Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Serenity Seyir Defteri

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#135: 03 Eylül 2017, 00:36:55
Abi, kısmetse uzun yola çıkacaksın tek başına.
Sürekli tekneyi gözetme ve alarga da bırakma çekincen devam ederse gittiğin yerleri nasıl gezeceksin ? (Yoksa bu çekince bana mı öyle geldi ?)

Kaan cım , eski kafamla , normalde sağlam bir tonoz ya da iskeleye bağlamadan maalesef öyle.
Uzun kalacak olsam uğraşır çift demir vs. den sonra alarga da da bırakırım ancak sadece bir gece kalacağım yerlerde uğraşmak ta istemedim ayrıca .

Bir de anlatacağım sonra ,hem zincirim kısa idi hem mevcut ana demirime güvenemedim ki ,tarayıp beni Akyarlar da fırtına da zor duruma da koydu.

Bunları düzeltiyorum şimdi Kuşadasında.
Bu işler bittikten sonra biraz daha rahat davranacağım inşallah..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#136: 03 Eylül 2017, 13:21:31
Knidos u görme sevdamızı da bitirdikten sonra sabah erken kalktık ,kahve ve bisküitten oluşan kısa bir kahvaltı faslından sonra demirimizi alıp yola koyulduk , rota  Bodrum.

Aslında Gökova körfezine de girmeyi çok isterdim , hatta araba ile Göcek e giderken Muğla dan Akyakaya doğru inişte tepeden aşağıdaki resmi çekmiş ve hayaller kurmuştum ama hem programım sıkışık hem de tekne de Finike den beri tesbit ettiğim bir takım eksiklik ve aksaklıklar var, bu halde fazla gezmek hoşuma gitmedi , yol üstü kısa ziyaretlerle yetineceğiz artık.

Gökova ,



Knidos tan ayrılırken yine kafadan gelen rüzgarla biraz yelken yaptık , sonrasında Kos a doğru yaklaşınca adanın saçak altında bizi orsa seyirle götüremeyecek hale geldi ve motor seyirine başladık ta ki adanın kuytusundan çıkana kadar.

Bu arada , bir ara Kos adasına yaklaşırken Yunan SG botu nezaretinde seyreden ve karşımızdan gelen ,o hafif havada gitmeye çalışan  onlarca teknelik bir grubun arasında kaldık , DADD whatsup grubunda bilen arkadaşlardan öğrendim , Uluslararası Rodos Cup yarışı imiş. Bizdeki organizasyonları ve katılım oranını düşününce imrenmedim desem yalan olur bu Yunanlılara.

Rodos Cup tekneleri ,




Kuytudan çıkınca biraz daha rüzgar yüzü gördük kanalda , ancak Kara Ada ya yaklaşırken Bodrum Yarımadasının saçağına girince doğal olarak tekrar durdu ve ''şu Bodrum u bir görelim baba'' diyen oğlumun isteğine uygun olarak tıngır mıngır Halikarnas önüne gelip , kıyıya yakın bir yere demiri attık.

Bodrum a yaklaşırken ,



Halikarnas ta alargada ,





Karadan alarga yeri ve Serenity nin görünüşü ,



  • IP logged
« Son Düzenleme: 03 Eylül 2017, 13:23:40 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#137: 13 Eylül 2017, 00:34:08
Forumda gönderi yoğunluğu biraz azaldı , kaldığımız yerden devam edelim arkadaşlar.

Bodrum da filikaya atlayıp karaya çıktık , telefon faturalarımızı yatırıp güzel bir yemek yedik, sonra biraz kumanya alış verişi yapıp tekne ye döndük.

Dirsek te Hasan reis telefonuma Traccar programını kurmuştu ve oradan Ersin reis in Akyarlarda olduğunu gördüm. Meğerse kendisi telefonuyla beraber Akyarlar da geziyor , Tayomar ise Karaincir de tonozda imiş ,telefonda görüştük  geliyorum dedim.

Demiri aldım , doğruca Bodrum Marina ya varıp Aytemiz Petrol ün iskelesine yanaştım , sağolsun Murat Ayduk reis indirim kartı vermişti bir zamanlar bana , bende Bodrum a kadar bekledim yakıt ikmali için , hesaplıca depomu doldurdum . Bir yandan hava bozacak ihbarları alıyordum meteoroloji sitelerinden ,mazot depom tam dolu olsun istedim ,

Oradan çıkıp Güllük te  Cüneyt Baygün reisi ziyaret etmek istedim , müsait değilmiş , ''ben vazifemi yaptım Cüneyt Reisim bak arkamdan laf istemem geldi de ziyaret etmedi diye  '' dedim telefonda.  :)

Akvaryum (Ada boğazı) koyuna girdim ,genellikle orada bulunan Facebook tan  arkadaşım ve benim ilk teknemin benden sonraki sahiplerinden  Ümit Toprak reise bir selam vereyim dedim içerde bir tur attım  orada yok imiş , demirli bir kaç guletten bazı kişiler demir atacağımı düşünerek baş üstüne fırladılar , kimisi orada demirim var diyor kimisi de oraya arkadaşım gelecek diyor vay canına dedim , buralarda parsellenmiş yabancı sokmuyorlar araya. !

Bu arada akşamüstü oldu ve hava iyi esmeye başladı , gulet in gezeceği hava değil pek , hangi arkadaşı gelecekmiş akşamüstü anlamadım ama ''sakin olmalarını korkmamalarını ,orada durmayacağımı '' bağırdım yanlarından geçerken onlara .
Çok memnun olup el salladılar.  :)

Rüzgar kuzey batı dan uygun esiyor , açtım yelkenleri kısa sürede Karaincir e vardım , telefonla Ersin Reis le konuşuyorum Akyarlarda restaurant da keyif yapıyormuş hala , ben geldim buradayım deyince şaşırdı bu kadar çabuk gelmeme. :) . Aslında oyalanmak istedim ama oyalanamadım onun şansına.  ;)

Hikayeyi anlattı Ersin Reis zaten ''Sen sus ,gözlerin konuşsun'' başlığında .

Tonoz a bağlı Tayomar ın etrafında bir tur attım , biraz açığında demiri bıraktım suya. Hava estiği için zincirin hepsini de tornistan da çapayı gömerek döşedim.

Ben yine mutat çilingir soframı kurdum ve bir iki yudum birşeyler içerken 1 saat sonra Ersin Reis aradı , tekneye gelmiş nihayet :) , Boğaçhan filika ile gitti aldı geldi Ersin abisini ,biraz sohbet ettik  tekrar Tayomar a bıraktık. Bu arada bizim filikayı beğendi almak (çökmek:) ) istedi, Serenity i beğendi ve ''fotoğraflarından daha iyi buldum'' dedi ama almak istemedi ,fiberglass diye herhalde   :-\ .
Halbuki ben fotoğraflarda daha iyi gözüktüğünü düşünmüşümdür hep.  ::)

Sonrasında istirahate çekilip uyudu herkes.
Hava estiği için yine havuzlukta tavşan uykusuna yattım yine ve gece kalkıp bir kaç kez kolaçan ettim kerteriz noktalarımı.
Palamut Bükü nden beri geze dolaşa hiç durmamıştık ve netice de yorulmuştuk biraz .




 
  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2017, 00:38:21 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#138: 13 Eylül 2017, 08:18:03
18 Temmuz sabahı uyandım , rüzgar iyice artmıştı.
Koyun içerisinde böyleyse dışarıda daha serttir ,yola çıkmayalım kalalım bugün burada diye düşündüm  .
Sanırım 25 knot civarında esti öğleden sonrasına kadar ve öğleden sonra daha da bindirdi üzerine.

Benim ana demirim 16 Kg. CQR , ayrıca 10 Kg. Danforth Kıç demiri ve yine başaltında 8 Kg Çıpa var . Ayrıca kendi yaptığım  kurşun ağırlıklar da var.

CQR , kıçtan koltuk alındığında çok güzel tutan bir demir.
Ancak Karaincir koyu gibi rüzgarın karşı tepelerin üzerinden çevrilerek hızını artırıp indiği ve tekneyi demirde gezdirdiği bir yerde oynar kafasından dolayı  tarama riski var.
Ana demirimi ,atacağım ikinci demir ne kadar tutacak oynatmadan o havada şüpheliyim.
Derinlik 10 m. sahile yaklaşamıyorum çünkü aradaki bir geçit hariç , açıklara kadar yüzer mantarlı iplerle çevrilmiş , yine sağ taraf kuytuda tonozlar ve oranın tekneleri bağlamış duruyorlar. En köşeye girsem salınma alanı yok.

Sol tarafta atılmış bir iki tonoz var açıkta, 50 TL ye satıyorlarmış ama nasıl tonozdur ,bu havada tartarmı beni bilemiyordum.

Bu arada yüzerek Ersin Reis geldi tekneye , konuştuk , Ahmet Kabaalioğlu reisle konuşmuş Ege de sert fırtına var demiş.
Karadeniz de aynı , iki gündür DADD teknelerinin limanlarda beklediğini Whats up grubundan okuyorum , ancak durduğum yerden huzursuzum , Karaincir tepelerden civarna indiriyor. !

Bir huyum var , ne zaman böyle huzursuzlansam ,  açığa çıkarım . Deniz daha emniyetli gelir bana.
Altımdaki tekneye güvenmiyorsam zaten hiç çıkmamam lazım denize diye düşünürüm.

Geceyi geçiremem orada bu huzursuzlukta .
- Ben çıkacağım yola Ersin dedim , ısrar etti kalmam için ama kararımı vermiştim. Gidebilirsem Turgutreis e kadar gidip marinanın giriş sancağındaki kuytuya sığınacaktım.
Yani babayiğitliğimden değil korkudan çıktım oradan. :)  C:-)

Saat 5 gibi motora rüzgar üstüne yol vererek onun yardımı ile demiri aldım ve Tayomar ın etrafından dönerek Ersin Reis le vedalaştım ,koydan çıkmadan camadan vurarak ana yelkenimi de açtım.

Koca Burun u sancağıma alarak Kargı adasına doğru yükseldim .
Karaincir den daha az esiyordu tabii Koca Burun un kuytusunda giderken , ancak ne zaman Burun un kuytusundan çıkıp Kos Kanalını gördüm , tam kanaldan  gelen müthiş bir hava ve dik dalgalar karşıladı .
Hava kopuyor ve rüzgarla birleşen dalgalar sancağa döndürmüyor beni. Motora tam yol vererek kanala-batıya doğru milim milim anca dönebildim  , sonradan öğrendiğime göre o gün kanalda 50-55 Knot u bulmuş rüzgar , derinlikte az olduğundan dik ve yüksek dalga kaldırıyor gelen dalgalar teknenin başüstünde kırılıp havuzluğa kadar geliyordu.

Açık denizde ,okyanusta olsam , tam faça yelken yapıp , orsa alabanda eğlenecek hava  dedim kendi kendime.  :)

Her ne ise , yol gitmenin imkanı yok , motora tam gaz verdim , benim 65 HP makina saatte 1 mil götürüyor beni patinaj yapıyor :),  o süratte dümen de dinlemiyor kolay kolay tekne tabiiki.  ???
Yelkenin zaten faydası yok tam kafadan gelen rüzgarda dar bir kanalda .
Rüzgarın beni Kargı adasına kayalara doğru sürükleme riski de cabası.!

Neyse burnu zorlukla döndükten sonra Akçabük  koyu hizasına gelince sancağımdaki kayalardan sakınarak girişi ortalayıp oraya doğru döndüm , yine rüzgarı kafadan alarak sağ taraf dibe kadar girdim , içerisi çok kalabalık ve ana baba günü. Herkes sığınmış oraya ve bir tonoz bulmuş , ben yer bulabilmek için teknenin alçak salmasının avantajını kullanıp en arkaya kadar gittim , 2-3 m suya hem CQR ı attım hem 10 m. gerisine zincire taktığım Danforth u attım , 45 m zincirime halat ta ekleyeyim dedim ama yeterli alan yok teknenin salınması için.
Bu Akçabük koyu Karaincirden de daha da fazla rüzgar alıyor. Tepelerden doğru çevrilen hava olduğu gibi iniyor aşağıya , en azından dalga yok dedim kendime.
Ersin reis e telefon açtım ,durumu anlattım ve sakın çıkma olduğun yerden dedim.






  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#139: 13 Eylül 2017, 10:19:07
Sahile oldukça yakın bir yere demir atmıştım. Boğaçhan ı filika ile sahile yolladım köpeği gezdirsin diye , ben de tekneyi neta etmeye başladım.
Başüstünde  trinket i düzgünce torbalamaya çalışıyordum , zincir gitar teli gibi geriliyordu rüzgardan.
Bir ara hava kuru direk tekneyi de yan yatıran ve yerinden döndüren inanılmaz bir ters kaçak yaptı tepeden aşağı , hani olduğum yerde beni uçuracak şu son Irma kasırgasında ki insanlar gibi .
O an teknenin sapan lastiğinden fırlayan bir taş gibi savrulduğunu hissettim , tekne salındığında hep şüphelendiğim gibi , bizim CQR demir taramıştı nihayet .  .
 
Elimdeki trinketi oraya attım ve havuzluğa koştum ,hemen marşa basıp motora yol verdim milletin üzerine düşmemek için ; Tek başımayım , zincir ve demirler suda , o rüzgar altında tekneyi. ancak yerinde tutabiliyorum , başüstünde bıraktığım trinket kısmen açılıp vardevelaya yaslandı stress yapıyor, sıkıntılı bir durumdayım yani. :-\

Üzerine doğru yaklaştığım arkadaki 15 m. Yelkenlinin üzerindeki bir genç denizci hemen teknesinin 15 beygir dıştan takma motorlu  servis botuna atlayıp yardıma geldi , ona kıç makaradaki 100 m.lik koltuk halatını verdim , uzaklardaki bir tonoz şamandırasına gidip  mapasına bağladı , bende motor yardımı ve vinçle halatın boşluğunu alarak tonoza doğru yaklaştım ,tekneyi kontrol altına almıştım.
Bütün bunlar bir kaç dakika içerisinde oldu.
Daha sonra öğrendim , o genci bana iki sıra önde tonozda duran ve gelirken selamlaştığım  DADD reislerinden Gökhan reis yönlendirmiş hemen, sağolsun.  C:-)

Hemen teknenin başına gittim ,oraya attığım , artık kısmen açılıp vardevela ya yapışan ve yelken gibi rüzgar tutan  bir kısmıda dalgalanan trinket i tekrar katlayıp torbasına koyup bağladım. Havuzluğa dönüp yerime oturdum ve derin bir nefes aldım , büyük bir tehlikeyi ucuz atlatmıştım.

Daha sonra Boğaçhan geldi bir şeyden haberi yok , ''niye gittin uzağa baba ?'' Dedi , ona durumu anlattım , o da rüzgarın zorlamasından  alimunyum küreklerden birini eğmiş ortasından ,problem değil teknede yedeğim var bir tane.

Sonrasında zinciri toplamaya çalıştık biraz geldikten sonra durdu , demirler sağlam olarak tutmuştu bir yerlere salınma olmayınca tabii :), böylece çift demir atıp sapan yapmış gibi olduk. Şamandıranın mapasından sağlam kalın bir halat geçirdim , koltuk halatını tekneye aldım , makara epey işe yaramıştı en gereken zamanda.

O havada o gece orada sağlam bir şekilde kalmış olduk böylece  ve bir şeyler hazırlayıp yedikten sonra havuzlukta değil kamarada uyudum bu sefer dışarıda rüzgar uğultular çıkararak eserken.


  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2017, 10:23:38 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#140: 13 Eylül 2017, 10:55:52
Öcal reis,

Daha öncede dediğim gibi keyifle okuyup takip ediyorum , geçmiş olsun bu arada.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#141: 13 Eylül 2017, 11:28:47
 Çok keyifle okunuyor. Bende geçmiş olsun diyeyim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#142: 13 Eylül 2017, 12:25:19
Teşekkür ederim Serkan ve Kemal reislerim.  C:-)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#143: 13 Eylül 2017, 12:42:13
Ara sıra adrenalin de lazım tabii ki. Yoksa her şey güllük gülistanlık sıkılır insan  ;D

  • IP logged

  • *
  • İleti: 237
  • Hep gülelim birbirimize, saygı ve sevgi ile.
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#144: 13 Eylül 2017, 15:16:15
Sevgili Öcal reis,
Yazınız çok güzel ve keyifli okunuyor. Tatil vb nedeni ile bu gün gördüm ancak ve bir kerede okudum hepsini.

Fransızların terbiye dışı tavır ve sahtekarlıkları bazı (dünya seyahatini okuduğum ) gezginlerin yazılarında da belirtilmişti. Siz de aynı hale tanık olmuşsunuz. Guletlerin saygısızlığı da hepimizin yaşadığı bir durum.

Gerisinde bir sürü dostluk ve destek veren denizcinin anlatımı ve bize tecrübe olacak seyir hikayesi var. çok güzel. teşekkür ediyorum.

Tabii bir de şans faktörü Hasan Toparlak reise rastlamak ve trakkar programının birinci elden tesisi. (Ben hala tüm tarifleri uyguladığım halde kendim dışındaki tüm tekneleri görebiliyorum ancak.) Gerçi Savgili Ahmet Kabaalioğlu ile bir araya gelip bu işi düzelteceğimiz vaadini aldım kendisinden. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#145: 13 Eylül 2017, 18:32:09
Ara sıra adrenalin de lazım tabii ki. Yoksa her şey güllük gülistanlık sıkılır insan  ;D

Yeni alınmış ve refit yapılmış bir tekne ile ,Temmuz ayında Ege yi yukarı doğru test sürüşü yaparak çıkınca günlük adrenalin hiç eksik olmuyor inan Kaan cım. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#146: 13 Eylül 2017, 18:49:20
Sevgili Öcal reis,
Yazınız çok güzel ve keyifli okunuyor. Tatil vb nedeni ile bu gün gördüm ancak ve bir kerede okudum hepsini.

Fransızların terbiye dışı tavır ve sahtekarlıkları bazı (dünya seyahatini okuduğum ) gezginlerin yazılarında da belirtilmişti. Siz de aynı hale tanık olmuşsunuz. Guletlerin saygısızlığı da hepimizin yaşadığı bir durum.

Gerisinde bir sürü dostluk ve destek veren denizcinin anlatımı ve bize tecrübe olacak seyir hikayesi var. çok güzel. teşekkür ediyorum.

Tabii bir de şans faktörü Hasan Toparlak reise rastlamak ve trakkar programının birinci elden tesisi. (Ben hala tüm tarifleri uyguladığım halde kendim dışındaki tüm tekneleri görebiliyorum ancak.) Gerçi Savgili Ahmet Kabaalioğlu ile bir araya gelip bu işi düzelteceğimiz vaadini aldım kendisinden. :)

Çok teşekkür ederim Aziz Hocam.

Ben de kullanamıyordum Traccar ı, Hasan Toparlak reisin yanına gitmek şansım oldu doğru .:)
Ahmet düzeltecektir ,yetenekli ve gayretli bir kardeşimizdir sağolsun.

Ben hala yurt dışında Bulgaristandayım , oturum yenileme için Eylül 18 tarihini verdiler , sonrasında İstanbul da ziyaretinize gelmek ve sizinle konuştuğumuz fazla parça zincir duruyorsa almak istiyorum onu , halimi okudunuz ve niçin istiyorum anladınız.. :)

Buralardan bir ihtiyaç ve isteğiniz varsa siz de lütfen söyleyin.
 
Bi'lmukabele sevgi ve saygılar,
  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2017, 18:56:19 Gönderen: Öcal Turan »

n

nuri_kongur

Ynt: Serenity Seyir Defteri
#147: 13 Eylül 2017, 20:08:26
...

Üzerine doğru yaklaştığım arkadaki 15 m. Yelkenlinin üzerindeki bir genç denizci hemen teknesinin 15 beygir dıştan takma motorlu  servis botuna atlayıp yardıma geldi , ona kıç makaradaki 100 m.lik koltuk halatını verdim , uzaklardaki bir tonoz şamandırasına gidip  mapasına bağladı , bende motor yardımı ve vinçle halatın boşluğunu alarak tonoza doğru yaklaştım ,tekneyi kontrol altına almıştım.
Bütün bunlar bir kaç dakika içerisinde oldu.
Daha sonra öğrendim , o genci bana iki sıra önde tonozda duran ve gelirken selamlaştığım  DADD reislerinden Gökhan reis yönlendirmiş hemen, sağolsun.  C:-)

....
Fırtınada burası başkasına ayrılmış diyen de var, daha problem çıkmadan olası problemi sezip yardım eden yollayan da var. Gıyabında Gökhan reise teşekkürler .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#148: 14 Eylül 2017, 00:11:00
...

Üzerine doğru yaklaştığım arkadaki 15 m. Yelkenlinin üzerindeki bir genç denizci hemen teknesinin 15 beygir dıştan takma motorlu  servis botuna atlayıp yardıma geldi , ona kıç makaradaki 100 m.lik koltuk halatını verdim , uzaklardaki bir tonoz şamandırasına gidip  mapasına bağladı , bende motor yardımı ve vinçle halatın boşluğunu alarak tonoza doğru yaklaştım ,tekneyi kontrol altına almıştım.
Bütün bunlar bir kaç dakika içerisinde oldu.
Daha sonra öğrendim , o genci bana iki sıra önde tonozda duran ve gelirken selamlaştığım  DADD reislerinden Gökhan reis yönlendirmiş hemen, sağolsun.  C:-)

....
Fırtınada burası başkasına ayrılmış diyen de var, daha problem çıkmadan olası problemi sezip yardım eden yollayan da var. Gıyabında Gökhan reise teşekkürler .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

O da oldu ,anlatacağım. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 237
  • Hep gülelim birbirimize, saygı ve sevgi ile.
Ynt: Serenity Seyir Defteri
#149: 14 Eylül 2017, 10:51:18
Sevgili Öcal reis,
Yazınız çok güzel ve keyifli okunuyor. Tatil vb nedeni ile bu gün gördüm ancak ve bir kerede okudum hepsini.

Fransızların terbiye dışı tavır ve sahtekarlıkları bazı (dünya seyahatini okuduğum ) gezginlerin yazılarında da belirtilmişti. Siz de aynı hale tanık olmuşsunuz. Guletlerin saygısızlığı da hepimizin yaşadığı bir durum.

Gerisinde bir sürü dostluk ve destek veren denizcinin anlatımı ve bize tecrübe olacak seyir hikayesi var. çok güzel. teşekkür ediyorum.

Tabii bir de şans faktörü Hasan Toparlak reise rastlamak ve trakkar programının birinci elden tesisi. (Ben hala tüm tarifleri uyguladığım halde kendim dışındaki tüm tekneleri görebiliyorum ancak.) Gerçi Savgili Ahmet Kabaalioğlu ile bir araya gelip bu işi düzelteceğimiz vaadini aldım kendisinden. :)

Çok teşekkür ederim Aziz Hocam

Ben hala yurt dışında Bulgaristandayım , oturum yenileme için Eylül 18 tarihini verdiler , sonrasında İstanbul da ziyaretinize gelmek ve sizinle konuştuğumuz fazla parça zincir duruyorsa almak istiyorum onu , halimi okudunuz ve niçin istiyorum anladınız.. :)

Buralardan bir ihtiyaç ve isteğiniz varsa siz de lütfen söyleyin.
 
Bi'lmukabele sevgi ve saygılar,

Sevgili kardeşim,
Zincir sizi bekliyor. Ne zaman isterseniz alabilirsiniz. ( Gereğinde 05422148102)
İyi dileklerimle.
  • IP logged

 
Yukarı git