline göre keserlerdi. Laminede ise ahşaptan ince çıtalar kesiyor ve eğrinin şekline göre birbirine yapıştırıyorsunuz. Ağaç kalitesi burada da önemlidir. Her ne kadar laminasyonda ahşaba su girmeyeceğini öngörseniz da ahşap güçlü ise yapacağınız çıta güçlü olur. Kaldı ki ahşaba su girer.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Bu arada üç kat diyagonal laminenin 6 mm. Sacın sağlamlığında olduğunu duymuştum iyi bilen birisinden bir zamanlar.

Sana rotayı çizeyim Enes en basitinden ; Teknenin kemiklerini (çarmıh ayakları ve ıstralya ayaklarını uzatacağın sintine tabanındaki iskelet ve bağlantıları dahil) lamine çam ağacı , güverte dahil kaplamasını marin kontraplak yapıp önce tül elyaf (50 gr./m2 ,üzerine tek kat 400 mm/M2 örgü elyaf ,onun üzerine macun filan uğraşmadan epoksi arakat (epoksi jel kot da diyebilirsin buna) ve astar ve boya yapıp yürüyüp gideceksin.

Elyafın öpüşmesi için dışarıdan keskin kenar bırakmamaya ,içeriden birleşim yerlerine mikrofiberli macunla takviye yapmaya ,epoksi karışım oranı ve hava sıcaklığına göre çalışmaya dikkat edersin.

Daha da gerisi sana kalmış, ben olsam böyle yapardım. C:-)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Yekpare kereste eğri biçildiğinde su yolları da kesilir ve gücünü yitirir. Hala uyguluyorlar mı bilmiyorum ama tekne eğrilerini eskiden kestikleri eğri kestaneden yaparlardı. Eğri ağacı eğrinin şekline göre keserlerdi. Laminede ise ahşaptan ince çıtalar kesiyor ve eğrinin şekline göre birbirine yapıştırıyorsunuz. Ağaç kalitesi burada da önemlidir. Her ne kadar laminasyonda ahşaba su girmeyeceğini öngörseniz da ahşap güçlü ise yapacağınız çıta güçlü olur. Kaldı ki ahşaba su girer.

Evet Ahmet Abi çok doğru söylemişsiniz. Fakat maalesef şimdilerde klasik yöntemle tekne yapan ustalar gerçek eğri bulamıyorlar. Bu yüzden düz ağaçtan eğri çıkartıyorlar. Bunun sebebi orman da kesim yapan taşeronların konuyu bilmemesi ve tüm ağaçları standart kerestelik dilmeleridir. Eskiden ormancılar konuyu bildikleri için kayık yapımında kullanabilinecek eğri ağaçları bozmadan kollarını uzun bırakarak keserlermiş. Bu yüzden laminasyon yöntemi ile yapılmış eğriler günümüzde çok daha sağlam ve simetrisi düzgün oluyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
    Küçüklüğümde Antalya'da babamla birlikte yaptığımız balıkçı teknelerinde biz daha farklı ahşap malzeme kullanırdık. Karina gürgen, baş ve kıç bodoslama, eğriler, postalar ve kemereler dut, kaplamalar ise çam olurdu. Teknede kullanılması gereken ahşap konusunda fazla bir bilgiye sahip değilim.  Bu konularda bilgi sahibi reisler, denizcilikte bu ağaçların kullanım durumlarını, avantaj ve dezavantajlarını da değerlendirebilirler mi?
Erdal Abi yöredeki ağaççeşitliliği ile alakalı sanırım. Bizde de sargı tahtaları kesinlikle kestane, omurga karaağaç yada kestane, güverte , kamara falan çam, gürgen olurdu diye hatırlıyorum.

Bir konuyu atlamışım, bizde omurga gürgenden de yapılırdı. Aslında kestaneye ve karaağaça göre daha dayanıksız ama farklı bir sebebi varmış. Tekneler sürekli yüzdürülüp karaya çekildiği için kestane felekler üzerinde iyi kaymazmış ve bu sebeblegürgen tercih ederlermiş.Şimdilerde kayıkların omurgasına lastik yapıştırdıkları için ve kayıklar senede sadece bir kez çekildikleri için her şeyden omurga yapıyorlar.
Bir de kestane bizim Karadeniz de çok başarılı ama sıcak iklimlerde daha fazla çalışabilir.

Umarım konuyu fazla dağıtmadık Enes Abi Özür.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2018, 11:02:48 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Karadeniz'de eskiden tekne ustalarının ormana girip uygun eğrilikte kestane kestiklerini biliyorum. Tekne büyüklüğüne göre eğri şekli de değiştiğinden yapacakları tekneye uygun ağaç keserlermiş. Kestane kara bir su attığı için kesilmiş ağaçların, limanda batırılıp bekletildiklerini de biliyorum, sanırım hala Karadeniz'de uygulanan bir yöntemdir.

Gürgen mobilyada çok kullanılırsa da denize dayanıksızdır. Bu nedenle, kullanıldığını bilmiyordum. 
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2018, 10:19:01 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

  • *
  • İleti: 2553
Bu sene kesilen Kestane yi bahara kadar dere yataklarında bekletip  hem kara suyunu çıkartırlar ,hem de kolay işlerler diye biliyorum ben.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Deniz suyunda beklettiklerini gördüm.  Herhalde tuzlu veya tatlı sadece suda beklemesi gerekiyor.
  • IP logged

 
Yukarı git