Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hakiki Yerli Meşe, İthal Beyaz Meşe, İthal Kırmızı Meşe

  • *
  • İleti: 1062
Bursa dan Bahadır Egi üstadla  bir konuş. Bu işi yaptı (sniper) daha önce ve ustası odur.
Sana lamine ya da kompozit uyar.

Görüştüm.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 2553
Bursa dan Bahadır Egi üstadla  bir konuş. Bu işi yaptı (sniper) daha önce ve ustası odur.
Sana lamine ya da kompozit uyar.

Görüştüm.

O zaman bize  laf düşmez, zorlama. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Bununla her yere gidilir.. Ciddiyim..  İşine karışmak gibi olmasın ancak bunun trimaran modellerini de görmüştüm. Sanki daha stabil. Devrilmeyi en son düşünmeli bence.. Bu durumda su kontrası ve ireco kaçınılmaz duruyor. Meşe ile zor..


Bence yüzeri doğru ve sağlam inşa ettikten sonra ilk düşünülmesi gereken şeylerden biri bu olmalı. Hatta doğrulturken bunu zorlaştıracak donanımlar da çözülecek. Bunları da düşündüm, düşünüyorum. Sonra yeniden monte edilebilen yelken direği/direkleri ve yelkenler gibi. Ben tasarımdan farklı olarak ön yelkensiz iki direkli yelken donanımı öngörüyorum. Tabii bunlar en son düşünülecek şeyler. Hele bir bitmeye yakın duruma gelsin...

Bunun trimaran tasarımı da ölçüleriyle elimde var ama şimdilik bu şekli daha uygun gördüm. Bana dert açan değil görece bunun gibi daha idare edilebilir bir yüzer nesne gerekli.

Sonuçta mutlaka alabora olacak. Bu yüzden yatıp kalkıp bunun çalışmasını yapacağım.

Gary, trimaran alabora olduğunda da nasıl doğrultulacağını da açıklamış. Gerçi Gary buna double outrigger diyor. Sanırım trimaran olması için outrigger (Ben dengeleyici diyorum)  daha büyük olmalı. Doğrusunu duayenlerimiz bilirler.

Plan gövdelerde su kontrası üzerinden gidiyor. Resimde görülebileceği gibi kontraları birbirine çıtalar (Gunwhales, chines) ve istasyonlarla tutturuyoruz. Dengeleyiciye giden iako diye tabir edilen çıtalar lamine meşe olacak.

Gunwhales, chines, iako lamine meşe veya benzeri ağaç olacak. Hepsi çivi v.b. kullanmadan yapıştırma (epoksi) olacak.

O kadar odaklanmışım ki dün ekmek tahtasının üstünde tam bir şey yapacakken tahtanın dokusunu incelemeye başlamışım. Meşe mi diye bakıyorum :-)
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Bursa dan Bahadır Egi üstadla  bir konuş. Bu işi yaptı (sniper) daha önce ve ustası odur.
Sana lamine ya da kompozit uyar.

Görüştüm.

O zaman bize  laf düşmez, zorlama. :)

Neyi zorlamayayım Öcal abi ve niye zorlamayayım? Açıklar mısın?
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 2553
Bursa dan Bahadır Egi üstadla  bir konuş. Bu işi yaptı (sniper) daha önce ve ustası odur.
Sana lamine ya da kompozit uyar.

Görüştüm.

O zaman bize  laf düşmez, zorlama. :)

Neyi zorlamayayım Öcal abi ve niye zorlamayayım? Açıklar mısın?

Bu tip tekne hakkındaki bilgilerimizi, ustasıyla görüşmüşün zaten. Bana sorarsan Türkiye de ondan iyi bilen yok bu işi. :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2017, 00:32:27 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 1062
Ben zaten sizi zorlamıyorum. Sadece düzgün meşe istiyorum. Düzgün meşe olmazsa bir daha düşüneceğiz.

Bu çocuk 2018'de ufuklara yelken açar, o kadar :)
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 2553
Ben zaten sizi zorlamıyorum. Sadece düzgün meşe istiyorum. Düzgün meşe olmazsa bir daha düşüneceğiz.

Bu çocuk 2018'de ufuklara yelken açar, o kadar :)

Sana bence kompozit uyar. Tekne tipini gördükten sonra söylüyorum Enes. Olmaz meşe filan masif ağaç. ?0-?

Zaten ne yazmışın bak ; ''Plan gövdelerde su kontrası üzerinden gidiyor. Resimde görülebileceği gibi kontraları birbirine çıtalar (Gunwhales, chines) ve istasyonlarla tutturuyoruz. Dengeleyiciye giden iako diye tabir edilen çıtalar lamine meşe olacak.''

Buna kompozit deniyor ve meşe çeşitlerine ihtiyacın yok. İnşallah bu sefer İstanbul a geldiğimde görüşürüz ve yüzyüze konuşuruz senin planları.
Selamlar,
  • IP logged
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2017, 00:41:48 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 1062
Öcal abi,

Her ne kadar bir şeyler yapmaya çalışıyorsam da sizin yanınızda cahilin  tekiyim. Bu nedenle neden kompozit olması gerektiğini ve meşenin filan neden olmayacağını açıklarsanız bir kaç şey daha öğrenmiş olurum.

Ben olmaz denince işi bırakıp kabul eden biri değilim. Nesnel gerekçeler belirtilirse memnun olurum.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 2553
Öcal abi,

Her ne kadar bir şeyler yapmaya çalışıyorsam da sizin yanınızda cahilin  tekiyim. Bu nedenle neden kompozit olması gerektiğini ve meşenin filan neden olmayacağını açıklarsanız bir kaç şey daha öğrenmiş olurum.

Ben olmaz denince işi bırakıp kabul eden biri değilim. Nesnel gerekçeler belirtilirse memnun olurum.

Enes bilen i yok bu işin , o kadar denklem var ki , bu yazını okumadan yukarıya düzeltme-ekleme yapmıştım.
Kısaca söyleyeyim olmaz diye bir şey yok , saz kamıştan da olur ama iyi olmaz anlamında söyledim. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Öcal abi,

Her ne kadar bir şeyler yapmaya çalışıyorsam da sizin yanınızda cahilin  tekiyim. Bu nedenle neden kompozit olması gerektiğini ve meşenin filan neden olmayacağını açıklarsanız bir kaç şey daha öğrenmiş olurum.

Ben olmaz denince işi bırakıp kabul eden biri değilim. Nesnel gerekçeler belirtilirse memnun olurum.

Enes bilen i yok bu işin , o kadar denklem var ki , bu yazını okumadan yukarıya düzeltme-ekleme yapmıştım.
Kısaca söyleyeyim olmaz diye bir şey yok , saz kamıştan da olur ama iyi olmaz anlamında söyledim. :)

Şişme botlara binin enginleri fethedelim demedim, demem. Ama doğru kullanılırsa olur.

Bunu da bir mesaj iletmek için yapmıyorum. Seyahati başladığım gibi, yani sağ bitirmek için üzerinde çalıştığım her dakika B ve C planlarıma D ve E planları ekleyebilir miyim diye bakıyorum.

Şimdi yazacaklarım her hangi bir eleştiri, yargı içermemektedir. Bu tür yaklaşımlar bana uzaktır :

Cumhur Öğretmenimizin teknesi battı, Karagöz doktorumuz AMEL ile yola daha yeni başlamışken geri dönmek zorunda kaldı. Denizde her şey olabilir. Donanımda hiç problem yoktur tekne salınırken kafanızı bir yere çarpar maazallah beyin kanaması geçirirsiniz. Tepki çekmemek için standart teknelere koruyucu başlık takmadan biniyorum.Yoksa kendi teknem olsa onu da yaparım.

Malzemeyi doğru alacaksın, malzemeleri birbirine doğru şekilde doğru ortamdan yapıştıracaksın, sızdırmazlıkları doğru şekilde sağlayacaksın, doğru boyayacaksın. Yüzer nesne suya inince onu doğru yerlerde doğru koşularda deneyeceksin. Sonra yola çıkacaksın. Üstüne balina mı düşer, yıldırım mı düşer onu bilemem.

Benim böylesi projelerde tahammül edemeyeceğim şey malzeme hatasıdır. Çünkü bunları baştan doğru halledebilirsiniz. Doğru iş yaparsınız ama dümendeyken hata yapabilirsiniz, hatta hiç yapmam dediğiniz hatayı yaparsınız çünkü insansınız.
 
  • IP logged
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2017, 01:09:18 Gönderen: Enes Save »
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ben zaten sizi zorlamıyorum. Sadece düzgün meşe istiyorum. Düzgün meşe olmazsa bir daha düşüneceğiz.

Bu çocuk 2018'de ufuklara yelken açar, o kadar :)

Sana bence kompozit uyar. Tekne tipini gördükten sonra söylüyorum Enes. Olmaz meşe filan masif ağaç. ?0-?

Zaten ne yazmışın bak ; ''Plan gövdelerde su kontrası üzerinden gidiyor. Resimde görülebileceği gibi kontraları birbirine çıtalar (Gunwhales, chines) ve istasyonlarla tutturuyoruz. Dengeleyiciye giden iako diye tabir edilen çıtalar lamine meşe olacak.''

Buna kompozit deniyor ve meşe çeşitlerine ihtiyacın yok. İnşallah bu sefer İstanbul a geldiğimde görüşürüz ve yüzyüze konuşuruz senin planları.
Selamlar,

Öcal abi,

Ben mi yanlış anladım. Yazdığınızdan inşa şeklimin zaten kompozit olduğunu söylemişsin. O zaman olmayan bir sorun için yazıyorum :)
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 2553
Öcal abi,

Her ne kadar bir şeyler yapmaya çalışıyorsam da sizin yanınızda cahilin  tekiyim. Bu nedenle neden kompozit olması gerektiğini ve meşenin filan neden olmayacağını açıklarsanız bir kaç şey daha öğrenmiş olurum.

Ben olmaz denince işi bırakıp kabul eden biri değilim. Nesnel gerekçeler belirtilirse memnun olurum.

Enes bilen i yok bu işin , o kadar denklem var ki , bu yazını okumadan yukarıya düzeltme-ekleme yapmıştım.
Kısaca söyleyeyim olmaz diye bir şey yok , saz kamıştan da olur ama iyi olmaz anlamında söyledim. :)

Şişme botlara binin enginleri fethedelim demedim, demem. Ama doğru kullanılırsa olur.

Bunu da bir mesaj iletmek için yapmıyorum. Seyahati başladığım gibi, yani sağ bitirmek için üzerinde çalıştığım her dakika B ve C planlarıma D ve E planları ekleyebilir miyim diye bakıyorum.

Şimdi yazacaklarım her hangi bir eleştiri, yargı içermemektedir. Bu tür yaklaşımlar bana uzaktır :

Cumhur Öğretmenimizin teknesi battı, Karagöz doktorumuz AMEL ile yola daha yeni başlamışken geri dönmek zorunda kaldı. Denizde her şey olabilir. Donanımda hiç problem yoktur tekne salınırken kafanızı bir yere çarpar maazallah beyin kanaması geçirirsiniz. Tepki çekmemek için standart teknelere koruyucu başlık takmadan biniyorum.Yoksa kendi teknem olsa onu da yaparım.

Malzemeyi doğru alacaksın, malzemeleri birbirine doğru şekilde doğru ortamdan yapıştıracaksın, sızdırmazlıkları doğru şekilde sağlayacaksın, doğru boyayacaksın. Yüzer nesne suya inince onu doğru yerlerde doğru koşularda deneyeceksin. Sonra yola çıkacaksın. Üstüne balina mı düşer, yıldırım mı düşer onu bilemem.

Benim böylesi projelerde tahammül edemeyeceğim şey malzeme hatasıdır. Çünkü bunları baştan doğru halledebilirsiniz. Doğru iş yaparsınız ama dümendeyken hata yapabilirsiniz, hatta hiç yapmam dediğiniz hatayı yaparsınız çünkü insansınız.
 

Aynen öyle , ben de onu demek istemiştim. Demem o ki ; Böyle bir ülkede bu işe (senin düşündüğün tip teknelere) yıllarını cengaverce vermiş ve araştırmış bir Bahadır Egi nin dediklerini yaparsan iyi olur. Hatta onun ne dediğini bizlere de yazarsan biz de bilgilenmiş oluruz.
Bu işte soracağın en son soru meşe çeşitleri bence  ?0-?
Lamine (kompozit)olduktan sonra ağaç tipinin çok bir ehemmiyeti yok Enes cim.
Demek istediğim o idi.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ben zaten sizi zorlamıyorum. Sadece düzgün meşe istiyorum. Düzgün meşe olmazsa bir daha düşüneceğiz.

Bu çocuk 2018'de ufuklara yelken açar, o kadar :)

Sana bence kompozit uyar. Tekne tipini gördükten sonra söylüyorum Enes. Olmaz meşe filan masif ağaç. ?0-?

Zaten ne yazmışın bak ; ''Plan gövdelerde su kontrası üzerinden gidiyor. Resimde görülebileceği gibi kontraları birbirine çıtalar (Gunwhales, chines) ve istasyonlarla tutturuyoruz. Dengeleyiciye giden iako diye tabir edilen çıtalar lamine meşe olacak.''

Buna kompozit deniyor ve meşe çeşitlerine ihtiyacın yok. İnşallah bu sefer İstanbul a geldiğimde görüşürüz ve yüzyüze konuşuruz senin planları.
Selamlar,

Öcal abi,

Ben mi yanlış anladım. Yazdığınızdan inşa şeklimin zaten kompozit olduğunu söylemişsin. O zaman olmayan bir sorun için yazıyorum :)

Diğer yazıyı yazarken pişti olmuşuz. E biraz öyle valla Enes cim. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Öcal abi,

Her ne kadar bir şeyler yapmaya çalışıyorsam da sizin yanınızda cahilin  tekiyim. Bu nedenle neden kompozit olması gerektiğini ve meşenin filan neden olmayacağını açıklarsanız bir kaç şey daha öğrenmiş olurum.

Ben olmaz denince işi bırakıp kabul eden biri değilim. Nesnel gerekçeler belirtilirse memnun olurum.

Enes bilen i yok bu işin , o kadar denklem var ki , bu yazını okumadan yukarıya düzeltme-ekleme yapmıştım.
Kısaca söyleyeyim olmaz diye bir şey yok , saz kamıştan da olur ama iyi olmaz anlamında söyledim. :)

Şişme botlara binin enginleri fethedelim demedim, demem. Ama doğru kullanılırsa olur.

Bunu da bir mesaj iletmek için yapmıyorum. Seyahati başladığım gibi, yani sağ bitirmek için üzerinde çalıştığım her dakika B ve C planlarıma D ve E planları ekleyebilir miyim diye bakıyorum.

Şimdi yazacaklarım her hangi bir eleştiri, yargı içermemektedir. Bu tür yaklaşımlar bana uzaktır :

Cumhur Öğretmenimizin teknesi battı, Karagöz doktorumuz AMEL ile yola daha yeni başlamışken geri dönmek zorunda kaldı. Denizde her şey olabilir. Donanımda hiç problem yoktur tekne salınırken kafanızı bir yere çarpar maazallah beyin kanaması geçirirsiniz. Tepki çekmemek için standart teknelere koruyucu başlık takmadan biniyorum.Yoksa kendi teknem olsa onu da yaparım.

Malzemeyi doğru alacaksın, malzemeleri birbirine doğru şekilde doğru ortamdan yapıştıracaksın, sızdırmazlıkları doğru şekilde sağlayacaksın, doğru boyayacaksın. Yüzer nesne suya inince onu doğru yerlerde doğru koşularda deneyeceksin. Sonra yola çıkacaksın. Üstüne balina mı düşer, yıldırım mı düşer onu bilemem.

Benim böylesi projelerde tahammül edemeyeceğim şey malzeme hatasıdır. Çünkü bunları baştan doğru halledebilirsiniz. Doğru iş yaparsınız ama dümendeyken hata yapabilirsiniz, hatta hiç yapmam dediğiniz hatayı yaparsınız çünkü insansınız.
 

Aynen öyle , ben de onu demek istemiştim. Demem o ki ; Böyle bir ülkede bu işe (senin düşündüğün tip teknelere) yıllarını cengaverce vermiş ve araştırmış bir Bahadır Egi nin dediklerini yaparsan iyi olur. Hatta onun ne dediğini bizlere de yazarsan biz de bilgilenmiş oluruz.
Bu işte soracağın en son soru meşe çeşitleri bence  ?0-?
Lamine (kompozit)olduktan sonra ağaç tipinin çok bir ehemmiyeti yok Enes cim.
Demek istediğim o idi.

Şimdi durum şöyle diğer bağlantıyı sağlayan gunwhales, chines ve istasyonların üzerindeki çıtalar için Gary abi clear timber(Ben bunu budaksız temiz her hangi bir kereste olarak anladım) kullanılabileceğini yazmış. Ben okyanusa çıkacağım için buraları da meşe gibi sağlam bir ağaçtan olsun istiyorum. Dediğiniz doğrudur, farketmeyebilir. Ama BANA GÖRE dandik ama aslında işlevini yerine getirecek temiz bir kereste ile iş görülebilir.Ben ruhsal durumumu sağlam tutmak için meşe v.b. diye ısrar ediyorum.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 2553
Bahadır ustayı çağırdım buraya , o gelip te birinci elden bilgiyi verince o şekilde yaparız artık. :)
  • IP logged

 
Yukarı git