Öcal abi,
Her ne kadar bir şeyler yapmaya çalışıyorsam da sizin yanınızda cahilin tekiyim. Bu nedenle neden kompozit olması gerektiğini ve meşenin filan neden olmayacağını açıklarsanız bir kaç şey daha öğrenmiş olurum.
Ben olmaz denince işi bırakıp kabul eden biri değilim. Nesnel gerekçeler belirtilirse memnun olurum.
Enes bilen i yok bu işin , o kadar denklem var ki , bu yazını okumadan yukarıya düzeltme-ekleme yapmıştım.
Kısaca söyleyeyim olmaz diye bir şey yok , saz kamıştan da olur ama iyi olmaz anlamında söyledim.
Şişme botlara binin enginleri fethedelim demedim, demem. Ama doğru kullanılırsa olur.
Bunu da bir mesaj iletmek için yapmıyorum. Seyahati başladığım gibi, yani sağ bitirmek için üzerinde çalıştığım her dakika B ve C planlarıma D ve E planları ekleyebilir miyim diye bakıyorum.
Şimdi yazacaklarım her hangi bir eleştiri, yargı içermemektedir. Bu tür yaklaşımlar bana uzaktır :
Cumhur Öğretmenimizin teknesi battı, Karagöz doktorumuz AMEL ile yola daha yeni başlamışken geri dönmek zorunda kaldı. Denizde her şey olabilir. Donanımda hiç problem yoktur tekne salınırken kafanızı bir yere çarpar maazallah beyin kanaması geçirirsiniz. Tepki çekmemek için standart teknelere koruyucu başlık takmadan biniyorum.Yoksa kendi teknem olsa onu da yaparım.
Malzemeyi doğru alacaksın, malzemeleri birbirine doğru şekilde doğru ortamdan yapıştıracaksın, sızdırmazlıkları doğru şekilde sağlayacaksın, doğru boyayacaksın. Yüzer nesne suya inince onu doğru yerlerde doğru koşularda deneyeceksin. Sonra yola çıkacaksın. Üstüne balina mı düşer, yıldırım mı düşer onu bilemem.
Benim böylesi projelerde tahammül edemeyeceğim şey malzeme hatasıdır. Çünkü bunları baştan doğru halledebilirsiniz. Doğru iş yaparsınız ama dümendeyken hata yapabilirsiniz, hatta hiç yapmam dediğiniz hatayı yaparsınız çünkü insansınız.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER